Gå til innhold

1+1=3

Skade

Anbefalte innlegg

Ja, heldigvis... :)

Litt tung dag idag...

Men Lillegutt holder humøret litt oppe :)

Og livet er jo sånn; en generasjon faller fra, og neste kommer til... Og sånn vil det alltid være... :)

Nå er det faktisk under en uke til vi helt sikkert får treffe Lillegutt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok meg en liten tur til byen idag... Godt å komme seg hjemmefra en tur... Selv om typen var litt nervøs for å sende meg alene... ;)

Men vi kan jo håpe på at traskinga i byen kansje hjelper på å få¨ting igang... :gjeiper:

Fant en tøff body til lillegutt, med ACDC på ;)

Enklere å handle nå når vi vet hva det blir... :jepp:

Fikk også tak i ei strømpebukse og en blå hånduk med hette og ører og hale... ;)

Også kjøpte jeg meg en ny BH, og i og med at jeg ikke finner ammeBHer i min størrelse, ble det en vanlig en... Blir litt irritert, kjenner jeg... :snurt:

Og et sett øredobber, så jeg har å skifte til når jeg får lov til det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg gått akkurat en uke over termin... Og det hadde virkelig ikke gjort noe om Lillegutt hadde bestemt seg for å komme til verden snart... :)

Men, den som venter på noe godt, venter ikke forsgjeves...

Har ikke begynt å grue meg til fødselen ennå heller... Ser for meg at det kommer når vi sitter i bilen på vei til sykehuset... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe han bestemmer seg for å ta turen ut nå snart da =)

en liten treiging du har på gang tydeligvis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Diap! :)

Ja, thumbalina, tror ikke det er en med altfor mye fart i... ;) Men så kan det jo også hende at han må ta igjen de tapte dagene senere i livet, så han ikke får ro i ræva i det hele tatt... ;)

Får satse på en gylden middelvei... ;)

Han har vridd seg rundt sin egen akse nå... Og forhåpentligvis har hodet festa seg etterpå... Hadde liksom ikke gjort noe om han hadde begynt tanken på å komme ut... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vårt lille mirakel koser seg tydeligvis der inne! :gjeiper:

Ikke p om han har tenkt seg ut!

Håper de setter det igang i morgen... Går jo rundt og teller spark for tida, og får jo fnatt hvis jeg ikke kjenner spark på ei stund... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom han! :)

Tirsdag kom lille M til verden, kl. 8 om kvelden!

Igansettinga starta kvart på 10 på formiddagen, riene starta allerede kl. 12... Fikk beskjed av legen at hvis det ikke hadde starta etter 3 dager, så ble det keisersnitt, så jeg var heelt sikker på at det kom til å ende opp med det... Men neida... Plutselig kom riene, og de var kraftige fra første stund... Tok ikke lange tida fra 1 cm åpning, til 5, og etter det så har klokkesletta forsvunnet fra minnet mitt...

Hadde en ide om å teste ut badekar, men er glad jeg valgte å gå rett på epidural... Selv om den første legen som var inne å satte den ikke fikk det til rett... Ble liggende i 2 timer å vente på virkning, og det var ikke spesielt morsomt... MEN, da de fikk opp en annen til å sette nytt, ble livet levelig igjen... Tok vel 15-20 minutter før jeg kjente virkning, det ble mulig å slappe litt av mellom riene, og jeg sovna nesten et par ganger... Jeg var så sliten!

Men så begynte jeg å kjenne på at jeg ville presse, og da slutta epiduralen å virke på et blunk, riene kom i bølger og jeg hadde ikke pause i det hele tatt... Så da jeg fikk beskjed om at jeg fikk begynne å presse, da pressa jeg, for å si det sånn! Da kom urkvinnen i meg fram!

Og det var deilig! Da hadde jeg noe annet å tenke på enn hvor vonde riene var, jeg fikk noe å konsentrere meg om...

Jordmora så toppen på hodet ganske raskt, og tenkte vel som så at dette kan gå kjapt...

Men, lille M var ikke akkurat liten, pluggen var jo nesten 4,5 kg!

Legen kom, og tange ble leita fram, og jeg ensa ingenting av akkurat det... Han måtte klippe, og hadde fått ei sløv saks, så jeg er glad jeg ikke kjente noenting...

Fortsatte å presse, og ble bare mer og mer sliten, hadde rett og slett ikke krefter igjen på slutten, så da jeg fikk hjelp av tanga, ble alt bare deilig igjen...

Men da ble det fart på jordmora, for gutten pusta ikke da han kom ut... Jeg var så sliten og glad jeg var ferdig med det vonde at jeg egentlig ikke fikk med meg noe, men typen hadde det helt jævli...

Men på gangen fikk de liv i lille M etter veldig kort stund... Men siden han fikk oksygenmaske over munnen hørte vi ikke at han skreik før etter 10 minutter...

Lille M hadde bæsja i fostervannet, noe som kunne skjedd et par-tre dager før det ble igangsatt, så jordmora var glad det skjedde noe så kjapt...

Jeg fikk så vidt ha gutten på brystet i et par minutter før de sendte ham på kuvøsen, så gikk det to timer før jeg så no til ham... Fikk ikke så mye informasjon der jeg lå heller...

Men jeg er evig takknemmlig for at jordmødre og leger er så flinke som de er! Ellers kunne vi sittet her uten vår lille plugg idag...

Han lå på kuvøsen første natta på sykehuset, for å være sikker på at alt gikk bra... Og dagen etter, på formiddagen, fikk vi endelig lillegutt inn til oss... :)

Endret av Skade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nå var jeg skikkelig spent siden det ble stille her ! Så godt å høre at han endelig kom, og at alt gikk bra til slutt. Fikk du lov å gå rett på epiduralen uten noen diskusjon? Har hørt at jordmødrene helst ikke vil at en skal ha det, hvis ikke det er noe spesielt ?

Men uansett: GRATULERER SÅ MYE!!! Nå er du MAMMA!

Kos dere mye fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det jeg ja... De spurte rett og slett om jeg ville, og da var det ikke nei fra min munn ;)

Tusen takk, thumbalina! :) Vi skal nok kose oss ja... Tror ikke det blir noe problem med den lille pluggen i hus... :)

Jeg fikk faktisk 6 timer med søvn i natt... Imponert! Måtte opp kun ganger for amming :) Så sovehjerte har han ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med den lille, store gutten!

Høres ut som en dramatisk fødsel på slutten der, godt alt gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...