Coxy Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #141 Del Skrevet 6. desember 2008 Godt poeng Trenger litt kjærestetid også. Vi fikk tydeligvis nok av det siden vi får ny baby så fort ==== Forresten, når vi er inne på temaet... Hvor lang tid tok det for dere andre før dere prøvde dere på samleie igjen? Jeg har begynt å tenkt tanken, men veit liksom ikke om jeg tør enda... Redd for at det skal gjøre J**LI vondt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 6. desember 2008 #142 Del Skrevet 6. desember 2008 Hei! Smugleser litt i boka di Høres ut som dere å lillegutten koser dere masse sammen! Håper det går bra med søvnrutinene deres etter hvert Det går seg vel til etter en stund! Nesten så jeg blir verpesjuk vet du, når jeg leser sånne dagbøker Håper dere har en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 6. desember 2008 #143 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg må også sitte og amme i senga om jeg skal greie å holde meg våken... Hender jeg sover litt da også Når det gjelder spørsmålet ditt skjedde det hos oss etter 2 uker. Men etter å ha lest en del tråder om temaet tror jeg ikke vi er helt normale Bare å ta det rolig og forsiktig... Og glidemiddel er en fin ting. Slimhinnene blir tørrere når man ammer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #144 Del Skrevet 6. desember 2008 Hei! Smugleser litt i boka di Høres ut som dere å lillegutten koser dere masse sammen! Håper det går bra med søvnrutinene deres etter hvert Det går seg vel til etter en stund! Nesten så jeg blir verpesjuk vet du, når jeg leser sånne dagbøker Håper dere har en fin helg Koselig med smuglesere som står fram! Vi koser oss masse, herlig å være mamma!! Håper du har en fin helg også! Jeg må også sitte og amme i senga om jeg skal greie å holde meg våken... Hender jeg sover litt da også Når det gjelder spørsmålet ditt skjedde det hos oss etter 2 uker. Men etter å ha lest en del tråder om temaet tror jeg ikke vi er helt normale Bare å ta det rolig og forsiktig... Og glidemiddel er en fin ting. Slimhinnene blir tørrere når man ammer. Sovne ammende i sittende stilling, jah....!! Syns jeg ser det! Etter to uker!? Måtte du ikke sy noe eller noe du da?? Jeg ble klipt + revna litt. Grad 2, fikk jeg høre (uten at det sier meg noe ). Tror nok vi skal sørge for å ha glidemiddel, *huske å kjøpe*, også må jeg jo huske å kjøpe kondomer....!!! Det blir rart.. :gjeiper: Jeg tror jeg kan telle på en hånd det antallet ganger jeg har hatt sex med kondom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #145 Del Skrevet 7. desember 2008 Slitsom natt i natt... Begynte greit, etter jeg hadde putta inn smokken noen ganger sovna S i sin egen seng litt før 00:30. Våknet for pupp i 3-tida, og da gjorde jeg blemma IGJEN... Sovnet mens han åt. Shit.. Jeg våknet ca kl 4, og la han da over i egen seng, men DA var det ikke noe moro lenger. Drev på i lang tid med å putte inn smokken, og etter en stund sovnet han litt igjen. Våknet en halvtime senere, og holdt det gåen med smokken ut og inn til klokka ble nærmere 7.... Ga forresten litt pupp i 6-tida, da det var tre timer siden sist. Ble forferdelig trøtt og kje, og fikk vondt i hodet.. S våknet igjen 8:45, og da var jeg helt på trynet.. Tok han opp så han fikk mer pupp, og lot han da bare ligge sammen med meg i senga... Håper jeg ikke da tapte kampen som jeg hadde holdt siste halvdel av natte... Ellers er Sigurd 4 uker i dag!!! Tida går fort...! Om to dager har hele første måneden passert.... Og vi har nå så godt som vokst ut av str 50! Hvert fall så passer str 56 mye bedre nå. I kveld kommer mamma, og skal bli til onsdag. Hun skal være her og avlaste meg litt, og bli med meg på skolen og ta S. Da skal jog prøve å få gjort skikkelig skippertak på tapt skolearbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 7. desember 2008 #146 Del Skrevet 7. desember 2008 Sovne ammende i sittende stilling, jah....!! Syns jeg ser det! Etter to uker!? Måtte du ikke sy noe eller noe du da?? Jeg ble klipt + revna litt. Grad 2, fikk jeg høre (uten at det sier meg noe ). Tror nok vi skal sørge for å ha glidemiddel, *huske å kjøpe*, også må jeg jo huske å kjøpe kondomer....!!! Det blir rart.. :gjeiper: Jeg tror jeg kan telle på en hånd det antallet ganger jeg har hatt sex med kondom... Har en ekstra pute i ryggen Så sitter veldig behagelig Jeg måtte sy litt... Revnet grad 1 bakover. Er ikke helt sikker, men mener grad 2 vil si at også muskelvev har revnet, og da kan det sikkert ta litt lengre tid før det heles. Og vet ikke hvordan det blir når de klipper. Du kjenner jo uansett hva som går greit og ikke. Rart å bruke kondomer ja Synd du hadde en dårlig natt Nå våknet sjefen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #147 Del Skrevet 7. desember 2008 Kanskje jeg også må begynne å amme sittende.... Er vel større sjans for at jeg ikke sovner da.. Muskelvev, ja det kan jo hende. Jeg ble klipt på min venstre side, og revnet videre bakover mot endetarmsåpningen. Heldigvis så gikk ikke ringmuskelen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 7. desember 2008 #148 Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg hadde også rift grad 2... Vi venta vel i ca 8 uker tror jeg. Mest fordi jeg fikk en skade på noen nerver slik at jeg hadde vondt for både å stå og å gå i seks uker etter fødselen...Tok vel ikke mer enn en dag eller to fra jeg tenkte tanken at vi kanskje kunne prøve til sengekosen var et faktum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. desember 2008 #149 Del Skrevet 7. desember 2008 4 uker!!! Tida går utrolig fort ja... Og fortere vil det gå Glidemiddel er smart ja... Merker at ammingen påvirker slimhinnene... Vi var også ganske tidlig ute, men jeg hadde jo keisersnitt da. Så slapp problematikken med sting... Ha en fin kveld. Håper denne natta blir bedre. Vi sleit også i begynnelsen, og jeg har ikke sovet godt med lillegutt ved siden av meg. Jeg også må sitte og amme, så gikk det seg til etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #150 Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg hadde også rift grad 2... Vi venta vel i ca 8 uker tror jeg. Mest fordi jeg fikk en skade på noen nerver slik at jeg hadde vondt for både å stå og å gå i seks uker etter fødselen...Tok vel ikke mer enn en dag eller to fra jeg tenkte tanken at vi kanskje kunne prøve til sengekosen var et faktum. Når du hadde såpass med rift, og såpass vondt i tida etterpå, var det vondt første gangen etterpå da...? Nesten som å skulle ta jomfrudommen på nytt dette...!! 4 uker!!! Tida går utrolig fort ja... Og fortere vil det gå Glidemiddel er smart ja... Merker at ammingen påvirker slimhinnene... Vi var også ganske tidlig ute, men jeg hadde jo keisersnitt da. Så slapp problematikken med sting... Ha en fin kveld. Håper denne natta blir bedre. Vi sleit også i begynnelsen, og jeg har ikke sovet godt med lillegutt ved siden av meg. Jeg også må sitte og amme, så gikk det seg til etterhvert. Fikk beskjed om det på sykehuset også, at slimhinnene blir tørrere av ammingen. Fikk beskjed om at det var det samme som skjedde når man kom i overgangsalderen, det er et visst hormon som produseres som kan gjøre slimhinnene tørrere. Noen fordeler må man jo ha ved keisersnitt!! Skal nok prøve å sitte å amme i natt, tenker jeg..Er nok enklere når jeg kan legge han rett over i egen seng igjen, mot at han blir vant til å ligge og kose slik inntil meg etter ammingen er ferdig. Håper du har en fin kveld du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. desember 2008 #151 Del Skrevet 7. desember 2008 Forresten, når vi er inne på temaet... Hvor lang tid tok det for dere andre før dere prøvde dere på samleie igjen? Jeg har begynt å tenkt tanken, men veit liksom ikke om jeg tør enda... Redd for at det skal gjøre J**LI vondt... Hm, er litt usikker men tror det var rundt 3 uker etterpå. Men det fungerte dårlig da, det var for vondt for meg Men etter 4-5 uker så gikk det bra Jeg revnet ikke, fikk bare et "skrubbsår" som de kalte det Men glidemiddel kan være en fordel de første gangene iallfall ja Kjedelig med slik slitsom natt for at S er 4 uker! Håper dere får en bedre natt nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 7. desember 2008 #152 Del Skrevet 7. desember 2008 Når du hadde såpass med rift, og såpass vondt i tida etterpå, var det vondt første gangen etterpå da...? Nesten som å skulle ta jomfrudommen på nytt dette...!! Nei, det gjorde det faktisk ikke (og var temmelig selv etterpå, for litt smerte hadde jeg regna med) Hadde ikke noe problemer med tørre slimhinner heller faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 8. desember 2008 #153 Del Skrevet 8. desember 2008 Slitsom natt her også. Jeg vil helst sove og amme, jeg da, men siden jeg smakte ertesuppe i går, ble det mye promping og trøstesuging på pupp og smokk. Er du ferdig med renselsen, forresten? Jeg er DRITlei den! Tror jeg er ferdig hele tida, men jammen er det litt til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #154 Del Skrevet 9. desember 2008 Hm, er litt usikker men tror det var rundt 3 uker etterpå. Men det fungerte dårlig da, det var for vondt for meg Men etter 4-5 uker så gikk det bra Jeg revnet ikke, fikk bare et "skrubbsår" som de kalte det Men glidemiddel kan være en fordel de første gangene iallfall ja Kjedelig med slik slitsom natt for at S er 4 uker! Håper dere får en bedre natt nå! Missunelig på dere som bare fikk sånne "skrubbsår" altså! Glidemiddel blir helt klart tatt i bruk her de første gangene, vil ikke værefor "tøff" med en gang... Kjøpte faktisk glidemiddel og kondomer i går!!! Nettene har vært fine nå! Nei, det gjorde det faktisk ikke (og var temmelig selv etterpå, for litt smerte hadde jeg regna med) Hadde ikke noe problemer med tørre slimhinner heller faktisk. Så bra! Håper på det her også....! Har jo lyst til å få et normalt sexliv igjen... Slitsom natt her også. Jeg vil helst sove og amme, jeg da, men siden jeg smakte ertesuppe i går, ble det mye promping og trøstesuging på pupp og smokk. Er du ferdig med renselsen, forresten? Jeg er DRITlei den! Tror jeg er ferdig hele tida, men jammen er det litt til... Jeg har ikke hatt så mye renselse egentlig. Hadde vanlig "mensen" i nesten to uker, og etter det har jeg bare brukt truseinnlegg. Ørlitegran bare, nesten som farget utflod. Blir liksom bare litt spor i truseinnlegget. Men hadde vært greit om DET var over snart også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #155 Del Skrevet 9. desember 2008 Bare en kjapp tur innom. Mamma er på besøk og avlaster meg litt med Sigurd, slik at jeg får gjort litt skolearbeid... SÅÅÅÅ effektiv som jeg har vært hittil, liksom... Men nå har hun tatt med seg barnebarnet sitt på trilletur opp til butikken, og jeg skal få satt i gang litt. Måtte bare innom her en liten tur...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 9. desember 2008 #156 Del Skrevet 9. desember 2008 Husker vi venta i 4 uker etter fødselen til Ida med sengekos. Da hadde jeg sydd bittelitt, og det var driiiiitvondt! Nå sist venta vi i 5 uker siden jeg blødde så lenge, og det fantes ikke vondt! Ble ikke sydd nå sist, så kanskje det var derfor. Men glidemiddel og kondomer er et must ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 9. desember 2008 #157 Del Skrevet 9. desember 2008 Innon å leser litt Du er jammen tøff som klarer å gjera skulearbeid ved sida av at du har ein liten gutt å ta deg av! Blir spennande å følga med deg vidare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 9. desember 2008 #158 Del Skrevet 9. desember 2008 For å komme med noe lite oppmuntrende, så kan jeg fortelle at her gjorde det 100 ganger vondere å ha sex for første gang etter fødsel, enn å miste dyden. Det var absolutt grusomt... Var vel ca 7 uker etter fødsel. Og det var vondt lenge... Men som du leser, så er det jo stor forskjell på folk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #159 Del Skrevet 9. desember 2008 Husker vi venta i 4 uker etter fødselen til Ida med sengekos. Da hadde jeg sydd bittelitt, og det var driiiiitvondt! Nå sist venta vi i 5 uker siden jeg blødde så lenge, og det fantes ikke vondt! Ble ikke sydd nå sist, så kanskje det var derfor. Men glidemiddel og kondomer er et must ja For å komme med noe lite oppmuntrende, så kan jeg fortelle at her gjorde det 100 ganger vondere å ha sex for første gang etter fødsel, enn å miste dyden. Det var absolutt grusomt... Var vel ca 7 uker etter fødsel. Og det var vondt lenge... Men som du leser, så er det jo stor forskjell på folk! Oi, var jammen forskjeller her ja!!! Får håpe det her blir som etter Skrållen's nummer to.... :gjeiper: Innon å leser litt Du er jammen tøff som klarer å gjera skulearbeid ved sida av at du har ein liten gutt å ta deg av! Blir spennande å følga med deg vidare! Får nå se hvor tøff jeg er når resultatene kommer..... Men håper på at det går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #160 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) :blåse: Sigurd er 1 måned i dag!!! :blåse: Og denne første tida har rast unna.... Selv om det på en måte føles ut som at han "alltid" har vært her. Er sant som alle sier, tida går fort! S fester blikket, ser rett på oss/ting, smiler litt og er bare herlig! :rødme: Han har vokst ut av str 50, og er en akrobat på stellebordet! I dag så gulpet han med skikkelig kraft, spruten bare sto rett ut av munnen hans, og det landet 30cm lenger bort og rett i sofapute-ryggen... (Og over hele armen min....) Ellers har de siste nettene går smertefritt, han sover i egen seng, er bare våken for pupp og bleieskift, ikke noe tull, og rett i egen seng igjen. Herlig!! Gutten vår er bare såååå fin, utrolig at vi har skapt noe så fantastisk! Endret 9. desember 2008 av Monica85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå