Gå til innhold

Nå er vi mann og kone

Muffin!

Anbefalte innlegg

Hei Muffin!

Hopper innom med noen :klemmer: jeg!! Det ser ut til at det er mye bra på gang samtidig, så utrolig koselig at de allerede venter på deg på den nye jobben! Det gir litt ekstra motivasjon å føle seg velkommen!

Ja, det er veldig hyggelig.

Sender deg :klemmer: tilbake.

Jaa.. Ble litt rørt for at jeg hadde tilgang jeg :rødme:

Selvfølgelig har du det. Har lagt inn dere som pleier å legge igjen noen ord her.

*forte meg inn i bloggen*

*edit: Det blir kjempebra :jepp:

Det er jo litt sjarm i et gammelt hus :rødme: Selv hvor mye man pusser på det, så har man alltids små ting rundt omkring som minner om at det ikke er helt nytt :Nikke:

Takk. Ja, det er sjarm. Når det er noe som ikke er helt perfekt så tenker jeg på at mamma og pappa bygde det da de var ca på vår alder, bare litt eldre, og tenker at vi aldri i verden hadde klart eller orket å bygge et helt hus nå.

Jeg også :hjerter_rundt:

Det ser ut til å bli kjempeflott ut :hoppe

Og så gøy at du fikk høyere lønn enn forventet :bolledeig:

:klemmer:

Takk. Ja, det er herlig. :hoppe:

:hug:

Hei Muffin :klemmer:

så moro at de gleder seg til du skal begynne å jobbe der, det er supert :strix: klart du da gleder deg selv, blir spennende å se om det blir så bra som vi tror :jepp:

blogg?? :sjenert kommer jeg inn dit.. *løpeåsjekke*

Ja, det blir veldig spennende. :jepp:

Da klarte jeg å rote meg frem til bloggen din. Så gøy med bilder! :hoppe: Ser ut som om dere kommer til å få det kjempepent hjemme! :strix:

Takk. Koselig at dere syns det blir fint også. :)

-----------------------------------------

I dag har vært en fin, men litt vemodig dag.

Det koseligste var å sitte ute på en restaurant på St.Hanshaugen med studievenninnene mine og nyte en lang, god lunsj i strålende sol. :sol: Siste gangen på lenge alle er samlet, for hun ene reiser hjem til hjembyen sin for sommeren i kveld. Det var siste skoledag i dag, og jeg skal bare inn på skolen én gang neste uke for å levere den siste eksamnen. (Praksisrapporten får jeg heldigvis sendt i posten, for da har jeg flyttet.) Tømte også skapet mitt i dag.

Gikk også innom jobben for å levere skiltet og adgangskortet mitt. Litt rart å si ha det, for jeg har trivdes veldig godt der.

En fase i livet er i ferd med å avsluttes, og en ny begynner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennede ting du har i møte da. :)

Skikkelig gøy at de gleder seg til at du begynner, og ikke minst at de husker på å si det også. :)

Edit* Så koselig at jeg hadde tilgang på bloggen. :)

Det ser jo skikkelig fint ut der jo. :hoppe:

Endret av Maye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg kjenner til den litt fæl-gode følelsen du har altså. Det er aldri gøy å flytte fra og slutte med noe du trives veldig godt med. Men bare tenk på hvor herlig dere får det i nytt hus og ny jobb hvor det høres ut som om du har blitt veldig godt mottatt og er veldig ønsket. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med oppussing av det nye huset :jepp: Får rote meg inn i bloggen din og se på hva dere har gjort :kose:

Skjønner godt at du er litt vemodig på en dag som i går, det er alltid litt rart når man skal over i en nyy epoke av livet, men det ser ihvertfall ut til at du skal over i en god jobb, med gode betingelser :Nikke:

Planer for helgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Akkurat sånn hadde jeg det i fjor på disse tider. En dør lukkes, mens en annen dør til en helt ny verden åpnes...Det er skikkelig rart og vemodig. Det som gjør overgangen litt enklere er jo at du har så masse å glede deg til og så mye fint å se frem til :hjerte:

Håper du får en fin helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilsettingsbrevet fra den nye jobben min i posten i dag, og det ser veldig bra ut. Jeg kommer til å tjene mer enn jeg hadde turt å håpe på. :bolledeig: Fikk også mail fra avdelingslederen hvor hun spurte meg om litt praktiske ting angående oppstart og ferie. Hun er kjempehyggelig og skriver at hun gleder seg sånn til jeg skal begynne der, og det gjør jo at jeg gleder meg også. :)

:hoppe: Så bra med en engasjert og hyggelig avdelingsleder og ikke minst en høyere lønn enn man hadde forventet! :hoppe:

I dag har vært en fin, men litt vemodig dag.

Det koseligste var å sitte ute på en restaurant på St.Hanshaugen med studievenninnene mine og nyte en lang, god lunsj i strålende sol. :sol: Siste gangen på lenge alle er samlet, for hun ene reiser hjem til hjembyen sin for sommeren i kveld. Det var siste skoledag i dag, og jeg skal bare inn på skolen én gang neste uke for å levere den siste eksamnen. (Praksisrapporten får jeg heldigvis sendt i posten, for da har jeg flyttet.) Tømte også skapet mitt i dag.

Gikk også innom jobben for å levere skiltet og adgangskortet mitt. Litt rart å si ha det, for jeg har trivdes veldig godt der.

En fase i livet er i ferd med å avsluttes, og en ny begynner. :)

Du sa det så fint i siste linje... ble litt sånn halvrørt da jeg leste det her jeg sitter på biblioteket på Riksen. Selv om jeg gleder meg veldig til å bli ferdig med studiene og begynne den neste fasen i livet, så blir det litt vemodig å skulle forlate alt som er så trygt og godt nå! Men som de andre over meg har sagt - så åpner det seg jo en masse nye dører hvor det skjuler seg mange spennende og minnerike opplevelser bak! Jeg skal lure meg inn på bloggen din nå og titte litt på det "nye" huset deres, men jeg har en følelse av at dere kommer til å få en fantastisk fremtid sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært å tittet innom bloggen din! Ble kjempefint med nytt gulv og tapet på veggen! :jepp: Gleder meg til flere bilder :)

God helg Muffinmin! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennede ting du har i møte da. :)

Skikkelig gøy at de gleder seg til at du begynner, og ikke minst at de husker på å si det også. :

Edit* Så koselig at jeg hadde tilgang på bloggen. :

Det ser jo skikkelig fint ut der jo. :hoppe

Ja, det er mye spennende som venter meg. Har mye å ordne også, og det stresser meg litt, men får ta en ting av gangen. :Nikke:

Takk for det. :)

Huff, jeg kjenner til den litt fæl-gode følelsen du har altså. Det er aldri gøy å flytte fra og slutte med noe du trives veldig godt med. Men bare tenk på hvor herlig dere får det i nytt hus og ny jobb hvor det høres ut som om du har blitt veldig godt mottatt og er veldig ønsket. :strix

Kommer til å savne en del fra hvordan jeg har det nå, men det er andre ting som kommer til å veie opp for det. Vi har jo gledet oss til dette lenge. Flaks jeg har fått meg en så bra jobb også. Nå gjenstår det bare at kjære finner seg en jobb. Han skal ta ut ferien sin i mai, så det er ikke så hast, men hadde jo vært veldig deilig om han fant noe snart. Blir litt stressa av sånt jeg. :sjenert:

Så gøy med oppussing av det nye huset :jepp Får rote meg inn i bloggen din og se på hva dere har gjort :kose

Skjønner godt at du er litt vemodig på en dag som i går, det er alltid litt rart når man skal over i en nyy epoke av livet, men det ser ihvertfall ut til at du skal over i en god jobb, med gode betingelser :Nikke

Planer for helgen da?

Som sagt, litt trist, men mest glede. :hoppe:

Hadde i utgangspunktet ikke så mange andre planer for helgen enn å pakke, men det ble litt grilling og øl og film med venner i tillegg. :)

Håper du har hatt en fin helg også.

:klem:

Akkurat sånn hadde jeg det i fjor på disse tider. En dør lukkes, mens en annen dør til en helt ny verden åpnes...Det er skikkelig rart og vemodig. Det som gjør overgangen litt enklere er jo at du har så masse å glede deg til og så mye fint å se frem til :hjerte:

Håper du får en fin helg!

:klem

:Nikke:

Man kan jo ikke stå fast på det samme stedet hele livet heller. Jeg regner med det blir ganske rart for deg når datoen for USA-flyttingen nærmer seg.

:hoppe Så bra med en engasjert og hyggelig avdelingsleder og ikke minst en høyere lønn enn man hadde forventet! :hoppe:

Du sa det så fint i siste linje... ble litt sånn halvrørt da jeg leste det her jeg sitter på biblioteket på Riksen. Selv om jeg gleder meg veldig til å bli ferdig med studiene og begynne den neste fasen i livet, så blir det litt vemodig å skulle forlate alt som er så trygt og godt nå! Men som de andre over meg har sagt - så åpner det seg jo en masse nye dører hvor det skjuler seg mange spennende og minnerike opplevelser bak! Jeg skal lure meg inn på bloggen din nå og titte litt på det "nye" huset deres, men jeg har en følelse av at dere kommer til å få en fantastisk fremtid sammen :klem:

Og jeg ble litt rørt da jeg leste det du skrev her. :hug:

Det er rart med disse fasene i livet. Husker godt overgangen fra videregående til studentlivet. Flyttet hjemmefra og til en ny by. Det var ganske stort.

Nå har jeg vært å tittet innom bloggen din! Ble kjempefint med nytt gulv og tapet på veggen! :jepp Gleder meg til flere bilder :

God helg Muffinmin! :klem

:enig:

Får vel ønske deg en fin uke tilbake jeg da, siden det er så lite igjen av helgen. :klemmer:

-----------------------------

:bond: Slik føler jeg meg nå. Vi har pakket ganske mye nå, og jeg syns det ser forferdelig rotete ut her, fordi nå står jo alt som har vært inni skap i esker og søplesekker ute på gulvet. Det er et slit å flytte. :dåne:

I morgen får jeg utdelt hjemmeeksamen, og den skal leveres torsdag morgen. Må inn til Oslo for å levere den. Håpløst at jeg ikke kan levere på nett, men det er nå siste gangen, så da skal det vel gå denne gangen også. Får bare stå opp tidlig og ha god tid, for jeg tør ikke satse på at NSB er i rute. Men siden jeg skal ha eksamen så rekker jeg ikke noe mer pakking eller vasking før torsdag, så da får jeg heller være effektiv da. Snille mamma skal komme og hjelpe oss.

På fredag morgen kommer flyttebilen og kjære har fått noen sterke kompiser til å komme og hjelpe til med bæring. Godt vi har helga da til å komme litt på plass.

Mandagen begynner jeg i praksis på folkebiblioteket i hjembyen min. Jeg trodde jo jeg skulle få praksis samme sted som jeg skal begynne å jobbe, men var visst ei annen som også hadde søkt der, og hun fikk den plassen. Men tror jeg får det veldig fint dit jeg skal også.

Men det ser ut som om det blir lite kg-tid på meg framover. Vi får ikke nett i huset før tidligst 4. mai, hvis alt går som det skal med det. Men jeg titter innom når jeg kan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med hjemmeeksamen og alt det andre spennende som skjer i livet ditt for tida!! :duskedame:

Håper du får tid til å titte litt innom her også, selv om jeg skjønner hvis det ikke akkurat får førsteprioritet fremover.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med hjemmeeksamen! :rope: Det kommer til å gå så bra, så! :duskedame:

Flytting er noe av det verste jeg vet, det er rett og slett pyton. Vi var på flyttefot i fjor på denne tiden, så jeg vet akkurat hvordan dere har det. Misunner dere ikke... :ler:

Ha en strålende mandag! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med eksamen og flytting ja

Du får slenge de på timeekspressen vettu, NSB er jo ustabile... Noe Sent Bestandig! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni
Man kan jo ikke stå fast på det samme stedet hele livet heller. Jeg regner med det blir ganske rart for deg når datoen for USA-flyttingen nærmer seg.

Absolutt. Men gleder meg veldig til å få en dato, og at det skjer ting, selv om alt da kommer til å skje hurtig - regner med at når vi får visum kommer vi til å bestille billetter og reise få dager seinere.

Lykke til med hjemmeeksamen, skal krysse fingrene både for skrivingen og leveringen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Men gleder meg veldig til å få en dato, og at det skjer ting, selv om alt da kommer til å skje hurtig - regner med at når vi får visum kommer vi til å bestille billetter og reise få dager seinere.

Lykke til med hjemmeeksamen, skal krysse fingrene både for skrivingen og leveringen :hoppe:

Jeg slenger meg på denne, jeg.

(og så slenger jeg meg oppi kofferten til Ansjoni. vil bli med til USA).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med eksamen og flytting. Hjemmeeksamen er tøft, synes jeg, men samtidig bedre enn skoleeksamen. Eksamen er jo ikke så kjempemorsomt uansett da, men :ler: Flytting er forferdelig masete og slitsomt, jeg elsker å møte nye folk og bo nye steder, men selve flyttingen er jo bare mas og kjas *grøsse* :klem: Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger meg på de andre og ønsker lykke til med både eksamen og flytting - det ser ut til at du har en travel uke foran deg :kose:

OG så må du ha masse lykke til i praksis jobben :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Eksamen og flytting, ikke bare, bare nei! Lykke til med eksamen! Flytting er et nødvendig onde... Altså man vil veldig gjerne flytte, bare ikke gjøre alt det like før og like etter :fnise:

Flotte bilder i bloggen, så kjekt å ordne til i sitt nye hjem :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med hjemmeeksamen og alt det andre spennende som skjer i livet ditt for tida!! :duskedame

Håper du får tid til å titte litt innom her også, selv om jeg skjønner hvis det ikke akkurat får førsteprioritet fremover.. ;

:klemmer

Lykke til med hjemmeeksamen! :rope Det kommer til å gå så bra, så! :duskedame

Flytting er noe av det verste jeg vet, det er rett og slett pyton. Vi var på flyttefot i fjor på denne tiden, så jeg vet akkurat hvordan dere har det. Misunner dere ikke... :ler

Ha en strålende mandag! :kose

Lykke til med eksamen :klemmer

Håper du får en fin dag :

Masse lykke til med eksamen og flytting ja

Du får slenge de på timeekspressen vettu, NSB er jo ustabile... Noe Sent Bestandig! :nigo

Oi, her har det skjedd mye siden sist jeg var innom gitt :fnise

Lykke til med flytting, eksamen og alt :klemmer

Lykke til med hjemmeeksamen, skal krysse fingrene både for skrivingen og leveringen :hoppe

:klemmer

Jeg slenger meg på denne, jeg.

(og så slenger jeg meg oppi kofferten til Ansjoni. vil bli med til USA).

Masse lykke til med eksamen og flytting. Hjemmeeksamen er tøft, synes jeg, men samtidig bedre enn skoleeksamen. Eksamen er jo ikke så kjempemorsomt uansett da, men :ler Flytting er forferdelig masete og slitsomt, jeg elsker å møte nye folk og bo nye steder, men selve flyttingen er jo bare mas og kjas *grøsse* :klem Ha en fin uke!

Jeg slenger meg på de andre og ønsker lykke til med både eksamen og flytting - det ser ut til at du har en travel uke foran deg :kose

OG så må du ha masse lykke til i praksis jobben :klemmer

:vinke

Eksamen og flytting, ikke bare, bare nei! Lykke til med eksamen! Flytting er et nødvendig onde... Altså man vil veldig gjerne flytte, bare ikke gjøre alt det like før og like etter :fnise

Flotte bilder i bloggen, så kjekt å ordne til i sitt nye hjem :hoppe

Tusen takk for koselige hilsner og lykkeønskninger. Dere er så søte. :klemmer: til alle sammen!

Nå er eksamen printet ut og klar for levering i morgen. :hoppe: Som alltid etter en hjemmeeksamen vingler jeg fra å være storfornøyd med oppgaven, til å syns den er helt forferdelig dårlig. :fnise: Men nok får være nok.

Heldigvis fikk jeg gjort mesteparten på den de to første dagene, for i dag har jeg ikke vært helt i form. Jeg våknet klokka seks av at jeg måtte på do, men da jeg kom ut på badet ble jeg kjempesvimmel og kvalm. Så i speilet at jeg var veldig blek også. Jeg holdt rett og slett på å gå i bakken. Jeg fikk den samme følelsen som da jeg besvimte for et drøyt år siden. Da var heldigvis kjære der og tok meg imot, ellers hadde jeg falt rett i badegulvet. I dag klarte jeg heldigvis å ikke besvime. Jeg drakk masse kaldt vann, og brukte et vått håndkle til å kjøle meg ned, for jeg følte meg glovarm. Fikk karret meg tilbake til senga, med vannflaske og vått håndkle. Kjære lurte på hva som skjedde, og ble veldig bekymra da jeg fortalte hvordan jeg hadde det. Husker han var kjemperedd da jeg besvimte, stakkar. Han var ikke så veldig lysten på å gå fra meg, og han har ringt meg fire ganger fra jobben i dag for å høre hvordan det går. Jeg fikk sovet en del timer etterpå, og det hjalp, for da jeg våknet var jeg bare litt kvalm og hadde vondt i hodet. Hodepinen er ikke helt borte ennå, men det er levelig. Er kanskje litt pinglete, men syns det er så ekkelt når sånt skjer. Følte jo at jeg ikke hadde noe kontroll. Om det skjer flere ganger bør jeg vel ta det opp med en lege, men får håpe det ikke gjør det. Jeg skylder på stress, jeg.

Så i dag skal jeg ta meg tid til å slappe av litt, og nyte den sjokoladen kjære sa han skulle kjøpe med hjem til meg. Han er så søt for tiden. På mandag kjøpte han tulipaner til meg. Kanskje litt upraktisk med tanke på flyttingen, men koselig likevel da. ;) Men jeg må nok pakke litt av siste rest her i dag, før vi skal på fotballkamp hos noen venner, for ellers kan morgendagen bli travel! Det blir den vel kanskje uansett. :gjeiper:

Gleder meg til vi er på plass i huset og jeg kan begynne å planlegge bryllupsfesten igjen. :nigo:

Stor :hug: til alle som titter innom. Håper dere får en finfin langhelg! :strix:

Endret av Muffin!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Uff, så ekkelt med den besvimelsen :( Hvis det fortsetter så syns jeg absolutt at det er noe du burde få sjekket!! Hørtes ikke noe bra ut, skjønner at din kjære var bekymret. Så søt og god han er forresten :hjerte:

Håper du får en fin langhelg du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...