Gå til innhold

Nå er vi mann og kone


Muffin!

Anbefalte innlegg

*innom og oppdaterer meg litt* :vinke:

Trist at hunden ble syk, men kjempebra at den ble frisk igjen! :hoppe:

Kaken deres høres helt :sikle: ut. Og :skya: for innkjøp av (billig) alkohol i nabolandet.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Volbeat! :rødme

Så bra hunden din har blitt bedre! :Nikke

Høres ut som en bra kake, forresten! :strix

:Nikke: Herlig musikk! Skulle gjerne vært på konsert med dem. Litt misunnelig på deg der. ;)

Ja, det er veldig godt at han er så mye bedre. Vet jo at han har litt problemer med bakbeina, det er jo sånt som kommer med alderen, men vi får bare kose oss med han så lenge han er her. Han skal slippe å lide noe hvertfall.

Håper kaken blir så bra som den høres ut. Fyllet var hvertfall :sikle:

Kaka hørtes kjempegod ut, men som cøliaker kan jeg si at det nok ikke funker om den nederste er glutenfri... :sjenert Da kan det jo ramle ned smuler og sånt fra etasjene over, så da hadde ihvertfall ikke jeg kunnet/turt å spise den! ; ) Ville heller hatt noe glutenfritt ved siden av, f.eks. Hvis dere først skal ha glutenfritt er det jo bra om de som trenger det kan spise det! :fnise

Høres ut som dere har hatt en kjempefin helg forresten! :jepp

:klemmer

Er det så ekstremt? :hakeslepp: De kan jo få ta før de etasjene oppover er "åpnet" da. Vi skal selvfølgelig ha noe glutenfritt ved siden av også, men tenkte at det var hyggelig for dem å få smakt på bryllupskaken også. :)

:klem:

Så kult at dere også skal ha snirkler! :hoppe

Håper du får en bra tirsdag, til tross for at pinsen er over.. :sukk

:klemmer

Snirkler er stilig. :jepp:

Pinsen var herlig, den. Men nå er det helg igjen! (Og en uke ferie for min del!) :nigo: Selv om jeg gjerne skulle hatt været som var i pinsen.

:hug:

Treet står stødig enda :ler

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en snart helg :klem

Og..... hadde jeg noe mer å si? hmmm.... falt ut av det :lol

Snart er dagen vår her!!!!! Weeeeeeeeeee :bolledeig

:lol: Koselig med klem og weeeeeeeeeee'ing! Ikke lenge til nå altså!

:klemmer:

:hoppe

Heisann! Såg at hunden din har vært syk, godt den er bra igjen, det er fælt når de firbente er syke!

Håper dere koser dere i huset og at alt er bra! God helg :klem

Ja, det var fælt. Trodde nesten han ikke skulle klare seg, så jeg ble overlykkelig da han kviknet til igjen. :)

Begynner å bli litt lei oppussing nå, men nå er det bare å skru opp skapdørene og legge gulv på kjøkkenet igjen. Og vi er flinke til å kose oss innimellom all ordningen. :jepp: Må vel ordne litt ute i hagen også, men da kommer heldigvis pappa og hjelper til.

God helg. :klemmer:

*innom og oppdaterer meg litt* :vinke

Trist at hunden ble syk, men kjempebra at den ble frisk igjen! :hoppe

Kaken deres høres helt :sikle ut. Og :skya for innkjøp av (billig) alkohol i nabolandet.

:klem

:vinke:

:Nikke: Er ikke klar for å miste han helt enda. Vi har hatt han hos oss et par dager nå, og det er så koselig.

Kaken blir nok veldig bra, bare servitørene klarer å montere fatet med kaken sammen. Den må stå i fire deler fram til serveringen, for vi har bare kjøleskap og ikke kjølerom. Men det klarer de vel. :)

Ja, nå har vi hvertfall begynt med alkoholinnkjøp. Det er vel det punktet som stresser meg mest. Heldigvis har både jeg og kjære fri neste uke, så da skal vi nok få ordnet litt.

:klemmer:

----------------------------------------------

Dette er siste dagen min i praksis. I morgen skal jeg printe ut og sende praksisrapporten, og så har jeg ferie! :nigo: Blir bare en uke ferie på meg i sommer, så den skal nytes. Heldigvis har kjære også fri. Vi begynner i ny jobb begge to den 15. Det blir spennende. :) Vi hadde håpet å bare kunne slappe av og nyte ferien neste uke, men det er vel litt småting som må gjøres, både i forhold til festen og i huset. Men vi skal nok få tid til å kose oss også. :Nikke:

I kveld skal vi på stand-up! :hoppe:

Håper dere alle får en finfin helg. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det vel på tide med en aldri så liten oppdatering om bryllupsfesten! Det er jo bare to uker til i morgen (:bond:), så vi har litt å gjøre fremover. Noe er heldigvis ordnet de siste dagene. I tillegg til det jeg har skrevet her om DJ, kake osv så har vi fikset:

*bil til entréen vår: kjæresten til mamma har blant annet en snerten, liten BMW Z3 (svart). Den skal vi cruise opp til lokalet med mens gjestene står utenfor og venter på oss med velkomstdrinken sin.

*frisør: mamma sin frisør skal fikse oss før festen. Hun skal klippe og ordne oss litt lørdagen før.

*gjestebok: det ble ikke den fra ebay (Twisted sin), men jeg fant en fin en i en bokhandel her i byen.

*kakebakere: har hvertfall fått tre til å bake kake: sjokoladekake, gulrotkake og fyrstekake. Jeg tenkte å bake muffins og ostekake selv. Og en glutenfri kake av noe slag. Har dere forslag til flere kaker? Hvor mange trenger vi egentlig?

*servitører: har hvertfall to sikre, muligens et par til.

*gaveåpnere: tror det blir to av mine venninner.

*underholdning: pappa er utnevnt som den som holder styr på dette, så vi vet ikke så mye om det, men vet han har fått noen henvendelser angående dette.

*gjestelisten er mer eller mindre klar. Tror vi blir 71.

Ellers var vi og så på lokalet i går. Jeg har jo vært der mange ganger før, men det er jo greit å se på nytt nå i forhold til planlegging av bord/pynt etc. Tror vi skal gå for ni åttemannsbord. Bordene skal ha svarte duker, kandelabre med hvite lys og svarte/hvite servietter. Jeg har kjøpt noe "diamant"-konfetti på ebay som kan strøs på bordene. Har også kjøpt noen hvite/svarte ballonger vi kan pynte med i lokalet. Når det gjelder blomster skal vi pynte med blomster fra hagen til mamma. Ellers har lokalet fullt servise med glass og kopper til 80 mennesker, så det er jo veldig greit. Eneste vi bør ta med er noen karafler til, for det var bare 6-7 stk der.

Så var det ting vi bør ordne da. Setter opp en liste her så jeg har oversikt over hva som må gjøres fremover:

*Sende mail til DJ om hva vi tenker rundt musikk - i dag!

*Sende mail til cateringen om antall gjester og klokkeslettet de skal komme.

*Kjøpe alkohol (med unntak av øl) - må begynne på mandag! (Forhåpentligvis får vi kjøpt alt på mandag og satt det hos en mamma kjenner som bor i Sverige, men jobber i Norge. Da kan han ta med litt hver dag. Hvis ikke blir det en del turer over grensa.)

*Kjøpe øl. Prøve å få kjøpt store tønner. Hvis ikke blir det litt forskjellige slag på flasker og bokser.

*Kjøpe alkoholfri drikke og snacks

*Kjøpe duker (ev. kjøpe stoff og sy), lys og servietter.

*Hente kaka - 19. juni

Puh, tror det var alt. Vi får lokalet dagen før, så da kan mesteparten av pyntingen skje da. Også rigging av anlegg.

Det er mye å ordne, men jeg tror det blir veldig gøy. :strix:

Endret av Muffin!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kaker... så kan det kaskje være lurt å ha noe annet i tillegg til kaker.. noe gjærbakst... blir liksom ikke bare det søte og bite i... vi skal ha det og et fruktfat.

Vi blir vel 65 stk og har da bryllupskake, marsipankake, sjokoladekakehjerte, ostekake, lefser, kringler, suksessterte, fruktkake, suksessterte. Har vi mye kaker? Tror ikke vi går sultne i alle fall :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det så ekstremt? :hakeslepp: De kan jo få ta før de etasjene oppover er "åpnet" da. Vi skal selvfølgelig ha noe glutenfritt ved siden av også, men tenkte at det var hyggelig for dem å få smakt på bryllupskaken også. :)

:klem:

Så koselig at dere tenker såpass på folk! :) Det setter de sikkert pris på! :jepp:

Ser du har endel å ordne de neste to ukene, forresten! Det blir sikkert moro! :hoppe: Støtter Devilinas forslag om noe annet enn bare kaker. Lefser f.eks pleier å forsvinne veldig fort i min familie ihvertfall.

Håper dere koste dere på standup! Gratulerer med innlevering av rapport og ferie! Det har du sannelig fortjent! :)

:klemmer:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søtnosen :klem:

sniker innom for å ønske deg en kjempefin fredag og en strålende helg :sol:

:kyss2:

Takk, vennen! Håper du har en fin helg også. :hug:

Når det gjelder kaker... så kan det kaskje være lurt å ha noe annet i tillegg til kaker.. noe gjærbakst... blir liksom ikke bare det søte og bite i... vi skal ha det og et fruktfat.

Vi blir vel 65 stk og har da bryllupskake, marsipankake, sjokoladekakehjerte, ostekake, lefser, kringler, suksessterte, fruktkake, suksessterte. Har vi mye kaker? Tror ikke vi går sultne i alle fall :nigo:

Frukt skal vi ha. :Nikke: Og gjærbakst var jo en bra idé. Tror det blir en iskake også. :) Kan vel ikke bli for mye kaker. ;)

Så koselig at dere tenker såpass på folk! :) Det setter de sikkert pris på! :jepp:

Ser du har endel å ordne de neste to ukene, forresten! Det blir sikkert moro! :hoppe: Støtter Devilinas forslag om noe annet enn bare kaker. Lefser f.eks pleier å forsvinne veldig fort i min familie ihvertfall.

Håper dere koste dere på standup! Gratulerer med innlevering av rapport og ferie! Det har du sannelig fortjent! :)

:klemmer:

Vi må jo ta hensyn til diverse allergier. :) Vil jo at alle skal ha det bra på festen vår. Kom på at vi må ha en dia-kake også.

Ja, det er litt å ordne fremover, men det går nok fint. :Nikke: Mamma er veldig snill og hjelpsom.

Det var utrolig gøy på stand up! Vi storkoste oss. :jepp: En bra feiring og start på ferien.

:klem:

---------------------------------------

Praksisrapporten ble sendt av gårde tidligere i dag, så nå er bachelor nr to på fem år i boks, og jeg har ferie! :strix: Var ute og spiste i stad, men tror kvelden blir ganske rolig. Det ble en del øl i går. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for svarte duker! Godt å se det ikke bare er oss! :ler:

Håper du har en fin lørdag Muffin! :klemmer:

Der snek du deg inn, ja.

Virker som vi har litt samme stil. ;)

Jeg har en finfin lørdag, håper du har det samme. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Der snek du deg inn, ja.

Virker som vi har litt samme stil. ;)

Jeg har en finfin lørdag, håper du har det samme. :)

:klem:

Det ser sånn ut ja! :jepp:

Har du sett stemplene mine på FB-gruppa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for innlevert praksisrapport og ferie!! :hoppe:

:hoppe:

Det ser sånn ut ja! :jepp:

Har du sett stemplene mine på FB-gruppa?

Så dem nå. Stilige! :jepp: Syns det er fint å sette sitt personlige preg på bryllupet. Hadde vært kjedelig om alle hadde alt likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni

Svart-og-hvitt-tema :strix: Det er litt det vi kjører også :jepp: Så jeg syns det høres veldig stilig ut :jepp:

Gratulerer med Bachelor # 2 og sommerferie!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bachelor nummer 2 :hoppe: Nå regner jeg med at ferien skal nytes ;)

Det ser ut til at dere har det meste under kontroll med bryllupsfesten, med stilig bil og alt :strix: Synes det er gøy at dere kjører samme sort/hvitt tema på festen slik som dere gjorde da dere giftet dere ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så stilig bil!! : )

Og :hoppe for levert rapport og ferie!! :klem

Er tøff den. ;)

Takk! :klemmer:

Svart-og-hvitt-tema :strix Det er litt det vi kjører også :jepp Så jeg syns det høres veldig stilig ut :jepp

Gratulerer med Bachelor # 2 og sommerferie!!

:klemmer

Liker svart/hvitt. :jepp:

Tusen takk. Hadde jo rukket å ta en master på den tiden, men det får eventuelt bli senere. Må tjene litt penger nå. ;)

:klem:

Gratulerer med bachelor nummer 2 :hoppe Nå regner jeg med at ferien skal nytes ; )

Det ser ut til at dere har det meste under kontroll med bryllupsfesten, med stilig bil og alt :strix Synes det er gøy at dere kjører samme sort/hvitt tema på festen slik som dere gjorde da dere giftet dere ; )

:klemmer

Tusen takk. Ja, den skal nytes så best vi kan. Er fortsatt litt ting å fikse i huset. Ble ferdige med kjøkkenet i går, så nå er det mest rydding. Er fortsatt noen pappesker som ikke er pakket ut. Men blir været fint tar vi en tur på hytta et par dager. :jepp: Så håperhåper på :sol:, selv om det er meldt dårlig.

:Nikke: Det er tanken. Ja, tror jeg har kontroll, selv om det er litt vi må fikse de siste dagene nå.

:klem:

:klemmer:

:hug:

--------------------------------

I dag har vi holdt på i hagen i hele dag. Pappa kom med motorsaga, og mamma med kantklipper og diverse andre hagesaker. Så vi fikk ordna mye. Det har grodd litt vel mye her i siste, tydelig at pappa ikke så hagearbeid som sin førsteprioritet da han bodde her. Men vi fikk kuttet en del trær og busker, kuttet opp til ved og stablet det, klippet gresset og gjort det litt finere her. :) Vi bestilte en pizza hit da vi hadde holdt på en del timer, og hadde det så koselig. Må si jeg er veldig glad for at mamma og pappa går så bra overens. :Nikke: De dro ikke før det var blitt kveld, og da gikk jeg og kjære inn og tok en deilig dusj sammen før vi campet foran hver vår pc. :fnise: Rimelig slitne.

I morgen skal jeg på biblioteket og legge fram praksisrapporten min. Håper det går fint. :) Blir det sol drar vi på hytta etter det, og hvis det ikke blir det skal vi nok ordne litt til festen og litt i huset. Alltid noe som skal gjøres. ;)

Ellers har jeg fått snakka med DJ'en og han virka veldig flink og hyggelig, så det tror jeg blir bra. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en koselig dag. Er så herlig når man sitter igjen med følelsen av å virkelig ha gjort noe. Og pizza selvsagt. :fnise:

Lykke til med praksisrapport i dag, det går nok kjempefint skal du se!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...