Gå til innhold

Elsker julen!


Lunalu

Anbefalte innlegg

Hei alle dere som også elsker jula!!! Noen der ute som har lyst til å møtes under denne tråden og snakke litt løst og fast om jula.Hva dere har planlagt å gjøre i forbindelse med jul - og når... kanskje vi kan avtale å gjøre noe "sammen" både til motivasjon og til å glede seg over hva andre har tenkt å gjøre... Huff, dette hørtes litt knotete ut, men hvis du skjønner hva jeg mener så SKRIV!!!! :nissevink:

I dag har jeg rydda huset, så i morgen skal sette av en time til å høre på julemusikk, drikke te, og se i juleblader!!!! :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest silvermoon

Så koselig!!

Jeg hiver meg på! Kjøpte meg faktisk et juleblad i går. Hvilke(t) juleblad har du, likte du det? Og hva slags julemusikk skal du høre på??? Jeg setter på Peter Jöback, den er så fin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Peter Jöback sin juleplate er kjempefin!!! Har satt den på nå - sparer de mest julete sangene til i desember!!! Jeg har bl.a kjøpt KK julen 2008 - det likte jeg! Masse fine bilder og ideer til hva hva man kan lage. Jeg har vært å kjøpt perler og silkesnor - lagde meg to kjempefine makreamè armbånd!!! Skal sette meg ned nå og se om jeg finner noe mer jeg skal lage til jul!!! Kos deg med Peter - det skal jeg!!! :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bladet har jeg også!!! - jeg tenkte jeg skulle prøve meg på de hvite strikkakurvene på s. 36. De var skikkelig fine!!! julemusikken sparer jeg til nærmere jul!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, de strikka kurvene var stilige, skulle gjerne hatt noen slike selv - men jeg er ikke noen kløpper på strikking! men tenkte jeg skulle prøve meg på sånn trekkspillalbum - de var fine, og de dorullene i frakk var jo en genial idè til å lage kort!!! Kos deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på også hvis jeg får lov. Elsker også julen. Om det ikke blir så mye fint handarbeid her så er det gøy å lage snop og pynte og bake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei mmmmsjokolade, så fint at du henger deg på! Hva slags snop pleier du å lage? Har du noen gode forslag - utenom brente mandler! Jeg laga sånne mintdrops en gang, med sjokolade i mmmm - men har mista oppskriften. Det var noe fra apoteket i oppskrifta, men hva?!!! Ellers baker jeg alltid noe som heter Drømmer. Mamma lager også disse, så det blir ikke jul uten!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julejenta_*
Hei alle dere som også elsker jula!!! Noen der ute som har lyst til å møtes under denne tråden og snakke litt løst og fast om jula.Hva dere har planlagt å gjøre i forbindelse med jul - og når... kanskje vi kan avtale å gjøre noe "sammen" både til motivasjon og til å glede seg over hva andre har tenkt å gjøre... Huff, dette hørtes litt knotete ut, men hvis du skjønner hva jeg mener så SKRIV!!!! :nissevink:

I dag har jeg rydda huset, så i morgen skal sette av en time til å høre på julemusikk, drikke te, og se i juleblader!!!! :nissegutt:

Hei. Jeg og vil gjerne være med på dette. Jeg og elsker jula, eller aller mest førjulstida med alle forbredelsene o.l. Jeg er langt på vei med julegavehandelen, og planlegginga. Jeg har lyst til å samme sammen noen venner på juleverksted, men har dere noen tips på hva vi kan lage ? Må være enkelt (og billig) for det skal være med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her jeg også!

Gleder meg masse til jul!

Har begynt litt med julegavene, planlegger å lage drops til jul, noen som har gode tip til dropslaging? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei julejenta! Det er mye koselig en kan finne på! Hvis du kjøper inn rødt og hvitt garn, så kan en lage sånne søte nissegutter og jenter, eller bare hvitt til engler. Rema 1000 har jo noen billige juleaktivitetspakker, man kan samle sammen noen syltetøyglass, rødvinsglass, fine esker osv. og så pynter man med servietter (decupage!) Det blir kjempe fint og koster ikke mye. Kan pyntes videre med tøystykke og silkebånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunalu: Du tenker på tragant fra apoteket (til mintdrops)! :biggrin:

Slenger meg på her jeg også, elsker jula og førjulstida :)

Har kjempelyst til å holde juleverksted her, men det har jeg ikke råd til i år..:( MEN, jeg skal hvertfall bake/lage julegodt! :biggrin:

Tenker jeg skal lage brentemandler, issjokolade, peppermyntekuler (er tragant dyrt?), karameller, pepperkaker (evt. hus), krydderkake.. tja.. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Camilla - tragant var det ja! Vet ikke hva det koster, for jeg fikk litt av ei jeg jobbet sammen med! men det kan vel ikke koste skjorta??? Så vidt jeg husker var det en liten flaske, som holder leeeenge!!!

Ja, er ikke førjulstida koselig, det er jo den beste tida! Jeg ska heller ikke ha noe verksted i år, men ifjor var vi noen venninner som møttes til julekortlaging. Vi klipte tildafigurer, og brukte stempler + embossing! Ble så mye bra!!!

Skal lage litt sammen med ungen, ellers blir det nok mest baking og snoplaging på meg i år. Og pepperkakebaking da, men da kjøper jeg deig på Ikea, kanskje litt juks.... men de er jo gode, og kan en starte bakinga med en gang!!!! Og deilig julelukt i huset blir det jo uansett!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Camilla - tragant var det ja! Vet ikke hva det koster, for jeg fikk litt av ei jeg jobbet sammen med! men det kan vel ikke koste skjorta??? Så vidt jeg husker var det en liten flaske, som holder leeeenge!!!

Ja, er ikke førjulstida koselig, det er jo den beste tida! Jeg ska heller ikke ha noe verksted i år, men ifjor var vi noen venninner som møttes til julekortlaging. Vi klipte tildafigurer, og brukte stempler + embossing! Ble så mye bra!!!

Skal lage litt sammen med ungen, ellers blir det nok mest baking og snoplaging på meg i år. Og pepperkakebaking da, men da kjøper jeg deig på Ikea, kanskje litt juks.... men de er jo gode, og kan en starte bakinga med en gang!!!! Og deilig julelukt i huset blir det jo uansett!!!!!

Førjulstida er superkoselig :) Kan kose seg med julegavepakking, pynting, baking, julekalender, julefilmer.. *sukk*

Å lage julekort hørtes kos ut :) Men sånt kan ikke jeg :ler:

Kjøper nok ferdig pepperkakedeig jeg også, selvom det er litt fy siden jeg går restaurant og matfag, hvor vi blir lært opp til å lage ting fra bunnen av :ler: Får holde det hemmelig :tongue: Jeg var innom Kremmerhuset her om dagen, forresten! Der kjøpte jeg meg en sånn olje (sånn til å ha over telys veit du?), med juleduft ;) Tror det er kanel og appelsin bl.a. lukter herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh... det må jeg notere ned! Visste ikke at de hadde sånne oljer med julelukter!!!! Synes røkelse gir forsterk/kraftig duft! Dette må jeg prøve!!!! Det vil skape rette stemninga til jeg skal invitere på førjulsbakesmaking!!!! Tusen takk for bra tips! men må vel kanskje ha meg en ny sånn telyssak for å ha olje i. Har hatt en, men er stygt redd for at den forsvant (?!) under siste flytting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... det må jeg notere ned! Visste ikke at de hadde sånne oljer med julelukter!!!! Synes røkelse gir forsterk/kraftig duft! Dette må jeg prøve!!!! Det vil skape rette stemninga til jeg skal invitere på førjulsbakesmaking!!!! Tusen takk for bra tips! men må vel kanskje ha meg en ny sånn telyssak for å ha olje i. Har hatt en, men er stygt redd for at den forsvant (?!) under siste flytting....

Bare hyggelig! :) Den heter "d.i.s. duftolje juleduft", koster 29 kr ;)

Sånn telyssak kan man jo også få kjøpt på Kremmerhuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har de nok - eller på Black and White, der har de dessuten fått inn mye fint til jul....drømme drømme. Skulle gjerne hatt en hvit enkel en - har du sett det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det har de nok - eller på Black and White, der har de dessuten fått inn mye fint til jul....drømme drømme. Skulle gjerne hatt en hvit enkel en - har du sett det???

Ja, eller på Black Design :)

Nei, hvit har jeg dessverre ikke sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og frøken Linn.... var å kjøpte meg to søte små lubne fugler - de var helt nydelige! men skal vente med å sette de fram til 1.des!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på dere. Gleder meg sånn til jul, og vil helst starte forberedelsene så tidlig som mulig. Tror det er det kalde været og de mørke kveldene som er så desemberaktige som gjør det.

Når begynner dere med de forskjellige forberedelsene? F.eks. når begynner dere å bake? Selv hadde ikke tenkt å begynne før litt ut i desember, men er det noe man kan lage som holder seg lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Mercier! Så fint at det er mange der ute som elsker jula!!! jeg begynner ikke å bake før ut i desember, men så baker jeg ikke så mange sorter! Drømmer, pepperkaker og havrekjeks må jeg ha. Og så hender det jeg sper på med noe.... i år tenkte jeg på kolakaker eller peppernøtter. Tørre kaker kan du sikkert bake om noen uker, og oppbevare de i tette bokser. Hvis du liker kransekake og delfiakake, så kan dette bakes nå, og så putte det i fryseren!!!

Forresten, det var en fin nedtellings ticker du har! 11 uker, så liten enda... men de vokser fort!!! Lykke til med baby i magen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...