Honesty Skrevet 15. oktober 2012 #8441 Del Skrevet 15. oktober 2012 Matlyst? Uten barnehagen hadde I garantert sultet ihjel, og middagsmat er fortsatt ikke særlig stas, og hun påstår at hun ikke liker, at maten er ekkel osv. dette gjelder også mat hun likte i forrige uke, så jeg tror ikke på henne i det hele tatt. Ellers er det full fart her, og masse synging. Men nåde den som endrer teksten. Jeg sang et par av Drømmehagen-sangene på engelsk her (spør ikke hvorfor...), og hun påstod hardnakket at det var tullesanger. Selv går hun gjerne rundt og synger "hæppi bursdag hu hu!" Bursdager er nemlig hovedinteressen for tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 15. oktober 2012 #8442 Del Skrevet 15. oktober 2012 Ja, stor gutt vi har. Nesten 18 kg og mellom 100-102 cm høy (han står ikke stille... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 15. oktober 2012 #8443 Del Skrevet 15. oktober 2012 E er ca 13-14kg og 93cm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 16. oktober 2012 #8444 Del Skrevet 16. oktober 2012 Oi, det er jommen store forskjeller på barna nå. J er 104 cm og 16 kg. Har ikke tenkt at han er stor for alderen, men han er kanskje det. Her går spising ganske greit om dagen, men har selvsagt dager hvor han spiser mer/mindre enn ellers. Men det ser ut til at vi er over den verste kresenhetsperioden, og han spiser det meste han får servert. Deilig etter en laang periode med middagsnekt nesten hver dag. I dag har J kastet opp 3 ganger, så nå krysser jeg fingrene for at det ikke kommer mer i denne omgang og at resten av gjengen spares denne gangen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 16. oktober 2012 #8445 Del Skrevet 16. oktober 2012 Vi fikk forresten solgt leiligheten etter en visning, og godt over takst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 16. oktober 2012 #8446 Del Skrevet 16. oktober 2012 Og vår lillegull er 93 cm og vekten er jeg jammen ikke sikker på. En dag var han 14,8 og en uke senere 16,6... Så det svinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 19. oktober 2012 #8447 Del Skrevet 19. oktober 2012 Lillemor her spiser som en helt. Hadde en liten periode hvor hun kunne komme hjem med nesten full matboks. Men en liten prate om det gjorde underverker og nå tømmer hun matboksen igjen. Gjelder forøvrig middag også, og på begge to. Noen ganger ønsker hun at vi hjelper henne og ta på skjea, det gjelder forøvrig når vi har noe "nytt" til middag når jeg tenker meg om nå... Utrolig godt å slippe og bekymre seg for sånt i alle fall. Eller er lillemor ca 100 cm og 16-17 kg, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. oktober 2012 #8448 Del Skrevet 19. oktober 2012 Herregud, jeg er sliten nå. Lang arbeidsdag med masse kunder. Hva skjer med folk på lønningsdag? I tillegg hadde jeg en 1-times prøve, og en halvtimes fremføring med skolen i jobbtida (på nettet). Sliten i hodet, og sliten i beina. I kveld tar jeg fri fra skolen og har planer om å sitte på ræva i sofaen hele kvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 19. oktober 2012 #8449 Del Skrevet 19. oktober 2012 Høres ut som en god plan, Aricept Syns du er så flink jeg som klarer å kombinere jobb, skole, barn og hjem Imponert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 19. oktober 2012 #8450 Del Skrevet 19. oktober 2012 Jeg er litt imponert over meg selv som sjonglerte to barn døgnet rundt forrige uke Det gikk i ett, og jeg måtte stadig passe på å gjøre klart for hva som kommer neste, ellers ville det bli krasj! Men hadde det faktisk veldig fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. oktober 2012 #8451 Del Skrevet 21. oktober 2012 Takk, men det er da mange som kombinerer jobb og studie. Men kjenner jeg ikke klarer å jobbe noe mer enn 50%. Vet at noen i klassen jobber 100 %, det imponerer meg. Og jeg er utrolig heldig med en mann som gjør alt dette mulig. Mer imponert over de som er alene med barn(a). Det synes jeg høres vanskelig og slitsomt ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 21. oktober 2012 #8452 Del Skrevet 21. oktober 2012 Jeg er endel alene med begge to fordi mannen jobber skift. Før var det helt pyton fordi snuppa var så sjalu, og gikk inn for å plage lillebror, men nå er det heldigvis lettere selv om lillebror stadig har en rar døgnrytme der han er våken hele kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. oktober 2012 #8453 Del Skrevet 21. oktober 2012 Må man, så må man. Skjønner det har en del med vane å gjøre også. Jeg er ikke vant til å ha lillegutt alene så de få gangene det skjer blir jeg helt overveldet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 21. oktober 2012 #8454 Del Skrevet 21. oktober 2012 Jeg innrømmer at jeg nå synes det var helt vidunderlig enkelt å være alene med bare snuppa, mens jeg der og da syntes det kunne bli temmelig heftig, så jeg antar at man tilpasser seg etterhvert. Det er ikke særlig morsomt når minste gråter, og må trøstes, og så begynner den store også å gråte, og setter seg på fanget sammen med minste, for å få oppmerksomheten. Men som oftest er hun i godt humør, og kommer løpende til med smokk og leker ved det minste kny fra lillebror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 21. oktober 2012 #8455 Del Skrevet 21. oktober 2012 Jeg var nettopp alene med guttene i 10 dager, og jeg skal innrømmet at det var slitsomt. Jeg må føye meg i rekken av de som beundrer de som er alene med barna store deler av tiden av ulike grunner. Jeg antar at de og er slitne. Men vi fant faktisk en slags rytme på det, og det gikk greit selv om de begge plutselig fikk de for seg at de skulle våkne kl 05.00 mer enn 50% av dagene. Men det som virkelig var kjedelig var at jeg ikke fikk gjort noe annet. Jeg fikk ikke vært på skolen fordi jeg var hjemme med minsten, og vi har ikke familie her vi bor nå, så voksenkontakten ble minimal i perioden. Var på besøk hos noen venner med barn i helgene, men likevel var det veldig ensomt synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. oktober 2012 #8456 Del Skrevet 21. oktober 2012 Det er einsamt å vera åleine med barn, ja. Det handlar ikkje så mykje om at det er fysisk slitsomt, meir at det er mentalt slitsomt, ikkje å ha nokon å dela sorg og glede med, og å vera åleine om ansvaret for alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 24. oktober 2012 #8457 Del Skrevet 24. oktober 2012 Soon: jeg tittet litt i bloggen din igjen. Lillesøster er nydelig! Men det jeg hang meg opp i var den flotte globusen du hadde på rommet til E. Hvor har du kjøpt den? (og er stygt redd for at svaret blir på loppemarked eller liknende...) Og kom da samtidig på Honesty (inn og sjekker...); ja, der var det også bilde. Flott og blid liten herremann dere har fått der! Sett noe mer på Peppa Gris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 25. oktober 2012 #8458 Del Skrevet 25. oktober 2012 Nei, så gøy at du kikker innom bloggen min Takk for det, vi er veldig enig med deg om at hun er nydelig Den globusen er fra Kremmerhuset, så fullt mulig å få tak i Syns den er kjempefin!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. oktober 2012 #8459 Del Skrevet 26. oktober 2012 Kremmerhuset ja, det er det jo faktisk i en av byene oppi fjorden her. Det skal jeg huske, takk!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 26. oktober 2012 #8460 Del Skrevet 26. oktober 2012 Peppa Gris, ja. Vi kjørte til hytta for et par helger siden, og da gikk den samme Peppa-filmen på repeat hele veien, begge veier. Det tar nesten tre timer å kjøre dit. Bloggen er ikke så veldig aktiv for tida, men jeg håper at jeg klarer å oppdatere litt oftere enn hva jeg har gjort i sommer og høst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå