Gå til innhold

Cloud number nine...


Mercier

Anbefalte innlegg

Hei FangeLiv! Jeg har sjekket det kartet ja, og skal visstnok få en jente. Så her det 50/50 sjanse for :babygutt::babyjente: . :ler:

I dag skjedde noe morsomt. Jeg møtte en god venninne på kafe, og etter hun hadde fortalt hva som hadde skjedd i det siste, slengte hun på en

"og så er jeg gravid"!

Jeg helt :happy: :laugh::hjerter::fnise:

"jeg er også gravid".

stille

i to sekunder

Så:

:hug: :hug:

Og så :hoppe:

Hun er ti uker på vei, så det er ikke mange uker som skiller oss. Hun har termin tidlig i mai, jeg sent i mai.

To X :kgbaby: på vei.

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt:D!!

Lurer på om jeg blir den eneste gravide på jobb denne gang. Sist var vi åtte!! Hadde jo vært gøy hvis vi ble flere.

Kvalmen er kommet hit også. Den kommer liksom i to byger. En i 9-10-tiden og en utpå ettermiddagen. Gjelder å få gjort litt i mellom dem:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Godt noen følger med her! Joda, alt er fint, ikke noe nytt å melde. Går utålmodig og venter på at ukene skal gå, for jeg kjenner at jeg kan ikke slappe helt av før jeg har kommet forbi spontanabort-farestadiet. Ikke sååå mange uker igjen da heldigvis. :)

Har en fredelig og rolig helg, har redigert en del bilder i dag - det var gøy å endelig sette seg ned og se ordentlig på dem, vi tok så mange på ferie nemlig, og jeg har ikke hatt tid til å se nøyere på dem etter vi kom hjem.

I morgen skal jeg lage noe så tradisjonelt som kjøttkaker til middag, og så blir det nok en rolig dag, kanskje med en tur om været er fint, men ellers trives jeg godt med mer fotoredigering eller på sofaen med en god bok. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen tiltar i styrke. Jeg våknet i natt og var kvalm, første gang jeg har våknet av det. Har ikke kastet opp enda, men det er mer min egen vilje tror jeg. Hadde nok lett klart å ta noen turer på toalettet ja..

Merker at det "vinduet" jeg hadde ca mellom kl 10-11 og frem til syvtiden på kvelden blir mindre og mindre. I dag tror jeg bare det er snakk om et par timer jeg ikke har vært kvalm. Kjipe greier altså, selv om jeg egentlig er glad for det, da det jo er et godt tegn på at det er noen som har lyst til å være der inne.

Har kjøpt noen ingefær-tabletter på helsekost, og skal prøve å ta dem i kveld, de skulle visst hjelpe på morgenkvalmen. På dagen passer jeg på å spise jevnt og trutt for å holde meg i gassen. Det går som regel fint. :)

Må innrømme at jeg går utålmodig og venter på at de neste fire-fem ukene skal gå, da er jeg omtrent 12 uker, og det er tid for legetime og forhåpentligvis ultralyd for å sjekke om alt er OK. Hvis jeg klarer å holde meg så lenge da, for det frister veldig å ta en titt og se om det er et bankende hjerte der inne før den tid.

Dette ble mye syting, men jeg er ikke i form om dagene, og denne dagboken skal jo være et sted å skrive av seg sånt. :)

Jeg kan jo si at jeg i følge noen terminkalkulatorer skal få en fin julegave: rundt 20. desember skal jeg kunne kjenne babyen bevege seg. Så håper jeg inderlig at det går den rette veien og at jeg virkelig får oppleve dette. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker at graviditet regnes per uke. En liten milepæl hver uke, noe nytt som skjer, rask utvikling. Det gjør ventetiden litt lettere.

Men tolv uker kan komme så fort de bare vil, altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag i dag, ikke så kvalm fra morgenen av (virker de tablettene faktisk mon tro?), og klart å holde det i sjakk resten av dagen.

Nå er det avslapping resten av ettermiddagen, og det passer godt nå som det begynte å regne og ble ganske så surt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enden på uka, og jeg gleder meg til helg. Elsker å kunne våkne av meg selv lørdags morgen, stå opp, tusle rundt i myke klær uten sminke, lage egg til frokost og nyyyyte å ha fri. Denne helgen involverer litt jobbing, men ikke mer enn at jeg tar det innimellom, og til slutt søndags kveld. :)

Kvalmen har..vel..stabilisert seg. Den er der, men ikke sånn i bølger, og egentlig mest midt på dagen. Håndterbart iallefall. :)

Nå, pizza og tv-kos og så litt rydding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg en god og kvalmefri helg:D!

Skal se om jeg får time til tidlig ul hos jordmor neste uke. Ellers er jeg ikke så kvalm, stort sett bare uggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :goodbye:

Titter bare innom forå si hei og nyte en :kaffekopp: koffeinfri med deg :)

Har også godt til annskaffelse av det. Litt skremmende at det kan øke abortsjangsen med 50%. Visste jeg ikke.

Må komme meg avhårde for å hente mini i barnehagen.

Ha en fortsatt fin dag da, mercier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her har jeg ikke skrevet på noen dager ser jeg. Har vært på reise med jobben og har ikke hatt anledning til å være privat på PC.

Alt fremdeles fint her, kvalmen har avtatt betydelig, og det er utrolig deilig. Alt annet vokser og jeg synes jeg har begynt å få en liten bump allerede!

I dag er det skikkelig ruskevær her, det er faktisk nesten mørkt allerede, og klokka er bare fem. Men vi var heldige og rakk å handle og få varene i hus før det satte inn for fullt. Nå er vi bare inne med tente stearinlys, fyr på peisen og serier på tv. Katten ligger i sofahjørnet og er veldig fornøyd med tingenes tilstand.

I kveld skal jeg lage en deilig lasagne til middag, "fra scratch". Den blir alltid kjempegod og så blir det nok til middag i morgen også. Ser frem til en rolig kveld hjemme, det har blitt mange kvelder borte fra kjæresten min denne uken, så det er fint å være sammen, bare oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i form i dag, har ligget på sofaen siden i ett-tiden, og kjenner på influensasymptomer. Kjipe greier, jeg håper ikke det slår til for fullt. Har også vært mye kvalm i dag, regner med det er en kombinasjon av syk og gravid. Har vært mye å gjøre i det siste, og overskuddet har ikke vært på topp, så det er sikkert et utslag av det.

Nå skal jeg slutte å klage og legge meg under teppet igjen. Håper jeg er bedre til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Mirabella, takk for koselig hilsen! :klem:

Jeg er ikke inne og skriver så ofte som jeg ønsker, men jeg har hatt det så travelt i det siste, og sitte på PCen har ikke vært førsteprioritet i det siste.

I dag skal vi på ultralydtime, privat. Jeg gru-gleder meg, for jeg klarer ikke slappe helt av før jeg vet at alt er som det skal være. Ikke for at jeg ikke har symptomer, de er "well and truly" tilstede, men jeg tror det hele vil bli mer virkelig når vi får se om alt er som det skal være.

Jobber hjemmefra i dag så jeg kan rekke å gjøre litt mer før jeg må dra til UL, men det blir likevel en ganske kort dag. Greit nok det også innimellom når det er så travelt alle andre dager.

Det er frost på plenen i dag, og jeg tror ikke vinteren er så langt unna nå. Heldigvis er det nydelig vær ute også, så det er en stor opptur etter alt det tunge mørket som har ligget over her de siste ukene. Håper det holder seg fint noen dager, det hadde vært deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oooh så lykkelig nå!

Vi var hos en privat gynekolog og er bare så utrolig fornøyde med henne.

Nesten med én gang vi kunne se noe på skjermen fikk vi se en liten skapning som lå der med et bankende hjerte. Helt utrolig! Hun tok seg så god tid; byttet vinkel, målte, pekte og forklarte og svarte på alle spørsmål vi hadde. Hun virket oppriktig glad på våre vegne, fikk ikke følelsen av at vi bare var en i rekka. Det var vanskelig å få et bilde der babyen lå i profil, så vi fikk et ovenfra, der vi ser alt utenom bena, og ett som viser overkroppen med en hånd som vinker til oss fra høyre siden av kroppen. Mens hun holdt på tok den lille piruetter, så vi fikk se h*n fra alle vinkler, og det var en del vinking og sparking med de små (men perfekte :hjerter:) bena. Når en baby har god energi, sa hun, da driver den og beveger seg, fordi den har overskuddsenergi som den ikke trenger å bruke på å lage alle organene i kroppen.

Alt så helt strålende ut, sa hun, og hun mente at når de målte alt til så "riktige" mål, og alt så så bra ut i dette stadiet, var det ufattelig liten sjanse for at noe galt skulle skje. Hun sa at det da ville være ytre omstendigheter som ville gjøre noe, som f.eks. om jeg fikk en kraftig influensa eller en luftveisinfeksjon. Fikk beskjed om å holde meg borte fra syke folk, og ikke oppsøke personer som nettopp har vært syke.

Jeg er 10+4 i følge henne, og termin ble satt til natt til 27. mai :fnise: Den 26. mente hun var den riktige datoen, selv om hjulet hennes stoppet midt mellom 26. og 27. mai. Jeg var dermed ikke så langt unna med mine egne målinger, jeg har trodd at jeg hadde termin ca. 25. mai.

Er så lykkelig, og har i kveld fortalt nyheten til foreldre, søster og besteforeldre. Alle ble kjempeglade, og mormor er allerede i stikkeoppskriftene. "Jeg strikker hvitt", "og du vil vel iallefall ha en liten jakke" var noe av det første hun sa. :hjerte:

Alt i alt, 30. oktober skrives inn i historien som en vellykket dag hvor de store ting i livet plutselig ble synlig foran øynene for oss. Ganske uvirkelig og helt nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så fantastisk! :strix: Skjønnar godt at du er glad og lykkelig no! :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi og plukket ut en søt strikkebukse som mormoren min skal strikke til babyen. Den hører til et sett med jakke, sokker, lue etc, så det kan "bygges ut" etterhvert. Etterpå stakk vi innom en babybutikk, bare for å titte. Vi så på noen vogner, og fikk øynene opp for Simo-vognene. De er jo ganske dyre da, så vi hadde ikke tenkt å bestemme oss for en sånn, men jeg måtte jo bare spørre om de kom i rød (jeg har så lyst på rød vogn nemlig, men ser ikke så mange i butikkene). Hun vi snakket med i butikken fortalte at de ikke hadde noen i akkurat den butikken, men i en butikk ikke langt unna hadde de en rød fjorårets modell Simo duovogn. Det var visst ikke noen nevneverdig forskjell på de to vognene. Og den kunne jeg få 30% på! Wow! Hun skulle be dem sende den over fra den andre butikken, så kunne vi komme og se på den i ro og fred en kveld til uka, helt uforpliktende. Den kommer med regnslag og myggnetting, og stelleveske som henger på styret i samme serie som vognen. Hele sulamitten for ca 4500 kroner! Så vi får se om vi liker den, og selv om det føles som litt galskap å kikke på vogner så tidlig, så er det et godt kjøp, så vi får vurdere til uken om vi faktisk bør slå til.

That's news herfra, nå er det deilige fredagskvelden, og om et par minutter skal jeg se Kodenavn: Hunter. Håper det svarer til forventningene, "alle" spiller jo i den serien. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker i dag! Må juble litt for det synes jeg: :strix: Kun kort tid igjen til fullgått første trimester. Det har egentlig gått utrolig fort.

Når jeg skal til legen i uken etter denne, skal jeg sørge for å få ordinær UL før jul, da vi skal kunne se kjønnet innen da. Gleder meg veldig, jeg har nemlig egentlig ikke noen spesiell følelse på hva det er, selv om guttefølelsen har vært der tidlig. :ler: Jeg kjenner jeg er opptatt av at babyen har det bra, og at jeg ser etter meg selv slik at jeg legger til rette for at vi begge har et fint svangerskap. Det er jammen ikke småtteri vi skal gjennom før vi møtes i mai. :hjerte:

Ellers kan jeg fortelle at en stk nusselig liten babybukse, innerbenslengde 16 cm, er påbegynt. Jeg lurer på om jeg skal strikke noe jeg også.

Føler meg utrolig domestic om dagen, og kan nesten ikke vente til det begynner å nærme seg jul og vi kan begynne å handle gaver, pynte huset, bake og ordne. :dåne:

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...