Gå til innhold

Märtha Louise og Ari har fått sitt tredje barn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Emma Tallulah er jo et nydelig navn. Tallulah Bankhead var jo en av de råeste femme fatale i Hollywood den gang Hollywood virkelig var glamorøst.

Problemet til folk på KG er vel misunnelse- som vanlig :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare jeg som har lagt merke til at initialene hennes blir ET?

Hm, det har du jammen rett i :)

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, de har fått en unge til, jaha de har valgt et dobbeltnavn, og jeg noterer meg at KG-damene bruker TRE sider så langt på å diskutere om navnet er fint eller stygt.

Hvem POKKER bryr seg om sånt???

Folket bryr seg om sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Tallulah er jo et nydelig navn. Tallulah Bankhead var jo en av de råeste femme fatale i Hollywood den gang Hollywood virkelig var glamorøst.

Problemet til folk på KG er vel misunnelse- som vanlig :angry:

Misunnelig på hva? Deres evner til å velge navn? :klø: Det må da være lov å ikke like navnene? Eller er kritikk og uenighet i din verden synonymt med misunnelse?

Selv har jeg ikke så mange tanker om navnene, annet enn at jeg selv er glad i mer norskklingende navn enn dette (det gjelder også Emma). Navnene i seg selv er ikke så ille, men jeg syns særlig Talullah blir noe merkelig på norsk. Kanskje jeg er gal av misunnelse, uten å vite det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som hater navnet; jeg bare lurer på hvordan det høres ut i hodene deres, det er jo antakelig et navn dere aldri har hørt før..

Det uttales Taluula, bare sånn til orientering.

Jeg kan ikke huske om jeg har hørt navnet før, men ja, jeg forsto at det uttales sånn. Jeg liker det fortsatt ikke. Hva skyldes den nedlatende belæringen av oss som har en annen mening enn deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Tallulah er jo et nydelig navn. Tallulah Bankhead var jo en av de råeste femme fatale i Hollywood den gang Hollywood virkelig var glamorøst.

Problemet til folk på KG er vel misunnelse- som vanlig :angry:

Misunnelige på Martha og Ari og navnvalget :klø: eller på at vi selv ikke heter Emma Tallulah?Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Märtha og Ari gratuleres med datteren. Familien vil alltid være spesiell så jeg syns det er helt greit med litt spesiele navn også. Fornavnene til de to yngste jentene er helt vanlige, mens Maud er oppkalt. Mange kjendiser, spesielt utenlandske, velger også spesielle navn for sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at min lillebror ligger slimeslått ennå pga. dette navnet :fnise:

Eh, det sier jo litt om din bror...han kan ikke være vant til mye utenfor sportskassen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fått 3 fine jenter, det er jo flott det da?

I muslimske og arabiske land er dette ikke flott...den største stasen er å få gutter som kan spille fotball ( i fattige land er dette høystatus).

Jenter har B-rang, slik er det bare. Ikke mye å gjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kim_*
I muslimske og arabiske land er dette ikke flott...den største stasen er å få gutter som kan spille fotball ( i fattige land er dette høystatus).

Jenter har B-rang, slik er det bare. Ikke mye å gjøre med.

Nå er ikke Norge et muslimsk land heller da!

Hva i huleste har det med saken å gjøre forøvrig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke Norge et muslimsk land heller da!

Hva i huleste har det med saken å gjøre forøvrig?

Saken er at ingen mulighet til å trolle er for liten.

Ikke deg, men gjesten du svarte. De kan med fordel ikke fores.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest A.P.Katt utlogget
I muslimske og arabiske land er dette ikke flott...den største stasen er å få gutter som kan spille fotball ( i fattige land er dette høystatus).

Jenter har B-rang, slik er det bare. Ikke mye å gjøre med.

Det er da flott at de har fått 3 velskapte jenter selvom det ikke er flott i muslimske og arabiske land vel! Har du røyka eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer til hele familien me den lille engelen :D

skjønner ikke hva dere diskuterer for, la nå martha og ari få kalle ungene sine det de vil..

Endret av covergrl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Misunnelige på Martha og Ari og navnvalget :klø: eller på at vi selv ikke heter Emma Tallulah?Hva mener du?

Enten det gjelder Märtha og Ari eller kronprinsfamilien så blir alt hva de sier og alt hva de gjør latterliggjort. Jeg tolker det som misunnelse fordi de tydeligvis er en lykkelig familie med flott hus og nok penger og da må folk slenge dritt om navnevalg, engleskole og gudvethva.

Synes det er barnslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at Märtha og Ari ikke er hvem-som-helst i mange sammenhenger, og at de må tåle både det ene og det andre av offentligheten, men jeg synes ærlig talt at det er rett og slett ufint å sitte her og nærmest spy av navnet foreldrene har valgt til barnet sitt, og kalle det jævlig og ultrastygt. Hadde noen sagt tilsvarende til meg da mine var nyfødte og jeg selv var hormonell og stolt, hadde jeg knekt sammen i krampegråt.

Får håpe at Märtha ikke er bruker av KG.

...det hadde jo forresten vært litt kult. Kanskje hun er én av gjestene i nettopp denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelica, Isadora og Tallulah.

Når jeg hører slike navn tenker jeg automatisk på skippergata i Oslo :fnise:

Hvorfor det? Går det mange mennesker der med sånne navn?

Dette var et svært ufyselig svar, Mysan. Arrogant av deg å anta at folk som ikke liker navnet enten ikke har hørt det før eller ikke vet hvordan det staves... Jeg har hørt det før, jeg kan stave det, jeg kjenner til Tallulah fra litteratur og film, men jeg synes ikke det er et fint navn. Og jeg synes heller ikke det er et egnet navn til en som er i arverekken til en trone.

Jeg kan ikke huske om jeg har hørt navnet før, men ja, jeg forsto at det uttales sånn. Jeg liker det fortsatt ikke. Hva skyldes den nedlatende belæringen av oss som har en annen mening enn deg?

:ler:

Kjære damer da, det var kun et spørsmål i tilfelle man ikke hadde hørt navnet før. Det var overhodet ikke ment verken frekt eller arogant eller nedlatende.

Jeg tenkte i min enfoldighet at siden det skrives med to L'er i den første stavelsen så er det fort gjort å legge betoningen feil, og da blir navnet et helt annet, og da ville jeg syntes det var stygt også.

Det kunne vært uttalt Tallula med trykk som i bannan, eller Tallula f.eks. med trykk på den siste a'en. Mange navn kan uttales alldeles feil og bli grusomt stygge. Enkelte dialekter er f.eks. ypperlige til å ødelegge pene navn med.

Gud bedre, len dere tilbake og pust ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Går det mange mennesker der med sånne navn?

:ler:

Det vet jeg ikke, men jeg vet hva slags jobber mange av menneskene som går der har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...