Gå til innhold

Cloud number nine...

Mercier

Anbefalte innlegg

Hei Mirabella! Takk for koselig hilsen! :klemmer:

Endelig hjemme! Soverommet som samboer har malt mens jeg var borte, var blitt kjempefint! Inspirert til å rydde opp enda mer, henge opp en hylle som vi kan sette kurver på til belter, skjerf, tykke sokker etc. I tillegg ville jeg gjerne kommet meg i ut i løpet av helgen for å kjøpe hvite trepersienner til vinduene, og tynne hvite gardiner til å henge utenpå. Kanskje gardinene ikke er nødvendige en gang, det får vi se på. Skal også få samboer til å skru sammen den siste hyllen som babyklærne skal bo i, og så må jeg snart begynne å sortere og vaske litt tenker jeg.

Tenk at nå er det bare ni uker igjen (i morgen) - og bare seks uker til jeg går ut i permisjon! De sier at permisjon ikke er ferie, men det gjelder vel etter baby er ute...? ;) Jeg har iallefall tenkt å kose meg hele mai, med samboer og pusling i huset, siste forberedelser til baby, og kaffe med venninner.

Nydelig vær i dag, så måtte det bare dra til med litt flere varmegrader nå, så hadde det vært helt perfekt! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 uker!

Holder på å gjøre meg klar til kafebesøk med venninne. Har vært oppe siden åtte, da ville ikke bekkenet ligge i sengen lenger. Bedre å komme seg opp og i bevegelse.

Masse sparking og romstering i magen, fantastisk!

Skal innom et par barnebutikker i dag, bare for å se og ikke nødvendigvis kjøpe noe. Men det er så mye søtt å se på, så når jeg har anledning, hvorfor ikke? ;)

Hører på musikk via spotify - utrolig musikkverktøy! Akkurat nå er det India Aries "Video" som spiller. Herlig avslappet sommermusikk, som minner meg om varme ettermiddager i Australia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysengen er ferdig! :hoppe:

Nå skal den bare hentes, og så skal det kjøpes madrass. Dersom jeg ikke får tak i laken som passer (men det gjør jeg sikkert, stretchlaken er jo litt fleksible på størrelsen), så syr jeg bare noen laken selv. SÅ vanskelig kan det vel ikke være?

Sovet ganske middels i natt også - det er bare ikke så behagelig med dette bekkenet i sengen for tiden. Tror kanskje vi har litt for myk madrass. Men nå er det ikke så lenge igjen, så jeg får holde ut, det blir nok ikke ny madrass på oss denne våren nei. :riste:

Håper ikke jeg er like tørst i dag som jeg var på fredag. Jeg tror jeg var på toalettet ca ti ganger i løpet av arbeidsdagen! :ler:

I dag skal jeg ordne med nav-papirene, de MÅ sendes inn nå, og så skal jeg begynne å sette opp en plan for overlevering av jobben min til den som måtte bli min etterfølger. Liker planer!

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du har passert 30 veker allerede! :smilorange: No er det jammen ikkje lenge igjen før du har babyen din hos deg.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mirabella! Ja, rundet jeg ikke 30 uker nettopp? Nå er jeg plutselig snart 32 uker! :overrasket:

Merkelig hvordan ukene bare forsvinner i dagliglivets gjøremål...håper jeg klarer å holde mer "fast" på hver dag når tulla kommer, selv om jeg er sikker på at noen uker bare kommer til å flyte da også.

Vi har fått en reiseseng til tulla av en kollega av meg. Veldig koselig av henne å gi den til oss. Den er jo så stor at hun kan bruke den som lekegrind før hun blir for stor, og det gir litt ekstra trygghet i forhold til katten, som fint får sitte på utsiden og titte på henne gjennom nettingen. :fnise: Nå har jeg ikke tenkt å la henne være alene med pus (selv om pus er veldig snill og egentlig ikke så interessert i babyer har vi oppdaget), men det er en god trygghet å kunne legge henne der når pus er ute og jeg må en tur på toalettet eller hente noe vask f.eks.

Jeg har tenkt at hun kan ligge i vogna og sove i stua jeg, inngangene og stua vår er på samme plan, så det er fort gjort å trille den inn, eller bare ta ut bagen fra sportsdelen og sette den i sofaen mens sover når hun er liten nok til å ikke klarte ut av den.

Og det er så livlig i magen! :dåne: Jeg vet jeg skriver det ofte, men det virkelig aktivitet der inne så og si hele dagen, og på kveldstid tar hun helt av! Så selv om jeg føler at jeg er helt stinn av baby noen dager, er det tydelig at hun har ganske godt med plass til å bevege seg fremdeles.

Jobber hjemmefra i dag også jeg. Aldeles herlig, og så får jeg gjort så mye når det ikke er noen avbrytelser mens jeg tar for meg to-do-listen og pløyer gjennom punktene ett etter ett.

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Snart helg, snart helg..

Venninnekveld i går, det var koselig, men ble litt sent som vanlig. Nå har jeg ikke mer planer denne uken, og godt er det. To kvelder på rad med aktiviteter til litt sent kjenner jeg godt altså.

I helgen skal jeg vaske mer babytøy, og kanskje få hentet babysengen og endelig kjøpt madrass? Uansett blir det å kose seg hjemme med kjæresten, noe jeg gleder meg til. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig solskinn inn vinduet på kjøkkenet nå. Herlig å våkne opp til!

:sol:

Jeg har kaffe underveis i trakteren, og vesla hikker i magen. Samboer sover fortsatt. Jeg klarer av en eller annen grunn ikke å sove lenger enn til 8 (ja, i dag ble det ni pga sommertid) for tiden, men det går greit. Godt å komme seg opp og få en del ut av dagen.

April er rett rundt svingen, og jeg håper at det betyr at de kalde nettene og den iskalde vinden som blåser her til tider, forsvinner. Gleder meg vilt og hemningsløst til å ha terrassedøren åpen hele dagen, hagemøblene fint plassert på uteplassene rundt huset, blomstrende blomster i krukker og bed, blå himmel og varmende sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo fortelle noe søtt som skjedde i går, mens jeg husker det.

Den lille sønnen til et vennepar, han er vel syv måneder nå, satt på fanget mitt da vi var på besøk hos dem. Så snudde han seg, la den lille hånden på magen og begynte å stryke så forsiktig på den. Åh, helledussen så søt! :hjerter: Etter en liten stund la han øret inntil magen mens han fortsatte å stryke..lurer på om han hørte hjerteslagene hennes jeg? Samboer kan jo høre dem når han legger øret inntil, og siden lille W gjorde dette flere ganger, og liksom lå og lyttet, tror jeg kanskje han gjorde det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sprettoy: 32 uker gravid, stor mage og litt for myk madrass er ingen super kombinasjon. Har sovet utrolig dårlig i natt, så nå var det bare å stå opp og få beveget seg litt. Takk og pris for hjemmekontor, så kan jeg slappe av litt i løpet av dagen om jeg trenger det. Takk og pris for fleksibel arbeidsgiver. :Nikke:

Søte, lille babyen i magen...jeg merker hun begynner å få dårligere plass der inne også, så det er ikke bare mammaen på utsiden som ikke har det så comfy lenger. Nå kan jeg kjenne hendene hennes mye tydeligere, når hun "vifter" dem rundt ansiktet sitt og lager bølger på magen. :fnise: Av og til drømmer jeg at jeg tydelig kan se omrisset av en fot eller hånd, og det er en fantastisk drøm. Blir like lykkelig hver gang, selv om det i drømmen i natt var kanskje litt vel store hender og føtter for en ufødt liten baby. :dåne:

Det er fint å ha vært på den siste UL-en, for nå begynner magen for alvor å bli stor, og folk blir nesten litt overrasket når de hører at det fremdeles er syv-åtte uker igjen. Da er det greit å vite at det ikke er en kjempebaby inni der. Jeg tror kanskje at mange glemmer litt fra gang til gang de ser en gravid kvinne, hvor store de faktisk kan bli på slutten av svangerskapet. I tillegg er mine to kolleger som har termin omtrent samtidig med meg, borte, så resten av gjengen har ingen å "sammenligne" med, så da synes de at jeg begynner å bli svææær. :sukk:

Må finne meg litt frokost nå, har allerede litt nylaget kaffe i koppen. Og så litt frokost-tv før jeg setter igang med jobb.

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese om den vesle i magen :) Kjenner meg så igjen i veldig mye av det du skriver.

Jeg har også sovet dårlig i natt, men har fagdag på jobb, så jeg måtte bare komme meg avgårde. Kunne virkelig tenkt meg hjemmekontor i dag, det hørtes så fristende ut å kunne jobbe uten så mye avbrytelser, men samtidig ha muligheten til å ta en time på øyet om behovet ble for stort. Har forøvrig ikke fått internett hjemme ennå, så derfor blir jo hjemmekontorløsningen vanskelig å få til foreløpig.

Nå begynner våren endelig å komme hit også :) Satt ute på terrassen vår i flere timer på søndag, og det var så deilig! Gleder meg veldig til snøen forsvinner i hagen sånn at jeg får se hva som gjemmer seg under av planter og vekster. Kan nesten ikke vente med å gå i gang -tenk at jeg har min helt egen hage :) :)

Du får ha en strålende fin dag, kos deg og nyt sparkene til den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er herlig at våren nærmar seg! :) No lengtar eg etter sol og varme.

Så koseleg med den lille gutten som var så opptatt av magen din. :hjerter: Spennande at det nærmar seg sånn - det er jammen ikkje lenge igjen no! Når er det du har termin igjen?

Kos deg masse med den veksande magen din! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempekoselige hilsener jenter!

Ja, da har vi rundet enda en uke, 33 denne gangen. Merker at det nærmer seg mer og mer, blant annet har kynnerne tatt seg til nye høyder den siste uken, slik at når de kommer er de sterkere og varer litt lenger. Godt å se at alt fungerer "etter planen".

Ellers er det bare to og en halv arbeidsdag i den kommende uken, og etter det er det jammen ikke lenge igjen før det er tid for permisjon.

Samboer har "sett lyset" de siste dagene, og måtte fortelle at han hadde våknet i kaldsvette her en morgen fordi han plutselig innså at dersom hun skulle komme tidlig, er det jammen ikke lenge igjen for oss å få resten av utstyret på plass (må gjøre litt arbeid på soverommet før babysengen kan flytte inn). :fnise:

I dag er en skikkelig rolig dag, og herlig er det. Vi var på farten mesteparten av dagen i går, og på kvelden var vi og spiste middag hos venner. I dag sov samboer frampå, så jeg brukte morgenen på å stulle og stelle litt i huset, deilig med ryddig hus. :Nikke:

Vesla har vært superaktiv i dag, sikkert fordi jeg har vært så avslappet, så jeg har kjent både hender og føtter som spreller rundt inni der. Åh, som jeg gleder meg til å hilse på denne lille personen som snart er klar til å komme ut. :hjerte:

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmorkontroll i dag. Litt prat om fødsel og de vanlige sjekkene. Alt er fint, men det jeg ikke likte helt var at jordmor mente at vesla hadde lagt seg med hodet opp! :overrasket: Hun var ikke sikker, men dersom hun har rett har hun lille bare med å snu seg igjen. Her skal vi ikke ha noen setefødsel nei.. :snurt:

Hun har jo god tid til å snu seg enda, men det må jo bli vanskeligere og vanskeligere for hver dag som går, hun vokser jo hele tiden, og får dårligere og dårligere plass, så jeg vil tro at en evt. snuoperasjon kan bli ganske klaustrofobisk. Jaja, vi får se hva som skjer.

Uansett en nydelig dag her, og jeg skulle gjerne hatt fri. Men det er jo ikke mange arbeidsdager denne uken her, før det er fri igjen, og etter det er det jo bare kort tid til permisjonen! :duskedame:

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpar vesla snur seg igjen, slik at du slepper setefødsel!

Og så må eg jo få ønskja deg ein riktig god påske! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Mirabella! Håper påsken din er fin!

Her var det på høy tid med fridager kjenner jeg! Utroooolig deilig å kunne ta dager som i går, hvor jeg først stod opp ganske tidlig pga vondt i hoftene da jeg lå i sengen. Litt senere tok jeg meg en blund som varte akkurat så lenge som jeg ville den skulle. Senere på dagen fikk jeg tørket av vinduene, så nå kan vi se hvordan verden utenfor ser ut uten "vinterfilm". Herlig!

Samboer har malt kjøkkenet hvitt, og skal ta et nytt strøk i dag, det blir mye finere enn før (det var gult). Det kjennes godt å få gjort litt i huset.

Lengter etter permisjonen allerede jeg, men må bare innstille meg på enda et par uker på jobb når jeg kommer tilbake etter påske. Men det går fort framover, og ukene løper avgårde. Vips har vi babyen her, og så er det vel full rulle videre derfra også tenker jeg. :dåne: :ler:

Våknet kvart over syv i dag, da var det bare å stå opp. Så nå nyter jeg en stille morgenstund med litt internett, photoshop og en kopp kaffe før samboer står opp. Har matet katten, og nå ligger han og sover tungt sammen med samboer.

Jeg har prøvd å kjenne etter hvordan vesla ligger de siste dagene, ved å "analysere" spark og bevegelser, men jeg er "none the wiser". Det ligger en stor hump som hvert øyeblikk kommer til å begynne å stange i ribbena, men om det er hodet eller rumpa har jeg rett og slett ikke peiling på. Legen får kjenne etter når jeg skal på kontroll igjen om litt under to uker.

Merker at jeg begynner å glede meg ekstra mye til hun kommer ut nå, av egoistiske grunner som å ha flat mage igjen, kunne sove uten bekkensmerter, og være mer mobil. Gleder meg til å spise salami og myke oster og til å kunne drikke et lite glass vin når anledningen byr seg.

Og så gleder jeg meg til å, og løfte opp en myk baby, og holde henne tett inntill, og snuse og kose med henne, og se hvordan hun ser ut og hvordan temperamentet hennes er. Og til å se hvor søt hun kommer til å være i alle antrekkene som ligger nyvaskede og venter på henne. Kysse på små lubne babyhender og se etter det første smilet, og se henne forsvinne i drømmeland når hun får mat, og høre gode babylyder fra vognen når hun våkner etter en dupp. Å vise henne frem til hele verden, og la familien ta del i gleden av å ha henne her. Å se henne sammen med pappaen, hvordan han kommer til å holde sin bittelille datter beskyttende med sterke armer, og se hvordan samspillet mellom dem er.

:hjerter:

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei Meja! Alt er fint her! Oppdaterer litt her og der for tiden. Skal sende deg PM med url'er. ;)

35 uker i dag, og det er bare to uker igjen til permisjon! :hoppe:

Nyyyydelig vær i dag, så det blir hageliv; litt luking og solkrok og avslapping. Herlig!

Prinsessen trimmer aktivt i magen, veldig koselig. Bare uker til vi får se henne for første gang nå. DET gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei Molo!

Åh, neida, ingen fødsel på gang her. Bare litt fraværende, i tillegg til at jeg har oppdatert på det andre stedet heller, for å ha det litt mer samlet på ett sted som jeg føler er mer "mitt".

Siste dager på jobb denne uken, det er en rar følelse. Gleder meg veldig til å starte permisjonen, men gruer meg til å gi slipp på rutinen, enn så rart det høres ut. Vi planlegger koselige aktiviteter i dagene frem mot fødselen, så vi skal nok få tiden til å gå. Det skal bli fint å kunne, med verdens beste samvittighet, vende blikket mot hjemlige sysler i mer enn bare et par dager av gangen.

Har en liten følelse av at snuppa kanskje vil ut en uke før tiden, men det kan også være et tilfelle av ønsketenkning, da jeg har veldig lyst til å føde på en avdeling som stenger akkurat en uke før termin. Vi får se hva hun bestemmer seg for.

Hun har dårligere plass enn før, men fortsetter med å være veldig aktiv. I går kveld holdt hun skikkelig fest der inne, og hele magen hoppet fra side til side, og føttene og hendene gled over hele magen. Utrolig morsomt å sitte å se på. Samboer fikk nesten litt bakoversveis og synes det hele var litt freaky. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...