Gå til innhold

Oppfordret til å bruke BH

Fremhevede innlegg

Skrevet
eh..godt at du kan forstå spøken min :)

Den var ikke morsom. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Man bruker ikke bh for å skjule formen. Man bruker bh for at ting ikke skal disse og hoppe omkring og på den måten tiltrekke seg mye oppmerksomhet. Om et menneske har kroppsdeler som hopper omkring, vil blikket automatisk følge disse kroppsdelene. Om noen gestikulerer med armene, vil man se på armene deres. Om noen "gestikulerer" med puppene, vil mange ha problemer med ikke å stirre på disse, og bli lettere fortvilet siden det å stirre på andres pupper er fyfy. Jeg merker det selv, at det er fryktelig distraherende når jeg hele tiden må passe på å ikke glo på pupper som spretter omkring.

oi oi oi... så du har et problem :) lmao

Seriøst. Det finnes ingen regler som sier at man MÅ bruke undertøy. godta det.

Gjest nextlife
Skrevet
Man bruker ikke bh for å skjule formen. Man bruker bh for at ting ikke skal disse og hoppe omkring og på den måten tiltrekke seg mye oppmerksomhet. Om et menneske har kroppsdeler som hopper omkring, vil blikket automatisk følge disse kroppsdelene. Om noen gestikulerer med armene, vil man se på armene deres. Om noen "gestikulerer" med puppene, vil mange ha problemer med ikke å stirre på disse, og bli lettere fortvilet siden det å stirre på andres pupper er fyfy. Jeg merker det selv, at det er fryktelig distraherende når jeg hele tiden må passe på å ikke glo på pupper som spretter omkring.

Da er det vel strengt tatt ditt problem, ikke puppeeieren?

Skrevet
herrigud. Har møtt mange kvinner i godt 50 årene som ikke bruker BH. De trives med det. Og det synes heller ikke. Om du er så fokusert å se på brystpartiet til en kvinne...så har du vel et problem. Jeg ser på ansiktet.

Og etter det jeg forsto..så jobber TS på et kontor..ikke med kunder.

Hvis det ikke synes, hvordan vet du da at de går uten bh. Og i dette tilfellet, så SYNTES det faktisk at ts gikk uten bh. Ellers hadde vel neppe kollegaen visst noe om det? ;)

Om noen veiver med armene, blir blikket automatisk trukket mot armene. Om noen veiver med puppene, vil blikket automatisk trekkes nedover. Det er ikke noe man kan noe for. Det er slik vi er skapt. Blikket vil trekkes mot store bevegelser i kroppen til den vi ser på. Det vil også trekkes mot unormale ting ved den andre. Dinglende pupper er både bevegelse og unormalt, ergo vil man ha problemer med å stirre, selv om man prøver å la være.

Og det er ikke bare kundene som blir distrahert. Det er også kollegaer som blir det.

Jeg synes det er mest behagelig å gå i joggebukse, og jeg trives med det. Men jeg møter likevel opp i ubehagelige sko og stramme klær på jobb. Så går jeg i hva jeg vil på fritiden.

Skrevet
herrigud. Har møtt mange kvinner i godt 50 årene som ikke bruker BH. De trives med det. Og det synes heller ikke. Om du er så fokusert å se på brystpartiet til en kvinne...så har du vel et problem. Jeg ser på ansiktet.

Og etter det jeg forsto..så jobber TS på et kontor..ikke med kunder.

Hvis det ikke SYNES, så er det da ikke noe problem. Det har ikke noe som helst med saken å gjøre det du snakker om.

Det synes tydeligvis på trådstarter, ettersom hun fikk tilsnakk og ble rådet til å bruke BH. Dette handler ikke om hvorvidt de som stirrer på puppene har et problem, det er vedkommende selv som må ta ansvaret for å følge regler og sunn fornuft i sin påkledning. Uansett om det er kunder eller kollegaer som reagerer så man man faktisk tilpasse seg.

Skrevet
Man bruker bh for at ting ikke skal disse og hoppe omkring og på den måten tiltrekke seg mye oppmerksomhet.

til tross for at jeg er enig i at pupper er penest i BH, så må jeg bare få si noe på dette utsagnet.

NEI, "man" bruker ikke bh for at pupper som hopper og/eller disser ikke skal tiltrekke seg mye oppmerksomhet!

Det er faktisk ikke en grunn jeg har hørt noengang, at man bruker bh for å unngå dissing og hopping, ja! men jeg har da alltid trodd at dette hovedsakelig var for eget velbehag og for en selv og hva man selv synes ser best ut og føles best.

Mange bher er vel skapt slik at de skal gi puppene MER oppmerksomhet en uten, samtidig som de hindrer dem i å hoppe rundt eller disse, fordi akkurat det ikke er så behagelig i manges øyne.

Skrevet

De fleste arbeidsplasser har kleskoder, både skrevne og uskrevne. Og dersom TS sin jobb ikke anser hennes gåing uten BH som innenfor denne kleskoden, så synes jeg det er helt rett at noen sier ifra om dette. Selvfølgelig på tomannshånd, og på en saklig og hyggelig måte.

Synes det med BH eller ikke BH i enkelte jobbsituasjoner kan sammenlignes med rød T-skjorte under hvit skjorte... Det passer seg bare ikke, fordi det blir unødig distraherende.

(Vet mange menn bruker T-skjorte under skjorte når det er litt kaldt, men de holder seg til en ensfarget hvit en, som ikke skaper unødig "støy" i møtesituasjoner.)

Det er ikke noe uanstendig over Rød T-skjorte under hvit skjorte, og heller ikke over tydelig duvende pupper uten BH. Men det kan på mange arbeidsplasser oppfattes som upassende alikevel.

Man har gjerne andre mennesker man skal gjøre inntrykk på. Man representerer bedriften, og bør fremstå som profesjonell.

Hva man gjør på fritiden har de færreste jobber noe med.

Skrevet
oi oi oi... så du har et problem :) lmao

Seriøst. Det finnes ingen regler som sier at man MÅ bruke undertøy. godta det.

Uff, du har en noe merkelig diskusjonsteknikk. Du slår bastant fast noe, og hvis noen er uenige så er det deres problem, og man må bare godta at du har rett og så videre.

Jo, det gjelder faktisk uskrevne (og til en viss grad skrevne) regler i arbeidslivet om å kle seg etter den kleskoden som gjelder på den aktuelle arbeidsplassen. Det har man en plikt til. Godta det.

Skrevet
Da er det vel strengt tatt ditt problem, ikke puppeeieren?

Har du lest innleggene i tråden? For å gjennta: om det er på fritiden, så jada, jeg kan bare gå min vei og slippe problemet. Men det er PÅ JOBB! Om en kunde finner det støtende, så er det et problem for bedriften. Om en kollega synes det er ubehagelig, så går det ut over arbeidsmiljøet, og ergo bedriften.

Det er som sagt mitt problem på samme måte som det er ditt problem om du blir pinlig berørt av naturister som møter opp naken.

Og om folk begynner å unngå ts fordi de blir så pinlig berørt av puppene hennes, så vil det faktisk bli et problem for ts til slutt ;) For som jeg har skrevet, så er det faktisk innebygget i mennesker at vi glor på kroppsdeler i bevegelse. Og siden det er tabu å glo på andres pupper her til lands, så vil mange bli fryktelig ille til mote om de får problemer med å la være å glo. Og om man blir ille til mote av å være i nærheten av en person, så vil man gjerne unngå denne personen.

Om ts ikke har noe imot at folk stirrer på puppene hennes, baksnakker henne og muligens unngår henne for å slippe å bli pinlig berørt, så fint for henne ;)

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Jeg synes det er litt fascinerende at så mange kvinner distraheres av andres bh-løse bryster....

Why?

Skrevet
til tross for at jeg er enig i at pupper er penest i BH, så må jeg bare få si noe på dette utsagnet.

NEI, "man" bruker ikke bh for at pupper som hopper og/eller disser ikke skal tiltrekke seg mye oppmerksomhet!

Det er faktisk ikke en grunn jeg har hørt noengang, at man bruker bh for å unngå dissing og hopping, ja! men jeg har da alltid trodd at dette hovedsakelig var for eget velbehag og for en selv og hva man selv synes ser best ut og føles best.

Mange bher er vel skapt slik at de skal gi puppene MER oppmerksomhet en uten, samtidig som de hindrer dem i å hoppe rundt eller disse, fordi akkurat det ikke er så behagelig i manges øyne.

grunnen til at man skal bruke bh på arbeidsplassen er at man skal unngå at puppene tiltrekker seg oppmerksomhet ved å disse og hoppe. ;)

Selvsagt ble ikke bh'en laget for dette formålet, men for at man skulle slippe ubehag ved at ting disset og hoppet. Men nå er det altså ikke puppeeierens eventuelle ubehag ved dissing arbeidstaker er opptatt av, men ubehaget kunder/kollegaer blir utsatt for når de må se på dissingen og hoppingen til den som går uten bh.

Skrevet
Uff, du har en noe merkelig diskusjonsteknikk. Du slår bastant fast noe, og hvis noen er uenige så er det deres problem, og man må bare godta at du har rett og så videre.

Jo, det gjelder faktisk uskrevne (og til en viss grad skrevne) regler i arbeidslivet om å kle seg etter den kleskoden som gjelder på den aktuelle arbeidsplassen. Det har man en plikt til. Godta det.

Heldigvis for meg da, at jeg ikke har en jobb som kreve noen kleskode.

Har heller aldri hørt at det er noen regel at undertøy er en av dem.

grunnen at jeg ler bort det meste her. Er fordi det alltid er sånne prippene mennesker som alltid har noe å si, og som ikke klarer å dy seg å diskutere teite ting som at puppene disser opp og ned?? At det er helt horribelt at noen ikke går med BH.

Høres mer ut som man har et problem med nakenhet. Om man jobber på et kontor uten kundereleasjoner. Hvorfor skal man ikke kunne det? Pupper disser ikke og slenger..og folk som går uten bh tror jeg neppe "vifter med armene" slik masn beskriver..

men..alle kan jo ta feil.

Gjest nextlife
Skrevet
Har du lest innleggene i tråden? For å gjennta: om det er på fritiden, så jada, jeg kan bare gå min vei og slippe problemet. Men det er PÅ JOBB! Om en kunde finner det støtende, så er det et problem for bedriften. Om en kollega synes det er ubehagelig, så går det ut over arbeidsmiljøet, og ergo bedriften.

Det er som sagt mitt problem på samme måte som det er ditt problem om du blir pinlig berørt av naturister som møter opp naken.

Og om folk begynner å unngå ts fordi de blir så pinlig berørt av puppene hennes, så vil det faktisk bli et problem for ts til slutt ;) For som jeg har skrevet, så er det faktisk innebygget i mennesker at vi glor på kroppsdeler i bevegelse. Og siden det er tabu å glo på andres pupper her til lands, så vil mange bli fryktelig ille til mote om de får problemer med å la være å glo. Og om man blir ille til mote av å være i nærheten av en person, så vil man gjerne unngå denne personen.

Om ts ikke har noe imot at folk stirrer på puppene hennes, baksnakker henne og muligens unngår henne for å slippe å bli pinlig berørt, så fint for henne ;)

Ja, jeg har lest innleggene i tråden. og igjen, etter mitt syn kan arbeidsgiver bestemme mye av påkledningen til sin ansatte, men ikke hvorvidt de skal gå med bh eller ikke. Pupper er noe vi er utstyrt med fra naturen, og de blir som de blir, og burde ikke være noe man finner støtende. Mitt blikk tiltrekkes ikke andre menneskers bryster, for meg er det mer naturstridig å glo på andres bryster enn det er å ikke gjøre det.

Pupper er og forblir en privatsak.

Skrevet
Jeg synes det er litt fascinerende at så mange kvinner distraheres av andres bh-løse bryster....

Why?

Det er beskrevet opptil flere ganger før i tråden: dissing og hopping vil automatisk føre til at blikket trekkes mot disseområdet, altså vil man oppleve at blikket trekkes mot en annens pupper. Og det er upassende å glo på andres pupper, altså vil folk bli stresset når de må konsentrere seg for ikke å glo.

Skrevet
Det er beskrevet opptil flere ganger før i tråden: dissing og hopping vil automatisk føre til at blikket trekkes mot disseområdet, altså vil man oppleve at blikket trekkes mot en annens pupper. Og det er upassende å glo på andres pupper, altså vil folk bli stresset når de må konsentrere seg for ikke å glo.

ROFL :fnise:

Skrevet
Ja, jeg har lest innleggene i tråden. og igjen, etter mitt syn kan arbeidsgiver bestemme mye av påkledningen til sin ansatte, men ikke hvorvidt de skal gå med bh eller ikke. Pupper er noe vi er utstyrt med fra naturen, og de blir som de blir, og burde ikke være noe man finner støtende. Mitt blikk tiltrekkes ikke andre menneskers bryster, for meg er det mer naturstridig å glo på andres bryster enn det er å ikke gjøre det.

Pupper er og forblir en privatsak.

Man er født naken. Alle kroppsdeler er noe vi er utstyrt med fra naturen sin side. Har du null problemer med at folk går rundt nakne når de enn måtte føle for det?

Mitt blikk blir heller ikke tiltrukket av andres bryster. Så lenge disse holder seg pent i ro. Om de derimot hopper omkring, så ser det veldig rart ut, og da er det vanskelig å la være å stirre. På samme måte som det er vanskelig å la være å stirre når noen har tatovert hele ansiktet sitt.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg blir litt oppgitt over at diskusjonen dreies over på at "menn kan bli distrahert". Man trenger da vel ikke være mann for å bli distrahert av store pupper som "henger og slenger" innenfor en genser.

Og selvfølgelig kan mange fint gå uten BH. Men jeg ser heller ikke noe galt i om en sjuskete påkledning blir påpekt på en arbeidsplass. Uansett hvilke kroppsdeler det dreier seg om.

Jeg vet om at menn har blitt bedt om å sørge for at de ikke har bokser som stikker opp av buksa og er synlige. Ser ikke noe galt i det heller.

Skrevet
Og det er upassende å glo på andres pupper, altså vil folk bli stresset når de må konsentrere seg for ikke å glo.
Så hva tenker du at man skal gjøre med folk som på andre måter har utseender som det er vanskelig å la være å glo på? Schvære nesegrev, påfallende arr i ansiktet og den type ting?

Og hva sier man til kollegaer med hentesveis, det lurer jeg veldig på.

Skrevet
Man er født naken. Alle kroppsdeler er noe vi er utstyrt med fra naturen sin side. Har du null problemer med at folk går rundt nakne når de enn måtte føle for det?

Mitt blikk blir heller ikke tiltrukket av andres bryster. Så lenge disse holder seg pent i ro. Om de derimot hopper omkring, så ser det veldig rart ut, og da er det vanskelig å la være å stirre. På samme måte som det er vanskelig å la være å stirre når noen har tatovert hele ansiktet sitt.

jeg har faktisk aldri møtt en bryst som hopper rundt omkring? er den utstyt med lopper eller noe? :gjeiper:

:klemmer:

Skrevet
Heldigvis for meg da, at jeg ikke har en jobb som kreve noen kleskode.

Har heller aldri hørt at det er noen regel at undertøy er en av dem.

grunnen at jeg ler bort det meste her. Er fordi det alltid er sånne prippene mennesker som alltid har noe å si, og som ikke klarer å dy seg å diskutere teite ting som at puppene disser opp og ned?? At det er helt horribelt at noen ikke går med BH.

Høres mer ut som man har et problem med nakenhet. Om man jobber på et kontor uten kundereleasjoner. Hvorfor skal man ikke kunne det? Pupper disser ikke og slenger..og folk som går uten bh tror jeg neppe "vifter med armene" slik masn beskriver..

men..alle kan jo ta feil.

Jo, store pupper uten bh disser og slenger når man går og beveger seg. Mine er små, så for meg er ikke dissing et problem. Men ts har tydeligvis pupper som disser, siden kollegaene var i stand til å se at hun gikk uten bh.

Det er ingen som har sagt at folk uten bh vifter med armene ;) Om de har store pupper, vifter de med puppene. Og det vil altså, faktisk, hvor morsomt du nå synes det er eller ei, tiltrekke seg blikket til folk.

Du kan jo selv prøve å plutselig løfte en arm over hodet, og se om den personen du snakker med ikke automatisk vil se på armen din. Blikket vårt vil automatisk fange opp unormale/store bevegelser. Det er et overlevelsestrekk, og ikke noe vi kan noe for. Pupper som disser og beveger seg unormalt mye vil derfor på samme måte være distraherende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...