Gå til innhold

Agnethe får sin drømmemann 25.07-2009


Spatula

Anbefalte innlegg

Hei! Gratulerer med forlovelsen!

Selv skal jeg også gifte meg på nyttårsaften (men kommende, altså) i Trøndelag. En veldig bra dato. Vi hadde trodd at mange av de inviterte ikke kunne komme, fordi datoen var litt spesiell, og folk reiser bort på ferie i julen etc, men neida. Så godt som alle (over 100) har sagt ja! Kanskje det faktisk er lettere for folk å få tid på denne dagen enn om sommeren....

Her kommer noen nye ideèr til mitt vinterbryllup.

Har bestemt meg for å finne en fin kåpe til bryllupet mitt, i lys grå med en fjuskepels kant på.. (er man vinterbrud så er man vinterbrud)

Enig! Jeg har også en slik kåpe (men helt hvit, da). :)

Har bestemt meg for å lete etter hvite sko hos: Bianco, eurosko, din sko, skoringen osv, for selv å pynte de med strassdekor, hvis jeg syns de er for enkle..

(Selvgjort er velgjort) :jepp:

Jeg fant noen veldig kule sølvsko (ikke typen matt sølv, men bling-bling-sølv, men formen var tradisjonell pumps-aktig) på DNA, til ca 400, ganske nylig. Er det nyttårsaften, så er det nyttårsaften, tenkte jeg... Da vil jeg ha litt bling!

Vurderer å dra på Ikea i januar å kjøpe lys å diverse. (skal lage meg en liten bryllupskasse som jeg fyller med ting jeg skal bruke til bryllupet)

Det lønner seg å svippe innom ikea i ny og ne. Plutselig har de enorme tilbud på fine lys, eller andre ting, som ikke annonseres. Min bryllupskasse har forresten blitt til bryllupsrom, men det er vel naturlig når det nærmer seg med stormskritt...

Bordkort, skal finne på noe tøft, i min familie blir det meste kopiert så her gjelder det å være ekstremt kreativ..

Vi har nyttårsaftenfest som "tema" i bryllupet, så vi har rullet bordkortene rundt en smellbonbon (med hatt og vits, ja...). Tror det vil løse opp stemningen ganske raskt, og er perfekt til vår uformelle stil.

Du er forresten veldig heldig med at forloveden din engasjerer seg så mye! Og er med på utformingen, vil designe ringer, har meninger om temafarger etc. Min er absolutt ikke slik. Men jeg gir ham oppgaver som han er flink til å ta tak i, da. Praktiske ting som musikk, transport, ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Gratulerer med forlovelsen!

Selv skal jeg også gifte meg på nyttårsaften (men kommende, altså) i Trøndelag. En veldig bra dato. Vi hadde trodd at mange av de inviterte ikke kunne komme, fordi datoen var litt spesiell, og folk reiser bort på ferie i julen etc, men neida. Så godt som alle (over 100) har sagt ja! Kanskje det faktisk er lettere for folk å få tid på denne dagen enn om sommeren....

Enig! Jeg har også en slik kåpe (men helt hvit, da). :)

Jeg fant noen veldig kule sølvsko (ikke typen matt sølv, men bling-bling-sølv, men formen var tradisjonell pumps-aktig) på DNA, til ca 400, ganske nylig. Er det nyttårsaften, så er det nyttårsaften, tenkte jeg... Da vil jeg ha litt bling!

Det lønner seg å svippe innom ikea i ny og ne. Plutselig har de enorme tilbud på fine lys, eller andre ting, som ikke annonseres. Min bryllupskasse har forresten blitt til bryllupsrom, men det er vel naturlig når det nærmer seg med stormskritt...

Vi har nyttårsaftenfest som "tema" i bryllupet, så vi har rullet bordkortene rundt en smellbonbon (med hatt og vits, ja...). Tror det vil løse opp stemningen ganske raskt, og er perfekt til vår uformelle stil.

Du er forresten veldig heldig med at forloveden din engasjerer seg så mye! Og er med på utformingen, vil designe ringer, har meninger om temafarger etc. Min er absolutt ikke slik. Men jeg gir ham oppgaver som han er flink til å ta tak i, da. Praktiske ting som musikk, transport, ...

:helen: Ja, jeg har begynt å tenkt litt sånn som du sier at er det nyttårsaften så er det nyttårsaften, så jeg lurer på om jeg skal finne noen sko som er litt bling bling-aktig :strix:

Ja, han er ganske så opptatt av den store dagen, hehe, så jeg må vel si at jeg er ganske så heldig som har han :klemmer:

Hvitt capè

Denne har jeg litt lyst til å bestille til kjolen min når den blir klar, har også funnet en i fargen ivory.

Skal bestille det meste fra Usa, underskjørt til 100 lappen, det er jo ingenting. også er vi så heldig at vi har venner der borte, som kan sende det som gave til oss.

Brudepikekjolene Disse har vi tenkt til brudepikene våre på 2 og 5 år :nigo: Og da har vi bestemt oss for de hvite tror jeg, hvis vi ikke finner noen andre, kan vel ikke bestille disse før til høsten/vintern neste år alikevell, med tanke på størelse.

Akkurat nå er det største dilemmaet hva som skal stå i forlovelsesringen hans, vi bestemmer hva som skal stå i hverandres.. Så langt har jeg "Nå gifter han seg med den eneste ene så han ikke ender opp desperat og alene" Noe jeg bare fant på, på tull.. Så jeg skal legge hodet i bløt i helgen.

Gleder meg til å høre hvordan ditt bryllup går :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå den capen var dødsnydelig :dåne: Hadde jeg vært vinterbrud skulle jeg hatt en sånn uten tvil!!

Også så søøøte kjoler :hoppe: De var også kjempefine :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så flink du er til å planlegge, og at forloveden din er ordentlig med på planleggingen også er jo helt supert :Nikke:

Den capen var kjempefin forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå den capen var dødsnydelig :dåne: Hadde jeg vært vinterbrud skulle jeg hatt en sånn uten tvil!!

Også så søøøte kjoler :hoppe: De var også kjempefine :jepp:

Ja, jeg falt helt for den capen :hjerter:

Ja, det er de brudepikekjolene som er bestemt hittill, men det er mulig at jeg ombestemmer meg mange ganger før vi kjøper dem...

Er vel kanskje litt i slekt med vinglepetter :ler:

Skal sitte å kose meg med ebay og slikt i hele kveld, å finne brudeutstyr og skrive liste :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Så flink du er til å planlegge, og at forloveden din er ordentlig med på planleggingen også er jo helt supert :Nikke:

Den capen var kjempefin forresten ;)

Ja, jeg er så glad for at han er så positiv å engasjert som han er :strix:

Jeg kjenner at jeg stresser litt med planleggingen, men jeg er slik som har alt klart lang tid i forveien, og ordner alltid reserveløsninger hvis noe skulle skjære seg.. Til og med reserveplanen har en back-up plan liksom :dåne:

Men men.. Da vet jeg i allefall at om det skulle være noe så har jeg alltid en plan :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin cape! :jepp:

I ringen hans kan det stå "Ta den på igjen!" :fnise:

Jeg tror ikke han tar den av så ofte, :skratte:

Men det var en utrolig god idè :duskedame:

Må legge hodet i bløt her nå, alle gode ideèr mottas med stor :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"til helvette fryser"

:rødme:

Eller "Til den dagen det flyr rosa griser på himmelen"

Jeg har noen andre alternativer:

"I found the dream I can call my own"

"It had to be you"

"..... The one and only"

"Amor vincit omnia" <-- Kjærligheten overvinner alt på latinsk

"Et nos cedamus amori" <-- så la oss da overgi oss til kjærligheten

"Amor Aeternus" <-- Evig kjærlighet på latinsk

"And then the spell was cast, and here we are at last"

"It takes two to tango"

"Nå gifter han seg med den eneste ene, så han ikke ender opp desperat og alene"

Sitter her å funderer da... Liker alle, men er ikke sikker på hvor mange tegn man kan ha i en ring... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da var det på tide å oppdatere litt her igjen :rødme:

Har tenkt på at jeg kanskje vil ha hvite tullipaner i brudebuketten min, syns de lukter så godt, og at de er så fine.

Er det noen som vet av noen bilder av brudebuketter med tullipaner på nettet? :sjenert:

Eller hvite blomster generelt, vil ikke ha en prangende bukett, men en helt enkel en.

Så mens jeg satt på jobb i dag, fikk jeg den store bordkort ideèn :danser:

Siden vi gifter oss i romjulen, har jeg bestemt at jeg vil kjøpe små hvite ekser, på str med slike mann får til gullsmeden, knyte på sølvbånd, med en enkel lapp som henger på båndet med navnet på, slik at det ser ut som små julepressanger, er ikke store greiene, men jeg innbiller meg at det blir ganske så fint der de står :hoppe:

Har også vært inne på tanken å legge et lite drops, eller en sjokolade i bordkortpakkene våre. :jepp:

Var innom dinsko her en dag, fant noen søte sko i sølv her som jeg vurderer å kjøpe å bruke som sko under den brudekjolen, fikk litt Askepottfeeling da jeg så de.

Brudekjolen har jeg ikke helt bestemt for helt enda, vurderer Ashleigh eller Martina av Maggie Sottero.. Men men har ikke våget meg til noen brudesalonger for prøving enda, å blir det en av disse, er skoene perfekte, siden kjolene har sølvbrodering/sølvpynt :duskedame:

Dette var alt for denne gang :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så god ide til bordkort :jepp: Blir sikkert kjempefint!

Var å kikket på kjolene du hadde tenkt på, men fant ikke Ashleigh... :klø: kan du sende link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får hele tiden for meg at det står Agnethe's lille armhule på dagboktittelen din når jeg leser fort over den :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så god ide til bordkort :jepp: Blir sikkert kjempefint!

Var å kikket på kjolene du hadde tenkt på, men fant ikke Ashleigh... :klø: kan du sende link?

PM er sendt med link til kjolen(e) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hele tiden for meg at det står Agnethe's lille armhule på dagboktittelen din når jeg leser fort over den :skratte:

:skratte: så utrolig bra :skratte:

Hvordan går det med deg for tiden? var innom boken din her forleden, å så at du hadde fått diabetes? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går bare bra med meg :Nikke: Ja jeg fikk visst det.. :sjenert: Jeg prøver å se det positive i det :) Kan ikke sette meg ned å gråte.. jeg blir jo ikke kvitt det av den grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bare bra med meg :Nikke: Ja jeg fikk visst det.. :sjenert: Jeg prøver å se det positive i det :) Kan ikke sette meg ned å gråte.. jeg blir jo ikke kvitt det av den grunn :)

Jeg fikk beskjed av legen min at jeg var i faresonen, jeg lå akkurat på grensen for det som var diabetes..

Men jeg fikk beskjed å bare leve normalt å være bevist på hva jeg puttet i munnen :)

Håper du får til å kose deg for det om du har den dumme sykdommen der :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada det fins mye godt å kose seg med som ikke inneholder sukker :Nikke: Det eneste jeg tror kan bli litt kjipt er hvis vi skal i selskap og jeg må si nei til alt fordi at det er sukker i det.. :sukk: Så er det selvfølgelig veldig kjipt å må være edru på hver eneste fest man skal på... og det er det tydeligvis mange av på denne tiden :roll: Skal i kostymebursdag på lørdag som jeg har gledet meg masse til, men så må jeg være edru... Av erfaring vet jeg at det er kjedelig og slitsomt når alle andre blir fulle og høylytte... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada det fins mye godt å kose seg med som ikke inneholder sukker :Nikke: Det eneste jeg tror kan bli litt kjipt er hvis vi skal i selskap og jeg må si nei til alt fordi at det er sukker i det.. :sukk: Så er det selvfølgelig veldig kjipt å må være edru på hver eneste fest man skal på... og det er det tydeligvis mange av på denne tiden :roll: Skal i kostymebursdag på lørdag som jeg har gledet meg masse til, men så må jeg være edru... Av erfaring vet jeg at det er kjedelig og slitsomt når alle andre blir fulle og høylytte... :sukk:

Min tante har diabetes, type 2 tror jeg det er.. Å hun drikker vin, men hun er påpasselig med om den innholder mye garvesyre eller ikke.. For HUN mener at garvesyren påvirker sukkermengden i blodet hennes.. Men tante har rare meninger om mye altså.. :sjenert:

Du kunne jo evt ha målt sukker før du dro, og bare tatt et glass eller to sånn forsiktig.. Jeg er vel av den sorten som prøver å prøver, (tøyer grensen) for å se hvor langt jeg kan strekke den..

Å det blir verre, når folk skal fortelle deg hva du skal gjøre, å skal ha medlidenhet.. Utenforstående som ikke skjønner hvor vanskelig dette kan være..

Uansett håper at du snart finner ut hvor mye du tåler av det forskjellige tingene, som inneholder sukker osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...