Gå til innhold

Elsker julen!


Lunalu

Anbefalte innlegg

Takk Lunalu! Jeg blir så glad av denne siden. Sjekk ut filmen. Det er en klassiker og enkel nok å få tak i.

Inlägget redigerat, tickers är bara tillåtet i signaturfältet, se reglerne

/Furstina (mod)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Lunalu! Jeg blir så glad av denne siden. Sjekk ut filmen. Det er en klassiker og enkel nok å få tak i.

Jeg skal bestille noen filmer fra Home enter. - skal se om de har denne filmen du nevnte!!! Har du forresten sett: Hvordan julenissen ble til? Tror vi skal dra og se den i desember - ha kinobesøk som kalendergave!

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinobillett som kalendergave er kjempebra. Har brukt det selv. Særlig hvis det er en julefilm. Da er det enda bedre. Har ikke sett den enda. I desember får jeg bedre tid. I helgen skal 1. eske julepynt frem. Er alltid spendt på hva jeg la der i fjor :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hengt opp julegardinene, måtte jo prøve å se hvordan det ble :sjenert: Det ble veldig fint, og da måtte jeg jo bytte ut alle lysene mine til røde også... :fnise: Så nå er det en forsmak på julen hjemme hos oss, og det er veldig koselig :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh....nå fikk jeg også lyst til å henge opp gardinene...Jeg gjør det i helga!!!! :happy: Og så bærer jeg ned ALL pynten og setter eskene klar under trappa - smugtitter litt :fnise:

Jeg skal absolutt sette fram de nydelige lubne fuglene jeg kjøpte meg for noen uker siden.... JO HOOO jeg gleder meg!!!!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest -silvermoon

I går hengte jeg opp julegardinene på stua og kjøkkenet! Det ble så¨lunt og koselig med en gang. Har hvite gardiner fra før, så det blir en helt annen stemning med røde!!!! Gleder meg masse til neste helg - da skal jo adventsstjerna og litt annen pynt opp!!! Koser meg om kveldene med å se i juleblader/interiørblader, te og masse levende lys. Fikk siste Bolig pluss her om dagen, drømme drømme, så mye fint. Anbefales!!! :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

he he - jeg har også hengt opp julegardinene!!! Ble så fint så!!! Nå skal prøve meg på noen ullhjerter - hvis det funker så skal ungene få lage noen til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jenter.... er dere klare for å tenne adventslys i morgen...???!!!! Nå skal jeg hente fram og gjøre klar adventsstjerne, adventsstake og krans på døra...og kanskje kommer det fram en engel eller tre... :fnise::nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker også jula :) Selv om det beste er førjulstida. Tidligere i dag tok jeg frem julestjerna og adventsstaken for å sjekke at alt lyser og for å sjekke at all julepynten er i orden. I morgen skal jeg stå opp tidlig og pynte litt. Her kommer det opp litt julepynt i tillegg til adventsstaken og stjerna allerede i morgen siden jeg ikke feirer jul i min egen leilighet :)

Jeg har også handlet inn mel, egg osv til julekakebaking i dag. Jeg får vente med å bake det mest tidkrevende til jeg kommer hjem til min flinke mor neste helg, men tenkte jeg kunne begynne med blant annet serinakaker. Det har snødd her i hele dag, så denne helga skal jeg nok få en kickstart på julestemningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeeeesp- god morgen julejenter! Nå skal jeg kose meg med en kopp te, høre på litt julemusikk, og så skal adventslysene opp.

Skal ut og gå en tur i kveld, gleder meg til å se alle de forskjellige adventsstjernene/stakene i vinduene!

Jeg har en slags gull (metall) stjerne med masse hull i, blir så fint lys av den. Hva slags stjerne har dere??? :nisseblunk:

Endret av Lunalu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok samme type stjerne som deg, som jeg nettopp har hengt opp i vinduet :) Gleder meg til i kveld, da kommer den bedre frem enn den gjør i dagslys. Da jeg kjøpte den i fjor var det viktig at den lignet på den som mamma og pappa alltid har hatt. Jeg synes det er den fineste typen, men det er nok fordi jeg har vokst opp med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ så koselig å lese her;) Nå har jeg også fått opp stjerna, hørt på julemusikk og tent lys;) Så utrolig fint!!!*smiler*

Gleder meg veldig til i morgen, har laget kalender til min kjære og han vet forhåpentligvis ingenting;) Er vår første jul (advent) som samboere så blir koselig.

Noen andre som har laget kalendere? Eller kjøpt?

Håper alle har en strålende adventssøndag:D Nå starter JULA:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må nok slenge meg med i denne klubben. Jeg elsker jul og juleforberedelser. I helga har jeg pyntet og hengt opp julegardiner, lysslynge i vinduet (sånn med stjerner fra ikea vet dere..), satt frem adventsstake. Julemusikken har kommet frem. Sååå koselig! Er det noen som har noen tips til en bra jule-cd?

I morra skal jeg og noen venninner ha bursdagsfeiring/juleverksted her. Har så masse jeg skal lage nå frem mot jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg skal lage brentemandler, issjokolade, peppermyntekuler (er tragant dyrt?), karameller, pepperkaker (evt. hus), krydderkake.. tja.. :tongue:

Har du(eller noen) oppskrift på issjokolade? Broren min elsker disse, så han hadde blitt kjempeglad om jeg lagde de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet første søndag i advent rimelig tidlig på morgenkvisten, det første jeg gjorde var å tenne stjerna og adventstaken + det ene lyset :)

Mine fire (lilla) lys, har jeg i en glassbolle med sann og vann (altså flytelys) :) Fant ut at det var det fineste alternativet for meg.. Morgenstunden min var superkoselig!

Skulle rekke et tog, derfor ble adventstunden min tatt på morgenkvisten :tongue:

Har du(eller noen) oppskrift på issjokolade? Broren min elsker disse, så han hadde blitt kjempeglad om jeg lagde de!

Det er ikke værre enn kokesjokolade og delfiafett (kokosfett) ;)

200 g kokesjokolade

150 g delfiafett

Vil du ha med mintsmak så tar du bort 50g av delfiafettet og har isteden i 2-4 dråper peppermynteolje :)

Det skal røres jevnt sammen og haes i konfektformer, før det settes kjølig :)

Endret av Camilla89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke værre enn kokesjokolade og delfiafett (kokosfett) ;)

200 g kokesjokolade

150 g delfiafett

Vil du ha med mintsmak så tar du bort 50g av delfiafettet og har isteden i 2-4 dråper peppermynteolje :)

Det skal røres jevnt sammen og haes i konfektformer, før det settes kjølig :)

Takk!

Vet du hvor de selger slike former som de "skal" være i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Vet du hvor de selger slike former som de "skal" være i?

Bare hyggelig.

Jeg fant konfektformer på Ica Maxi hvertfall :) Regner med at de har på fler dagligvarebutikker. Ellers har vel Cacas..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt meg ny julecd, tre i en! Gleder meg til å spille den! Hva er favoritt julemusikken til dere da??? Jeg er veldig glad i Mariah carey sin "All I want for Christmas is you" - blir så glad av den!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg henge opp noen julebilder og sette fram litt mer pynt - bare litt.... hi hi

Noen andre med juleforberedelsesplaner.... :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...