Gå til innhold

Hvor mye veier du og hvilken STØRRELSE bruker du?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på en ting da jeg så den andre tråden om høyde og vekt.

Jeg har slått meg til ro med at folk som ser like ut på en eller annen måte kan veie SYKT forskjellig, og at vekten ikke kan være en indikasjon på størrelsen!

Jeg har opplevd at folk på diverse versjoner av slankekrigen veier mindre enn meg, men er MYE større enn meg! Og deler av det er nok at jeg har mer muskler enn de, selv om jeg heller ikke er supertrent. Og selvsagt individuelle forskjeller. Spurte faktisk en kompis en gang mens vi så på "du er hva du spiser", om jeg var like stor som henne. Han fikk hakeslepp, og utbrøt spontant; "KØDDER DU ELLER? Det går jo to av deg på henne!", og hun veide mindre enn meg. Skal også nevnes at den kompisen ikke legger mye i mellom når han uttaler seg om ting.

MEN, det jeg har større problemer med å forstå, er hvordan jeg under medisinering kunne gå opp nesten 30 kilo, men fortsatt passe inn i de samme klærne?

OG hvordan venninna mi som har gått opp sikkert 20 kg, fortsatt kan kjøpe klær på butikker jeg ikke gidder å tenke på å handle på en gang, selv om jeg er bedre proposjonert og fastere enn henne.

Merker dere rare forskjeller i klesstørrelser og vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg er 110 kr og er 172 cm høy. Noen som vil tippe størrelsen min? Nå varierer jo størrelser litt, så det må vel tas med i beregningen.

Jeg føler i alle fall selv at vekten ikke matcher størrelsen jeg bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Jeg er 157 cm høy og veier ca 59 kilo. Jeg har heftig rumpe, og bred mage. Om jeg står på siden ser det ut som om jeg ikke har mage i det hele tatt. Om jeg ikke hadde hatt store pupper så hadde jeg vel vært 2-dimensjonal :fnise:

Størrelse kommer an på, XS på Gina Tricot er for stort mens en L på Leatherman får jeg ikke over lillefingern engang.

Ser også på slankekrigen og når de veier 60 kg og er 170 cm så har de fremdeles fler bulker enn meg. Men i USA har de vel mer anlegg for å legge på seg rundt rompa og magen. Har sett fler med supertynne ansikter og overkropper og så bare popper det ut litt lengre nede.

Har slutta å se på størrelser for det varierer så innmari mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også på slankekrigen og når de veier 60 kg og er 170 cm så har de fremdeles fler bulker enn meg. Men i USA har de vel mer anlegg for å legge på seg rundt rompa og magen. Har sett fler med supertynne ansikter og overkropper og så bare popper det ut litt lengre nede.

Det der har jeg også lagt merke til. Når de intervjuer folk og bildet bare viser personen fra skuldrene og opp så tenker jeg at "hvorfor er en så slank person med på et slankeprogram?". Men så får jeg se personen i helfigur, og ser at mage, rumpe og lår er usannsynlig kraftige i forhold til øverste del av kroppen.

Jeg er selv overvektig, men har kiloene mer jevnt fordelt. Jeg er mye smalere enn mange av disse amerikanerne over rumpa, men overkroppen min (inkludert ansiktet) er mye rundere enn deres.

Jeg er 170 cm høy, veier ca 115 kg. Bruker størrelse 50, stort sett. Men det kommer jo an på forskjellige ting, som snittet i plagget og hvordan stoffet ligger. Har et skjørt i størrelse 46 og en topp som er størrelse 54. Begge deler passer meg perfekt, selv om jeg vanligvis bruker størrelse 50 både oppe og nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er 110 kr og er 172 cm høy. Noen som vil tippe størrelsen min? Nå varierer jo størrelser litt, så det må vel tas med i beregningen.

Jeg føler i alle fall selv at vekten ikke matcher størrelsen jeg bruker.

Muskler og benbygning påvirker vekta. Det er derfor BMI blir så feil.

Jeg skulle etter sånne tabeller helst veid 60 kg, men om jeg gjør det så blir jeg rett og slett mager. Min normalvekt ligger på rundt 70-75 kg. Da vil jeg være normalt slank og ikke se sykt tynn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

166 cm, 57,5 kg.

Topper - som regel Small.

Bukser - str 38.

I jeans bruker jeg str 27-29 i livet.

Vil si jeg er en litt stor Small. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 173 cm, veier 58 kg.

Bruker som regel str S el XS i overdeler,

men str 27 i bukser (evt 36-38)

Men stor forskjell på størrelser da. Er noen butikker hvor

jeg må bruke L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 169 cm og veier 71 kg. Min idealvekt er 60.

Når man sier at man går opp 30 kg og fremdeles bruker samme størrelse, stemmer vel det ikke helt med virkeligheten? Sannheten er at hvis du legger på 30 kg, blir kroppen også større. Men man kan ha noen klær som passer i alle fall. Veien man 60 og bruker str 38, og så legger på seg 30 kg, dvs 90kg- bruker man IKKE bukser i str 38!

Veier man 80 og går opp til 120 kan jeg tro at noen fleksible plagg fremdels passer.

Jeg har selv gått opp 14 kg, og noen få plagg kan jeg fremdeles bruke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier for tiden 72 kilo, og bruker størrelse 38/40 - medium. Min normalvekt er 65 kilo, da er jeg 38 blank - small/medium.

Men har tidligere veid over 80 kilo, da brukte jeg 40/42 - medium/large. Jeg merker det veldig lett på klær bare jeg går opp eller ned to kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror gjest i innlegg 8 har veldig mye rett her! Klærne i store størrelser spenner over mange flere kilo enn en vanlig størrelse 36-38. I plus-størrelseklærne er det ofte stretch, strikk i livet, veldig godt plass (=telt), slik at jeg har fått en størrelse 48 i XLNT/Generous/BIB til å "vare" i iallfall 20 kilo... (Det vil si, jeg har gått ned ca 20 kilo - er fremdeles STOR - og det er noen klesplagg som har fulgt meg fra startvekt og til nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 164 og veier vel fortiden ca 68 kg. Mitt største problem når det kommer til å finne klær er egentlig puppene. De er litt for store og de klærne som passer over puppene blir alt for stor på magen og armene. Som oftest ender jeg opp med str 40, men må ofte sy inn klærne i siden og på ryggen. På H&M for eksempel bruker jeg small når jeg handler på dameavdelingen, men må bruke 42 på ungdomsavdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 52 kg. og er 1.56 høy. Kikket i skapet, og der er det mest xs og 34. Men har også en del Small. Medium blir som regel for stort uansett. I jeans bruker jeg 27 i livet. Vanskelig å finne størrelse i pen-topper i f.eks. sateng, da blir de ofte for små over puppene og for store rundt livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest LanaLane
Jeg er 164 og veier vel fortiden ca 68 kg. Mitt største problem når det kommer til å finne klær er egentlig puppene. De er litt for store og de klærne som passer over puppene blir alt for stor på magen og armene. Som oftest ender jeg opp med str 40, men må ofte sy inn klærne i siden og på ryggen. På H&M for eksempel bruker jeg small når jeg handler på dameavdelingen, men må bruke 42 på ungdomsavdelingen.

Har samme problemet som deg. Ser som regel 10 kg større ut pga puppene om jeg ikke finner noe som har god plass oppi og strikk under slik at man får en silhuett.

Har mange ganger måttet opp i 42 og 44 for å få plass til puppene, men da henger klærne som telt på meg. Så da dropper jeg det og går tilbake til de gamle toppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 162 og veier 57 kg.

Overdel: Bruker smal/medium. Har bred rygg + litt pupper, så det området får bestemme str.

Underdel: Str 36/28"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 158 cm, veier ca 50 kg.

Jeg bruker small i det meste egentlig, men størrelser kan virkelig variere mye, selv på klær av samme merke, fra samme butikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...