Gå til innhold

Cloud number nine...


Mercier

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk, Mirabella!

Jeg må ha en liste, for jeg vet at jobben kommer til å bli ganske så hektisk omtrent frem til uken før jul.. :sur:

Jeg skal derimot ikke la hektiske jobbdager komme i veien for det som må gjøres hjemme både i forhold til og ikke i forhold til julen. Ta små skritt på veien så kommer vi i mål til slutt.

Denne ukens mål:

- rydd i klesskapet, absolutt alle sommerklær og alle bukser som jeg ikke orker å bruke lenger legges i esker som settes inn i det store skapet.

- ring lege for å sjekke om det er tidsnok at han bestiller time til UL før jul, eller om den bør bookes asap.

- ta en tur til IKEA for å kjøpe: flere magasinkasetter til papirer og annet småtteri; røde gardiner til stua til jul hvis de har noen rimelige og fine, kubbelys, lange lys.

- avtale juletreff med jentene i desember, skal vi ha juleverksted?

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har den lille der inne gjort seg kjent gjennom humøret mitt. Jeg har måttet bite tennene hardt, hardt sammen fordi jeg vet at egentlig er de tingene jeg ble så innmari irritert på, vanligvis ikke reistrerbare på radaren.

Jeg har også bare sovet seks timer i natt, og det er aaalt for lite for mitt nye liv. Åtte timer, minst. Helst ni eller ti og så våkner jeg uthvilt.

Det skal bli godt med helg, jeg gleder meg til å (surprise) sove og våkne uten vekkerklokke, til å pusle med saker og ting i huset. Garderobeprosjektet har elegant blitt utsatt inntil jeg har lyst til å ta fatt på det, noe jeg håper skjer i helgen.

Har omtrent ikke vært kvalm i dag (hurra!), og gleder meg til søndag, som markerer 12 uker!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker i dag! 3 måneder!

Vi har hatt en fin helg, avslappende og koselig sammen med familie, spist god mat og skravlet. Herlig, jeg merker jeg ikke trenger de store sosiale outingene for tiden, rolig og fredelig er helt ok. :)

Vi var hos foreldrene mine i går, og mor hadde vært på loftet og hentet ned en eske med babytøy som jeg og søsteren min hadde brukt. Der var det mye søtt som vi helt sikkert kan bruke om vi får en jente, og et par plagg som også fungerer for gutt. Har fremdeles ingen sterk formening om hva kjønnet er, det svinger mellom gutt- og jente-følelse annenhver dag. :ler:

Denne uken er det først to dagers reise, så en dag bare jobbing, så legetime, og så er det nesten helg igjen allerede. Tipper dagene kommer til å fly. Neste søndag begynner jeg etter det jeg har forstått andre trimester. I følge kalenderen er det i dag bare 28 uker igjen til babyen kommer - wow!!

Når bør vi begynne å se oss om etter alt vi trenger. Det er jo vår første sammen, så vi starter på bar bakke. Jeg tenker det blir så dyrt om vi skal kjøpe alt på én gang, så jeg vil gjerne spre det utover litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA erklærer jeg andre trimester for åpnet. Så langt ser det veldig bra ut - tåken letter!

Jeg var hos legen sist uke, og alt var fint. Hjertelyd på ca 140 slag i minuttet, livmor 11 cm over skambenet og ellers alle prøver fine så langt.

Jeg begynner å kjenne meg skikkelig sprek i kroppen, og alt det som har gjort at jeg har gått i en tåke (kvalme, generell uggenhet, trøtthet og ømhet her og der), er definitivt så godt som forsvunnet. Nå er det en liten kul som vokser nederst i magen, og som kommer litt høyere opp uke for uke.

Jeg har bodd i kjoler og skjørt hele siste uken, for buksene er rett og slett ikke behagelige å gå i lenger. Ingen av dem er noe gode når jeg knepper dem, og de som ikke har stretch i stoffet er litt trange rundt bena. Har lagt en hel stabel nederst i skapet, klare til å legges på langtidslagring i et annet skap. ;)

I dag skal vi på kino og se James Bond, og så skal vi drikke kaffe og spise litt av ostekaken jeg lagde i går. Vi hadde middagsgjester, så jeg lagde kaken til dessert, en deilig, ganske lett og syrlig sitron-ostekake (uten steking).

Det blåser noe veldig i dag, så frem til vi skal på kino blir det innekos, med fyr på peisen, en kopp te og litt internett og en bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så må jeg ikke glemme å skrive at vi har fått ultralydtime i uke 19, den 29.desember.

Nå gleder jeg meg enda mer til jul, først til god mat og rolige dager hjemme, og så i romjulen får vi forhåpentligvis vite litt mer om babyen vår, og så er det nyttår. Julen blir en fin tid, tror jeg.

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Inne og sniker i kulissene. Har blitt til at jeg er mer inne på snart mamma-forumet, men er nå inne og leser her også innimellom.

Fire måneder i dag, og jeg er ganske så sikker på at jeg allerede har kjent den lille bevege seg ved et par anledninger, som regel på kveldstid når jeg slapper av i sofaen.

Formen er uåpklagelig, og jeg gleder meg stort til jeg kjenner spark med mer regelmessige intervaller.

Håper det går bra med dere andre også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei Hildegard! Det blir lite skriving her inne for tiden, jeg skriver i en egen blogg på nettet, hvor jeg har litt mer muligheter med bilder, grafikk etc. :)

Ja, vi har da altså funnet ut at vi får en jente! En overraskelse for meg som var helt overbevist om at det var en gutt der inne. :fnise: Kjempegøy med jente, og jeg har allerede begynt å planlegge innkjøp av rosa ditt og rosa datt. Skal holde meg i skinnet altså, og ikke handle for mye unødvendig, men det er utrolig gøy å kunne gå i den rosa delen av babybutikkene, og ikke bare måtte plukke opp det som er unisex!

Jeg er på jobb. Tungt å komme i gang kjenner jeg, juleferien har vært altfor deilig og lat, og altfor kort! Er glad det kun er to dagers jobbing, og så to dager fri igjen etterpå. Skal lage kalkun til nyttårsaften, som forøvrig blir en rolig affære, med kun meg, samboer og foreldrene mine til middag. Litt deilig å slippe å planlegge noen voldsomme greier, kjenner det er helt ok å ta det rolig i år. :)

Det gikk også opp for meg i går at jeg kun skal jobbe fire måneder av 2009, eller kun 16 uker. Wohoo! Det betyr jo at det ikke er lenge til vi har tulla vår her! Håper også våren kommer tidlig og at det blir en fin, varm og solfylt tid når babyen kommer.

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ei lita jente i magen! :hoppe: Eg er veldig glad for at me visste kjønnet. Vart så mykje lettare då, når me skulle handla inn både klede og andre ting på forhånd. Og navnet hadde me klart i lang tid før veslejenta vår vart født. ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mirabella, og godt nyttår!

Jeg sitter og surfer litt på princess før jeg skal se noe på tv om et par minutter. Har lyst på noen fargesprakende flotte håndklær til babyen, for små babyer skal visstnok synes at sterke farger er noe av det vakreste som finnes.

Har også lyst til å bestille et fint sengesett til vogndynen som vi fikk med på kjøpet da vi kjøpte vognen.

Lillemor har blitt mer og mer aktiv de siste dagene, og leverer sterke spark og beveger seg mye. Jeg mener jeg kan kjenne når hun snur seg, det kjennes annerledes ut enn når hun sparker iallefall. Og at sparkene er skikkelige spark, det er det ikke mye tvil om lenger. Sterke lille jenta. :hjerter:

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Chica og Molo! Så koselig at dere fant meg! :klemmer:

Nå som det er litt liv her inne må jeg nesten starte å rable ned litt hverdagsskriverier, så kan babybloggen min være mer en samling av kun baby-relaterte ting.

I dag var vi innom Lindex og snopet mange antrekk til babyen. Det meste var sommerklær nedsatt fra 129,- til 29,-, så jeg er veldig fornøyd. Og så er det så fine, sterke farger på alle plaggene. To sommerkjoler fant jeg, som jeg storgleder meg til å bruke på henne. De skal matches med hvit brillebukse med rysjer på rumpa. Åh, hun kommer til å bli så søt! :rødme:

Har vært på farten flere timer, og kjenner det godt nederst i korsryggen. Hver gang jeg er ute og går litt, eller gjør litt husarbeid, blir jeg skikkelig støl i nedre delen av korsryggen og øm i halebenet. Får prøve å gjøre noen rolige yoga-øvelser for å styrke musklaturen litt.

I kveld blir det hjemmelagde hamburgere til middag, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye! Blir spennende å følge deg videre :) Fint at du gjorde det til kjenne inne hos meg, er ikke så ofte innom graviditetsdagbøkene.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er en babybok, bør jeg kanskje lage en liste over hva jeg har kjøpt, og hva som gjenstår å skaffe til babyen. Vi har ikke lyst til å kjøpe for mye, og ikke annet enn det som er helt nødvendig av utstyr, siden vi heller vil kjøpe litt mer når hun kommer og vi ser hva vi trenger i hverdagen. Foreløpig har det blitt mest "koseshopping" av klær på tilbud, og litt nødvendig shopping.

Dette er en liste hvor jeg ikke er sikker på om vi trenger alt, men det er en guide iallefall, for jeg kommer aldri til å komme på alt vi trenger, nykommermamma som jeg kommer til å være... :sjenert:

Fargekoder:

grønn = har kjøpt/fått/lånt

orange = gjenstår å kjøpe

(Klærne - skriver kun opp det jeg har)

Klær

Bodyer

3 str 56

1 str 62

1 str 68

Bukser

3 str 56 (1 sparkebukse)

2 str 62

Pysj

3 str 68

Jakker

1 str 56

1 str 62

Luer

Tepper

1 teppe i ull

1 vognteppe

Kjoler

1 str 62

1 str 68

Diverse

1 str 50/56 "Brillebukse" med rysjer på rumpa

1 Shorts og singlet (sett) i bomullfrotté

1 str 56 (men virker mye større) bomullstopp

1 str 68 hvit bomullstrøye

Soving

Soveplass (skal bruke en gammel seng jeg brukte da jeg var liten)

Madrass med avtagbart trekk

Tisselaken av plastfrotté

Laken 2-3Dynetrekk (evt. putetrekk)

Dyne (dun eller fiber) - fikk med en liten dundyne da vi kjøpte vognen som vi begynner med. Kjøper større når det trengs.

Sengekant

På tur

Barnevogn

Insektsnett

Regntrekk

Stelleveske

Parasoll

Dyne

Laken

dynetrekk

Bæresele/bæresjal

Bilstol

Til mamma

Amme BH

Ammeinnlegg i ull og bomull

Annet

Tåteflasker

Smokker

Babycall

Vaskekluter

Håndklær

Gulpekluter/flanellskluter

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

For en bra start på 2009 - både frk. Stella og du tilbake i full fart her inne! ... selv om det altså tok litt tid før jeg fant deg... ;) Og så en så fantastisk morsom nyhet du har også!

:)

Gleder meg MASSE til å følge med på deg fram til mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at dere vil følge med jenter, kjenner jeg har savnet å ha den jevnlige "kontakten" med dere her.

Velkommen hit Lano! :klemmer:

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...