Gå til innhold

Elsker julen!


Lunalu

Anbefalte innlegg

Henger meg på dere. Gleder meg sånn til jul, og vil helst starte forberedelsene så tidlig som mulig. Tror det er det kalde været og de mørke kveldene som er så desemberaktige som gjør det.

Når begynner dere med de forskjellige forberedelsene? F.eks. når begynner dere å bake? Selv hadde ikke tenkt å begynne før litt ut i desember, men er det noe man kan lage som holder seg lenge?

Begynner ikke med baking, pynting og sånne ting før i desember.. Selvom jeg har kjeeempelyst til å bake og lage julegodt nå :tongue: Hatt lyst til å lage brente mandler fler uker nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen alle juleelskere!!!! :nisseblunk: Noen som har noen juleplaner for uka??? Jeg venter med bakinga, men gleder meg fælt til nystekte pepperkaker!!!! skal heller sy på et julebilde ala Tilda, og begynne på en julegavetipsliste!!!! Ha en fin dag alle sammen!! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest silvermoon

I dag skal jeg innom panduro og se om jeg finner noe spennede - har litt lyst å sy en sånn Tilda-juledame - noen som har prøvd seg på denne??? KJenner jeg meg rett blir jeg vel frista til å kjøpe med meg mer enn jeg rekker å lage.... ÅH så deilig med litt jul i butikkene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: ja, kjenner meg igjen i det! Lett å få mange kreative ideer - ikke alltid like lett å få tid til å utføre dem...!!! Jeg sydde sånn juledame i fjor, ikke så vanskelig - men tok litt tid. I år satser jeg på Tilda broderier, attersting - går veldig raskt, og blir ferdig til jul...I Hope!!! :nisseblunk:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lage litt sammen med ungen, ellers blir det nok mest baking og snoplaging på meg i år. Og pepperkakebaking da, men da kjøper jeg deig på Ikea, kanskje litt juks.... men de er jo gode, og kan en starte bakinga med en gang!!!! Og deilig julelukt i huset blir det jo uansett!!!!!

Ååå. Den deigen fra IKEA er god. Pepperkaker blir det nok. Men da må det være en litt sånn mørk og godt krydret deig. Jeg lager brente mandler og fløtekarameller, Før lagde jeg mintkuler, og kanskje litt marsipan, men det var helst når ungene var små.

Har dessuten vært flink og kjøpt min første julegave. Planen er, som vanlig, å være ferdig før det verste julerushet i butikkene. Sjansene er heller små for at jeg klarer det :)

Endret av mmmSjokolade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart ferdig med julegavene :)

Eneste som er helt ferdig er svigers sin felles julegave, til resten gjenstår det litt til.. Og sambos julegave er under planlegging! Tror jeg veit hva han skal få, men litt vanskelig og kjøpe og gjømme :tongue: Får vel prøve å gjømme det helt innerst i kottet under noe :ler:

Edit; Ja, så var det mammas kjæreste da, som jeg ikke aner hva skal få..

Endret av Camilla89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh.... har dere begynt å kjøpe allerede... ja, der henger jeg etter - som vanlig. Men har lagd liste, og ser at jeg bare mangler 24 gaver, og da er bursdagene i desember tatt med.... Har begynt å påføre julegavetips, så jeg gleder meg til jeg skal ut og handle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her vil jeg være med! :nisse:

Jeg ELSKER jul. og det blir bare mer og mer gøy nå som ungene har blitt litt større. Jeg laget julegaveliste i går, skal lage julekortliste i løpet av uka. Også skal jeg begynne å lage julegaver. Pynting og baking venter vi med til desember, men den 1. skal lysslynger og noe av pynten opp!

Hvordan pynter dere til jul? Er det "årets mote", ting ungene har laget, eller strengt fargetema? Her er det stort sett masse rødt, litt sølv og dorullengler og andre ting ungene har laget. Jeg setter min ære i å ha et vakkert juletre, håper jeg finner et fint tre i år! :tree:

Hva tenker dere om gavekalender til ungene? Jeg synes det blir dyrt, og kanskje litt mye gavestyr i hele desember. Også er det jo stort sett plast-tull som de ikke trenger. Tror det blir en liten sjokolade på hver her i år. Men kan jo lage fin kalender allikevel!

Gleder meg skikkelig til jul nå altså! For en fin tråd!

Masse juleklemmer fra Misi :nissekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Misi - så fint at du vil være med! Jo flere glade smånisser, jo bedre!!! :nissekonekyss:

Jeg har en slik koselig julebok som jeg begynte å skrive i i 1998. Den heter Julens minnebok. Der er det en side for å skrive hvordan du forbereder julen (en linje for hver dag- fra 1. des. tom 31. des. Du skriver om været i julehelgen, maten og det som gledet mest. Så er det plass til å skrive hvem man sendte og fikk julekort fra og årets julegaver.... Julens selskapeligheter, plass til hilsner fra julens gjester og en hel side med julebilder!! Det er så artig å se hvordan barna forandrer seg fra år til år! ja, og så en plass hvor d skriver huskeliste til neste år, og minner fra året som har gått! Den er så fin!!!!!

Ellers så pyntes det ikke med årets mote hos meg, treet har en salig blanding av hjemmelaget og kjøpt. Mest i rødt og gull. Ungene har et lite tre hvor mye av det de lager henges på. Jeg kjøper ofte en juletrekule i året - en litt sånn finere en. Men jeg setter mest på de kulene jeg har arvet fra bestemor og bestefar. Sånne runde halve sølvkuler - som er farget inne. Tror de har begynt å selge slike igjen!!!

Ellers har jeg tenkt å lage adventskalender til ungene. I fjor fikk de hver sin kjøpes kalender - men i år blir det hjemmelagd. Har bedt besteforeldrene om hjelp, så jeg skal bare ordne med halvparten av dagene - og da hjelper det jo på! Og så skal 5 av dagene være aktiviteter, godteri på lørdagene... da ble det ikke mange pakkene igjen å kjøpe!!! Har allerede bestemt meg for såpebobler, tannbørste, refleks, lys (med påfølgende tenning og slukking - søndagsmiddag...), tape, plaster og så skal jeg se om jeg finner et puslespill til julaften, så har de noe som får tiden til å gå fortere til nissen kommer!!!

Pleier nissen å komme innom dere???

Hvordan pynter dere treet, hvilke farger går det i?? Pynter dere innganspartiet???

Kom gjerne innom dagboka mi!!!

:nissekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter med det jeg liker og syns er fint, ikke noe spesielt tema :tongue: Men har kjøpt røde og gullfargede julekuler til å ha på treet i år da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier nissen å komme innom dere???

Hvordan pynter dere treet, hvilke farger går det i?? Pynter dere innganspartiet???

Kom gjerne innom dagboka mi!!!

:nissekyss:

Nå kommer ikke nissen lenger til oss, men hadde nisse hver julaften da jeg var lita :)

Som sagt, så skal jeg ha bl.a. rødt og gull på treet i år, det tror jeg blir bra.

Døra får en krans, også skal jeg vel ha en fin lanterne hengende fra bjelken utenfor døra..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Døra får en krans, også skal jeg vel ha en fin lanterne hengende fra bjelken utenfor døra..:)

Det hørtes kjempe fint ut! Det er så koselig med levende lys ute!!!

Vi pleier å ha et lite grantre med lys i, :tre: og så noen lykter som tennes på ettermiddagene - ikke hver dag i desember da... og krans på døra. Åh, fikk lyst til å pynte med en gang... he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Silvermoon

Jeg tenkte å lage krans selv i år.... Håper det går bra!!! Lånte Vintervakkert på biblioteket - den er kjempefin - mange gode bilder og beskrivelser for de som vil lage dekorasjonene selv!!! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lyst på en Astrid Lindgren bok; Julefortellinger! :)

Klarer nok å vente med pyntingen, ja..:) Men adventstake og adventslys må jo frem den 30. da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-silvermoon

Brente mandler holder seg ikke så lenge - ihvertfall ikke i mitt hus.... - blir spist opp ganske så fort, ja!!! :ler:

I dag skal jeg på shoppingtur :shoppe: - gleder meg sånn til å se hva de har fått inn av juleting i butikkene!!!! YES!!! :hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...