Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har bodd på helt ok hoteller for under tusenlappen før, men det kan selvsagt variere hva folk mener er ok. Beliggenheten, rent og eget rom på badet er mine viktigste kriterier, og de hotellene har blitt veldig mye dyrere etter corona. Jeg pleide typisk reise over 4-5 ganger i året før, med 8-10 overnattinger. Så 5000 pr natt blir uaktuelt. Da blir det heller færre turer, eller hotell lengre unna sentrum. Men virker som det har blitt dyrt over hele fjøla.

Anonymkode: 41422...59a

Billige hoteller har ofte dårligere anmeldelser som forteller akkurat om ikke så rene lokaler, skitne håndklær, bed bugs osv. 

Anonymkode: 839ef...441

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Billige hoteller har ofte dårligere anmeldelser som forteller akkurat om ikke så rene lokaler, skitne håndklær, bed bugs osv. 

Bed bugs kan man få over alt. Sånn generelt har jeg sjelden merket noen vesentlig forskjell på dyre og billigere hoteller. Men de billige finnes nesten ikke i sentrum lenger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bed bugs kan man få over alt. Sånn generelt har jeg sjelden merket noen vesentlig forskjell på dyre og billigere hoteller. Men de billige finnes nesten ikke i sentrum lenger. 

Har du noengang fått bed bugs fra et dyrt hotell? 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du noengang fått bed bugs fra et dyrt hotell? 

Jeg har ikke fått bed bugs fra noe hotell, heldigvis. Men har lest om folk som har fått det på selv de dyreste og beste hotellene. Det er jo mange gjester som bor på både billige og dyrere hoteller om hverandre og lett drar med seg sånt. Selv Waldorf Astoria har hatt bed bugs.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.5.2022 den 7.56):

Men det er stor forskjell på billige privatdrevne hoteller (av typen det kryr av rundt Paddington, f.eks. - grøss!) og billige hoteller hos kjeder som Premier Inn og Travelodge. Jeg har bodd mye på hoteller i siste kategori, og aldri sett et eneste kryp eller hatt noen problemer med renholdet. M.a.o. ingen grunn til å betale i dyre dommer for et sted å sove og dusje. ;) 

Anonymkode: 9557c...972

• Liker 2
Skrevet
fru Alving skrev (På 22.4.2022 den 23.57):

Du kan bruke bankkortet istedet for oyster. 

Og London eye er dyrt, ta heller båten opp Themsen til Greenwich og ta gondolbane over elva, dere gjør selvsagt det dere vil, men det er et godt alternativ. Båten er en del av public transport og kan tas fra alle pirene.

Emirates Air Line cable car - London Attraction - visitlondon.com

Nedover Themsen ikke oppover. Og man må gå av på North Greenwich (Ved O2 arena). Ikke bli med helt til selve Greenwich.

Skrevet
Kjetil E skrev (5 timer siden):

Nedover Themsen ikke oppover. Og man må gå av på North Greenwich (Ved O2 arena). Ikke bli med helt til selve Greenwich.

Ja det har du rett i. Men taubanen er ganske synlig fra elva så det bør gå greit. Mener og at North Greenwich er stoppet etter selve Greenwich

• Liker 1
Skrevet
fru Alving skrev (47 minutter siden):

Ja det har du rett i. Men taubanen er ganske synlig fra elva så det bør gå greit. Mener og at North Greenwich er stoppet etter selve Greenwich

Ja stemmer Greenwich kommer før North Greenwich.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.5.2022 den 20.17):

Jeg har ikke fått bed bugs fra noe hotell, heldigvis. Men har lest om folk som har fått det på selv de dyreste og beste hotellene. Det er jo mange gjester som bor på både billige og dyrere hoteller om hverandre og lett drar med seg sånt. Selv Waldorf Astoria har hatt bed bugs.

Det er jo et unntak. Tviler på at steder som Savoy og lignende har bed bugs. Det har de rett og slett ikke råd til ved tanke på navn og omdømme. Billige hoteller driter vel i det. De kommer ikke til å miste kunder uansett bare fordi de er billige. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo et unntak. Tviler på at steder som Savoy og lignende har bed bugs. Det har de rett og slett ikke råd til ved tanke på navn og omdømme. Billige hoteller driter vel i det. De kommer ikke til å miste kunder uansett bare fordi de er billige. 

Bare å google savoy og bedbugs, massevis av treff. Det er jo ikke sånn at veggdyr er noe man velger om man vil få eller ikke. Kommer det en gjest med veggdyr i bagasjen så får hotellet veggdyr. Ingen hoteller sjekker gjestene for veggdyr før de slipper inn. Hvordan plagen håndteres derimot, ville jeg ha mer tillit til på et bedre hotell, men er neppe sånn at de kan stenge hele hotellet hver gang det dukker opp et kryp et sted. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Bare å google savoy og bedbugs, massevis av treff. Det er jo ikke sånn at veggdyr er noe man velger om man vil få eller ikke. Kommer det en gjest med veggdyr i bagasjen så får hotellet veggdyr. Ingen hoteller sjekker gjestene for veggdyr før de slipper inn. Hvordan plagen håndteres derimot, ville jeg ha mer tillit til på et bedre hotell, men er neppe sånn at de kan stenge hele hotellet hver gang det dukker opp et kryp et sted. 

Det jeg mener er at hvis Savoy skulle få det, så prøver de å fjerne problemet med en gang, bruker gode midler på det.

Uansett, jeg mener fortsatt at sjansen å få bed bugs fra 5 stjernes hotell er mye mindre enn fra 2 stjerners eller hostels. 

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg synes er dårlig i London er at tips er inkludert uansett om servicen var bra eller dårlig. At kunden ikke får lov til å bestemme det selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 16.10):

Det jeg synes er dårlig i London er at tips er inkludert uansett om servicen var bra eller dårlig. At kunden ikke får lov til å bestemme det selv. 

I de tilfellene hvor tipsen allerede er lagt til står det deg da fritt å slette den om du ikke er fornøyd med servicen - null problem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

I de tilfellene hvor tipsen allerede er lagt til står det deg da fritt å slette den om du ikke er fornøyd med servicen - null problem.

Hva med hotellet? 

AnonymBruker
Skrevet
Fløff skrev (På 26.4.2022 den 22.17):

Har noen tips til hotell for voksen+1 barneskolebarn?

Langhelg. Må være normalt barnevennlig, OK standard (i norsk sammenheng, ikke London :P ). Nærme matbutikk og T-banen. 

De skal sikkert på standard aktivitet den ene dagen (museum eller noe sånt) og så shopping (gaming/lekebutikk for litt eldre barn eller liknende). 

Vi bodde her i vinterferien, booket i september 2021. Har blitt dobbelt så dyrt siden da, så tydelig at prisene har steget! 🙈

Anonymkode: 36e86...8bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 23.29):

Hva med hotellet? 

Jeg har bodd mye på hotell i London, og har aldri opplevd at de legger tips på regningen - hvor har du sett det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har bodd mye på hotell i London, og har aldri opplevd at de legger tips på regningen - hvor har du sett det?

Et hotell i London. Fikk 15 % service charge i tillegg til det jeg skulle betale. Er det for sent å klage? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 21.07):

Et hotell i London. Fikk 15 % service charge i tillegg til det jeg skulle betale. Er det for sent å klage? 

Noen som vet? 

• 2 uker senere...
Skrevet

noen som vet om det er vanskelig å finne fram på heathrow flyplass?

på flybilletten, står det hvilken terminal man skal til?

sist gang jeg var der, lenge siden, hadde jeg så jet lag og husker bare et stort mylder av folk og stress. klarte å ta feil tog inne på flyplassen, det gikk bare rundt i ring.

altså, i forhold til gardermoen som jeg syns er grei - hvordan er det å orientere seg  der? 

og hvor lenge før flyavgang bør man være der? 

AnonymBruker
Skrevet
Natta1980 skrev (1 time siden):

noen som vet om det er vanskelig å finne fram på heathrow flyplass?

på flybilletten, står det hvilken terminal man skal til?

sist gang jeg var der, lenge siden, hadde jeg så jet lag og husker bare et stort mylder av folk og stress. klarte å ta feil tog inne på flyplassen, det gikk bare rundt i ring.

altså, i forhold til gardermoen som jeg syns er grei - hvordan er det å orientere seg  der? 

og hvor lenge før flyavgang bør man være der? 

Heathrow var easy peasy for meg. Tror du lander på Heathrow terminal 3 når du kommer fra Norge. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...