Gå til innhold

Märtha Louise og Ari har fått sitt tredje barn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt utenom tema, men likevel; Hadde ikke Märtha termin senere? Har hun født før tiden? Eller er det tiden som går veldig fort?

Jeg synes nettopp jeg leste at hun hadde ti uker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohey! Emma er jo pent, men ufattelig poppis for tida, og Tallulah.....det syns jeg rett og slett hørtes litt "great garlic girls-aktig" ut. Nå venter jeg i spenning på neste barn, syns ikke de kan gi seg nå. :sjarmor:

Endret av frulou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nok en jente...synd det ikke ble noen gutt, men feminine menn får gjerne jenter :-) En gutt ville ha gjort stas og han kunne f.eks hete Tallah Alaja Mahal eller Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare gratulere med nytt barn! :) Navnet har jeg ikke sans for, det er vel nærmest motsatt av det navnet vi har valgt ut til vårt kommende barn. Men mangfold er flott, og det passer til resten av flokken.

Elastica: tror ikke Märtha har født noe særlig før termin. Mente hun hadde termin noen uker før meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt utenom tema, men likevel; Hadde ikke Märtha termin senere? Har hun født før tiden? Eller er det tiden som går veldig fort?

Jeg synes nettopp jeg leste at hun hadde ti uker igjen.

Denne gangen bestilte hun planlagt KS og da kan man bestemme terminen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrevet her før og sier igjen at Tallulah er noget spesielt, men stygt er det da ikke.

Vel, noen syns det blir stygt sammen med Emma, men hver for seg er begge navnene ganske så bra... i hvertfall Emma....

Navnet Tallulah blir vel mere mottakelig ettersom tiden går - vet at min lillebror ligger slimeslått ennå pga. dette navnet :fnise:

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nok en jente...synd det ikke ble noen gutt, men feminine menn får gjerne jenter :-) En gutt ville ha gjort stas og han kunne f.eks hete Tallah Alaja Mahal eller Lars.

Jeg har fått vite en annen versjon på dette med hvorfor noen "bare" får jenter...

Ready? ;)

Altså, "jente sædcellene" lever lengre enn "gutte cædcellene", for å lage gutt må da utløsningen skje "langt oppi det ukjente", jo nærmere målet jo bedre. Altså, det er en fordel med stor/lang tissefant om man skal lage gutt.

Siden "jente cædcellene" lever lengre så trenger ikke de å "plasseres" så nærme mål...man kan slippe de ut laaangt nedenfor ;) De vil alikevel leve lenge nok til å komme helt frem mens "gutte cædcellene" ikke overlever på langdistanser.

Så igjen altså....ehmm....Ari Behn er innmari pen, men han har liten snopp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trine_*

Joda, Tallulah er sikkert et fint navn når det uttales riktig. Problemet er at det er svært stor sjanse for at dette ikke skjer. Vi har vel ikke et språk som gjør den korrekte uttale til vårt førstevalg.

Ang det å skille seg ut. Det er flott å skille seg ut i voksen alder og på grunn av egne valg. Som 6, 7, 8 åring osv er det nok ikke like kult. Jeg syns at foreldrene må greie å skille seg ut og gjøre seg bemerket på egenhånd, ikke på bekostning av sine barn.

Uansett, gratulerer så mye til de stolte foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått vite en annen versjon på dette med hvorfor noen "bare" får jenter...

Ready? ;)

Altså, "jente sædcellene" lever lengre enn "gutte cædcellene", for å lage gutt må da utløsningen skje "langt oppi det ukjente", jo nærmere målet jo bedre. Altså, det er en fordel med stor/lang tissefant om man skal lage gutt.

Siden "jente cædcellene" lever lengre så trenger ikke de å "plasseres" så nærme mål...man kan slippe de ut laaangt nedenfor ;) De vil alikevel leve lenge nok til å komme helt frem mens "gutte cædcellene" ikke overlever på langdistanser.

Så igjen altså....ehmm....Ari Behn er innmari pen, men han har liten snopp :ler:

De har fått 3 fine jenter, det er jo flott det da?

Edit: fjernet noe upassende :sjenert:

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt utenom tema, men likevel; Hadde ikke Märtha termin senere? Har hun født før tiden? Eller er det tiden som går veldig fort?

Jeg synes nettopp jeg leste at hun hadde ti uker igjen.

Mener hun hadde termin midt i/slutten av oktober elns, men du skal ikke se bortifra at de gav feil termin for å slippe å ha for mye stress og oppmerksomhet - hun opplyste jo om graviditeten da hun var 2 måneder på vei, og ungen var nå fullbåren i forhold til vekt og lengde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med nok en jente...synd det ikke ble noen gutt, men feminine menn får gjerne jenter :-)

Har ikke funnet artikkelen,men husker å ha lest i dagbladet for en tid tilbake at det er overvekt av jentebarn hos militære og musikere/kunstnere.Har selv vært militærfrue,fikk to jenter med han,og han har fått to jenter med ny samboer :)

Husker fra jeg bodde ved basen sammen med mange andre militære familier at det var maange jenter og få gutter.

Navnet de har valgt er ikke overraskende,og jeg må bare si gratulerer og lad opp til tenåringstiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som hater navnet; jeg bare lurer på hvordan det høres ut i hodene deres, det er jo antakelig et navn dere aldri har hørt før..

Det uttales Taluula, bare sånn til orientering.

Dette var et svært ufyselig svar, Mysan. Arrogant av deg å anta at folk som ikke liker navnet enten ikke har hørt det før eller ikke vet hvordan det staves... Jeg har hørt det før, jeg kan stave det, jeg kjenner til Tallulah fra litteratur og film, men jeg synes ikke det er et fint navn. Og jeg synes heller ikke det er et egnet navn til en som er i arverekken til en trone.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kakemonster_*

Jeg er enig med den som sa at navnene Angelica, Isadora og Tallulah bringer tankene i retning Skippergata. Eventuelt i retning nærmeste sirkustelt, eller døtrene til en ung, trygdet alenemor.

Det sagt synes jeg navnet Behn gir litt større slingringsmonn i forhold til uvanlige navn. Tallulah Stokke høres jævlig ut, Tallulah Behn høres heller ikke akkurat velkomponert ut, men iallfall bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Jaha, de har fått en unge til, jaha de har valgt et dobbeltnavn, og jeg noterer meg at KG-damene bruker TRE sider så langt på å diskutere om navnet er fint eller stygt.

Hvem POKKER bryr seg om sånt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...