Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men vær forberedt på at det kan være grufullt (

Det finnes vandrerhjem som har bra kvalitet. Bekrivelsen din tyder på at du ikek har gjort god nok jobb med å sjekke i forkant. 

edit: la til et mellomrom jeg glemte i opprinnelig post.

 

Endret av padawan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

padawan skrev (49 minutter siden):

Det finnesvandrerhjem som har bra kvalitet. Bekrivelsen din tyder på at du ikek har gjort god nok jobb med å sjekke i forkant. 

Dette! Det finnes mange steder i London som er helt innafor uten å måtte punge ut med 3000 per natt

Anonymkode: 01efc...f32

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke i London er litt lenge. Hva med 5 netter og du sparer noen tusenlapper. Premier Inn har hoteller overalt og funker bra for familier. Eller Travelodge. 

Anonymkode: 40f03...a14

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (10 timer siden):

Det finnes vandrerhjem som har bra kvalitet. Bekrivelsen din tyder på at du ikek har gjort god nok jobb med å sjekke i forkant. 

edit: la til et mellomrom jeg glemte i opprinnelig post.

 

Jeg gjorde en grundig jobb med å sjekke først, faktisk. Men vi fikk nok det dårligste rommet på hele hotellet. Bestilte på hotels.com - det pleier å være greit, selv om jeg vet man som regel får dårligere rom enn dem som bestiller direkte fra hotellet. MEN her hadde hotellet dessverre også innredet et kjellerrom som «hotellrom», og i tillegg hadde vaskerne «glemt» å bytte sengetøyet, og det fant jeg ut fordi det var noe ubeskrivelig ekkelt som jeg ikke engang klarte å identifisere på lakenet. 😱 Men jeg sjekket anmeldelsene grundig først. Det er ikke alltid noen garanti…

Anonymkode: 0881e...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser til London siste uka i juli. Gleder meg masse, 2 1/2 år siden sist! Skal vise min nye kjæreste mitt London, det blir bra. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (1 minutt siden):

Reiser til London siste uka i juli. Gleder meg masse, 2 1/2 år siden sist! Skal vise min nye kjæreste mitt London, det blir bra. :) 

Håper det blir bra🌺selv skal jeg dra om ca 4 uker, men lager en back up plan(utsettelse)🙈

Anonymkode: 0624c...42a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Håper det blir bra🌺selv skal jeg dra om ca 4 uker, men lager en back up plan(utsettelse)🙈

Anonymkode: 0624c...42a

Ja, satser på at det går bra. Og reiser heldigvis med British Airways, så håper å unngå streiker og den slags. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble for dyrt; sjekket nettopp. Rundt 7500 kr vs Norwegian hm😞🙈

Anonymkode: 0624c...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg gjorde en grundig jobb med å sjekke først, faktisk. Men vi fikk nok det dårligste rommet på hele hotellet. Bestilte på hotels.com - det pleier å være greit, selv om jeg vet man som regel får dårligere rom enn dem som bestiller direkte fra hotellet. MEN her hadde hotellet dessverre også innredet et kjellerrom som «hotellrom», og i tillegg hadde vaskerne «glemt» å bytte sengetøyet, og det fant jeg ut fordi det var noe ubeskrivelig ekkelt som jeg ikke engang klarte å identifisere på lakenet. 😱 Men jeg sjekket anmeldelsene grundig først. Det er ikke alltid noen garanti…

Anonymkode: 0881e...c88

What? Hvor står det at man "får dårligere rom" hvis man ikke bestiller direkte? 

Bestill normale hoteller og ikke hostels. 

Anonymkode: 839ef...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, SPOCA said:

Ja, satser på at det går bra. Og reiser heldigvis med British Airways, så håper å unngå streiker og den slags. 

British Airways passengers face more chaos as staff vote in favour of a summer holiday strike.

The carrier's cabin crew and ground staff have voted overwhelmingly for industrial action, with 97 per cent of those polled voting in favour.

The survey - the latest sign of unrest at the beleaguered carrier - doesn't authorise strike action, which can only be approved by a formal vote.

However, with hundreds of BA flights taking off every week, any disruption would cause mass chaos. 

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

British Airways passengers face more chaos as staff vote in favour of a summer holiday strike.

The carrier's cabin crew and ground staff have voted overwhelmingly for industrial action, with 97 per cent of those polled voting in favour.

The survey - the latest sign of unrest at the beleaguered carrier - doesn't authorise strike action, which can only be approved by a formal vote.

However, with hundreds of BA flights taking off every week, any disruption would cause mass chaos. 

Anonymkode: 41422...59a

Jepp, har sett det, vi får se hva som skjer. Orker ikke å stresse med det. Det som skjer, det skjer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen herfra er i London denne uken, hadde det vært interessant å høre hvordan tilstanden er med tanke på reise til/fra flyplassen eller andre steder. Drosje er i utgangspunktet dyrt, men nå kan det jo fort bli kaos på veiene så man blir stående i kø også. Men skulle tro det går an å finne noen i samme ærend man kan dele med? Det er vel foreløpig bare meldt streik denne uken, men på tuben har de jo streiket med jevne mellomrom i lang tid. Så kan bli veldig dyrt og uforutsigbart hvis det samme skjer med togene fremover. Forrige gang vi var i London traff vi tube-streiker både på ankomst og avreise, men da gikk i hvert fall togene som normalt. Og noenlunde greit å komme seg til togstasjonen med buss. 

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

What? Hvor står det at man "får dårligere rom" hvis man ikke bestiller direkte? 

Bestill normale hoteller og ikke hostels. 

Anonymkode: 839ef...441

Jeg har opplevd å bli oppgradert når jeg har vært medlem i kundeklubb og bestiller igjennom hotellet sitt booking system. Det er ofte billigere også. Jeg har også opplevd at bookingplattformene ikke videreformidler all informasjon man gir dem og at opplysningene de oppgir ikke alltid stemmer overens med det som hotellene oppgir. Og ofte har jeg også sett at noen hoteller ikke legger ut alle romtypene eller valg på plattformene, noen finner man bare på deres egne sider. Jeg bruker hotels.com og booking.com som søkemotorer, men når jeg finner noe jeg liker søker jeg på hotellnavnet og sjekker sidene til hotellet. 

Anonymkode: de5c8...594

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye en uke i london koster tror jeg er et litt umulig spørsmål. Hvor skal du reise fra, når på året vil du reise, skal du reise alene eller sammen med noen og hvilken standard forventer du deg på bosted og mat? Og ikke minst, hva skjer med kronekursen mot pundkursen innen du reiser. Dersom man er flere som reiser sammen kan man bo fint og sentralt ved å leie Airbnb. Man får så klart ikke romservice eller daglig rengjøring, men det er rimeligere enn hotell. Da har man også større muligheter til å spise rimeligere ved å lage litt mat selv. 

Jeg kan jo si noe om de to londonreisene jeg har planlagt de siste årene, en rett før pandemien og en i sommer. Første var sammen med min datter, hennes venninne og venninnens mor. Vi leide Airbnb til ca. 3000 kroner døgnet, men ble da 1500 på hver. Da hadde vi to soverom, to bad, stue og kjøkken i nær St.Pauls. Kunne sikkert blitt billigere dersom vi valgte en med sovesofa i stua. Dette var i høstferien og vi bestilte flybilletter i god tid, tror det ble 4-5000 for to. Vi spiste noe ute, men hadde alltid frokost i leiligheten og kunne gjerne bestille take away dersom vi var slitne til middag. Men prioriterte også noen morsomme restaurantbesøk, blant annet var vi på hotpot restaurant med rulleband som var veldig kult for tenåringene. Det som nok kostet mest var opplevelser og shopping, Harry Potter Studios er skapt for å gjøre foreldre blakke. 

Denne gangen reiser vi to voksne med tre tenåringer i Juli. Har booket leilighetshotell som ligger nær tower bridge. Det er nokså nytt, har gode omtaler og god standard. Vi betaler ca. 50000 for to leiligheter i 10 netter med frokost inkludert. Flybilletter for 5 ble ca. 23000. Så et annet prisnivå enn vi la oss på sist. Kunne så klart gått for leilighet igjen, men vi ønsket tjenestene et hotell tilbyr og sikkerhet i forhold til avbestilling. Men med tanke på at vi har små kjøkken på rommene har vi fortsatt mulighet til å kjøpe mat på matbutikker, enkel matlaging og kunne spise take away uten å måtte spise ut av isopor i hotellsenga. Og det blir ikke Harry potter denne gangen

Anonymkode: de5c8...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor står det at man "får dårligere rom" hvis man ikke bestiller direkte

Bestiller man via hotels.com eller tilsvarende sider får man ofte dårligere rom enn hvis man bestilelr via hotellets /  hotelkjedens egen sider. Dårligere er her for eksempel som i ut mot en travel gate kontra ut mot bakgaten (som da er roligere / har mindre støy). 

Det er greit med Trivago, Hotels.com elelr whatever for å sjekke priser men alltid lurt å bestille fra hotellets egne sider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, padawan said:

Bestiller man via hotels.com eller tilsvarende sider får man ofte dårligere rom enn hvis man bestilelr via hotellets /  hotelkjedens egen sider. Dårligere er her for eksempel som i ut mot en travel gate kontra ut mot bakgaten (som da er roligere / har mindre støy). 

Det er greit med Trivago, Hotels.com elelr whatever for å sjekke priser men alltid lurt å bestille fra hotellets egne sider. 

Jeg har også begynt å bruke hotellenes sider oftere, etter å ha sjekket hotels.com først. Ikke fordi jeg har merket noen forskjell i standard på rom, og prisene er stort sett omtrent like. Men hotellene har ofte gunstigere avbestillingsregler når man bestiller direkte, og det kan ha stor betydning i disse streike/corona/køkaos/whatnot-tider.

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 19.6.2022 den 17.06):

Planlegger tur til neste år. Rakk ikke å få pass i år. 

Hvor mye penger burde man ha på en slik tur? Fly, hotell og mat for ei uke. Vet at shopping og opplevelser blir utenom, men tenker hva må man ha minst for å i det hele tatt dra dit og overleve i ei uke? 20 000 kr? 50 000 kr?
Jeg er helt grønn på ferier, har ikke reist på over 15 år. 

Anonymkode: e1582...474

Hvis du går på BA sin hjemmeside så kan du bestille fly og hotell i ett. Der finner du fort et bra hotell og fly rundt 10-12/13 tusen.

Du klarer fint å være i London en uke og om du blir lei av byen kan du ta deg en dagstur til Windsor, Oxford eller lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (11 timer siden):

Hvis du går på BA sin hjemmeside så kan du bestille fly og hotell i ett. Der finner du fort et bra hotell og fly rundt 10-12/13 tusen.

Du klarer fint å være i London en uke og om du blir lei av byen kan du ta deg en dagstur til Windsor, Oxford eller lignende

Det lønner seg sjelden å bestille hotell på den måten, bruk heller hjemmesidene til Premier Inn eller Travelodge direkte (de finnes sjelden på sånne søkesider, men er relativt rimelige kjeder med pålitelig standard og greie rom); om du er tidlig ute og følger med når hotell og flyselskaper har salg klarer du fint å få til en uke i London langt rimeligere enn det som skisseres her. :) 

Anonymkode: 9557c...972

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 11.30):

What? Hvor står det at man "får dårligere rom" hvis man ikke bestiller direkte? 

Bestill normale hoteller og ikke hostels. 

Anonymkode: 839ef...441

Velkjent, det. Hotellene vil helst at folk bestiller direkte hos dem, for da slipper de å betale x% i gebyr til hotels.com og andre tilbydere. Derfor gir de de beste rommene til dem som bestiller direkte. 
Det er snakk om hoteller for min del, mine hostel-dager er forbi. 🤣 Men hotellet i London var mye verre enn det verste av hostellene jeg har bodd på opp gjennom (og det er ganske mange). 

Anonymkode: 0881e...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (På 21.6.2022 den 20.02):

Bestiller man via hotels.com eller tilsvarende sider får man ofte dårligere rom enn hvis man bestilelr via hotellets /  hotelkjedens egen sider. Dårligere er her for eksempel som i ut mot en travel gate kontra ut mot bakgaten (som da er roligere / har mindre støy). 

Det er greit med Trivago, Hotels.com elelr whatever for å sjekke priser men alltid lurt å bestille fra hotellets egne sider. 

Det stemmer det. 
Fordelen med hotels.com er bonusnettene man kan opparbeide seg. Hvis man reiser til ulike steder, med ulike hotellkjeder, opparbeider man seg ikke fordeler i hotellenes egne fordelsprogrammer hvis man bestiller direkte fra dem, for man får så få netter i hvert fordelsprogram (gitt at de har et).

Anonymkode: 0881e...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...