Gå til innhold

Cloud number nine...


Mercier

Anbefalte innlegg

Koselig å høre litt fra deg igjen, jeg får jo ikke lest så mye verken her eller der siden vi ikke har nett hjemme ennå. (Etter planen skal det komme denne uka, men jeg har virkelig mine tvil).

Tenk at du har dine siste dager på jobb før du går ut i permisjon! Det er jo helt sprøtt! :) Kan tenke meg det føles veldig deilig. Akkurat nå er jeg veldig redd for at jeg kommer til å bli rastløs, men når tiden er inne for å gå ut i permisjon, så kommer jeg sikkert til å være kjempeklar for det. Tenk så godt å kunne gjøre akkurat det man vil, forberede seg og kose seg :)

Siden jeg er såpass nysgjerrig, lurer jeg på hvilke koselige aktiviteter det er dere planlegger i tiden frem mot fødselen? Jeg har tenkt at jeg kanskje får litt tid til hagesulling, plante litt blomster og sånt, men vet ikke helt om det er urealistisk i forhold til form og mobilitet osv. Inntil videre føles det veldig greit å ha litt hagestulling å se frem til. Og ikke minst gjøre alt klart til snuppa kommer :)

Ha en strålende tirsdag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke store aktivitetene vi planlegger altså, men jeg tenker at dagene kan fort bli lange dersom jeg bare skal sitte og vente. Når formen likevel er så fin som den er nå, så kan vi like gjerne finne på noe. Så det blir nok litt dagsturer hit og dit i området vi bor i. I tillegg hadde det vært koselig og tatt en tur på hytta. Og dersom været er nydelig og varmt er det ikke fritt for at vi kommer til å tilbringe litt tid på stranda. Blir været stygt er planen å lese, særlig om fotografi. Og i tillegg skal vi jo få huset helt babyklart, og pakke fødebag og sånt. Og så skal jeg ta veldig hensyn til kroppen og gi den hvile når den trenger det, og aktivitet når formen er på topp. Hagen skal også holdes i sjakk, jeg tar kun det letteste arbeidet, men det er hyggelig å gjøre den fin til vi skal tilbringe mange timer i solen der i sommer. Vesla skal få sove i vognen ute, under en stor prydbusk som gir god skygge for henne. Jeg kan sitte like ved og nyte solstrålene. Håper på en idyllisk tilværelse, men man vet jo aldri. Uansett tror jeg det er lettere å ha en mer bedagelig hverdag om sommeren, når vi ikke er sperret inne i huset pga stormer og ruskevær, men kan hive på oss lette klær og sko, og kan ha dører og vinduer åpne og være mye ute i tillegg. Elsker sommeren!

Jeg tror det har hjulpet veldig på tålmodigheten min å jobbe helt frem til permisjonsstart, jeg har liksom ikke hatt tid til å gå og vente på at noe skal skje (selv om det jo har vært for tidlig for å begynne å vente på noe uansett). Jeg kjenner jo at det skjer noe hele tiden, at kroppen forbereder seg. Hun ligger mye lenger nede nå enn hun gjorde for noen uker siden, og jeg kjenner milde, milde "menssmerter" i magen når kynnerne er på sitt sterkeste. Tyder vel på at kroppen er i ferd med å gjøre seg klar, og det er jo en betryggende følelse. Jeg stoler helt og fullt på at når tiden kommer, vet kroppen akkurat hva den skal gjøre, akkurat som den har hele svangerskapet. Ingen grunn til å begynne å tvile på det nå. :)

Det ble masse tanker som bare raste ut her mens jeg satt og skrev. Bare litt igjen av arbeidsdagen her, så er det hjem og ut i solen. Været har vært helt eventyrlig her de siste ukene, og det blir bare varmere og varmere. I morgen meldes det om 20 grader!

:sol:

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nest siste dag på jobb.

Tre dager til jeg er i uke 37 og vesla ikke lenger regnes som for tidlig født om hun skulle tidlig.

En dag til kontroll, da får jeg vite om hodet er festet.

Gleder meg til året som kommer, blir spennende å se hvor mye endringer det vil bringe med seg for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten smak på mammalivet?

Jeg har iallefall hatt den dårligste natten mtp søvn i hele svangerskapet. La meg kl 23, sovnet fint og våknet kl 4, veldig rastløs i kroppen. Trøtt men ikke villig til å sove, liksom. Og klokka fem gav jeg meg og stod opp, og endte til slutt opp på sofaen, på siden, med det øverste benet slengt over ryggen på sofaen. Så sikkert lurt ut. :fnise:

Jaja, nå har jeg sovet litt til i sengen (utrolig hva en god, sovende mannerygg å ligge inntil kan gjøre for å få litt ekstra søvn), og nå jobber jeg, fra kjøkkenet mitt, foreløpig bare ikledd en kjole og that's it. Herlig å ikke måtte stresse til kontoret bare fordi arbeidsdagen har startet.

Og siste arbeidsdag som det er og greier. Har allerede sagt farvel til en del folk som ikke skal være der i dag, og fått mange koselige telefoner fra andre som vil takke for flott samarbeid og ønske lykke til. Blir nesten litt rørt av det hele, jeg visste ikke at det var så mange som satte så stor pris på meg på arbeidsplassen.

I går kveld fikk jeg spontaninvitasjon til å ta en kaffe med en venninne i sentrum, så vi ble sittende å skravle halvannen times tid. Veldig koselig. Hun har så lyst på noen bilder av seg, mannen og sønnen deres som hun kan forstørre og henge på veggen, og jeg har sagt at vi kan ta en tur til stranden for å knipse noen (hun valgte lokasjon). Gleder meg mer enn jeg har vært klar over til å begynne å ta mer bilder igjen, og nå når jeg setter igang igjen, blir det nok mer fokus på å fotografere mennesker, og baby. :hjerte:

Gleder meg til å få strukket meg litt kreativt sett, og lære meg å fotografere personer på nye måter. Leker med tanken på å lage en blogg med "ett bilde for hver dag i snuppas liv", som iallefall skal gå over det første året. Spørsmålet er bare om jeg vil få tid til å oppdatere den hver dag...kanskje ta bilde hver dag, og så poste en gang i uken, eller noe. Jeg får se. Kjenner iallefall at det bobler på innsiden. (Og bobler gjør det jo bokstavlig talt også - nå blir det spennende å se hvordan hun ligger, og om magen har sunket enda mer siden sist kontroll).

En fin dag til alle lesere! :sol:

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer meg for 38 uker jo! :overrasket: Er fremdeles ikke lei av magen eller å være gravid.

Spiser frukt og koser meg hjemme i dag. Har vært en tur hos jordmor. Ikke noe nytt å melde. Også hun tror jeg vil gå til termin og kanskje litt over. Ikke noe stort problem for meg, jeg synes det er ufattelig deilig med disse dagene, får virkelig hentet meg inn kjenner jeg, og har masse mer overskudd til prosjekter på hjemmebane. Disse dager er det trekk til ammepute og nye gardiner til kjøkken og stue som står på agendaen. Og så skal jeg legge alle babyklærne på plass i en liten kommode vi kom over her en dag. Regner ikke med at det kommer mer babyting i hus nå før etter hun er kommet.

Gleder meg veldig til hun kommer, men har jo den fine kontakten med henne siden hun er aktiv så store deler av dagen, så jeg lar meg fortsatt begeistre av små føtter og armer og en ikke fullt så liten rompe som romsterer rundt der. :fnise:

Har vært på skikkelig handletur for mat for første gang på en stund, og fått i hus masse, masse deilig fersk mat, både kjøtt og grønnsaker og frukt. Utrolig godt å gå å momse på. I tillegg har jeg en villstyring av en rabarbraplante som snart står himmelhøy i hagen, så jeg er på let etter noen fristende rabarbraoppskrifter å prøve meg på de nærmeste dagene. Så langt tenker jeg rabarbrasuppe til dessert, en pai, og kanskje syltetøy? Får se hva jeg finner på, jeg legger iallefall ikke planer for noe som helst som jeg ikke føler hundre prosent for å gjøre disse dagene.

Været kunne godt tatt seg opp, det er litt i kaldelste enden av skalaen synes jeg (åtte til ti grader), men utsiktene ser ganske bra ut fra neste uke av, så da satser jeg på noen soltimer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har jeg heeeeelt og fullstendig dilla på isbiter. Vi har både ispinner og "ekte" is i frysern, men det mest fristende der inne er frossent vann i isbitposer. :ler: Spiser vel omtrent en pose/brett til dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk, 38 veker allerede! :hoppe: Må vera rart å tenka på at no kan det skje noko når som helst, sjølv om jordmora di trur at du kjem til å gå over termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig spennende Mirabella! Jeg nyter fortsatt tilværelsen, med baby i magen. :)

Har hatt en tur med omgangssyke i noen dager, så har vært litt satt ut av spill, men nå er jeg tilbake i full gusto, og i går fikk vi gjort en del i hagen, så den ser veldig fin ut en ukes tid før den må klippes igjen tenker jeg. Nå skal jeg ut og nyyyyyte solen og varmen med en kopp kaffe.

Livet er rett og slett deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg med stormskritt, Mercier :) Hvordan er formen? Utålmodig etter å få hilse på den lille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Molo!

Ja, nå som jeg har rundet uke 39, begynner jeg å kjenne at det ikke gjør så mye om hun bestemmer seg for å komme når som helst egentlig. Det er utrolig mange i terminklubben på et annet nettsted som har født rett før eller i uke 39, så det er kanskje derfor jeg begynner å mentalt innstille meg på at det kan skje noe når som helst.

Gleder meg veldig til å få henne i armene, til å bli kjent med henne og at hun blir en del av dagliglivet vårt på utsiden. Aner ikke hvordan livet med baby vil bli, det har jeg tenkt litt på i det siste. Jeg tror at jeg forventer meg en enorm omveltning, men iblant går det jo opp for meg at rammene rundt livet vårt ikke blir forandret. Jeg tror ikke det helt går an å forestille seg hvordan det blir før hun faktisk er her. Men jeg gleder meg til at vi kan ta oss litt mer ut på utflukter. Akkurat nå føler jeg meg litt fanget her, ettersom overnattingsturer utgår siden det kan starte når som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her var det en dagbok som var ganske ny for meg, men allikevel spennende! I alle fall med tanke på at du er så nærme termin!

Har lest litt i dagboka di nå, og håper det går bra fremover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Mercier :goodbye:

Hvordan går det med deg? Har det skjedd noe hos deg eller går du rundt å ruger ennå?

Sender deg en stor lykketil :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her var det en dagbok som var ganske ny for meg, men allikevel spennende! I alle fall med tanke på at du er så nærme termin!

Har lest litt i dagboka di nå, og håper det går bra fremover! :)

Hei! Så hyggelig med en ny leser!

Hei på deg Mercier :goodbye:

Hvordan går det med deg? Har det skjedd noe hos deg eller går du rundt å ruger ennå?

Sender deg en stor lykketil :klemmer:

Hei Evelina74! Her skjer lite og ingenting, baby prøver fremdeles å turne i magen, selv om hun har så dårlig plass nå at jeg nesten får litt klaustrofobi på hennes vegne. :fnise:

Det nærmer seg fort termin, men nå er det blitt litt slik at jeg går rundt og kjenner etter om evt. vondter kan være starten på fødsel... Blir jo helt tussete, selv om jeg skal prøve å komme tilbake til der jeg var da jeg tenkte at "hun kommer nok ikke før termin". Da blir det litt lettere å håndtere ventetiden mentalt iallefall, så jeg ikke blir skikkelig lei. Men nå er jeg såpass stor og "preget" av å være gravid, at uansett om jeg skulle ha lyst til å finne på masse, så kan jeg ikke rett og slett.

I dag har jeg begynt å rydde og vaske kjøkkenet skikkelig, funnet fram ting som kan gis til Fretex og sånn. Så har vi iallefall rent kjøkken til tulla kommer. Været er regnbyger, så planene om å klippe hekk (i samarbeid med samboer; min rolle er å gå bak med ledningen så den ikke kappes av ;) ) ble greit kassert. Hadde håpet at været skulle snu og bli bedre snart, men det ser ikke slik ut på værmeldingene. :sukk:

Skal se om jeg finner en god oppskrift på vanlijemuffins også, har litt vaniljekrem som jeg må bruke opp, og det er jo veldig fort gjort å lage en muffinsrøre. :jepp:

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg fremdeles, og ingen baby i sikte. :riste:

Jeg har vært litt forkjølet de siste dagene, så har tatt det ganske så med ro. I dag har vi vært ute på litt ærend, da.

:shoppe:

Denne uken har jeg hatt noen ekle episoder med ganske kraftige synsforstyrrelser, omtrent som om hele sidesynet blir en blindsone, og så ser jeg bare flekkvis foran meg. Det har skjedd tre ganger. Det har ikke gjort vondt noe sted mens dette har pågått, før i går hvor det kom snikende en hodepine mens det holdt på, og etterpå dovnet hele venstre hånd bort. Hodepinen ble der resten av kvelden, og er der enda litt i dag. Ble litt :haar:, så jeg bestemte meg for å ta en tur til legen i dag for å sjekke opp.

Min lege har fri denne uken, men en annen lege ville gjerne sjekke meg. Har jo hørt om svangerskapsforgiftning i forbindelse med synsforstyrrelser, så synes det var greit å få sjekket det opp før helgen, selv om jeg har time hos legen til vanlig kontroll på mandag.

Og heldigvis, alt var bra svangerskapsmessig. Ingen protein i urinen, fint blodtrykk og super fosterlyd. Men, det legen kunne ganske sikkert si, var at jeg har migrene...det var typiske symptomer på det, sa han. Jeg har kun hatt noe som kan minne om migrene én gang før, for tre år siden, og han mente at dette var noe som kunne blusse opp igjen. Til vanlig hadde jeg sikkert synes at å få høre at jeg med stor sikkerhet har migrene, vært helt forferdelig. Men jeg gikk ut av kontoret hans med et stort glis og var enormt lettet fordi det ikke er noe i veien med :babyjente: eller meg, iallefall ikke graviditetsrelatert. :happy:

I kveld har jeg lyst til å lage noe godt til middag, så det blir skikkelig tasty lasagne, laget med biffdeig, ferske urter, mye hvitløk, og en hvit saus med ekstra mye godt i. :wow: Nå ble jeg sulten, så jeg får gå og begynne. Og så skal jeg drikke masse iskaldt vann, noe av det beste jeg vet for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du har fått migrene. :( Men det var no iallfall godt at det ikkje var svangerskapsforgiftning som førte til synsforstyrrelsane. Håpar formen er bra igjen no. :klemmer:

Jammen ikkje lenge igjen før du har babyen din i armane dine no. Spennande! :hoppe:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mirabella! Ja, nå kan det skje når som helst (om det bare var tegn til at noe kunne være i gang....prøver hardt å stålsette meg med tanken om at det kan jo faktisk gå over en uke til etter passert termindato før hun kommer :sukk: ). Begynner å bli litt utålmodig kjenner jeg, så har behov for å komme meg ut av huset og gjøre noe. Helst en tur til byen, vandre rundt, drømme om klær jeg vil kjøpe når fasongen er tilbake til normalen, og titte på folk, spise jordbær og glemme tiden...

Det "flotte" været de meldte her i helgen lar vente på seg enn så lenge, men det ser ut til at det kaaaanskje kan lette opp og bli fint litt senere. Fikk lyst til å ta en tur på stranda og knipse noen bilder, inkludert magebilder i litt andre settinger enn bare "foran en hvit vegg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjedelig at du har fått migrene da :( Men likevel bra at det ikke var noe galt med magen!

Babyen kommer nok fort nok ut skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: trist å høre at du har fått migrene, men likevel bra å høre at alt står bra til med den lille i magen. Kan migrenen være svangerskapsrelatert på den måten at den kanskje forsvinner når du ikke er gravid lengre?

Jeg skjønner så inderlig godt at du blir litt utålmodig av å gå rundt og vente på den måten. Det blir nok en utfordring for meg også, selv om jeg samtidig gleder meg til å bare kunne være hjemme for meg selv en stund og roe ned og samle krefter til det jeg skal igjennom. Men -tipper jeg kommer til å smake på akkurat det samme som deg, plutselig føler en seg klar og da kan man nesten ikke vente på å få henne i armene :hjerter: Trøsten får være at det tross alt er få dager igjen hvis man sammenligner med hele svangerskapet totalt ;)

Hvordan er mobiliteten din? Og utholdenheten? Jeg kjenner at jeg etterhvert begynner å bli ganske tung i kroppen, og at jeg ikke holder ut særlig lenge før jeg får litt vondter både her og der. Etter en tur på kjøpesenteret fredag (3 t.) var jeg helt ferdig, og veldig opptatt av å finne steder å sette meg ned. Nå som jeg skriver på eksamensoppgave merker jeg også at det er slitsomt å sitte lenge av gangen, må ha hyppige små avbrekk for å klare det. Men kan jo ikke klage, føler meg samtidig veldig sprek, egentlig :)

Håper du har en fin søndag, og at dere fikk tatt noen fine magebilder på stranden.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at du har fått migrene da :( Men likevel bra at det ikke var noe galt med magen!

Babyen kommer nok fort nok ut skal du se ;)

Først av alt: trist å høre at du har fått migrene, men likevel bra å høre at alt står bra til med den lille i magen. Kan migrenen være svangerskapsrelatert på den måten at den kanskje forsvinner når du ikke er gravid lengre?

Hei dere!

Ja, det er kjipt at jeg mest sannsynlig har fått migrene. Men jeg håper og tror at jeg ikke blir så hardt angrepet. Både mormor og mor har migrene, og hos moren min slo det ikke ut skikkelig før hun var tidlig i tjueårene. Nå er jeg sent i tjueårene, så sånn sett har jeg jo sluppet unna en stund.

Leste også at slike anfall som jeg har hatt, hvor det "kun" er flimmer/lysende flekker/blindflekker med etterfølgende doven arm eller hånd, er vanlig i 20 prosent av tilfellene. Så jeg håper inderlig at det er slik det vil arte seg. Har heldigvis ikke hatt noe antydning til nye anfall de siste dagene. *bank i bordet*

Jeg skjønner så inderlig godt at du blir litt utålmodig av å gå rundt og vente på den måten. Det blir nok en utfordring for meg også, selv om jeg samtidig gleder meg til å bare kunne være hjemme for meg selv en stund og roe ned og samle krefter til det jeg skal igjennom. Men -tipper jeg kommer til å smake på akkurat det samme som deg, plutselig føler en seg klar og da kan man nesten ikke vente på å få henne i armene :hjerter: Trøsten får være at det tross alt er få dager igjen hvis man sammenligner med hele svangerskapet totalt ;)

Det er utrolig godt å ha tid til seg selv, til å stelle hjemme og kunne legge seg nedpå akkurat når du kjenner du trenger det. Mest av alt bare koser jeg meg. Er veldig klar for å møte jenta vår, og gleder meg veldig. Samtidig har jeg blaff av at det "jammen er godt hun fremdeles er der inne", for å være gravid, det kan jeg jo nå, etter alle disse månedene.

Det å være mamma, derimot, det kan jeg ikke. Ikke enda. Og det er ganske overveldende å tenke på at vi om kort tid har en liten jente hos oss, som vi skal sørge for at vokser opp med de aller beste forutsetninger for å bli en lykkelig, selvstendig, sunn og frisk person. Bare det at det er jeg som skal være matstasjon for henne, som skal gi henne all næring hun trenger i minst seks måneder (det er planen iallefall), det er også en utrolig tanke. Oppgaven å oppdra et barn er helt enorm, samtidig som jeg er sikker på at det er en "veien blir til mens en går seg vill"-oppgave. ;) Og jeg føler meg priviligert som skal få oppleve dette.

Hvordan er mobiliteten din? Og utholdenheten? Jeg kjenner at jeg etterhvert begynner å bli ganske tung i kroppen, og at jeg ikke holder ut særlig lenge før jeg får litt vondter både her og der. Etter en tur på kjøpesenteret fredag (3 t.) var jeg helt ferdig, og veldig opptatt av å finne steder å sette meg ned. Nå som jeg skriver på eksamensoppgave merker jeg også at det er slitsomt å sitte lenge av gangen, må ha hyppige små avbrekk for å klare det. Men kan jo ikke klage, føler meg samtidig veldig sprek, egentlig :)

Håper du har en fin søndag, og at dere fikk tatt noen fine magebilder på stranden.

:klemmer:

Det har ikke blitt noen strandtur enda, dessverre, da været slett ikke har slått til slik de "lovet". Det har vært lett regn i lufta, og vi har satset på inne-aktiviteter, med en liten tur ut i ettermiddag bare, for å få litt frisk luft. Nå har det derimot klarnet helt opp, og vi har en nyyyydelig forsommer-himmel utenfor, som forhåpentligvis ikke dekkes med skyer igjen i natt. I morgen er det nemlig meldt ganske så fint og 16 grader!

Mobilitet og mobilitet fru blom...vel, alt går jo mye saktere nå. Får typisk mye kynnere når jeg er ute og går, og da er det bare å ta det rolig. Det går fremdeles greit å gå rundt, slik som i går da vi vandret "byen rundt", men jeg kjenner det godt i bekkenet etterpå. Men en dag med mindre aktivitet etterpå fikser som regel saken. Kjøpesenter-tråkking på harde gulv er derimot ikke noe jeg heller synes er noe særlig.

Er bare glad jeg ikke har bekkenløsning og er mer eller mindre invalid, slik noen blir. Jeg tenker som så at 3,5 kilo baby pluss diverse annen vekt som må være med når man er gravid, gjør at jeg ikke kan forvente normal "oppførsel" fra kroppen med tanke på utholdenhet og hvordan den reagerer på helt dagligdagse aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i morgen er det jammen meg termin allerede!

:sjokk:

Blir spennende å se om det skjer noe. Både søsteren min og jeg ble født omtrent på termin, så jeg har mine forhåpninger om at vi ikke skal måtte gå så mye over datoen iallefall.

:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...