Gå til innhold

Hijab i politiet?


Gjest Biona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal man nekte hijab, bør man også nekte tupe og parykk!!!

Fordi at? Påstanden savner begrunnelse, og det bør man alltid sørge for å få med når man debatterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke så veldig mange årene siden jeg var helt på linje med den politisk korrekte innstillingen til innvandring. Den siste tiden har jeg likevel måttet stikke fingeren i jorda og innse at vi faktisk er forskjellige.

Enig i alt du skriver og kunne skrevet det samme selv. Jeg velger å ta frem dette som jeg har sakset her, og si: You and me both, Lommerusk. You and me both.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man nekte hijab, bør man også nekte tupe og parykk!!!

Det er forskjell på parykk og hijab!

Mens hijab er et politisk/religiøst symbol er parykk noe man bærer av forfengelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på parykk og hijab!

Mens hijab er et politisk/religiøst symbol er parykk noe man bærer av forfengelighet.

Skjønner ikke at alt som diskuteres når det gjelder innvandrere knyttes opp mot rasisme..

Selv jobber jeg i helsevesenet, der er det strenge regler når det gjelder hygiene. Fatima får bruke hijab , men jeg får ikke bruke hårbånd rundt hodet. Og det er bare noe jeg må akseptere da det er uhygienisk å bruke hårbånd, tror neppe det er så veldig hygienisk å bruke hijab.

At Hijab ikke aksepteres i politiet er selvsagt mener nå jeg, og det handler IKKE om rasisme!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DE har ikke fått lov til å sette sitt preg på noe som helst. De har fått en uniform som skulle skille dem fra de skikkelige britiske soldatene og sette dem i et annet rangsystem. Nå må du få med deg at dette er noe som begynte for 200 år siden.

Hmm...de har en spesiell uniform, men setter ikke preg på noe?

At det begynte for 200 år siden sier meg ikke annet enn at britene allerede dengang var usedvanlig smarte. De kunne satt seg på bakbeina dengang og forlangt at uniformen skulle være verdinøytral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers leste jeg en kommentar fra en muslimsk ung mann som mente at muslimske unge menn som ham selv ikke ville kunne respektere muslimske kvinner i et slikt yrke slik man skal respektere en person i politiet.

Har du en link eller en referanse til denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bevege seg inn i innvandringsdebatten er egentlig et mineområde, men eg freister lukka likevel. Problemet er jo at all moderat og saklig dissens og kritikk avfeies som rasistisk og islamofobisk. Dette gjør enhver debatt om temaet komplett umulig. Karakteristisk er også den offerrollen mange innvandrere enten påtar seg selv frivillig, eller som "antirasistene" er så ivrige til å påtvinge dem. Jeg sier ikke at innvandrere ikke utsettes for rasisme og diskriminering, men at denne mer eller mindre berettigede dyrkingen av offerrollen fungerer stikk motsatt av det som åpenbart er hensikten. Den blir en selvoppfyllende profeti. Så lenge innvandrere selv går rundt med et mindreverdighetskompleks, så vil de heller aldri komme seg opp og frem. Av omgivelsene blir de etterhvert også sett på som sytekopper og som uvillige til å ofre noe som helst for å lykkes i et samfunn de i utgangspunktet ikke hører hjemme i - men som de likefullt har valgt å leve i.

Det som er interessant er også at de som er kritiske til innvandringspolitikken gjerne starter med å gå inn i rollen som offer for beskyldninger om rasisme e.l - gjerne før ett eneste ord er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann42 utlogget
Hmm...de har en spesiell uniform, men setter ikke preg på noe?

At det begynte for 200 år siden sier meg ikke annet enn at britene allerede dengang var usedvanlig smarte. De kunne satt seg på bakbeina dengang og forlangt at uniformen skulle være verdinøytral.

Det er forskjell på å bli gitt en uniform for å skilles ut som en LAVERE og MINDRE BETYDNINGSFULL sort mennesker enn kolonimaktens soldater, og å selv ha innflytelse på sin uniform for å reflektere sitt eget særpreg. Dette er en distinksjon som ser ut til å gå deg hus forbi til tross for at det har vært påpekt flere ganger.

Det er verdt å merke seg at etter det indiske Sepoy-opprøret, hvor en stor del av de innfødte leiesoldatene vendte seg mot britene, men Gurkha-ene forble lojale og kjempet mot opprørerne med stort mot, fikk Gurkhaene en uniform som var lik den de britiske "riflemen" brukte, som et uttrykk for anerkjennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En annen mann

Hijab i politiet ville vært uheldig, av den enkle grunn som så mange har påpekt i denne tråden at man ville blandet sammen personlige verdisyn sammen med behovet for å fremstå som nøytral som tjenestemann/kvinne. Videre ville ettergivelse av et slikt krav sannsynligvis også ført til lignende problematikk i fremtiden, for når man først har tillatt en type religiøst plagg, så har man rent logisk sett intet argument for å nekte Sikhenes turban, kristne kors e.l.

Når man i tillegg ikke kan utelukke at man som polititjenestemann/kvinne kommer utfor bekjempelse av rasistisk motivert kriminalitet, så kan man aldri se bort fra at disse tjenestefolkene kanskje kan bli et mål i seg selv. Det ville nok ikke vær spesielt hensiktsmessig for ei politikvinne å hatt på seg Hijab i det øyeblikket det rapporteres om vold mot muslimer på Oslo S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en link eller en referanse til denne?

Husker ikke hvor jeg leste det, men det var i forbindelse med en artikkel om denne hijaben. Kanskje på samme side som artikkelen står, som en kommentar lenger nede på siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Jeg konstaterer bare et faktum. Dersom du oppfatter innledningen til innlegget mitt som om jeg påtar meg rollen som et "stakkars offer", så må jeg ærlig talt si at dette forteller mer om deg enn det gjør om meg.

Jeg personlig driter i hva du eller andre kaller meg, men det som irriterer meg noe helt grønnforjævlig er når merkelappen rasist ukritisk slenges ut og all konstruktiv debatt punkteres. Rasiststempelet brukes gjerne også når alle andre argumenter slår feil og man således klynger seg til det siste halmstrået man har.

Dette dreier seg heller ikke om hudfarge eller etnisitet, men om religion og politikk blandet sammen til ei ufyselig smørje. Islamfascismen og neokonservatismen er egentlig to sider av samme sak, og begge deler er like forbanna ekkelt, spør du meg. Religion har også alltid vært en kilde til krig og faenskap, og nå foregår det en kraftigere polarisering enn noen gang tidligere i moderne tid - drevet frem av mektige krefter som har alt å vinne på en konfrontasjon. Dette er et problem som politikerne, og da snakker jeg først og fremst om den naive venstresiden, ukritisk har invitert hjem i vår egen stue - men som de konsekvent velger å feie under teppet.

Man skal selvsagt hjelpe mennesker som trenger hjelp, men man må samtidig være veldig bevisst på følgene av å introdusere nye kulturer i en stort sett homogen og ensartet populasjon. Historien har jo bevist gang på gang på gang at når en etnisk/religiøs gruppering er stor nok, så ønsker de å løsrive seg både kulturelt, politisk og geografisk fra resten av befolkningen. Ofte blir det også begått avskyelige handliger for å "rense vekk" alle "uønskede elementer". Dersom alle kunne levd lykkelig side-om-side og sunget kumbayah rundt det multikulturelle bålet, så hadde vi for eksempel ikke hatt et Pakistan adskilt fra India, krigen på Balkan hadde vært unngått og opprøret i Tsjetsjenia hadde vært en saga blott. Vi hadde ikke engang behøvd nasjonalstaten - som er, slik jeg ser det, en direkte konsekvens av menneskets stammementalitet.

Alt ved vår menneskelige natur tilsier at det multikulturelle prosjektet var dødfødt allerede før det startet, og jeg er rimelig sikker på at konsekvensene snart er i ferd med å innhente oss. Jeg sier ikke at vi nødvendigvis er bedre enn dem - bare at vi og dem på enkelte viktige områder går sammen som olje og vann.

Veldig bra innlegg :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://www.nrk.no/nyheter/1.6253643

Politidirektoratet vurderer i disse dager om det skal være tillatt å bruke hodeplagget hijab i politiet. Politiets fellesforbund har sagt nei.

Hva synes du? For meg blir det helt feil å tillate hijab.

Joda, tror det ville gått fint og jeg ville nok blitt vandt med det. (Etter å ha sett hijab i England)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Vibeke_*
Skal man nekte hijab, bør man også nekte tupe og parykk!!!

Hva?

Joda, tror det ville gått fint og jeg ville nok blitt vandt med det. (Etter å ha sett hijab i England)

Samme her. Er i England flere ganger i året og synes ikke det er noe styr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Motstand_*
Joda, tror det ville gått fint og jeg ville nok blitt vandt med det. (Etter å ha sett hijab i England)

Samme her. Er i England flere ganger i året og synes ikke det er noe styr

Det er fordi dere to er noen politisk korrekte nisser med digre skylapper, som vil akseptere stort sett alt som har å gjøre med innvandrere, og er fullstendig blokkert for en hver tanke rundt det Lommerusk skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi dere to er noen politisk korrekte nisser med digre skylapper, som vil akseptere stort sett alt som har å gjøre med innvandrere, og er fullstendig blokkert for en hver tanke rundt det Lommerusk skriver.

Ah-a. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...