Gå til innhold

Fy Fy liste (om interiørtabber)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det er nok bare min bakgrunn som gjør meg måtelig interessert i interiør. Og jeg er ekstremt praktisk anlagt, så for meg er toalettpapir noe man tørker seg bak med, ikke pynter med.

Her er jeg absolutt helt enig :ler:

Ja, jeg har fordommer mot mennesker som tilsynelatende kommer til å sitte på gamlehjemmet og se tilbake på livet sitt og tenke "Hva brukte jeg tiden min til? Jeg innredet"...

Det har selvfølgelig litt å gjøre med min frykt for at levekostnader, vedlikehold osv. skal gå utover det JEG lever og ånder for, nemlig reising.

Men i bunn og grunn er det viktigste at alle er LYKKELIGE med det de driver med, eller hur?

Jo, nettopp - det viktigste er at folk driver med det som er riktig for dem. Er det drømmen å reise så er jeg helt enig i at det det vil være trist å sitte på gamlehjemmet å angre på at man ikke fulgte drømmen sin. Men å reise er ikke drømmen for alle, og den ene interessen utleukker jo ikke den andre.

Det er så lett å tenke at andre mennesker er bare det vi ser, og spesielt interesser som handler om materielle ting er det lett for å se på som overfladisk og uviktig. Noen enser knapt hvordan de har det rundt seg, andre er kjempekreative og lever og ånder for å uttrykke det på forskjellig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg ikke vil ha hjemme hos meg er feks: brystpanel, eller furupanel, furukjøkken, Arne Jacobsen stoler, tapetborder på veggen, broderte bilder på veggene, broderte klokkestrenger, bilder så som elg i solnedgang, sigøynerpiken, gråtende gutt/pike, nips, baderomssett (matte foran do + sånn du fester på dolokket- for en bakteriebombe!, badestamp. m.m. Gjør meg absolutt ikke noe at andre liker disse tingene. Enkelte syns sikkert at vi har det stygt hjemme også.. Synes det er bra at alle har forskjellig smak på interiør. Selv elsker jeg å kikke i interiørblader, blogger m.m, men har desverre verken tid eller penger eller fantasi for den saks skyld til å gjøre noe mer ut av hjemmet vårt akkurat nå. Med småbarn i huset er det viktigst at interiøret er funksjonelt og enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke typiske ungkarsleiligheter som er innredet i fargene svart, rød og glass.

Som f.eks:

svart skinsofa og glassbord med knall røde puter og løper på bordet.

Svart tv benk og glassskap som inneholder bilsamlingen og ørrten forskjellige sprit flasker.

Smijernlysestaker og teppe fra ikea som er hvit med svarte detaljer, og over sofaen henger supporter flagget fra det laget en måtte heie på.

I vinduskarmen står det stabla tomme spritflasker som er blitt tatt vare på etter fest for fargen og formen på de var så kul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå inneholder emnets tittel "interiørtabber", men for min del blir det slik:

Å komme til et hjem med ting som ligger fremme, bilder på veggene, korketavle med info osv. kaller jeg et varmt hjem. Et sted mennesker bor & trives sammen. Et sted som viser hvem de er, hvilke interesser de har osv.

Å komme til et hjem med hvite vegger, ingen bilder, møbler tatt ut fra et interiørmagasin & alt i tipp topp stand osv. kaller jeg et kaldt hjem.

Man blir nesten litt redd for å være borti noe. Man ser ikke personligheten eller blir kjent med personen i huset.

Matching etc er noe alle prøver på vil jeg tro, men når du opp gjennom årene kjøper møbler o.a. så er det ikke alle som nødvendigvis har råd til "det rette".

Ved flytting passer gjerne ikke alle møblene inn lenger, noe byttes ikke ut før ungene blir større eller det kan være snakk om ting man er glad i via arv & minner.

Mye spiller inn i et hjem.

Uansett er det de som bor i huset som faktisk skal trives der!

Hadde det vært snakk om masse boss som lå overalt, dårlig lukt e.l. hadde jeg nok reagert jeg også.

Men, men - det blir som man sier: "hver sin smak".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supermimz
...

Ja, jeg har fordommer mot mennesker som tilsynelatende kommer til å sitte på gamlehjemmet og se tilbake på livet sitt og tenke "Hva brukte jeg tiden min til? Jeg innredet"...

...

Heisann,

Mange mennesker elsker å innrede, og jeg tror ikke de kommer til å sitte på gamlehjemmet og angre på dette. Akkurat som deg og reising, så er dette noe de liker å gjøre. Jeg synest ikke det er rettferdig å ha fordommer mot noen bare fordi de liker å innrede. Hva med å være glad for at folk fyller dagen sin med akkurat det de ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg synes juletoalettpapir er nesten like ille i desember som det er i juli.

Ja, det synes jeg også det (det var meg som skrev om at vi måtte hente ned nisseruller fra loftet grunnet transportstreik). Problemet er bare at de eneste skikkelige toalettrullene du får kjøpt (tykke, god kvalitet og mykt papir) er Lambi, og de har alltid påtrykk på sine ruller som følger årstider, og er det jul, så er det jul. Vil du ikke ha nisser, kan du sitte der uten toalettrull, hvis du ikke hamstret sommerstid. I år har de faktisk hatt veldig pene ruller med sommerfugler i mørk sjokkrosa og grønt.

Jeg foretrekker jo helt hvite ruller da, og i mange år fantes det slike i veldig god kvalitet som het Royal, men nå er de borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elastica
Ja, det synes jeg også det (det var meg som skrev om at vi måtte hente ned nisseruller fra loftet grunnet transportstreik). Problemet er bare at de eneste skikkelige toalettrullene du får kjøpt (tykke, god kvalitet og mykt papir) er Lambi, og de har alltid påtrykk på sine ruller som følger årstider, og er det jul, så er det jul. Vil du ikke ha nisser, kan du sitte der uten toalettrull, hvis du ikke hamstret sommerstid. I år har de faktisk hatt veldig pene ruller med sommerfugler i mørk sjokkrosa og grønt.

Jeg foretrekker jo helt hvite ruller da, og i mange år fantes det slike i veldig god kvalitet som het Royal, men nå er de borte.

Jeg kjøper Lambi som er helt hvite. Kommer i pakker med ni, tror jeg. :) De er hvite, fine og av god kvalitet.

Ellers synes jeg det er morsomt å se at enkelte fremdeles tror at de med fine kopper og fine stoler lager vond kaffe og er kalde mennesker som snakker om kjedelige ting.

Jeg signerer Håreks og Ciaras innlegg lenger opp. Det går an å være interessert i interiør og samtidig ha et annet liv ved siden av. Samtidig er det også ofte slik at de som elsker å lage mat, også foretrekker å ha et funksjonelt og greit kjøkken.

En annen ting. Det synes som mange tror at de som liker designmøbler aldri har noe på veggene, tavler med beskjeder eller ting ellers i huset. Hjem med designmøbler er like forskjellige som de fleste andre hjem. Det er bare å ta en titt i interiørbloggene rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juledopapir! :hoppe:

Det vil jeg ha! Tenk hvilken deilig følelse det må være å dytte hele jula opp der den hører hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå inneholder emnets tittel "interiørtabber", men for min del blir det slik:

Å komme til et hjem med ting som ligger fremme, bilder på veggene, korketavle med info osv. kaller jeg et varmt hjem. Et sted mennesker bor & trives sammen. Et sted som viser hvem de er, hvilke interesser de har osv.

Å komme til et hjem med hvite vegger, ingen bilder, møbler tatt ut fra et interiørmagasin & alt i tipp topp stand osv. kaller jeg et kaldt hjem.

Man blir nesten litt redd for å være borti noe. Man ser ikke personligheten eller blir kjent med personen i huset.

Matching etc er noe alle prøver på vil jeg tro, men når du opp gjennom årene kjøper møbler o.a. så er det ikke alle som nødvendigvis har råd til "det rette".

Ved flytting passer gjerne ikke alle møblene inn lenger, noe byttes ikke ut før ungene blir større eller det kan være snakk om ting man er glad i via arv & minner.

Mye spiller inn i et hjem.

Uansett er det de som bor i huset som faktisk skal trives der!

Hadde det vært snakk om masse boss som lå overalt, dårlig lukt e.l. hadde jeg nok reagert jeg også.

Men, men - det blir som man sier: "hver sin smak".

For et befriende og deilig innlegg!

At man til og med lister opp feil toalettpapir som "interiørtabbe"... da faller jeg litt av debatten... Jeg tror rett og slett ikke orker forholde meg til temaet "interiør" når det ligger på "hvilket trykk det er på dorullene" - nivået. Den største interiørtabben er vel å bli så opptatt av å ha "riktig" interiør at man mister sin egen smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg kjøper Lambi som er helt hvite. Kommer i pakker med ni, tror jeg. :) De er hvite, fine og av god kvalitet.

Ellers synes jeg det er morsomt å se at enkelte fremdeles tror at de med fine kopper og fine stoler lager vond kaffe og er kalde mennesker som snakker om kjedelige ting.

Jeg signerer Håreks og Ciaras innlegg lenger opp. Det går an å være interessert i interiør og samtidig ha et annet liv ved siden av. Samtidig er det også ofte slik at de som elsker å lage mat, også foretrekker å ha et funksjonelt og greit kjøkken.

En annen ting. Det synes som mange tror at de som liker designmøbler aldri har noe på veggene, tavler med beskjeder eller ting ellers i huset. Hjem med designmøbler er like forskjellige som de fleste andre hjem. Det er bare å ta en titt i interiørbloggene rundt omkring.

Jeg kjøper Lambi som er helt hvite. Kommer i pakker med ni, tror jeg. De er hvite, fine og av god kvalitet.

Fortell meg hvor du kjøper disse hvite, og du får femten kyss på kinnet og tre gullstjerner i boken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Juledopapir! :hoppe:

Det vil jeg ha! Tenk hvilken deilig følelse det må være å dytte hele jula opp der den hører hjemme...

Det var nå stygt sagt da. Dessuten dytter man vel ikke toalettpapir opp i systemet. Det vil vel etter hvert medføre ganske vemmelig forstoppelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Jeg kjøper Lambi som er helt hvite. Kommer i pakker med ni, tror jeg. De er hvite, fine og av god kvalitet.

Fortell meg hvor du kjøper disse hvite, og du får femten kyss på kinnet og tre gullstjerner i boken!

De har de iallefall i den lokale Megabutikken der jeg handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Det var nå stygt sagt da. Dessuten dytter man vel ikke toalettpapir opp i systemet. Det vil vel etter hvert medføre ganske vemmelig forstoppelse.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samtidig er det også ofte slik at de som elsker å lage mat, også foretrekker å ha et funksjonelt og greit kjøkken.

Jeg tror vel de aller aller fleste ønsker å ha et funksjonelt og greit kjøkken, uansett hvor flink man er til å lage mat. Jeg vet om mange som har rålekre kjøkken som ikke er spesielt mat-flinke og visa versa. Tror det handler mer om ressurser og interiørinteresse enn om matglede egentlig.

En annen ting. Det synes som mange tror at de som liker designmøbler aldri har noe på veggene, tavler med beskjeder eller ting ellers i huset. Hjem med designmøbler er like forskjellige som de fleste andre hjem. Det er bare å ta en titt i interiørbloggene rundt omkring.

Enig!

Og tenker også at det at man har designmøbler i hjemmet sitt kan bety så mangt, alt fra at man "kjøper seg god smak" selv om man egentlig ikke er så opptatt av interiør, til at man er glødende opptatt av design og form... Ser f.eks at en over her lister opp A.J. stoler som interiørtabbe. Da tenker jeg at hun mener det fordi stolen er overeksponert i Bonytt? Sånn at den har blitt kjedelig? Ellers blir det veldig merkelig å hevde at en designklassiker er en interiørtabbe.... ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Enig!

Og tenker også at det at man har designmøbler i hjemmet sitt kan bety så mangt, alt fra at man "kjøper seg god smak" selv om man egentlig ikke er så opptatt av interiør, til at man er glødende opptatt av design og form... Ser f.eks at en over her lister opp A.J. stoler som interiørtabbe. Da tenker jeg at hun mener det fordi stolen er overeksponert i Bonytt? Sånn at den har blitt kjedelig? Ellers blir det veldig merkelig å hevde at en designklassiker er en interiørtabbe.... ??

Hundre prosent enig i dette, Kosemose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir en interiørtabbe ett upersonlig hjem.

Et hjem hvor du ikke føler deg velkommen og du ikke kan se at at det bor personer der.

Ellers blir det jo smak og behag. Interiør er jo ikke lett heller.

Mange som kjører den safe varianten med nøytrale møbler og en-to farger som ofte skiftes i løpet av de forskjellige årstidene.

Jeg ville aldri forventet at huset/leil til hver enkelt person skal være i tipp topp stand.

Selv har jeg min egen stil, og den vet jeg det ikke er andre som liker.

Hilsen interiørstudenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ellers synes jeg det er morsomt å se at enkelte fremdeles tror at de med fine kopper og fine stoler lager vond kaffe og er kalde mennesker som snakker om kjedelige ting.

Hvem definerer hva som er fint da? Du?

Jeg ville aldri kalt ditt interiør fint, men det betyr ikke at jeg har rett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke har helt sansen for er de som innreder for å imponere andre og ikke for å lage et hjem.

Når du er redd for å sette deg i sofaen fordi du føler du er på museum blir det litt feil.

Andre kjøper nok litt på impuls når de finner noe de liker, uten å tenke på om det passer inn hos de. Det kan være fine ting, men når det er 10 forskjellige stiler i en stue blir det bare rot.

Ellers synes jeg at røde adventstaker i vinduet fra februar og utover ikke ser så bra ut i mine øyne.

Endret av Alvira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
De har de iallefall i den lokale Megabutikken der jeg handler.

Takk, takk: :hjerter_rundt:

Vi har ikke Mega rett i nærheten, men straks det er åpningstid i morgen, ringer jeg den nærmeste, og har de der, drar vi dit og kjøper. Da skal det bli slutt på mønster-ruller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg tror vel de aller aller fleste ønsker å ha et funksjonelt og greit kjøkken, uansett hvor flink man er til å lage mat. Jeg vet om mange som har rålekre kjøkken som ikke er spesielt mat-flinke og visa versa. Tror det handler mer om ressurser og interiørinteresse enn om matglede egentlig.

Enig!

Og tenker også at det at man har designmøbler i hjemmet sitt kan bety så mangt, alt fra at man "kjøper seg god smak" selv om man egentlig ikke er så opptatt av interiør, til at man er glødende opptatt av design og form... Ser f.eks at en over her lister opp A.J. stoler som interiørtabbe. Da tenker jeg at hun mener det fordi stolen er overeksponert i Bonytt? Sånn at den har blitt kjedelig? Ellers blir det veldig merkelig å hevde at en designklassiker er en interiørtabbe.... ??

Ser f.eks at en over her lister opp A.J. stoler som interiørtabbe. Da tenker jeg at hun mener det fordi stolen er overeksponert i Bonytt? Sånn at den har blitt kjedelig? Ellers blir det veldig merkelig å hevde at en designklassiker er en interiørtabbe.... ??

Hvorfor er det så merkelig å hevde at en designklassiker er en interiørtabbe? Det vitner vel egentlig mer om å tenke selv. Alt som har fått designstempel, behøver ikke være lekkert i folks øyne. Keiserens nye klær er det noe som heter. Personlig synes jeg at disse stolene til Jacobsen, jeg går ut fra du mener de kjøkken-/spisestuestolene, i og for seg er all right å se på, men å sitte på, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...