Gå til innhold

Oppfordret til å bruke BH

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det er litt rart å tenke på at det å gå uten bh er så provoserende.

Men jeg må jo innrømme at jeg reagerer selv når jeg ser en person der det er helt tydelig at bhen er fraværende. Så hvis man ønsker at utseendet ikke skal ta alt for mye av oppmerksomheten på jobben så er det nok lurt med en bh dersom man har pupper som er av en viss størrelse.

Endret av Elfrida
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne vært den som sa fra om dette tror jeg... Hengepupper uten BH er ikke pent. Har du derimot fine pupper, trenger man ikke alltid BH synes jeg, men det spørs jo litt på toppen/genseren..

Skrevet

Hehe...stakkars dere kvinner...

Hva om som mann er velutstyrt og går med romslige boksershorts....kan da avdelingsleder påpeke at det er uanstendig?

Gjest Gjest_Berit_*
Skrevet

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men tipper at du er en voksen dame på 32 (nina76) ?.

Dersom jeg skal se for meg situasjonen så tipper jeg du har pupper som dingler og hopper i alle retninger. Selv om du har på deg en romslig tykk skjorte så må du virkelig ha blitt lagt merke til.

Siden en leder går til det skritt og oppfordre deg til å ta på BH !

Synes at det er litt pinlig når kvinner ikke kan få på seg en BH for holde ting på plass.

Du må spørre deg selv om du ønsker en slik type oppmerksomhet.

Tror ikke hun har blitt oppfordret av din mannlige sjef til dette.

Tipper heller hun så deg komme gående i korridoren med pupper som dingler i alle retninger og så

følte at hun ville være snill og deg et hint.

Berit

Skrevet
Jeg kunne vært den som sa fra om dette tror jeg... Hengepupper uten BH er ikke pent. Har du derimot fine pupper, trenger man ikke alltid BH synes jeg, men det spørs jo litt på toppen/genseren..

Det er ikke snakk om fint/ikke fint. Det er snakk om at pupper som spretter omkring kan være veldig distraherende, særlig for menn. På samme måte som dype utringninger er det.

Det blir rett og slett for mye oppmerksomhet som dras til puppene.

Skrevet

Hva om som mann er velutstyrt og går med romslige boksershorts....kan da avdelingsleder påpeke at det er uanstendig?

Hvorfor er det uanstendig? Med mindre han går rundt med ereksjon så kan man ikke se noe som helst av utstyret. Om han derimot går rundt med ereksjon, er det klart at det er uanstendig.

Skrevet

Hvis det er det eneste han har på seg så. ;) Om han har bukse utenpå tviler jeg på at det synes.

Gjest Eurydike
Skrevet
Det er ikke snakk om fint/ikke fint. Det er snakk om at pupper som spretter omkring kan være veldig distraherende, særlig for menn. På samme måte som dype utringninger er det.

Det blir rett og slett for mye oppmerksomhet som dras til puppene.

Burde ikke dette strengt tatt være mannens problem, heller enn den BH-løse kvinnens? ;)

De voldsomme reaksjonene her, fra kvinner stort sett, taler kanskje for at vi kunne ha godt av å få satt det massive BH-kravet (og duve-angsten) i kulturen vår litt i perspektiv igjen?

Skrevet
Burde ikke dette strengt tatt være mannens problem, heller enn den BH-løse kvinnens? ;)

De voldsomme reaksjonene her, fra kvinner stort sett, taler kanskje for at vi kunne ha godt av å få satt det massive BH-kravet (og duve-angsten) i kulturen vår litt i perspektiv igjen?

På samme måte som det er kvinnens problem om hun blir støtt av en mannlig kollega med en stor bul forann på buksen.

Jeg synes det er en grei regel at man holder puppene i sjakk, på samme måte som jeg setter pris på at menn med ereksjoner gjerne diskret holder dokumentmappen foran seg i stedet for å flashe hele bulen sin.

Skrevet
Så lenge man ikke går med brystene bare så skjønner jeg virkelig ikke hva det har å si om man kan se pupper som disser under genseren?? Er det bare jeg som er rar? Så lenge ikke genseren eller blusen er gjennomsiktig, er folk virkelig så pripne?

Burde kraftige menn med "pupper" også bli oppfordret til å gå med bh på jobb for ikke å støte kollegaer? Eller menn med muskler oppfordret gå med vide skjorter, slik at folk ikke føler ubehag ved å se musklene deres?

Beklager, men jeg ser virkelig ikke forskjellen. Selv går jeg med bh, men det er fordi jeg synes det er mest behagelig.

Enig med tulletussa.

Om man ikek ønsker å gå med bh så la folk få lov. Om du har et problem, så kansje du burde tenke på hvorfor du har et problem.

Go girl! Vær naturlig!

PS

Hva med de som ikke bruker truse....og går med skjørt! oi oi oi

Gjest nextlife
Skrevet

Etter min mening er det ikke noe uanstendig i å gå uten bh. Mange nevner pupper som duver og henger og slenger. So what? Det er nå engang det man har fått utdelt, å skulle skjule det for andre menneskers velbefinnende er ikke logisk. Det er de som synes pupper uten bh er uanstendig eller stygt eller hva som helst som har et problem, ikke puppenes eier.

Kanskje vi må begynne å brenne bh`er igjen for å få bestemme over de selv.

Skrevet
Etter min mening er det ikke noe uanstendig i å gå uten bh. Mange nevner pupper som duver og henger og slenger. So what? Det er nå engang det man har fått utdelt, å skulle skjule det for andre menneskers velbefinnende er ikke logisk. Det er de som synes pupper uten bh er uanstendig eller stygt eller hva som helst som har et problem, ikke puppenes eier.

På fritiden kan man gjøre som man vil og la puppene duve i vei. På mange arbeidsplasser er det imidlertid en (berettiget) forventning om at de ansatte skal kle seg på en passende måte. Det er godt mulig du synes det er feil at puppene skal dekkes godt over, men så lenge dette er normalen i det norske arbeidsliv er faktisk den ansatte nødt til å innrette seg etter det.

Skrevet
Enig med tulletussa.

Om man ikek ønsker å gå med bh så la folk få lov. Om du har et problem, så kansje du burde tenke på hvorfor du har et problem.

Go girl! Vær naturlig!

PS

Det er nå slik i samfunnet at enkelte ting er "ting man ikke gjør". Dette avhenger fra kultur til kultur. Vi er oppdratt til å synes at enkelte ting "passer seg ikke", så når folk bryter med dette, vil mange reagere.

Man kan gjerne gjøre opprør mot dette. Men det gjør man på fritiden. IKKE på jobb. Om en kunde blir støtt av dissepupper, er ikke det bare kundens problem. Det er bedriftens problem, ettersom kunden kan finne det så støtende at han ikke vil ha noe med bedriften å gjøre. Om en kollega finner det så distraherende at vedkommende mister konsentrasjonen om jobben sin, er det ikke bare kollegaens problem, det er bedriftens problem. Om flere kollegaer er enige i at det er støtende, og det fører til baksnakking, er det ikke bare disse kollegaenes problem, det er bedriftens problem, siden hele arbeidsmiljøet blir skadelidende.

Om folk går uten truse eller uten bh eller whatnot på fritiden er ett fett for meg. Men når man er på jobb, så bør man følge samfunnets regler. I vår kultur er pupper i fri dressur upassende, og distraherende. I andre kulturer går man gjerne toppløs, og hever ikke et øyebryn ved en dissepupp. Men siden du nå er i et land hvor dissepupper er upassende, så bør du forholde deg til dette når du er på jobb.

Det er forskjell på jobb og fritid. Så enkelt er det.

Skrevet
PS

Og du tror trådstarter IKKE hadde fått tilsnakk dersom hun gikk med skjørt uten truse under, og noen faktisk så det? Du er helt på villspor.

Gjest nextlife
Skrevet
På fritiden kan man gjøre som man vil og la puppene duve i vei. På mange arbeidsplasser er det imidlertid en (berettiget) forventning om at de ansatte skal kle seg på en passende måte. Det er godt mulig du synes det er feil at puppene skal dekkes godt over, men så lenge dette er normalen i det norske arbeidsliv er faktisk den ansatte nødt til å innrette seg etter det.

Jeg synes kleskoder er på sin plass, og pupper skal dekkes til, men ingen bør bestemme at andre skal bruke bh for å skjule formen på puppene sine

Skrevet

Synes du det hadde vært passende om en naturistkollega møtte opp naken på jobb? For ham er det gjerne det mest naturlige i hele verden å gå rundt naken. Han føler seg kanskje hemmet og innestengt i klær, og foretrekker derfor å gå uten, for sitt eget velbefinnendes del. Og om du synes det er støtende, er det DITT problem ;)

Det er nå engang slik at alle kulturer har sine egne regler om hva som er passende og hva som ikke er det. Her til lands er det ganske vanlig å mene at pupper ikke skal dingle omkring når man er på jobb.

Skrevet
Jeg synes kleskoder er på sin plass, og pupper skal dekkes til, men ingen bør bestemme at andre skal bruke bh for å skjule formen på puppene sine

Du ser tydeligvis ikke poenget selvom jeg har prøvd å forklare det. ;) Det å "skjule formen på puppene sine" handler om å kle seg på en anstendig måte og følge den normale kleskoden på jobb! Hvis bh-løse pupper distraherer de andre på jobb, og kanskje enda verre; firmaets kunder, så kan det selvfølgelig påvirke firmaet. Derfor kan de også sette regler for sine ansattes opptreden.

Skrevet
Og du tror trådstarter IKKE hadde fått tilsnakk dersom hun gikk med skjørt uten truse under, og noen faktisk så det? Du er helt på villspor.

eh..godt at du kan forstå spøken min :)

Skrevet
Synes du det hadde vært passende om en naturistkollega møtte opp naken på jobb? For ham er det gjerne det mest naturlige i hele verden å gå rundt naken. Han føler seg kanskje hemmet og innestengt i klær, og foretrekker derfor å gå uten, for sitt eget velbefinnendes del. Og om du synes det er støtende, er det DITT problem ;)

Det er nå engang slik at alle kulturer har sine egne regler om hva som er passende og hva som ikke er det. Her til lands er det ganske vanlig å mene at pupper ikke skal dingle omkring når man er på jobb.

herrigud. Har møtt mange kvinner i godt 50 årene som ikke bruker BH. De trives med det. Og det synes heller ikke. Om du er så fokusert å se på brystpartiet til en kvinne...så har du vel et problem. Jeg ser på ansiktet.

Og etter det jeg forsto..så jobber TS på et kontor..ikke med kunder.

Skrevet

Man bruker ikke bh for å skjule formen. Man bruker bh for at ting ikke skal disse og hoppe omkring og på den måten tiltrekke seg mye oppmerksomhet. Om et menneske har kroppsdeler som hopper omkring, vil blikket automatisk følge disse kroppsdelene. Om noen gestikulerer med armene, vil man se på armene deres. Om noen "gestikulerer" med puppene, vil mange ha problemer med ikke å stirre på disse, og bli lettere fortvilet siden det å stirre på andres pupper er fyfy. Jeg merker det selv, at det er fryktelig distraherende når jeg hele tiden må passe på å ikke glo på pupper som spretter omkring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...