Gå til innhold

1+1=3


Skade

Anbefalte innlegg

Ja, det ser jeg frem til :)

Nå har jeg fått handla alt vi trenger til Mini kommer til verden :) Så får vi se hva som mangler etterhvert :)

Godt å bli ferdig, så har vi en ting mindre å tenke på :)

Vært på kontroll idag... Alt var bra... Litt høyere blodtrykk enn forrige gang... Fikk beskjed om å komme tilbake med en gang hvis jeg får hodepine...

Men må si det er stor forskjell fra plass til plass... Ei jeg kjenner som skal ha baby i juli, fikk påvist litt protein i urin og ble sykemeldt med en gang...

Jeg har føtter som noen tømmerstokker, protein i urin, og blodtrykket hadde steget, og jeg får ikke en gang beskjed om å ta det rolig... Men, jeg gjør det jo likevel da... Gleder meg til å se hva jeg får høre av jordmor neste uke... :)

Jaja... Regner med jeg hadde blitt sendt på sykehuset med en gang hvis legen hadde sett det var behov for det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varmt! :svette:

Nesten så jeg kunne tenkt meg snø... ;)

Driver og maler hyller til barnerommet... Veldig grønt! :jepp:

Blir kjempebra, tror jeg... ;)

Også har jeg stifta fast tøyet på skapdørene, så nå mangler jeg bare håndtak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjempeflink.. ;)

Prøver å ikke slite meg ut... Det meste jeg gjør er jo sittende, så da går det ganske greit... :) Men idag måtte jeg vaske kasseroller og stekepanner, og det var ikke noe særlig... Så sinnsykt vondt i hofta! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en ekstra tur til legen idag... Kjente ei lita hodepine da jeg våkna, så fant ut det var best å ta turen, for sikkerhets skyld... :)

Men blodtrykket så fint ut; overtrykket hadde steget, men undertrykket hadde gått ned, og det er vel det de ser mest på :) Og urinprøven var som på mandag og hevelsene i føttene også... Pluss at jeg hadde gått ned 100 gram... Noe som ihvertfall ikke var et tegn på svangerskapsforgiftning...

Men lærte at hvis man går opp en god del på kort tid, så kan det være et tegn på svangerskapsforgiftning... Greit å vite til neste gang... :)

Så får vi vente å høre hva jordmora sier om en uke... :)

Glad det er kontroller så ofte på slutten gitt... :)

Også kommer mamma nedover neste uke, med sprinkelseng, og for å kjøpe stellebord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått opp hyllene på barnerommet!

Og så kjøpte jeg veggdekor, bare for å klistre på veggen, og det ble riktig så fint! :)

Tror jeg må se om jeg finner fler typer... Så noen på Norli bokhandel, men de var ikke veldig kjønnsnøytrale...

De har en type til på Ciro, med høydemåler, så kanskje jeg skal kjøpe den... :)

På Norli hadde de tog med vogner og prinsesse med slott... ET tog er det jo ikke noe iveien med, så kanskje den hadde funka?... :klø:

Jaja... Jeg får vel ta en runde å se... :)

Rommet er ihvertfall snart klart... Og det er jo ikke farlig om det ikke er heelt ferdig til Mini kommer til verden... H*n skal jo tross alt bo på rommet vårt i begynnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant noen virkelig søte håndtak til skapdørene idag... Forma som en kattepus, og i krom... Ble skikkelig bra, syns jeg ;)

Så nå er dørene oppe, og det som mangler da, er senga og ungen ;)

Senga kommer til uka, også får vi håpe ungen kommer snart den også ;)

Jeg synes tordenvær er så fasinerende! Satt ute ei stund nå i ettermiddag og bare hørte på buldringa... :)

Må bare ta vare på de fine stundene jeg har akkurat nå, for jeg er så fryktelig lei og sliten... Og jeg ser på alt som skulle vært gjort før ungen kommer til verden, men jeg har ikke krefter til å gjøre det... Også har jeg sagt til typen flere ganger at han må få satt opp klesstativet, men det blir jo aldri gjort! Men mase om at det ikke finnes rene t-sjorter, det kan han... Åååh! Vi har jo et sånt klesstativ på badet, men det står akkurat der vi må ha stellekommoden, og den kommer om ei uke, så hvis ikke stativet ute er satt opp til da, så blir det ikke hverken tørka eller vaska klær... Dermed basta!

Og han kan klage på at det er rotete, men rydde? nei, ikke den gutten...

Han kom jo hjem fra jobb for 2 uker siden, med en enorm sekk med klær, en pose med dyne og pute, og en liten sekk med klær... men har han rydda ut av noen av dem? Niks! De ligger slengt ute i gangen, og han roter gjennom dem når han leter etter noe, men gidder tydeligvis ikke gjøre noe med dem... Og det rommet de ligger utover, der skal barnevogna stå om ikke veeldig lenge, så da havner klærne og sekkene på rotrommet, hvis han ikke ordner opp i det før den tid!!

Å, gud, det er deilig å slippe ut litt damp her inne! ;)

Dette er virkelig det eneste stedet folk godtar klaging og syting! :ler:

Skal i konfirmasjon på søndag... Spise masse god mat og kaker ;)

Også passer kjolen jeg kjøpte til onkels bryllup i fjor (men som ikke ble brukt), Så da får jeg pynta meg litt også... Er litt deilig å gå i noe annet enn joggebukse og singlet en gang iblant :gjeiper:

Det gleder jeg meg til når ungen har kommet ut... Å faktisk kunne gå i en butikk å kjøpe ei ny dongribukse og noen nye topper... Tror det er litt viktig å gå til innkjøp av noe nytt etter 40 uker i joggebukse :fniser:

Også gleder jeg meg til å gå i høyhælte sko! Tro det eller ei, men jeg tror faktisk jeg kommer til å bo i støvlettene i sommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så lei av å sitte hjemme alene uten mulighet til å komme meg bort!

Typen tok bilen og dro på besøk til en kompis, og hvem vet hvor lenge han blir borte...

Han kunne jo ikke holde seg hjemme, for da kunne han jo bli nødt til å gjøre noe... Jeg spurte pent om han kunne sette opp tørkestativet idag, men det ser ikke ut som det blir gjort... Så, de klærne som blir vaska her i huset videre fremover, kommer ikke til å være hans... Jeg skal kun vaske mine egne, og hvis han så mye som nevner at han ikke har rene klær, skal han jaggu få høre det!

Mulig jeg faktisk ringer å spør pappa om ikke han tilfeldigvis skal nedover en tur, så han kan komme og hjelpe meg å sette det opp... Da vil jeg tro typen kanskje ikke føler seg videre smart...

Jeg blir så jævli lei! :sukk:

Skal det bli gjort noe her i huset, må man gjøre det selv.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret på topp idag gitt! :)

Skal i konfirmasjon og spise masse god mat og kaker ;)

Også får jeg sjansen til å pynte meg litt :)

Kanskje vil dagen gå raskt også... For vanligvis gjør de ikke det... At tida kan stå så stille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kos deg masse i dag, i finstasen =) Kan tenke meg det er deilig etter lang tid i joggebuksa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var skikkelig trivelig på konfirmasjon :)

Er ikke mange dagene igjen til termin nå... Spennende og skummelt :)

Gruer med litt til fødselen, men tenker som så at det blir som det blir... Den kan bli hard eller lett, men ungen må jo ut ;)

Blir fantastisk å se Mini for første gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var skikkelig trivelig på konfirmasjon :)

Er ikke mange dagene igjen til termin nå... Spennende og skummelt :)

Gruer med litt til fødselen, men tenker som så at det blir som det blir... Den kan bli hard eller lett, men ungen må jo ut ;)

Blir fantastisk å se Mini for første gang! :)

Ja nå er det ikke mange dagene igjen!! Blir skikkelig spennende dette!

Håper du får kommet deg inn å oppdatert her etterpå litt også =)

Jeg tenker også at fødselen er noe en må gjennom, så er ikke så mye vits å bekymre seg for mye... kroppen er jo laget for dette så det går nok så bra atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg får tid til oppdatering etterhvert ja... :)

Men er sikkert ikke det første jeg tenker på... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag skal jeg jammen lure meg ut på en liten trimtur :)

Får sikkert så vondt i hoftene at jeg er sengeliggende i morgen, men det får gå... ;)

Har ikke vært ute og lufta meg på lengelenge!

Skal til jordmor imorgen... Blir spennende å høre hva hun har å si... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dager til termin... :hakeslepp:

Hodet hadde ikke festa seg nå heller... Hadde spor av det meste i urin, også blod, noe som kunne være et tegn på at noe ville skje etterhvert... :)

Fikk også beskjed om å slappe av, og egentlig ikke gjøre så fryktelig mye... Og at jeg skulle ringe føden hvis jeg merka at kroppen ikke er som den bruker å være...

Skal til jordmor igjen neste fredag, hvis det ikke har skjedd noe før da (noe det sikkert ikke gjør, med min flaks) og da skal hun ringe føden å høre hva de mener... Jordmora tror nemlig det kan være en stor unge... :snurt:

Håper bare det skjer noe snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oi stor unge. Hvor stor da? Keisersnitt stor - eller bare sunn og stor?

Får håpe du kommer i gang i løpet av uka da, at det ikke blir overtid på deg i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mest sunn og stor, enda... :)

Men tror ikke hun ville at jeg skulle gå mye over tida, med fare for at h*n skulle bli veeldig stor... Og akkurat det må jeg si meg enig i... ;)

Vil jo helst slippe keisersnitt... :)

Har hatt kynnere hele kvelden nå ikveld, så håper det kanskje kan være et tegn på at det snart vil skje noe... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dager igjen til termin...

Har begynt å tenke som så at, på fredag skal jeg til jordmor, og da skal hun ringe føden og høre hva de mener... Og det er det jeg skal gå å vente på nå... Ikke noe annet...

Blir jo nesten skuffet hver morgen, når ingenting har sjedd denne natta heller... :sukk:

Blir så sliten...

Har begynt med origami idag da, for å få tida til å gå... :gjeiper:

Dagene blir jo fryktelig lange... Og da er det greit å prøve noe nytt og spennende! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 uke igjen til termin! :jepp:

Man blir jo faktisk ferdig, selv om det ikke kjennes sånn ut rundt uke 30... ;)

Gleder meg til Mini får se verdens lys for første gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager til termin...

Har "sprunget" trapper idag, kanskje det hjelper... ;)

Prøver alt jeg kommer på... :ler:

Igår luka jeg i beddene mine, og lagde meg tørkestativ, pluss at vi faktisk hadde sex ;)

Men, det hjalp ikke igår... :gjeiper:

Lurer på å legge på seneklær i vogna idag... Så har vi ihvertfall den klar... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...