Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt forferdelig. Kan jo ikke være alle som orker å stå så lenge, finnes det noen muligheter til å sitte ned underveis? Slipper man ut på toalettet? Var det lang kø i sikkerhetskontrollen også? Hvordan vet man hvilken kø man er i hvis den går langt utenfor terminalen? Jeg kommer ikke til å reise med annet enn håndbagasje mens dette pågår.

Anonymkode: 41422...59a

Ikke noe mulighet for å sitte ned underveis og var ei heller mulighet toalettbesøk. Denne køen var i sikkerhetskontrollen. Det står ansatte over alt på hele flyplassen som dirigerer deg i riktig retning.Bagasjen innsjekket eller håndbaggasje er irrelevant

Anonymkode: 01efc...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt forferdelig. Kan jo ikke være alle som orker å stå så lenge, finnes det noen muligheter til å sitte ned underveis? Slipper man ut på toalettet? Var det lang kø i sikkerhetskontrollen også? Hvordan vet man hvilken kø man er i hvis den går langt utenfor terminalen? Jeg kommer ikke til å reise med annet enn håndbagasje mens dette pågår.

Anonymkode: 41422...59a

Vet ikke hvordan det er på Heathrow men på Gardermoen er det i hvert fall ingen bagasjeinnsjekk-kø for vår del. Bare å gå rett til bagdrop og sjekke inn kofferten der selv. Så med/uten innsjekket bagasje har vel en forskjell på kanskje 30 sekunder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (8 minutter siden):

Vet ikke hvordan det er på Heathrow men på Gardermoen er det i hvert fall ingen bagasjeinnsjekk-kø for vår del. Bare å gå rett til bagdrop og sjekke inn kofferten der selv. Så med/uten innsjekket bagasje har vel en forskjell på kanskje 30 sekunder ;)

På Gardermoen var det null stress fra jeg ankom flyplassen tidlig og gjennom passkontrollen gikk dit en gang en halvtime,men på tilbaketuren på Heathrow derimot der var det et sant helvete.

Anonymkode: 01efc...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bedre på Gatwick enn Heathrow, hvis noen vet?😬

Anonymkode: 0624c...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Er det bedre på Gatwick enn Heathrow, hvis noen vet?😬

Anonymkode: 0624c...42a

Jeg var på Gatwick 21. og 26. mai og det var helt greit.

Anonymkode: 77f2d...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg og 10 åringen reiser på langhelg til London neste uke. Er det noen hensyn whatsoever å ta nå i forhold til covid? Noe jeg må huske på eller ta med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, Diana said:

Jeg og 10 åringen reiser på langhelg til London neste uke. Er det noen hensyn whatsoever å ta nå i forhold til covid? Noe jeg må huske på eller ta med? 

Ingenting i forhold til covid. Men er meldt togstreik i England tre dager til uka så kan bli problematisk å komme seg til og fra flyplassene de dagene. 

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diana skrev (11 timer siden):

Jeg og 10 åringen reiser på langhelg til London neste uke. Er det noen hensyn whatsoever å ta nå i forhold til covid? Noe jeg må huske på eller ta med? 

Hørte at noen måtte vise koronapass på teater for et par uker siden. 
Selv merket vi ingen restriksjoner. Enkelte bruker munnbind der.

Anonymkode: 77f2d...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ingenting i forhold til covid. Men er meldt togstreik i England tre dager til uka så kan bli problematisk å komme seg til og fra flyplassene de dagene. 

Anonymkode: 41422...59a

Satser på at den er over til torsdag 😅 hvis ikke får man ta taxi eller buss tenker jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det busstreik også?

Anonymkode: 0624c...42a

Så langt har det vært bane og tog, vi har tatt oss rundt med buss og båt på streikedager som kommer ofte på tuben. Men blir så klart fullere der også de dagene resten er stengt. 

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 8.51):

Er det bedre på Gatwick enn Heathrow, hvis noen vet?😬

Anonymkode: 0624c...42a

Jeg lurer også på om noen har vært på Gatwick i det siste?

Anonymkode: 0881e...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lurer også på om noen har vært på Gatwick i det siste?

Anonymkode: 0881e...c88

Reiste til Gatwick 28. mai og det var alt annet en kaotisk, men jeg reiste fra Heathrow 1. juni og sto to og en halv time i kø gjennom sikkerhetskontrollen.

Anonymkode: 01efc...f32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Planlegger tur til neste år. Rakk ikke å få pass i år. 

Hvor mye penger burde man ha på en slik tur? Fly, hotell og mat for ei uke. Vet at shopping og opplevelser blir utenom, men tenker hva må man ha minst for å i det hele tatt dra dit og overleve i ei uke? 20 000 kr? 50 000 kr?
Jeg er helt grønn på ferier, har ikke reist på over 15 år. 

Anonymkode: e1582...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Planlegger tur til neste år. Rakk ikke å få pass i år. 

Hvor mye penger burde man ha på en slik tur? Fly, hotell og mat for ei uke. Vet at shopping og opplevelser blir utenom, men tenker hva må man ha minst for å i det hele tatt dra dit og overleve i ei uke? 20 000 kr? 50 000 kr?
Jeg er helt grønn på ferier, har ikke reist på over 15 år. 

Anonymkode: e1582...474

20.000 burde dekke fly, hotell og mat. Kanskje 2-3.000,- til. Avhenger av hvor du spiser. 

Anonymkode: d7fc2...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2022 den 17.06):

Planlegger tur til neste år. Rakk ikke å få pass i år. 

Hvor mye penger burde man ha på en slik tur? Fly, hotell og mat for ei uke. Vet at shopping og opplevelser blir utenom, men tenker hva må man ha minst for å i det hele tatt dra dit og overleve i ei uke? 20 000 kr? 50 000 kr?
Jeg er helt grønn på ferier, har ikke reist på over 15 år. 

Anonymkode: e1582...474

Det kommer helt an på hvilken standard du ønsker på hotellet, og om du spiser mye ute. London er beryktet for dyre og dårlige hoteller. Hvis du ikke er så nøye på det, kan du slippe unna med en drøy tusenlapp per natt (mindre om du går for hostels). Men vær forberedt på at det kan være grufullt (jepp, prøvd!). Etter en slik grufull opplevelse legger jeg mer penger i hotell i London, særlig når jeg reiser med barn. Nå i som er betaler jeg nesten 3000kr for et hotellrom til tre en voksen og to barn) per natt, på et hotell jeg vet er bra, og synes det er en god investering. Vi bruker derimot mindre penger på mat (spiser ikke ute på dyre restauranter), offentlig transport er billig, og mange attraksjoner koster relativt lite. Flybilletter er ofte billig. 
London blir så dyrt eller så «billig» som du vil ha det til (virkelig billig blir det aldri). 
For 20k (for én person) klarer du deg helt fint med 20k på en uke, men du har ikke råd til å bruke så voldsomt mye penger på overnatting da. 

Anonymkode: 0881e...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...