Gå til innhold

Hvor mye veier du og hvilken STØRRELSE bruker du?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest jente_23

Jeg er vel ca 160cm og veier 58kg.

I topper bruker jeg stortsett xs eller small hvis klærne er små på størrelse. Har store problemer med at topper er for store for meg både i magen og nederste del av ryggen, mens over skuldrene og øvre del av ryggen er topper gjerne for trange. Det kommer av at jeg trener styrke og har v-rygg. Gud forby at man kan ha bred rygg og smal midje :P

I bukser/shorts/skjørt går det i 36 eller 38, kommer an på klærne. Igjen er det vanskelig å få ting til å passe når man har hofter med en rumpe på.

Husker jeg prøvde en shorts en gang med sånn kant nederst. Fikk den ikke lenger enn knærne :P

Lønner seg nesten ikke å ha en trent kropp med litt muskler hvis man skal finne klær som passer.

Godt det finnes klær med stretch i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linnea

Jeg er 165 cm høy og veier 41 kg. Bruker 25 i bukser og ellers 34/xs i overdeler. 65d i bh-størrelse, utrolig vanskelig å finne bh'er som passer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Jeg veier for tiden 72 kilo, og bruker størrelse 38/40 - medium. Min normalvekt er 65 kilo, da er jeg 38 blank - small/medium.

Men har tidligere veid over 80 kilo, da brukte jeg 40/42 - medium/large. Jeg merker det veldig lett på klær bare jeg går opp eller ned to kilo.

Det ser ut som at du vet litt om størrelser, hvor stort er størrelse 44?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_bonita_*
Mens jeg er 170 cm og ca 70 kg. Er normalt en medium, 38/40 og bruker 28" i de siste jeansene jeg kjøpte.

Åi! Jeg er 10 kg lettere en deg, 3cm høyere, men bruker bare 1 str mindre en deg på rumpa! rart, hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 67 kg og 174 cm høy. Bruker alt fra 36 til 40. Det varierer fra butikk til butikk, men også fra hva slags type plagg. Kan f.eks ha en topp i 36, mens en svart tubekjole har jeg i 40. :)

De fleste som får vite vekten min pleier å bli overrasket, fordi de mener at det ser ut som om jeg veier kanskje 60 kg, men jeg har tung beinbygning, ikke minst har jeg også mer muskler enn den gjennomsnittlige jente, uten at de er så markerte at de vises GODT når jeg ikke strammer dem, for det er ikke fint synes jeg. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 67 kg og 174 cm høy. Bruker alt fra 36 til 40. Det varierer fra butikk til butikk, men også fra hva slags type plagg. Kan f.eks ha en topp i 36, mens en svart tubekjole har jeg i 40. :)

De fleste som får vite vekten min pleier å bli overrasket, fordi de mener at det ser ut som om jeg veier kanskje 60 kg, men jeg har tung beinbygning, ikke minst har jeg også mer muskler enn den gjennomsnittlige jente, uten at de er så markerte at de vises GODT når jeg ikke strammer dem, for det er ikke fint synes jeg. :)

Benbygningen din utgjør nesten ingen vekt uavhengig av om man er spedbygd eller litt kreftigere. Benbygning har altså ingenting med hvor tung du er å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 1.60 høy, veier 50kg.

Bruker 28/30 i bukser, og bruker 34/36 i bukser ( som regel xs, innimellom s ). Bruker mellom 75A og 75B i bh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelsen varierer fra klær til klær, men bruker vanligvis 34-36. Er det en hettegenser vil jeg jo ha den litt større enn en tynn bomullsgenser, og størrelsene varierer jo også (noen ganger er f.eks. 34 for stort). I bukser blir det vanligvis 25" eller 26".

Er 160 cm og ca 46 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Det der har jeg også lagt merke til. Når de intervjuer folk og bildet bare viser personen fra skuldrene og opp så tenker jeg at "hvorfor er en så slank person med på et slankeprogram?". Men så får jeg se personen i helfigur, og ser at mage, rumpe og lår er usannsynlig kraftige i forhold til øverste del av kroppen.

Det der tror jeg er et typisk usa-fenomen. La merke til det da jeg bodde litt i usa. Gigantiske rumper og underkropper, mens ansiktet var helt normalt.

Lurer på om det kan ha noe med kostholdet å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Benbygningen din utgjør nesten ingen vekt uavhengig av om man er spedbygd eller litt kreftigere. Benbygning har altså ingenting med hvor tung du er å gjøre.

Har hørt det motsatte hele livet. Men det er nå egentlig uvesentlig for min del. Jeg er slank og fin, så at jeg ikke veier 60 kg eller mindre gjør meg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lite som folk veier, jeg blir nesten flau. Men skitt au!

Bh: 70G

Bukser: 33/34"

160cm, 74,4 kg. (veier mer enn 30 kilo mer enn enkelte på min høyde!)

Ellers så varierer det fra small-large, 40-44. Som hos flere så er det puppene som bestemmer størrelsen. Jeg har smal midje så det er vanskelig å finne noe som sitter fint både rundt mage og pupper.

edit: Glemte vekt og høyde!

Endret av Kosteskaft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lite som folk veier, jeg blir nesten flau. Men skitt au!

Bh: 70G

Bukser: 33/34"

Ellers så varierer det fra small-large, 40-44. Som hos flere så er det puppene som bestemmer størrelsen. Jeg har smal midje så det er vanskelig å finne noe som sitter fint både rundt mage og pupper.

Skal det ikke mer til for å gjøre deg flau enn at noen av oss er små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 163 høy og veier 80 kg. I topper bruker jeg m-xl og 40-44. I bukser blir det 42-46. Alt etter butikk.

Kjoler kan jeg som regel gå ned i størrelse på, siden store deler av vekta mi ligger på rumpe og lår. Er ganske smal rundt midjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det motsatte hele livet. Men det er nå egentlig uvesentlig for min del. Jeg er slank og fin, så at jeg ikke veier 60 kg eller mindre gjør meg ingenting.

Variasjonene i vekt på grunn av benbygning kan nok maks være 1.5-2 kg. Altså ikke spesielt mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...