Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Natta1980 skrev (48 minutter siden):

noen som vet om det er vanskelig å finne fram på heathrow flyplass?

på flybilletten, står det hvilken terminal man skal til?

sist gang jeg var der, lenge siden, hadde jeg så jet lag og husker bare et stort mylder av folk og stress. klarte å ta feil tog inne på flyplassen, det gikk bare rundt i ring.

altså, i forhold til gardermoen som jeg syns er grei - hvordan er det å orientere seg  der? 

og hvor lenge før flyavgang bør man være der? 

1,5t før ca. Spør folk om hjelp om du ikke finner frem, ellers står det skilter over alt. Er enkelt.

Anonymkode: 2f0df...0df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 17.07):

Heathrow var easy peasy for meg. Tror du lander på Heathrow terminal 3 når du kommer fra Norge. 

Anonymkode: 839ef...441

Hvis du kommer med SAS lander du på Terminal 2.

Anonymkode: 9557c...972

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis du kommer med SAS lander du på Terminal 2.

Anonymkode: 9557c...972

Javel. Jeg brukte BA. 

Anonymkode: 839ef...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 17.11):

1,5t før ca. Spør folk om hjelp om du ikke finner frem, ellers står det skilter over alt. Er enkelt.

Anonymkode: 2f0df...0df

Slik køene er nå bør du være der minst 3-4 timer før avgang.

Reiste nettopp selv til England og ble stående 2 timer i innsjekkingskø, så kom sikkerhetskontrollen etterpå. Det er kaos på de største flyplassene i Europa for tiden og spesielt i Storbritannia. Det er ikke pga ferietid, men mangel på folk etter covid. Ha god tid, så slipper du stress og mas. 

Anonymkode: fd2eb...37f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg visste ikke at widerøe flyr til London; hva er best av Norwegian eller Widerøe?

Er widerøe småfly??🥺yikes. Dyrere er de og😏

Anonymkode: 0624c...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Vurderer å ta meg en alenetur til London igjen. Hvordan er det i London i juli? Er det stappfullt av turister? Bør jeg vente til september?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg visste ikke at widerøe flyr til London; hva er best av Norwegian eller Widerøe?

Er widerøe småfly??🥺yikes. Dyrere er de og😏

Anonymkode: 0624c...42a

Jeg er veldig fornøyd med Widerøe, har reist med dem en del i jobben. God service og jeg får fly til en liten flyplass nærmere der jeg bor. Vil tro at dette er en rute som er satt opp fordi det ikke er konkurranse på en direkteflygning til Heathrow fra Bergen. I følge flightscanner bruker de dette flyet til denne ruten https://uk.flightaware.com/photos/aircrafttype/E290 Så det er en del større enn de bittesmå propellflyene deres ja. Men de er nok dyrere ja, de kunne nok ikke konkurrert med de større flyselskapene der de har direkteflygninger. 

Anonymkode: de5c8...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er veldig fornøyd med Widerøe, har reist med dem en del i jobben. God service og jeg får fly til en liten flyplass nærmere der jeg bor. Vil tro at dette er en rute som er satt opp fordi det ikke er konkurranse på en direkteflygning til Heathrow fra Bergen. I følge flightscanner bruker de dette flyet til denne ruten https://uk.flightaware.com/photos/aircrafttype/E290 Så det er en del større enn de bittesmå propellflyene deres ja. Men de er nok dyrere ja, de kunne nok ikke konkurrert med de større flyselskapene der de har direkteflygninger. 

Anonymkode: de5c8...594

Takk☺️prismessig blir det «likt» med norwegian siden  jeg da ville kommet hjem kl 24.00 og må bo på hotell(bor noen timers kjøring fra Bergen).

Widerøe har mer humane avgangstider🤗

Anonymkode: 0624c...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk☺️prismessig blir det «likt» med norwegian siden  jeg da ville kommet hjem kl 24.00 og må bo på hotell(bor noen timers kjøring fra Bergen).

Widerøe har mer humane avgangstider🤗

Anonymkode: 0624c...42a

Jeg kom hjem fra London i går og møtte på mange som hadde fått reisen sin forlenget med noen iufrivillig døgn på grunn av kanselleringer fra Widerøe sin side. Widerøe var heller ikke særlig behjelpelig sånn at de reisende skulle få komme seg hjem igjen

Anonymkode: 01efc...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.6.2022 den 20.09):

Jeg kom hjem fra London i går og møtte på mange som hadde fått reisen sin forlenget med noen iufrivillig døgn på grunn av kanselleringer fra Widerøe sin side. Widerøe var heller ikke særlig behjelpelig sånn at de reisende skulle få komme seg hjem igjen

Anonymkode: 01efc...f32

Shit😰

Hvorfor fjernet de alle muligheter for båt eller ferge fra Norge😞er dritredd for å fly. I tillegg kronisk syk🥺tror jeg utsetter London turen til ting har roet seg😬

Anonymkode: 0624c...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Shit😰

Hvorfor fjernet de alle muligheter for båt eller ferge fra Norge😞er dritredd for å fly. I tillegg kronisk syk🥺tror jeg utsetter London turen til ting har roet seg😬

Anonymkode: 0624c...42a

Ferge til Kiel og tog derfra til London går, med noen togbytter på veien. Det er ikke lange veien fra fergeterminalen i Kiel til jernbanestasjonen. Ulempen er at turen tar minst 12 timer, og byttene kan fort havne midt på natta om man ikke tar en overnatting i Kiel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-jk- skrev (1 time siden):

Ferge til Kiel og tog derfra til London går, med noen togbytter på veien. Det er ikke lange veien fra fergeterminalen i Kiel til jernbanestasjonen. Ulempen er at turen tar minst 12 timer, og byttene kan fort havne midt på natta om man ikke tar en overnatting i Kiel. 

Har sikkert 12 t å reise om jeg tar fly; 4 t til flyplass, oppmøte (minst)4 t før, 2,5 t flytur, venting, tog fra flyplass.

Men det er jo uansett et styr å komme seg til Kiel og🙈

Anonymkode: 0624c...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har sikkert 12 t å reise om jeg tar fly; 4 t til flyplass, oppmøte (minst)4 t før, 2,5 t flytur, venting, tog fra flyplass.

Men det er jo uansett et styr å komme seg til Kiel og🙈

Anonymkode: 0624c...42a

Turen til Kiel er jo bare kos, med Color Festival/Magic. God mat, show og en tur i baren etterpå ;)

Oppmøte 4t før? Trodde jeg var drøy på det som insisterer på 3t ved utenlandsreise. 4t virker i overkant, så sant det ikke er Arlanda-tilstander i sikkerhetskontrollen da ;)

 

Endret av -jk-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (1 time siden):

Turen til Kiel er jo bare kos, med Color Festival/Magic. God mat, show og en tur i baren etterpå ;)

Oppmøte 4t før? Trodde jeg var drøy på det som insisterer på 3t ved utenlandsreise. 4t virker i overkant, så sant det ikke er Arlanda-tilstander i sikkerhetskontrollen da ;)

 

Heathrow er jo en av de tre store flyplassene med kaos nå, så ja kanskje 5-6 timer før og. Flyselskapene virker ikke behjelpelige; skylder på passasjerene hvis de mister flighten😬

Båt fra Oslo til Kiel da? har noen timers reise til Oslo og🤭kan bli en dryg tur.

Men skal sjekke det; liker virkelig ikke å fly…🙈

Anonymkode: 0624c...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

noen som vet hvordan det er å bestille uber på appen mtp pris?

hvis man skal kjøre et godt stykke innen london, og vanlig drosje er for dyrt. hvordan er prisnivået på uber? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Heathrow er jo en av de tre store flyplassene med kaos nå, så ja kanskje 5-6 timer før og. Flyselskapene virker ikke behjelpelige; skylder på passasjerene hvis de mister flighten😬

Båt fra Oslo til Kiel da? har noen timers reise til Oslo og🤭kan bli en dryg tur.

Men skal sjekke det; liker virkelig ikke å fly…🙈

Anonymkode: 0624c...42a

Lenge siden jeg var på Heathrow, flyr man med Norwegian havner man på Gatwick. Derfra er det en snau times togtur til London, evt. en drøy halvtime om man gidder å betale for ekspresstoget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (3 timer siden):

Turen til Kiel er jo bare kos, med Color Festival/Magic. God mat, show og en tur i baren etterpå ;)

Oppmøte 4t før? Trodde jeg var drøy på det som insisterer på 3t ved utenlandsreise. 4t virker i overkant, så sant det ikke er Arlanda-tilstander i sikkerhetskontrollen da ;)

 

Jeg sto i to og en halv time i kø i sikkerhetskontrollen på Heathrow på tirsdag,Og før sikkerhetskontrollen er det jo innsjekk av baggasje etc. så 3 timer hadde vært altfor knapp tid.

Anonymkode: 01efc...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sto i to og en halv time i kø i sikkerhetskontrollen på Heathrow på tirsdag,Og før sikkerhetskontrollen er det jo innsjekk av baggasje etc. så 3 timer hadde vært altfor knapp tid.

Anonymkode: 01efc...f32

Helt forferdelig. Kan jo ikke være alle som orker å stå så lenge, finnes det noen muligheter til å sitte ned underveis? Slipper man ut på toalettet? Var det lang kø i sikkerhetskontrollen også? Hvordan vet man hvilken kø man er i hvis den går langt utenfor terminalen? Jeg kommer ikke til å reise med annet enn håndbagasje mens dette pågår.

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...