Gå til innhold

Elsker julen!


Lunalu

Anbefalte innlegg

Det skal jeg også!!!! :hoppe::hoppe:

Satser på å få kjøpt noen julegaver som jeg kan sende nordover med noen som kommer på besøk i helga!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, "julens minnebok", den har jeg og kom jeg på. Måtte fly og sjekke den. Sist jeg skreiv i den var jula 99. Kanskje jeg skal prøve igjen i år.

Artig med jul,men prøver å holde meg i skinnet noen uker til. Kunne ikke dy meg, måtte kjøpe noen fine "juletrefugler" på Christiania Glassmagasin.

Har veldig lyst til å begynne å bake. Tenkte å lage pepperkakedeig og fryse ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke lett å holde seg i skinnet. Det klør i fingrene etter å bla bake!!!! Men i dag skal jeg iallfall pakke inn noen gaver og lage noen kort som skal henges på!!! Kanskje ta noen bilder av barna - slik at vi kan ordne noen julekort. Ikke særlig til vinterstemning ute da, men.... Spille julemusikk kan jeg jo også, - og som Ulla sier - det har jeg jo gjort noen uker allerede.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår så jeg noen som hadde satt adventsstaken i vinduet :fnise: Da måtte jeg le litt, det er for tidlig selv for meg. Men 30. november! Det er jo 1. søndag i advent, og da ER det jul!

:tre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående om bøker å anbefale:

Jeg liker veldig godt Norsk jul av Birger Sivertsen. Der står det om historie og tradisjoner, betydning av de ulike dagene, oppskrifter på både ting, kaker og mat, sanger. Den dekker veldig mye, men den har ikke julefortellinger da. Jeg tenkte å kjøpe Alf Prøysens jul, har blitt anbefalt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har kjøpt noen fine juleblader? Jeg har blader fra mange år tilbake, alltid like koselig å finne dem fram og bla i dem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående om bøker å anbefale:

Jeg liker veldig godt Norsk jul av Birger Sivertsen. Der står det om historie og tradisjoner, betydning av de ulike dagene, oppskrifter på både ting, kaker og mat, sanger. Den dekker veldig mye, men den har ikke julefortellinger da.

Takk for tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kjøpte jeg to gammeldagse julekuler til å henge i vinduet. Kjenner at det frister å bare prøve dem oppe litt.... :fnise: Er det noen som har satt frem noe julepynt allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, første gangen jeg skriver i forum så jeg håper jeg gjør rett. Det var så DEILIG å komme på en side med juleglade mennesker så jeg måtte bare skrive. Jeg begynte nesten å tro at folk ikke likte jula lenger. Jeg har prøvekjørte ribbe-middag forrige helg. Med julemusikk og alt. Vellykket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, første gangen jeg skriver i forum så jeg håper jeg gjør rett. Det var så DEILIG å komme på en side med juleglade mennesker så jeg måtte bare skrive. Jeg begynte nesten å tro at folk ikke likte jula lenger. Jeg har prøvekjørte ribbe-middag forrige helg. Med julemusikk og alt. Vellykket!

:hallo: Ja, jeg er også veldig glad for at denne tråden ble startet! Hørtes deilig ut med en prøve-julemiddag :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. tror jeg må se gjennom julepynten min snart, jeg..

Sjekke at alt er i orden og sånn :)

Hørtes lurt ut, jeg har gjort det, måtte jo se hva jeg hadde for å se om jeg trengte noe mer :sjenert: Fikk veldig lyst til å sette opp noe da, men jeg må bare klare å vente.

Endret av *Ulla*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste helg....da skal jeg ta ned alt av julepynt og ha den tilgjengelig. Har alt av jul i sånne store plast kasser, skal bære de ned og ha dem under trappa. Gleder meg sånn til å se over, det er jo mulig jeg trenger litt til..... Kjøpte meg noen søte glasshjerter med noe hvitt i, på Ikea i dag... Men trenger noen fine hjerter, eller kuler i sølv også.... Smiler!

Og jenter...har dere sjekket at dere har nok innpakningspapir...tape og til/fra kort. Viktig å ha i beredskap... :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for responsen *ulla*. :jepp: Jeg har advends-eske som inneholder det jeg trenger før jul. Der ligger julepapir, lapper og adventsstake og stjerne og sånt. Og noen andre godsaker som gir meg julestemning i god tid før jul. Så har jeg ting jeg har kjøpt gjennom året. I år kom jeg over små figurer i glass, formet som engler og pakker og sånt. Gleder meg til å henge de på juletreet og se de funkle i lyset!

Har dere noen jule-film-favoritter?

Og....hvordan får man de fine tickerne som dere har på innleggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og....hvordan får man de fine tickerne som dere har på innleggene?

Hvis du trykker på en av tickerne kommer du inn på en sånn side som du kan lage det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har dere noen jule-film-favoritter?

Min favoritt er the Holiday, med Cameron Diaz og Kate Winslet blant andre. Synes den er kjempesøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holiday er min favoritt også, blir i kjempegodt humør av den! Liker Love Actually også!!!

Jeg skal sjekke ut Holiday! :goodbye: Har dere sett "it's a wonderfull life"? Det er en film fra 50-tallet som er den ultimate jule-film. Hvis man ikke er allergisk mot gammel film, da.

Endret av Kari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin ticker du har fått Knusta!!! Og jeg skal absolutt sjekke ut filmen du nevnte - har ikke sett den, men hvis det er den ultimate julefilm... Da liker jeg den sikkert!!! :jepp::nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...