Saeria Skrevet 17. februar 2010 #3261 Del Skrevet 17. februar 2010 Prata nettopp med ei venninne på telefonen. Hun har ei datter på 18 mnd., og hun kunne berette at da hennes jente var 5-7 mnd. så var hun også helt sykt verpesjuk! Det er visst en periode mange mødre virkelig opplever en beruselse av barnet sitt, så sterk at de har bare lyst på fler, fler, fler. Hos henne gikk det over. Ei venninne av henne igjen, ble gravid i denne perioden, og har nå to små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 17. februar 2010 #3262 Del Skrevet 17. februar 2010 Prata nettopp med ei venninne på telefonen. Hun har ei datter på 18 mnd., og hun kunne berette at da hennes jente var 5-7 mnd. så var hun også helt sykt verpesjuk! Det er visst en periode mange mødre virkelig opplever en beruselse av barnet sitt, så sterk at de har bare lyst på fler, fler, fler. Hos henne gikk det over. Ei venninne av henne igjen, ble gravid i denne perioden, og har nå to små. det er godt å høre det da, men hvis det går over så må vi satse på at det snart klaffer da, hehe. Så er vi ferdige med det. Det med beruselse er nok sant ja, merker det så godt! Også har det vel mye med det at de nå blirmye mer mobile og kan krype, sitte, krabbe etc, og da er det jo så moro. Skal bestille el-tester idag, så det blir jo spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. februar 2010 #3263 Del Skrevet 17. februar 2010 Lykke til! Håper du får det resultatet dere ønsker dere. Her kjøres det kondombruk...dog skal jeg inn på privat sykehus (blitt henvist, og venter på time)for å se på den litt vel gode syjobben som ble gjort etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 17. februar 2010 #3264 Del Skrevet 17. februar 2010 Lykke til! Håper du får det resultatet dere ønsker dere. Her kjøres det kondombruk...dog skal jeg inn på privat sykehus (blitt henvist, og venter på time)for å se på den litt vel gode syjobben som ble gjort etter fødselen. Takk for det, nevner det nok etterhvert Det har ikke blitt noe bedre enda altså ? Det er godt du får ordna opp i det, ikke noe greit hvis det skal gjøre vondt. Her har jeg ikke sett noe til innkallelsen, men jeg trenger den ikke lenger, for her er det blitt veldig så greit igjen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. februar 2010 #3265 Del Skrevet 17. februar 2010 Det har blitt litt bedre, men det er en god kant som ikke vil gi seg, og noe klumpete arrvev som er til hinder. Vi får det til, altså, men det er ikke behagelig i det han skal inn. Så da satser vi på at det blir et par snitt, og så et par sting...vente en uke og to...ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 17. februar 2010 #3266 Del Skrevet 17. februar 2010 Det har blitt litt bedre, men det er en god kant som ikke vil gi seg, og noe klumpete arrvev som er til hinder. Vi får det til, altså, men det er ikke behagelig i det han skal inn. Så da satser vi på at det blir et par snitt, og så et par sting...vente en uke og to...ferdig! Ush, det hørtes ekkelt ut Blir godt å få det fikset da, da blir du så god som ny Mannen her syntes det var veldig så greit når jeg var så trang som jeg var, helt til han begynte å bli sår han også. Da var det ikke noe greit lenger, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. februar 2010 #3267 Del Skrevet 17. februar 2010 Nei, da fikk pipa en annen låt, tenker jeg. Det er mest irriterende og upraktisk at det er som det er nå. Ringte Betanien, som skal ta imot meg, og fikk vite at det er 6 uker venting. Så nå er det 5 uker til. 5 uker går fort det når man har liten i hus. Det vet dere jo alt om! Ellers så har G sovnet alene på begge lurene i dag. Vi har alltid sittet med han til han har sovnet, men i dag tok jeg sjansen på å vaske fjeset mens han lå og sprelte i senga (vurderer å kjøpe sånn soveposesak), og før jeg var ferdig kom godknirkingen, og når jeg var ferdig, sov han. Det samme skjedde nå. Måtte innom en gang for å gi han smokken. Da tolker jeg det slik, at han er rimelig trygg i leggesituasjonen. Håper det varer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 17. februar 2010 #3268 Del Skrevet 17. februar 2010 Så deilig da Er jo greit å få noen gode rutiner før de blir altfor store. Åh, jeg synes L stadig vekk er grinete jeg. Også er han blitt så trassete. Setter i sånn trasseskrik, kjenner det godt igjen fra tantebarna mine. Presser ut tårene liksom, hehe. Men så ser jeg jo at han har begynt å klø fælt nede. Han tar der med fingrene hele tiden dakars Smurte på dentinox nå og det hjalp ei lita stund, men det varte ikke lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 17. februar 2010 #3269 Del Skrevet 17. februar 2010 (vurderer å kjøpe sånn soveposesak) Tenkte å kjøpe en sånn vi også, men så har vi bare utsatt det, og nå er det ikke såå ille lenger så vi venter med det. Men det sparer en nok for mye løping inn og ut av soverommet, og du får kanskje en roligere baby(?) vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. februar 2010 #3270 Del Skrevet 17. februar 2010 Om kvelden har han jo som oftest ullpysj fra Bånsull eller Devold, så det er ikke helt krise da. Vi får se. Det er andre ting som må prioriteres foran. har funnet ut at han trenger litt flere bodyer. Vi bruker ikke heldressene i økobomull så mye. Det blir helst body og stømpebukse/stillongs. ja, og smekker! Vi trenger VIRKELIG flere smekker... Skal se etter noen på etsy eller hyenacart, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 17. februar 2010 #3271 Del Skrevet 17. februar 2010 Smekker bør ha plastbakside. Jeg har kjøpt en fin fra Katvig, og et (for stort) forkle fra Baby Björn, men har også sett på de fine smekkene på eddabedda.com. De har plastbakside, noe som er en fordel når det er svisker involvert. I dag vil ikke I sove. I det hele tatt. Men sutre, det kan hun. Akkurat nå ligger hun og tygger på en skje som fulgte med et fat vi kjøpte. Den har gummihåndtak, så det knirker. Men så lenge hun ikke sutrer, får jeg bare holde ut. Jeg er glad for at mannen kommer hjem på fredag, for nå begynner jeg å bli smålei, kjenner jeg. Men fem uker alene med baby og hund er jo ikke alltid en spøk, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 17. februar 2010 #3272 Del Skrevet 17. februar 2010 Da kan vi viist melde oss inn i tannklubben. Regner med bæsjebleiene skyldes den lille spisse tanna som stikker opp, venstre fortanna som ble først ut. Ellers har vi tatt vaksina i dag, ingen store reaksjoner ennå, bortsett fra at hun sov to timer i strekk i sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. februar 2010 #3273 Del Skrevet 17. februar 2010 Grattis medtann, Tussi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 17. februar 2010 #3274 Del Skrevet 17. februar 2010 Grattis med tann, Tussi! Det ble jaggu litt av en tannbølge nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. februar 2010 #3275 Del Skrevet 17. februar 2010 Ja, no var det mange tennar som spratt ut! Me gav graut for fyrste gong i går. Eg syns eg har utruleg lite mjølk, og ungen nektar jo å ta flaske, sjølv om han er sulten, og frå å kun amme 1-2 gonger pr natt, slik eg har gjort sidan han var 2 mnd, har eg siste ukene amma både tre og fire og fem gonger om natta. Han ender berre i senga vår til slutt og eg ligg berre og puttar inn puppen heile natta. Og så finner eldstemann ut at han vil vakne 3-4 gonger sånn innimellom alt sammen nokre nettar og. Føler meg som ein zoombie... Så no syns eg verkeleg det er på tide med fast føde. Kjem til å prøve graut på kvelden (er jo ikkje mykje han får i seg enno), og så litt frukt- eller grønnsaksmos på dagtid. Prøvde potet i dag, var ikkje mykje han fekk i seg gitt. Men no er me i alle fall i gong. Eg er dritt lei av å amme minst annakvar time, døgnet rundt, på ein unge som nærmar seg halvåret... Det syns eg blir for drøyt, så då gjer eg blanke i fullamming til 6 mnd. Er ikkje meir enn 3 uker til likevel, sikkert den tida det tar å få han til å ete meir enn ei halv teskje graut Og eg er forresten og veldig verpesjuk! Skulle gjerne ha fått 8-10 ungar eg Men det er jo slitsamt, så eg trur ikkje det altså Men to til, skal me nok ha. Men me er nødt til å vente ei stund no, tre tette blir for slitsamt. Tenkjer me prøver på nummer tre når mini er 1,5 - 2 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 17. februar 2010 #3276 Del Skrevet 17. februar 2010 Føler med deg ang. nattamminga Imli, er jammen godt å få litt sammenhengende søvn Egentlig tror jeg vi lett kunne ha kutta ut all nattamminga, M er egentlig ikke sulten og legger seg bare ved puppen for å sovne..Men det er så koselig så jeg klarer ikke å kutte ut helt enda! Og her sitter jeg da, fulstendig på overtid! Blir en trøtte-mamma i morgen ja Sånn er det å være sports-freak gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 18. februar 2010 #3277 Del Skrevet 18. februar 2010 Føler med deg ang. nattamminga Imli, er jammen godt å få litt sammenhengende søvn Egentlig tror jeg vi lett kunne ha kutta ut all nattamminga, M er egentlig ikke sulten og legger seg bare ved puppen for å sovne..Men det er så koselig så jeg klarer ikke å kutte ut helt enda! Og her sitter jeg da, fulstendig på overtid! Blir en trøtte-mamma i morgen ja Sånn er det å være sports-freak gitt! Helt enig med deg der altså, det er noe med den kosen :rødme: godt å høre det er flere som følger med på OL. Satt med frysninger på armene og ståpels når hun skled inn til gull Har akkurat fått mannen i hus til å interessere seg litt mer for vintersport, så han satt sammen med meg å så i går. Så sier han da, at jeg godt kunne dempe meg litt, for hvis han skulle se på så kunne det ikke være skrik og hyl. Måtte skje i rolige omstendigheter Flau ble han rett og slett, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 18. februar 2010 #3278 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Flau av hyling ja - da får han ikke komme hit iallefall - er vel i overkant ivrig når det er spennende sport! --- I natt begynte vi (uplanlagt) med nattavvenning. E sover stort sett til 5-tiden før han våkner for mat, men de siste to nettene har han våknet allerede halv 3. Jeg tenkte som så at han ikke trenger mat da, han er bare super trøtt, så i natt ga jeg vann, smokk, kos, og byssa i en times tid, og så sovnet han igjen til 7 Trodde jo han skulle våkne til 5 igjen, men det gjorde han altså ikke - og så blir det litt dumt å nekte mat kl halv 3 men gi kl 5, det skjønner jo ikke han noe av. Var ikke nevneverdig sulten da jeg kom inn til han i dag tidlig heller, bare lå og smilte i senga si :rødme: Så da tenker jeg at vi fortsetter de neste nettene, når det gikk så greit i natt Kan jo slenge på at han spiser to fulle grøt måltider (morgen og kveld), rundt 700ml mme og fruktmos/grønnsaksmos i løpet av dagen, så da skulle det jo strengt talt ikke være nødvendig med mat på natta lenger. Og så har han jo blitt 6 mnd også! Endret 18. februar 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 18. februar 2010 #3279 Del Skrevet 18. februar 2010 Neinei, ingen hyling Skal helst bare sitte rett opp og ned med hendene i fanget Høres ut som dere kan få noen deilige netter framover da. Nå er det vel på tide at vi mødre kan få sove litt også Det virker som de er såpass store nå at de tydelig viser at de egentlig ikke er sultne, men bare vil ha litt kos og at det er en vane. I helgen skal vi gjøre det samme.Da har mannen fri og skal få ta han. Han pleier å legge seg mellom 18 og 19.00, våkner 01.30 og 05.00, deretter sover han til 07.00. Så nå skal vi kutte ut det måltidet klokka fem iallefall, så får vi ta litt etter litt når han har fri. Gratulerer med et halvt år forresten, tenk så fort tiden har gått. I natt ble jeg sååå irritert på mannen altså. L gråt og hadde grått litt når han dunker borti meg å sier "jeg tror han griner der inne" Kjente det kokte over da altså. Jeg har de siste nettene måtte stå opp både 5 og 6 ganger for å gi han sutten og smøre på dentinox, og i natt hadde jeg vært våken fra 03.00 frem til 04.30 fordi han gråt og ikke ville sove. Kjenner jeg blir irritert av bare å tenke på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 18. februar 2010 #3280 Del Skrevet 18. februar 2010 Neinei, ingen hyling Skal helst bare sitte rett opp og ned med hendene i fanget Høres ut som dere kan få noen deilige netter framover da. Nå er det vel på tide at vi mødre kan få sove litt også Det virker som de er såpass store nå at de tydelig viser at de egentlig ikke er sultne, men bare vil ha litt kos og at det er en vane. I helgen skal vi gjøre det samme.Da har mannen fri og skal få ta han. Han pleier å legge seg mellom 18 og 19.00, våkner 01.30 og 05.00, deretter sover han til 07.00. Så nå skal vi kutte ut det måltidet klokka fem iallefall, så får vi ta litt etter litt når han har fri. Gratulerer med et halvt år forresten, tenk så fort tiden har gått. I natt ble jeg sååå irritert på mannen altså. L gråt og hadde grått litt når han dunker borti meg å sier "jeg tror han griner der inne" Kjente det kokte over da altså. Jeg har de siste nettene måtte stå opp både 5 og 6 ganger for å gi han sutten og smøre på dentinox, og i natt hadde jeg vært våken fra 03.00 frem til 04.30 fordi han gråt og ikke ville sove. Kjenner jeg blir irritert av bare å tenke på det Takk, ja det er helt utrolig hvor fort det har gått! Huff - ikke greit når man er sliten og mannen bare ligger der. Selv tar jeg alt på natta, men her våknes det ikke så ofte heldigvis. Mannen hører ingenting av det som skjer på natta, helt utrolig. Derfor hadde det vært greit å få avvent E nå, ettersom jeg skal jobbe hele mars - kommer jo til å være dautrøtt hvis jeg våkner flere ganger om natta og må vekke mannen og høre på at de to styrer med ett eller annet. Så håper det ordner seg ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå