Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Hun var vel 62 og så vidt begynt med 68 i jula, og nå er det noen plagg i 68 som fortsatt passer men bruker mest 74. Tror egentlig hun "drukna" i bunaden ved jul, bare jeg som ønsker det skulle være perfekt så det er det jeg husker :le:

Men hun vokser ikke så veldig mye i lengden, er fortsatt bare 65 cm. Og hun helsesøstra vi har skal pensjoneres neste år så hun har ikke så mange og tar seg veldig godt av de hun har, pluss at jeg tror vi får litt ekstra oppfølging pga vi er ganske unge :)

Kjekt å kunne bruke sånne plagg flere ganger. Vi har brukt dressen hans som han hadde på nyttårsaften flere ganger, sist for 2 uker siden. Nå kan vi ikke bruke den så himla mye lenger, men vi får se hva vi gjør på 17 mai. Den er i str 68, skulle nok iallefall hatt 74 men. L er heller ikke så lang egentlig, er vel 72 nå tenker jeg.

Var det dere som ville prøve på nr 2 ganske kjapt? Litt spent, siden vi også etterhvert skal prøve :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her mener jeg vi skulle vært til kontroll ved 5, 6, 8, 10 og 12 mnd., men som sagt blir 8 og 10 til en 9 mnd. kontroll. Vi har planer om å dra og veie han selv på fredag. Dagen før 8 mnd. dagen.

Jeg har også sett litt på matrosdress og festdrakt til gutten, men vi må finne ut hva vi skal gjøre på 17. mai først. Jeg har litt lyst å se om det er noe i bydelen, for det er så stappa fullt i sentrum, og for meg som er under gjennomsnitts høy, er det litt pes. Folk tar ikke hensyn akkurat.

Is og denslags har vi valgt å vente med en god stund enda. Det er jo så mye annet han kan få smake på i stedet. :)

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt jeg har kontroll, skal hun ikke få smake is, krem eller noe annet med melk i. Når moren har laktoseintoleranse, vil jeg være ekstra påpasselig med at jenta ikke får i seg kumelk før hun er ett år gammel.

Jeg har tenkt å se om bunaden hun hadde på julaften fortsatt passer. Teknisk sett er den i str. 62, men den var veldig stor, så kanskje den fortsatt passer? Hun bruker fortsatt 68, men er nok passert 70 cm i lengde nå. Men vi bruker veldig mye ull, og da er ikke størrelsene i seg selv like viktige siden ulla er ganske tøyelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt allergier i familien hans, dog tåler pappaen melk, men jeg slet veldig mye med magen da jeg var liten (ukjent årsak, men personlig mistenker jeg sykehusets genistrek, nemlig å gi meg som prematur og dysmatur, h-melk i sonde :overrasket: ), så da venter vi med is og denslags. Vi hadde uansett ventet med "søtsaker" da. Det er jo mye godt i frukt også. Det blir kanskje litt kake på ettårsdagen, selv om jeg kunne tenke meg å vente enda litt lenger. Det går jo an å feire med frukt og bær, pent anrettet og snitter/smørbrød.

Det blir nemlig ikke store feiringen. Lite unger for å si det sånn, og mange voksne. ;) G aner jo ikke viktigheten av kakekalas på bursdagen heller enda. :ler: tror han hadde blitt like glad for en kjeks. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIPP og Holle har begge babykjeks som er mektig populære her. :) De er søte, men i det minste tilpasset babyer, og fine å ta med hvis vi skal noe der det serveres mat, for da må jo hun også få noe å kose seg med.

Men det er veldig vanskelig å få bort fra ullklær. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett de. Jeg tenker vi må vente litt med de, for han brekker seg og gulper opp både av riskake og skive enda (er helt sykt sterk den brekningsrefleksen hans :forvirret: ). han klarte å spise en skive i dag da, men da måtte pappaen fore han den i bittesmå biter. Trøsten er at vann på tutekopp var poppis til å skylle unna med, så det er da noe. Særlig når han får meske seg selv med koppen (og herje), er det moro med vann. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NiChia

Kjekt å kunne bruke sånne plagg flere ganger. Vi har brukt dressen hans som han hadde på nyttårsaften flere ganger, sist for 2 uker siden. Nå kan vi ikke bruke den så himla mye lenger, men vi får se hva vi gjør på 17 mai. Den er i str 68, skulle nok iallefall hatt 74 men. L er heller ikke så lang egentlig, er vel 72 nå tenker jeg.

Var det dere som ville prøve på nr 2 ganske kjapt? Litt spent, siden vi også etterhvert skal prøve :fnise:

Ja, vi vil prøve på nr 2 ganske kjapt. Egentlig vil vi ha en april-mai 2011 baby, men det spørs da. Men om det ikke blir store foranringer i planene så begynner vi prøvingen i juni :) Hvem vet, kanskje havner vi i ny terminklubb sammen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, jeg er misunnelig på dere som planlegger nr 2 allerede. Hadde det ikke vært for studiene mine ville vi begynt på nr 2 til sommeren vi også. Men vi skal bo i denne leiligheten til jeg er ferdig å studere, og på 38 kvm er det ikke plass til to barn. Og dessuten må jeg prioritere å få ferdig studiene nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi vil prøve på nr 2 ganske kjapt. Egentlig vil vi ha en april-mai 2011 baby, men det spørs da. Men om det ikke blir store foranringer i planene så begynner vi prøvingen i juni :) Hvem vet, kanskje havner vi i ny terminklubb sammen :fnise:

ja, vi har også tenkt på april/mai, men juni/juli er fint det også som vi har nå :) Jeg må ha jobbet i iallefall 3-4 måneder før jeg blir gravid. Har fortsatt ikke tatt fagprøven,regner med å ta den rundt september. Pga bekkenløsning i dette svangerskapet, regner jeg med å få det nestegang også, så om jeg kunne fått meg en sittejobb ville det vært ideelt.

Men kanskje vi havner i samme terminklubb ja :lur: Får satse på at vi er heldige å får full klaff ganske kjapt :)

åh, jeg er misunnelig på dere som planlegger nr 2 allerede. Hadde det ikke vært for studiene mine ville vi begynt på nr 2 til sommeren vi også. Men vi skal bo i denne leiligheten til jeg er ferdig å studere, og på 38 kvm er det ikke plass til to barn. Og dessuten må jeg prioritere å få ferdig studiene nå..

Ja, 38 kvm er ikke mye. Men tenk når du er ferdig med studiene, da kan dere prøve på både 2 og 3 :lur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen rolig.

Skjønner jo det - her er det ikke noe nytt å berette :ler:

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rolig her. Vi har for første gang stått opp før sju, og jeg innser at jeg nå må begynne å legge me tidligere. Særlig siden han våkner hver time fra klokka fire av, fordi smokken er borte. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rolig her. Vi har for første gang stått opp før sju, og jeg innser at jeg nå må begynne å legge me tidligere. Særlig siden han våkner hver time fra klokka fire av, fordi smokken er borte. :Gjesp:

For første gang før 7?? Noen som har det skjønner jeg... :ler:

Vi er stort sett oppe litt før sju, men han våkner litt over 6 som regel, men får ligge å skravle i senga si til han vil opp - deilig å få ligge attpå litt...

Han har vel ikke sovet til etter sju siden han var 3 mnd eller noe...

Og ja, da blir det tidlige kvelder.

Vi legger oss som regel rundt 22 - må opp endel ganger i løpet av natta for smokk-dytting her også. Lurer på om det er noe som kommer til å "gå over" etter hvert??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe smokkdyttingen gir seg, ja. Nå ligger han på samme rom som oss enda, så det er stort sett bare å fomle etter smokken med armen, og så finne munnen, men jeg blir stort sett liggende våken litt etter han har fått smokken. Klarer ikke sovne med en gang, nemlig.

Satser på å legge meg i 22-tiden i dag.

Nå ligger fanten og gnager på babygymmen. :ler: Er ikke lenge til vi skal legge oss igjen. Han gnir seg nemlig i øynene, og har gjort det i en time alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Natt til i går fikk jeg lagt I etter amming kl 22, og hun sov helt til 01.30, så jeg fikk sovet litt uavbrutt. :tommelsmil: Jeg hadde håpet på det samme i går, men hun våknet veldig kl 23, og jeg hadde ikke sjanse til å få henne til å sove igjen, så hun har sovet sammen med meg hele natten. Heldigvis har det vært en fin natt uten for mange oppvåkninger.

Men nå er det sove- og turdags her, også, og i ettermiddag skal jeg på babysvømming-infomøte, for babysvømminga begynner på mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe smokkdyttingen gir seg, ja. Nå ligger han på samme rom som oss enda, så det er stort sett bare å fomle etter smokken med armen, og så finne munnen, men jeg blir stort sett liggende våken litt etter han har fått smokken. Klarer ikke sovne med en gang, nemlig.

Satser på å legge meg i 22-tiden i dag.

Nå ligger fanten og gnager på babygymmen. :ler: Er ikke lenge til vi skal legge oss igjen. Han gnir seg nemlig i øynene, og har gjort det i en time alt.

Ja, det er fordelen med å ha han på samme rom - men her våknet han så lett av oss, så jeg syns det går helt greit å gå inn på naboromemt å gi han smokken. Selv om jeg som regel går dit halvveis svimeslått :ler:

Her soves det igjen nå, er ikke lenge oppe på morran før neste dupp må taes nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en 45 minutter. Ehh, jippi? Jaja. Vi har hatt oss en god runde i badekaret. Helt til han plasket så fælt at han fikk masse vann i seg, og gulpet opp litt av frokosten. :eeeh: da var det ut med proppen, og sette i gang dusjen.

Nå eter han på Logan the Lion sin bakpote. Han åt sin egen fot i karet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Unknown

Vi er oppe før 7 vi også og legger oss mellom 21.30 og 22.30, likevel er jeg helt avhengig av at jeg får sove sammen med M minst en time til morgenduppen! Skjønner ikke hvorfor jeg trenger så mye søvn..

Blir en utfordring til høsten når jeg ikke kan legge med nedpå igjen.

Hva bruker dere i vogna om dagen? Vi har dunpose i nå, og den er ofte så varm at M bare sover i strømpebukse, body, ullgenser og en tynn lue...Føler det er litt lite klær, men det renner av ho visst ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket juledressen til lillemann i dag. Var str 68. Og nå bruker han str 80, så juledressen er uaktuell. Mannen min sin matrosdress fra da han var 1 år for 32 år siden :) passer heldigvis, så den skal nå brukes til dåp om 2 uker og til 17 mai (om den passer da...) Storebror har dessuten brukt bunader hvert år til 17 mai så forhåpentligvis kan lillemann arve disse. Problemet er at lillemann er mye større enn storebror var.

Holder nå på og pusser opp rommet som lillemann skal ha. Gleder meg til å få det ferdig slik at han kan sove på eget rom. Han havner vel opp i senga vår i løpet av natta da også, men vi er vant med å aldri ha en natt for oss selve da både storebror og knærten ligger sammen med oss som oftest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NiChia

Vi bor på innlandet og har hatt 8-10 grader i dag. I vogna har vi madrassen nederst, så lammeskinn og voksiposen. Har på henne bomullsbody, bomullsstrømpebukse, tykk bomullsjakke, ullue og ullvanter og hun er god og varm nedi der. Tidligere da det regnet hadde jeg regntrekket over, men nå har jeg ikkenoe trekk over heller. Det ble jammen fort kaldt i høst, men jammen ble det ikke fort varmt igjen når våren kom også.

Vurderer å bytte til bomullslue eller en tynnere ullue da hun noen ganger er svett når hun har sovet med den tjukke ullua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sportsvogna har vi kun voksipose.

E har på seg body og strømpebukse eller bukse og lue.

That`s it, ellers hadde han rent bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...