Gå til innhold

Cloud number nine...


Mercier

Anbefalte innlegg

Jeg er vel i tidligste laget ute med denne, men jeg må bare skrive av meg litt, siden dette er stort og forunderlig.

Testet positivt i dag, det var null tvil da den andre streken nesten dukket opp kjappere enn 'kontrollstreken'. :ler:

Foreløpig er det min søte hemmelighet, jeg trenger litt tid til å venne meg til tanken. Jeg er spent og forventningsfull.

Det var rart, i morges da jeg satt og drodlet noe på PCen, fikk jeg et blaff av en følelse som sa "vi er to". Og det var det. Jeg visste det bare, uten noe videre tanker rundt det. Jeg har typiske menssymptomer, og har egentlig bare gått og ventet. Jeg skulle vel ha fått den i går eller torsdag.

Vi har vært uten pillen en stund, og har vært forberedt på at dette kunne skje, og vi vil at dette skal skje, men tanken om det og virkeligheten er to forskjellige ting. Dette er så mye større enn jeg hadde trodd, og jeg er overveldet og veldig glad.

I følge mine beregninger er jeg ca fire uker på vei, og mer presist får jeg vel vite når jeg tar en tur til legen.

:hjerter:

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så rart å lese ordene over her, akkurat som om det ikke er jeg som har skrevet dem. Det hele er fjernt og samtidig nært.

Jeg har fremdeles menstruasjonsymptomer, og håper det er et godt tegn, at jeg merker at noe foregår der inne.

Sjansen for at noe skal gå galt er well and truly present, men uansett er jeg glad for at dette viser at jeg kan bli gravid uten noe særlig klabb og babb, for å si det sånn.

Jeg tror jeg skal vente med å bestille legetime til om et par uker, og i mellomtiden prøve å følge den hverdagslige tralten og slappe av. Hjertet skal begynne å slå i uke syv tror jeg det er, så det er kanskje greit å vite til dess, så vi får bekreftet om alt ser greit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, og symptomene vedvarer. Det er en god følelse å kjenne at det skjer noe.

I dag skal jeg handle inn koffeinfri pulverkaffe og folat. Skal ikke ta noen unødvendige sjanser. Skal også ringe legen for å høre når de mener jeg bør komme til en sjekk.

Mensmurringene lurer meg nesten til å tro at mensen er rett rundt hjørnet, men foreløpig har jeg ikke hatt noen blødninger i det hele tatt, så jeg tar det som et godt tegn.

:jepp:

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Imli! :biggrin:

Da er kosttilskudd kjøpt, det inneholder anbefalt dose folat, så det er to fluer i en smekk.

Koffeinfri kaffe er også i hus, jeg har lest at koffein øker sjansen for spontanabort med 50 prosent, så jeg vil ikke ta den sjansen. :riste:

Kjenner symptomer hele dagen, fra strekk i livmoren til hodepine og generell ikke-mental-tilstedeværelse. :fnise:

Så, so far so good.

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og nyter en kopp koffeinfri kaffe. Det er jammen meg ikke noe å si på smaken, og jeg som trodde jeg skulle måtte lide meg gjennom koffeinfraværet. Ikke i det hele tatt.

Det er skikkeli hektisk på jobb nå, så jeg merker det tar mesteparten av oppmerksomheten, og alt annet blir liggende litt lenger borte.

Synes jeg kan kjenne at livmoren er begynt å bli hardere, og kanskje litt større. Det er ikke noe som viser enda, men jeg kjenner det når jeg trykker forsiktig nederst på magen. Koselig! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den lille spier klorer seg fast fortsatt. :)

Jobb sluker meg med hud og hår for tiden, så det er ikke mye jeg får tid til å tenke på andre ting. Det roer seg nok etterhvert, håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse.

Kommer til å følge med her, jeg er ca 6 uker nå, så fint å lese om deg som er i samme stadium.

Unner meg en kopp vanlig kaffe om dagen jeg da.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, og takk for hilsen. Så morsomt at vi er flere som er ca like langt på vei. Er dette din første baby FangeLiv?

Jeg har fått første legetime 13. november, så dersom alt går bra er jeg nesten kommet til den "magiske grensen" når jeg har vært der. Så langt har jeg en følelse av at dette vil gå bra, men man vet jo aldri. Tør derfor ikke slippe gleden fullstendig løs enda. Har ikke fortalt det til noen enda.

Endelig fredag, og jeg har jobbet litt overtid denne uken som jeg håpet jeg kunne avspasere i ettermiddag. Da blir helgen med ett litt lenger, og det har jeg ingenting imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sier hei!

Kjekt å lese, vi tenker mye på det samme ser jeg. Jeg har også hatt en del mensmurringer, og har stadig vekk vært på do for å sjekke. Mensen glimrer med sitt fravær, og det er bra!

Jeg skal til legen allerede på onsdag, men i forhold til jobben må jeg ha legeerklæring på at jeg er gravid slik at de kan tilrettelegge for meg.

Du har termin i slutten på mai du også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så koselig med besøk! Ja, etter det jeg kan regne ut har jeg termin et sted mellom 25-29.mai, jeg husker nemlig ikke helt hvilken dato jeg fikk mensen sist... :rodme:

I dag snek jeg meg innom en babybutikk og så en nydelig barnevogn fra Simo, knallrød, høy og med stor bag. På 30% salg. Følte meg nesten som et snikende ullteppe, der jeg gikk og tyvtittet på alle de små nusselige plaggene og søte sengene uten å se ut som om det var til meg. Det er så tidlig, men jeg gleder meg enormt til å handle. Jeg har startet en tråd på gravidforumet om det å handle fornuftig til babyen, og det har jeg tenkt å holde. Ikke at det vil gjøre shoppingen mindre gøy, altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette din første baby FangeLiv?

Ja, første baby og første gang jeg er gravid. Føler meg passe grønn, men prøver å lese meg opp litt.

Må innrømme at jeg også har vært innom baby shop.

Forberedelse er da viktig :gjeiper:

Jeg blir hvertfall fast gjest her i dagboka, kjenner meg igjen i masse av det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig FangeLiv, det blir bra å kunne dele opplevelser.

Jeg vet ikke om det er fordi jeg er oppblåst i magen eller fordi jeg er gravid, men i dag har jeg synes det har vært vanskelig å holde inne magen. Ikke for at den ser ut som en gravidmage enda, ikke i det hele tatt, jeg føler bare den har økt litt "all over" om det går an å si det sånn.

Natt til i dag og i dag er første dagen jeg har merket symptomet "hyppige turer på toalettet". Jeg må sjelden og aldri opp om natten for å gå på do, heller ikke når jeg har glemt å ta en tur før jeg legger meg. Men i går gikk jeg før jeg la meg, og så våknet jeg og måtte på do i firetiden, og så våknet jeg igjen kl ni og måtte på do igjen. Jeg har også vært innom det lille rommet flere ganger i dag, og det er ikke fordi jeg har drukket mye, bare melk og litt vann, og ikke mer enn en halv kopp kaffe. Beklager alle detaljene om toalettbesøkene, jeg synes bare det er morsomt å kunne krysse av symptomene på listen, etterhvert som de dukker opp. Har ikke vært noe særlig kvalm da, det er jeg veldig glad for.

Har forøvrig lest at kvalmen kan dukke opp fra ca uke seks (eller tidligere hos noen), og etter det jeg kan regne meg frem til er jeg seks uker på vei nå.

Seks uker på vei...er det virkelig jeg som skriver dette? Det er enda så rart å tenke på...en liten spire som gror og vokser og lager hjerne og øyne og små armer og ben, og som for øyeblikket ligner på en reke. :dåne: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mykje med ein liten spire i magen! :strix:

Ser at du er 6 veker på vei, mens eg har 6 veker igjen til termin - så me er heilt i forskjellig ende av svangerskapet! ;)

Vekene rasar avgårde, kan eg lova deg! Dette blir spennande. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjon og besøk i dagboken! :biggrin:

Jeg er så trøtt, skulle ikke tro jeg sov i det hele tatt, selv om det omtrent er det eneste jeg har gjort den siste uken. :ler: Jeg er ikke sliten, bare søvnig, så det er iallefall bra.

I dag har jeg hatt et par omganger der kvalme har truet med å ta scenen, men jeg har heldigvis vært i nærheten av mat og har spist hver gang jeg har merket det komme. Det ser ut til å hjelpe ganske bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Hildegard! Nå var jeg nettopp inne i dagboken din og tittet før jeg kom inn hit for å avlegge rapport om tingenes tilstand.

Jeg har begynt å kjenne kvalmen. Den kommer og går hele dagen, fra jeg står opp til jeg legger meg. Det hjelper å spise, det virker som om den kommer rett før et måltid, så jeg har gått og snackset hele dagen. Må finne noe sunt å spise innimellom, ellers er jeg redd kiloene kommer til å palle på seg, så mye som jeg har spist i det siste. Har apetitt som aldri før, tror aldri jeg har hatt så lyst på mat som jeg har for tiden!

Det hjelper også å spise frukt, eller en yoghurt, så jeg skal passe på å ha det tilgjengelig på jobb også, så jeg kan holde kvalmen unna.

Løper fortsatt mer enn vanlig på do, men jeg begynner å bli vant til det.

Kjenner at det strekker og tøyer, så jeg håper det er den lille som legger seg godt til rette, strekker på de 4-6 mm og fortsetter å vokse seg stor og sterk. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er så rart, jeg har alltid trodd at mitt første barn kom til å bli en jente (ingen spesielle grunner, jeg har bare hatt en sterk følelse at det kom til å bli slik), men etter jeg fant ut at jeg er gravid har jeg kun tenkt "det er en gutt". Så rart, blir spennende å finne ut dersom alt går bra. Uansett blir det forhåpentligvis en :babysmokk: . :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, her humper det avgårde. I går hadde jeg en skikkelig uggen dag, så jeg hadde hjemmekontor halve dagen og avspasering resten. Sov fra kl 22 kvelden før til kl 9 dagen etter! Og klokka fem sovna jeg like greit halvannen time på senga, skulle bare kose litt med pusen. :roll: Og litt før halv tolv var det jammen på hodet i senga igjen. :ler: Utroooolig behov for å sove, det er helt utrolig. I tillegg var jeg kvalm mer eller mindre hele dagen i går, det var ekkelt.

I dag har det vært en travel men effektiv dag på jobb, da, og jeg føler meg ikke på langt nær så trett som jeg var i går, så jeg hadde nok godt av å være murmeldyr i noen dager (sov masse og godt i helgen også). I dag har jeg heller ikke vært så kvalm, så jeg har alt i alt hatt en mye bedre dag.

Jeg merker også at jeg styrer unna de trangeste buksene i skapet, de kjennes litt ubehagelige ut nå. Heldigvis har jeg en del andre bukser også, så jeg skal nok ikke ut og handle helt enda. Jeg tror ikke jeg har lagt på meg så mye, men kjenner at det begynner å sitte en anelse bedre rundt livet. Kan jo hende at det er luft da. Håper det egentlig, litt tidlig å begynne å vokse allerede. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er så rart, jeg har alltid trodd at mitt første barn kom til å bli en jente (ingen spesielle grunner, jeg har bare hatt en sterk følelse at det kom til å bli slik), men etter jeg fant ut at jeg er gravid har jeg kun tenkt "det er en gutt". Så rart, blir spennende å finne ut dersom alt går bra. Uansett blir det forhåpentligvis en :babysmokk: . :ler:

Hei igjen :)

Har du sjekka det kinesiske fødselskartet? Mest for moro skyld da. I følge den skal jeg få jente, og jeg har som deg følt at det er gutt siden jeg fant ut at jeg var gravid.

http://www.babyverden.no/templates/Article____425.aspx

Ellers er jeg enig i at det er utrooolig at søvnbehovet er blitt såå mye større på så kort tid. Har heldigvis sluppet kvalme jeg da.

Og strømpebukse/tights føles bedre enn dongeri ja, selv om jeg ikke har lagt på meg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...