Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er singel og uten barn.

Synes søndager er deilige :)

Sover lenge (spesielt hvis jeg er i bakrus...), doven frokost med nettaviser, og ringer slekta (annen kant av landet).

Så går jeg tur eller trener med venner, vasker kanskje bil eller gjør andre "hjemmeting".

Bruker tid på å lage middag (trenger ikke spise dårlig selv om jeg bor alene). Av og til har jeg invitert venner i samme status på middag, med eller uten barn. Det er så koselig å ha folk på middag :)

Hadde selvfølgelig vært koselig med en kjæreste, men da hadde søndagen min blitt helt annerledes tror jeg. Og den vil jeg ikke endre :)

Avsluttes med tv eller bok, og gjerne litt telefonskravling.

Søndager er digg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er single og elsker søndager!! De er perfekte til å rydde, vaske klær, trene, ligge på sofaen og se en søt kjærlighetsfilm for å nevne noen favorittgjøremål.. Bruker søndagen til å gjøre meg klar til kommende uke rett og slett :)

Skrevet

Ja, da jeg var single var søndag drepen. Selv om jeg var litt fyllesjuk iblant kom jeg meg jo i løpet av dagen, og da kunne jeg tenke meg å finne på noe, møte noen. Men alle jeg kjente som var i parforhold skulle være sammen med kjæresten sin og evt. treffe familie, og alle som var single var enten fyllesjuke og orka ikke finne på noe, eller bare late og giddaløse. Nå som jeg er i et samboerforhold har jeg funnet ut at søndag er den beste dagen i uka å gjøre husarbeid, så nå vasker jeg klær og rydder og ordner og gjør leiligheten shiny før uka begynner, til slutt slapper vi av på sofaen, gjerne med en take-away pizza og en film eller opptak av serier som vi ikke har fått sett i løpet av uka.

Jeg har prøvd å invitere single folk på besøk på søndager, fordi jeg husker hvor kjipt det er, men de vil som regel ikke komme på besøk da... Så det er nok generelt det at folk vil helst være hjemme på søndagene. :-P

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg hater søndager, spesielt når jeg er singel. Som jeg er nå. Vet aldri hva jeg skal finne på da. Spesielt siden det er typisk kjærestedag, føler jeg.

Skrevet

Bruker tiden til å rydde og vaske hjemme, lage meg sunn mat, ligge på sofaen under et teppe og se på høyst jentevennlige tv-serier (for tiden SATC), kan ringe hvem jeg vil og snakke om hva jeg vil uten at jeg trenger å tenke på at noen lytter, går turer alene og får besøk av venner, eller drar på besøk.

Jeg stortrives som singel på søndager!

Skrevet

Glemte å nevne at jeg også leser fag, og maler, og for tiden er skriving av julekort og innpakking av julegaver også en yndet aktivitet. :)

Mye morsomt man kan finne på når man er alene!

Skrevet

Sant det! Idag har jeg brukt dagen på å farge håret mitt, rydde, vaske litt, også ser jeg på SATC. Det er godt med en rolig dag men litt kjedelig å tilbringe søndager alene inni mellom synes jeg. Men jeg har fortsatt noen andre single venner og prøver å finne på noe med dem inni mellom.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg har nesten ingen single venner jeg. Heldigvis har vennene mine som er i forhold tid til meg av og til også, men ikke ofte nok. Jeg bruker ofte søndaget til å besøke familie. Jeg klarer liksom ikke å finne roen til å bruke dagen på rydding eller noe annet fornuftig, jeg må ut av huset ellers blir jeg bare sittende på nettet eller ser på TV.

Gjest -Snøhvit-
Skrevet

Søndager er ikke favoritten!

Men, det gjelder å gjøre det beste ut av det og aktivisere seg selv så godt man kan, eventuelt sammen med andre som har tid :)

Skrevet

Er det virkelig så viktig å være konstakt opptatt med noe at søndager blir en krise dersom man blir sittende noen timer foran pc'n? :klø:

Selv sitter jeg gjerne foran pc'n, leser, går tur eller gjør andre ting alene flere timer hver dag, flere dager i strekk, uten at verden går under av den grunn. Synes dette stresset med å hele tiden fremstå som "vellykket" og kjempeopptatt med viktige ting hele tiden er ganske latterlig. Skulle tro folk var livredd for å slappe av i fred og ro jo. :vetikke:

Lag dere en kopp kaffe/te, tenn et telys og prøv å slapp av for en gangs skyld. :) Verden går ikke under av at man ikke lever et hektisk A4-liv 24/7.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Er det virkelig så viktig å være konstakt opptatt med noe at søndager blir en krise dersom man blir sittende noen timer foran pc'n? :klø:

Selv sitter jeg gjerne foran pc'n, leser, går tur eller gjør andre ting alene flere timer hver dag, flere dager i strekk, uten at verden går under av den grunn. Synes dette stresset med å hele tiden fremstå som "vellykket" og kjempeopptatt med viktige ting hele tiden er ganske latterlig. Skulle tro folk var livredd for å slappe av i fred og ro jo. :vetikke:

Lag dere en kopp kaffe/te, tenn et telys og prøv å slapp av for en gangs skyld. :) Verden går ikke under av at man ikke lever et hektisk A4-liv 24/7.

Dette handler da virkelig ikke om hva andre mener, men om hvordan man har det selv. Har du virkelig så liten forståelse for at noen ønsker å komme seg ut og ha det gøy selv på søndager? :klø:

Skrevet

Alle er forskjellige. Noen synes det er deilige å ha søndagen for seg selv og drive på med ting hjemme. Andre synes det er best å komme seg ut blant folk.

For meg så kommer det litt ann på dagsformen. Idag skulle jeg egentlig ønske at noen hadde tid til å finne på noe men på en annen måte så gjør det ikke noe heller at jeg sitter alene. Fordi det regner ute og det er godt å varmt å sitte inne.

Skrevet

For meg er det litt forskjellig fra søndag til søndag. Man har jo gjerne tilbrakt lørdagskvelden i sosialt lag med mange mennesker, og da kan det være litt stusselig å våkne opp, litt groggy, i en helt tom leilighet dagen etter. Skulle ønske det bare var én person til der.

Andre ganger går det helt fint, og jeg bruker søndagen på litt rydding og vasking av leiligheten så jeg er klar for en ny uke.

Det er også fint å gå en liten tur langs Akerselva på en godværssønddag, men da må man være forberedt på å bli påmint singeltilværelsen, vet at man møter på hundrevis av par hånd i hånd eller med barnevogn.

Skrevet

Jeg har samboer, men vi er nesten aldri sammen på søndager, han vil bare sitte å se på TV uten å snakke, og jeg har lyst til å finne på noe... kjipt!

Skrevet
Jeg har samboer, men vi er nesten aldri sammen på søndager, han vil bare sitte å se på TV uten å snakke, og jeg har lyst til å finne på noe... kjipt!

Kjipt da! Trodde det var en dag hvor man finner på noe hyggelig sammen???

Gjest Gjest_johanna_*
Skrevet

Det er nok fordi han er så sliten etter å ha vært utro mot deg på Lørdagen. Slik er det vertfall med min..

:snurt:

Skrevet

Jeg elsker søndag, singel eller i forhold. Jeg trenger ikke være avhengig av andre mennesker/forhold for at jeg skal kunne nyte hvilken som helst dag i uka.

Søndag er den dagen jeg er "snill-mot-meg-selv". Jeg tar en laaang dusj, hårkur, skrubber, ansiktsmaske, fotbad osv, altså skikkelig jentedag. Prøver å komme meg ut og gå en tur i marka eller lignende, frisk skogsluft er utrolig godt!

Søndag for meg er egentlig å nullstille meg og samle energi til å begynne på en ny uke, så ergo prøver jeg å bare gjøre ting som får meg til å føle meg bra, ting som gir meg positiv energi.

Men nå er jeg vel også ferdig med å ligge på sofaen og skjelve hver søndag, heldigvis. Huff, tegn på alderdom? :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hva har dere gjort denne søndagen da?

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Kjørt meg en tur, prøvd å henge opp en julestjerne. Rydda litt i leiligheten og hengt på KG. Har også fått litt meldinger av han jeg egentlig skulle møte i går :) Hmm passe på at jeg ikke blir for ivrig nå, har jo ikke møtt han en gang :huh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...