Gå til innhold

Agnethe får sin drømmemann 25.07-2009


Spatula

Anbefalte innlegg

Med fare for å bli bridezilla (noe jeg vet at jeg kommer til å bli)

Har jeg nå bestemt meg for å notere ned det jeg har lyst til å ha i mitt bryllup.

Jeg tar gjerne i mot innspill i denne boken min :hjerte:

Kan starte med frieriet som kanskje egentlig ikke var noe frieri i frieriets forstand...

Lørdag 20.09.2008 lå vi i sengen en sen formiddag å diskuterte bryllup (vi hadde vært i to bryllup i sommer)

Da vi begge kom fram til at den dagen vi giftet oss, skulle bryllupet bli så personlig som mulig.

Vi liker å tulle litt med de i rundt oss, og ser på oss selv som morsomme, så bryllupet skal bli derretter..

Vi spøkte litt med at istedet for JA skulle vi si SEFF når presten spurte.. Da dette er en frase vi har fått på hjernen, og kanskje gå ned i knestående å si YES etter at brudgommen hadde fått JA/SEFF fra bruden..

Etter å ha diskutert dette litt frem å tilbake og var enig om det meste, utbryter jeg.. "håper du ikke blir skremt, men jeg er faktisk gifteklar" Å skremt ble han ikke..

Så sa han kanskje vi bare skal invitere til overraskelesbryllup?

så sa jeg, jeg vil ikke ha noe bryllup på sommeren for det har nesten alle..

Jeg vil ha et bryllup på vinteren med masse levende lys, stjernehimmel og stille hav (vi er begge fra kysten)

Og freidig som jeg er så sa jeg, kanskje vi skal bare invitere til bryllup nå på nyttårsaften bare sånn på sparket??

(Nyttårsaften er forresten dødsdagen til min kjære bestemor, så jeg vil snu denne dagen til noe positivt, er det litt tankeløst av meg? med tanke på nær familie som kanskje syns denne dagen er hellig)

Så sa min kjære da gifter vi oss på nyttårsaften...

Jeg ble nesten litt målløs der jeg lå i den andre enden av sengen å fablet og tenkte for meg selv, nærmest drømte om levende lys og stjerner... Hadde vel stjerner i øynene også der jeg lå..

Men sa min kjære, jeg setter et kriterie det er at bryllupet står i 2009, slik at vi kan planlegge det best mulig.

Så plomper det ut av meg, er vi forlovet nå da?

Ja, kommer det fra min kjære, det er vi og datoen er satt.. :rødme:

Du kan tro jeg ble glad oppi sengen der...

Så begynte jeg å tenke praktisk midt oppi gledesrusen min..

Jeg kan jo ikke bare velge en forlover.. Nei, det var han enig i for han hadde tre kamerater selv som det ville være vanskelig å velge bare èn.. Så det ble også bestemt av vi skulle ha tre forlovere hver...

Like før vi skulle stå opp bestemte vi oss for å holde dette hemmelig til julen, da skal vi nemmelig ut på "turnè" som jeg kaller det, vi skal starte julen hos hans far, også skal vi til mine foreldre, og tilslutt til hans mor, hvor de skal få vite det i tur og orden :skratte:

Vi må jo bare se utrykkene deres, når vi slipper den bomba..

Jeg har bare lyst til å rope det ut for jeg er så glad, så min kjære har gitt meg lov til å fortelle det til to av mine forlovere da den tredje er min lillesøster og får vite det i julen, gjett om jeg gleder meg.. :ler:

Ringene kommer på 1.desember, så vi er på en måte forlovet i skjul *romantisk*

Vi har bestemt at forlovelsesringene skal være i sølv, hvor min har et gullhjerte utenpå, helt enkle ringer. Gifteringene har min kjære lyst til å designe selv.

I julen skal vi se på lokaler (vi gifter oss på min kjæres hjemplass, da det er der vi tenker å bygge oss hus etter hvert)

Har ikke bestemt oss for om det blir vielse i kirke enda, eller hvor det blir..

Sjekker ut litt med prester.. Så kom jeg plutselig over noe som het frilansprest..

Søkte på nettet og finner til min forskrekkelse ut at det er han som holdt begravelsen til min kjære bestemor som er frilansprest i det området vi hører til.. Tilfeldigheter.. Ikke vet jeg.. Jeg syns han er verdens kosligste mann, og ikke så høytidlig så det ville vært perfekt.. Å det som er mer utrolig er at han før var Sognepresten på min kjæres hjemplass.. :fnise: Kanskje bestemor har en finger med i spillet?... Jeg liker i allefall og tro at min bestemor er med oss fra himmelen :)

Uansett så langt i planleggingen har jeg funnet ut at jeg vil ha en Maggie Sottero kjole og gjestelisten er nesten klar..

Vi gleder oss begge til å fortelle det til familien, og håper det går fort frem til jul ;)

Skal forresten prøve å oppdatere så fort det er noe nytt...

Endret av Agnethe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :vinke:

Tar meg den ære og ønsker :velkommen: inn i Bryllupsdagbøkene!

Jeg synes faktisk at "frieriet" ditt/deres var utrolig søtt jeg da :strix: De i familien deres blir sikkert kjempeglad når de får høre nyheten i julen ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Tar meg den ære og ønsker :velkommen: inn i Bryllupsdagbøkene!

Jeg synes faktisk at "frieriet" ditt/deres var utrolig søtt jeg da :strix: De i familien deres blir sikkert kjempeglad når de får høre nyheten i julen ;)

:klem:

Tusen takk :helen:

Syns dette er et så koslig forum hvor man kan dele ting med andre i samme situasjon.

Vi gleder oss til jul :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :velkommen: !!!

Jeg syns også frieriet var kjempesøtt!! Og måtte le litt av å se for meg noen svare SEFF på spørsmålene i kirken!! :Hehe:

Jeg tipper bestemor kikker ned på deg ja... :rødme: Så hun kommer til å være med i bryllupet deres, i alle fall i alles hjerter..!! Jeg syns det er fint at du forsøker å snu dagen hun døde om til noe positivt. Man bør heller ha fokus på den fine personen som levde enn den dagen vedkommende døde, syns jeg da... :sjenert:

Men du Agnethe, vi i bryllupsdagbøkene er veldig glade i bilder altså!! Som for eksempel av denne Maggie Sottero-kjolen du snakker om!! :jepp:

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia :vinke:

Gratulerer så mte med kommende :bryllup: og velkommen hit i bridezilla gjengen :fnise:

Kjempefint frieri da :rødme: Det høres så utrolig romantisk ut med vinterbryllup :hjerter: Hadde jeg kunne valgt ny dato nå ville jeg giftet meg i januar eller februar :Nikke: Med ny hvit snø, sol og sånn trollsk stemning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :velkommen: !!!

Jeg syns også frieriet var kjempesøtt!! Og måtte le litt av å se for meg noen svare SEFF på spørsmålene i kirken!! :Hehe:

Jeg tipper bestemor kikker ned på deg ja... :rødme: Så hun kommer til å være med i bryllupet deres, i alle fall i alles hjerter..!! Jeg syns det er fint at du forsøker å snu dagen hun døde om til noe positivt. Man bør heller ha fokus på den fine personen som levde enn den dagen vedkommende døde, syns jeg da... :sjenert:

Men du Agnethe, vi i bryllupsdagbøkene er veldig glade i bilder altså!! Som for eksempel av denne Maggie Sottero-kjolen du snakker om!! :jepp:

Hei :vinke:

Bilde kommer, må bare finne den rette først.. Har ca åtte modeller det står mellom :fnise:

Ja, jeg håper det blir godt mottatt hos familien i julen at vi har valgt nettopp den dagen :klemmer:

Tusen takk, så god velkomst skal man lete lenge etter :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gjengen, masse info og input å hente her inne! :) Skjønner godt at du gleder deg til jul! :Nikke:

Min kjære fabler om å si "jepsi pepsi" i kirka, blir litt i samme gate som "seff".. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gjengen, masse info og input å hente her inne! :) Skjønner godt at du gleder deg til jul! :Nikke:

Min kjære fabler om å si "jepsi pepsi" i kirka, blir litt i samme gate som "seff".. :ler:

:fnise: "Jepsi pepsi" den likte jeg :fnise:

Vi ser ikke på oss selv som så veldig tradisjonelle..

Vi får heller ikke et bryllup i 70-80 000 klassen, men vi skal starte nå i Januar, å kjøpe ting på salg, vi har bestemt fargene vi skal ha i bryllupet: Sølv, hvit, grønn og lilla.

Min kjære har lyst at forloverne har lilla skjorte... Må se an fargen før jeg er enig.. men lilla skjorte og sølv/hvit slips høres ikke så ille ut hvis det er i de rette nyansene...

:helen: Tusen takk til alle som har ønsket meg velkommen.

Finner så mange fine tips i disse bryllupsdagbøkene.

Også er det så gøy å følge med på planlegging, og om dagen stiller til forventningene :strix:

Endret av Agnethe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du ca hvor mange gjester dere skal ha da? Høres jo stilig ut med sølv som en av fargene da, det passer jo skikkelig bra med nyttårsaftenbryllup! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :vinke:

Gratulerer så mte med kommende :bryllup: og velkommen hit i bridezilla gjengen :fnise:

Kjempefint frieri da :rødme: Det høres så utrolig romantisk ut med vinterbryllup :hjerter: Hadde jeg kunne valgt ny dato nå ville jeg giftet meg i januar eller februar :Nikke: Med ny hvit snø, sol og sånn trollsk stemning :)

Er helt enig med deg, vi fablet i forrige uke om å kanskje fremskynde bryllupet med tanke på at ting kan bli litt vanskelig siden det er høytid å slikt, men kom frem til det at vi ikke ville ha droppet stjernehimmel og levende lys, for at alt absolutt skulle ha vært lett tilgjengelig (min kjære er fra en liten plass), så her blir det artig å se hvilket vær vi får på bryllupsdagen siden vi er fra kysten i trøndelag..

Har fremdeles nyttårsorkanen i 1992 friskt i minne.. Men tenker jeg legger inn en værsøknad snart, om blikkstille hav og stjerneklar himmel med måneskinn :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du ca hvor mange gjester dere skal ha da? Høres jo stilig ut med sølv som en av fargene da, det passer jo skikkelig bra med nyttårsaftenbryllup! :jepp:

Ja, vi blir sånn ca 50 til middag sånn røft regnet.. pluss/minus.. Og da ber vi bare de som er oss nærmest, resten kommer på kake og kaffe. For oss er det veldig viktig at de som er tilreisende får komme på middag, men regner med å diskutere dette med våre foreldre nå i julen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Passelig det da! :) Vi blir noe flere, for svigermor mener kaffegjester er teit (og ho er vant til å få viljen sin...) :roll:

Har dere satt opp budsjett enda da? Synes det er kjempevanskelig jeg, for jeg vet jo ikke hvor mye noen ting koster i bryllupssammenheng!

Erfaring med noen brudesalonger i Trondheim forresten? Jeg synes det er litt skummelt å bevege meg inn på de! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, velkommen hit og gratulerer så mye med forlovelse! :strix:

Det høres kjempeflott ut med nyttårsbryllup! :hjerter_rundt: Så fint at dere skal snu den dagen til noe positivt.

Blir morsomt å følge med på planleggingen her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passelig det da! :) Vi blir noe flere, for svigermor mener kaffegjester er teit (og ho er vant til å få viljen sin...) :roll:

Har dere satt opp budsjett enda da? Synes det er kjempevanskelig jeg, for jeg vet jo ikke hvor mye noen ting koster i bryllupssammenheng!

Erfaring med noen brudesalonger i Trondheim forresten? Jeg synes det er litt skummelt å bevege meg inn på de! :sjenert:

Svigermødre ja.. Jeg er så glad for jeg har verdens snilleste svigermor. Hun kommer nok bare til å støtte de valgene vi tar ihht til dette bryllupet, det er i allefall slik jeg har lært henne å kjenne gjennom disse årene :)

Ja, vi har snakket om det, å vi har lagt oss på en linje på ca 40 000. Så håper vi da at foreldre har lyst til å bidra, hovedsaklig bruker vi pengene på mat og drikke.

Enn dere?

Brudesalonger har jeg ingen direkte erfaring med, annet enn at jeg hører så mye negativt om de (er en tråd her inne jeg har skrevet om som omhandler brudesalonger) Vet nesten ikke om jeg tør, siden enkelte har forlatt brudesalonger her i Trondheim med tårer i øynene...

Har fått klar beskjed om å styre unna Frøken Frue, men så vidt jeg vet er Frøken Frue en av de to salongene her i Trondheim som fører Maggie Sottero-kjoler.

Jeg skal bare prøve, da modellen blir sydd av ei her i trondheim og koster ca 3000,- så der sparer vi litt penger :)

Agape har visst også fått negativ omtale..

Og da min kjære skulle være med brudgommen som han var forlover til i sommer for å kjøpe antrekk, ble de nærmest kastet ut av butikken da brudgommen ville bestemme selv hva han ville ha på seg mener det var den brudesalongen som ligger i Inherredsveien... :dåne:

Man får bare manne seg opp å ta med seg enn vennegjeng forberede seg på det værste, men håpe på det beste... "litt forgæli" det å da.. :fnise:

Hvor langt har du kommet i planleggingen da? :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, velkommen hit og gratulerer så mye med forlovelse! :strix:

Det høres kjempeflott ut med nyttårsbryllup! :hjerter_rundt: Så fint at dere skal snu den dagen til noe positivt.

Blir morsomt å følge med på planleggingen her. :)

:helen: Syns det er så koselig her inne, bare snille gode mennesker :) Som deler samme "lidenskap" :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor jeg foreløpig ikke har turt å gå innom noen brudesalonger! :sukk: Men må vel bare hoppe i det snart! Tenker som så at de vel ikke hadde klart å drive noen butikk hvis alle fikk like dårlig service... :vetikke:

Vi må nok bruke endel, for vi blir mellom 70 og 80 gjester, og det eneste vi vet at vi får sponsa er alkohol.. Men men, skal jo bare gifte oss en gang (!!), så det blir forhåpentligvis verd det! Har ikke satt opp noe budsjett, for det er så vanskelig å vite hvor mye ting koster, men vi har spart opp rundt 80 000.. Håper selvsagt å bruke mindre, for det er andre ting vi også har lyst til å bruke penger på, men den som lever får se! ;)

Si ifra hvis du beveger deg innom en brudesalong i Trheim da, og hva slags erfaringer du får med deg derfra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor jeg foreløpig ikke har turt å gå innom noen brudesalonger! :sukk: Men må vel bare hoppe i det snart! Tenker som så at de vel ikke hadde klart å drive noen butikk hvis alle fikk like dårlig service... :vetikke:

Vi må nok bruke endel, for vi blir mellom 70 og 80 gjester, og det eneste vi vet at vi får sponsa er alkohol.. Men men, skal jo bare gifte oss en gang (!!), så det blir forhåpentligvis verd det! Har ikke satt opp noe budsjett, for det er så vanskelig å vite hvor mye ting koster, men vi har spart opp rundt 80 000.. Håper selvsagt å bruke mindre, for det er andre ting vi også har lyst til å bruke penger på, men den som lever får se! ;)

Si ifra hvis du beveger deg innom en brudesalong i Trheim da, og hva slags erfaringer du får med deg derfra! :)

Jeg tror jeg venter i det lengste, må nesten manne meg opp til å besøk disse brudesalongene... :fnise: Men jeg skal si i fra hvis jeg drar dit før deg..

Vi har tenkt å høre om vi kan kjøpe alkoholen selv, tror vi skal ha bryllupet på en herregård, å da kan vi kanskje spørre pent om vi får stille med det selv. så da blir det noen turer ti Sverige i løpet av året. :) Tenkte vi skulle mobilisere våre 6 forlovere for å få kvoten å litt sånn...

Har sett på forum tidligere at det går ca 25 drinker av 1 liters flaske med sprit.. Så kommer konjakk og likør i tillegg.. vi har også lyst til å lage hjemmelaget øl... Hvis det blir noen suksèss, skal prøve neste høst.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også på et sted hvor vi kan ha med egen alkohol! Veldig praktisk! :Nikke: Selv om vi får dekka alkoholen er det jo greit at de får den billig! (Så kanskje de finner ut at de vil sponse noe mer.. :lur: )

Har dere sett dere ut en bestemt herregård eller? Høres jo stilig ut da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...