Saeria Skrevet 13. februar 2010 #3201 Skrevet 13. februar 2010 Det er godt at det er noen fremskritt, Honesty.
Gjest Unknown Skrevet 15. februar 2010 #3205 Skrevet 15. februar 2010 Nå kommer den første tanna til M, HURRA! Og da fann vi også grunnet til at bæsjen har vært så "utenomdetvanlige" siste dagene... Ho begynner forresten å bli flink til å sove på natta, i natt var Darlingen bare oppe en gang for å putte inn smokken (Ho syns det var morgen kl 5 i dag tidlig da, men helgidvis var det nok underholdning å se foreldrene sove en time, så sovna ho selv igjen også )
Soon Skrevet 15. februar 2010 #3206 Skrevet 15. februar 2010 Huff, kl 5 er i overkant tidlig... godt hun sovnet igjen Gratulerer med første tanna
Ilja** Skrevet 15. februar 2010 #3208 Skrevet 15. februar 2010 Gratulerer med gårsdagen, alle mammaer! Håper dere alle hadde en super morsdag, og ble gjort litt ekstra stas på. Jeg fikk sove lenge, og fikk nydelig frokost på sengen av mannen med pakke fra lillegutt Grattis med første tanna til M, Unknown! Er det bare oss igjen som ikke har fått tenner enda tro? Ingenting i sikte her ivertfall. Vi var på kontroll sist uke, alt var fint bortsett fra at lillegutt før første gang hadde lagt på seg lite. Kun 170 g vektøkning på en hel måned Det var jo første gang han ble veid etter at vi startet med fast føde, så det var litt overraskende må jeg si.. Skal tilbake på ny kontroll i begynnelsen av mars, håper han har tatt det igjen da. HS mente det kanskje kunne skyldes høyere aktivitetsnivå pluss at han hadde strekt seg 2,5 cm på en måned. Vi får se.. Litt ubehagelig var det altså..
Honesty Skrevet 15. februar 2010 #3209 Skrevet 15. februar 2010 Jeg burde ikke skrevet det om lurer, for nå har hun endret sovemønster på dagtid, og økt til FIRE lurer i stedet for tre. Først sover hun en liten time på morgenkvisten ca 09-10, en litt lengre lur fra 12-13/14, enda en liten fra ca 15/16 og en kortlur som jeg håper er avsluttet til kl 18, men som oftest blir den 1830. Men hun er MYE lettere å legge, og sovner til spiselig tid i forhold til før, så kanskje egenreguleringen har hjulpet? Det er veldig mye tull rundt maten akkurat nå. Hun er begeistret og gaper, men mister interessen fort og tuller masse. I dag forsøkte jeg først i vippestol, hvor hun tok sit-ups, deretter tripp-trapp-stolen, hvor hun snudde seg i alle retninger, men ikke mot meg, og til slutt i armkroken, før jeg gav opp. Hun var kanskje mett? Jeg ammer før måltidene.
Soon Skrevet 15. februar 2010 #3210 Skrevet 15. februar 2010 (endret) Ilja: ingen tenner her heller, selv om han har styra med sikling og kløing leeeenge. Jeg er såååå stolt i dag - E har akkurat rullet fra rygg til mage - 2 ganger Skikkelig kontrollert og fint. Endret 15. februar 2010 av Soon
Gjest Unknown Skrevet 15. februar 2010 #3211 Skrevet 15. februar 2010 Ilja: Jeg vet om en gutt som ikke spiser og legger på seg i den perioden når han veks, så han blir høg og tynn..Men når vokseperioden er over så spiser han godt igjen og blir litt "rund i kantene" igjen..Kanskje din er sånn? Vi også må forandre på dagsovinga, og tenker å la henne få sove når ho vil også ser vi hvordan vi ender opp tilslutt Nå når ho står opp så tidlig, så må ho ha en lur til om dagen..Men vi rekker det nesten ikke!
Ilja** Skrevet 15. februar 2010 #3212 Skrevet 15. februar 2010 Soon: Han høres plaget ut altså, får håpe det skjer noe snart. Her virker det ikke som det er noe spesielt med kløing, så det tar nok sin tid før tannebissene kommer Unknown: Ja, kan hende det.. Hittil har han lagt på seg jevnt og mye, har hatt en veldig bratt kurve siden han var så liten ved fødsel. Om han ikke har strekt seg så mye neste gang så håper jeg at vektøkningen da er på plass igjen.
Tussi! Skrevet 15. februar 2010 #3213 Skrevet 15. februar 2010 Ingen tenner her heller, trodde det nærma seg, men stoppa nok opp Ellers har lillemor diare nå, har vært dårlig de siste dagene, fredag hadde hun feber og oppkast, men har egentlig vært i god form etter det igjen. Litt mer sutrete enn vanligvis, men i dag har det tatt helt av med flytende bleier, og det renner jo ut alle veier. Holder tøybleier på alt, også diare?
Honesty Skrevet 15. februar 2010 #3214 Skrevet 15. februar 2010 Tøybleier holder på alt, ja, til og med på lukt. Jeg har blitt overrasket av luktfrie bæsjebleier noen ganger etter at vi begynte med tøybleier, mens vi fortsatt brukte engangs, hadde vi hele tiden lekkasjer på ryggen.
Saeria Skrevet 15. februar 2010 #3215 Skrevet 15. februar 2010 (endret) Signerer Honesty. Tøybleiene holder på det aller meste, ja. Skulle tøy være av interesse, så kan du forsåvidt få prøvelåne noen av meg mot porto. Lommebleier. Jeg har nok hjemme allikevel. Endret 15. februar 2010 av Saeria
Gjest imli Skrevet 15. februar 2010 #3216 Skrevet 15. februar 2010 Ang vektauking, så "slutta" eldstemann vår å legge på seg då me begynte med fast føde Frå å legge på seg 8-900g pr mnd fram til 5-6 mnd, blei vektaukinga berre eit par hundre gram pr mnd etter det. Han veide berre ein kilo meir som ettåring enn han gjorde som 6 mnd gamal. Men det er heilt normalt, det og Etterkvart blir dei jo meir aktive, og strekk seg i lengden. Her trur eg fast føde-debuten ikkje er langt unna. Har utruleg lite mjølk på dagtid no Ungen verkar aldri fornøgd. Men om natta, då har eg masse.
Ilja** Skrevet 15. februar 2010 #3217 Skrevet 15. februar 2010 Det var beroligende å høre, imli, takk skal du ha Blir jo litt bekymret når det plutselig endret seg så drastisk, og HS kommenterte det jo hun også. Vi startet fast med (tilbud om) litt grøt da lillegutt var på samme alder som S er nå. Det tok tid før han gapte til skjeia, og faktisk likte smaken av mat, så det kan kanskje være bare greit å starte med litt smaksprøver nå. Spesielt siden han ikke virker helt fornøyd om dagen
effy Skrevet 15. februar 2010 #3218 Skrevet 15. februar 2010 Vi har Logan the Lion, og faktisk den store varianten ser jeg. Favorittleken til lillegutt Når det gjelder dagsoving så går det somregel i 4 x 30 min dupper i løpet av en dag. Det er fryktelig slitsomt når lillegutt må bysses/ trilles i søvn på dagtid. Har prøvd ALT føler jeg, men han finner ikke søvnen selv.... På kvelden legger jeg han våken i sengen, da finner han roen (og søvnen) med en gang :klø: Ingen tenner i sikte her....
Soon Skrevet 15. februar 2010 #3219 Skrevet 15. februar 2010 Ilja: ja, han er nok endel plaget, men mest nå i det siste. Han har som sagt klødd lenge, men det er i det siste han har begynt å på en måte klø/gni seg i hele ansiktet og sutre mer - så jeg håper det nærmer seg. Vi smører jo med Dentinox hele tiden, og jeg kjenner iallefall at gommene er betydelig hardere nå enn for bare noen uker siden. Lurer på om Dentinoxen egentlig har noen effekt lenger, ettersom vi har smørt med det flere ganger pr dag, hver dag i over 3mnd...
Saeria Skrevet 15. februar 2010 #3220 Skrevet 15. februar 2010 Kjedelig med melka da, Imli. Du får nok begynne smakingen snart da, siden lille gutten ikke blir fornøyd om dagen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå