Gå til innhold

Vi prøver igjen!


Gossip girl

Anbefalte innlegg

vi var ikke så flinke til å holde oss til annehver dag vist :sjenert: Eller annehevr dag har dte jo blitt, men i går ble det to ganger :fnise: Ikke noe sparing på svømmerne her vist. Stoffskifte tablettene gjør vist jobben sin, før medisinene hadde jeg ikke lysten på :sengekos: i hele 7 mnd! stakker tolmodige mannen.

Nå er hvertfal mannen på legekontoret med en prøve, blir spennende å se om det er noe liv der etter gårsdagen :ler:

Føler meg foresten kjempe flink her jeg sitter på lesesalen, pensum lesingen har det ikke blitt så alt for mye av, men har lånt meg to bøker på bibloteket om baby :rødme: Kunne heller hatt eksamen om det altså :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Golden Girl

Krysser fingrene for masse :hoppe: :hoppe: :hoppe: i mannens prøver!! :)

Ja eksamen i baby hadde vært noe for deg tenker jeg, tipper flickan også hadde foretrukket det... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Uff da.. :troest: Ikke bra som i litt slappe eller litt få i antall, eller dårlig som i ingenting...?

:klem: og :troest: fra meg..

:trampe: (Skremme rumpetrollene til å gjøre jobben sin! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannens prøve i dag viste lite bevegelse :trist:

Legen mente at det ikke hadde noe å si at vi hadde hatt sex 2 ganger i går på hva prøven viste, men har det ikke det? Lest mange plasser at man skal ha sex hver 2-3 dag ved dårlig bevegelse sperm..

Legen av mannen var stygg mot mannen syns jeg, ikke noe medfølelse eller fin måte å si det på.

L:nei detta var ikke sprekt

M: nei vel hva vil det si

L: nei det var ikke mye til liv

M: okei .. bla bla, sex x2 i går noe å si?

L: nei det har ingenting å si på prøvene i det hele tatt

M: neivel?? hva nå da?

L: *mumle så mannen ikke hører* Sykehus.

M: hva kan sykehuset gjøre sa du?

L: Prøverør, jeg kan ikke gjøre noe mer. Betal til dama der ute du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

:hakeslepp: For en lege!!! Bytte fastlege fortere enn svint... Kan'ke ha det sånn.. Det var sikkert legen som skremte sædcellene så de var stive av skrekk!!!!!! :frustrert:

( :troest: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TittTitt

Ja fy søren, fjern dere med den der legen der. Det skal jo ikke være sånn. Han burde hatt din lege, virket ihvertfall som han virkelig ville hjelpe deg!

Håper virkelig dere får det til snart!! Bare stå på og hump that shit :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror ikke vi setter våre bein der igjen. men legen min og alle på det kontoret har fulle lister. ikke lett å finne leger i stavanger, fins jo ørten av de rundt forbi, aner jo ikke noe om de.

-------------

Kom meg ike på skolen i dag :sjenert: sovet urolig i natt så var litt for trøtt!

Mannen er på skolen, han skal være flink å sitte å lese etterpå også, burde jeg også men orke ikke tanken på det. Er så mange gravide eller spebarn der, er helse og sosialbygget så de kryr liksom over alt :fnise:

Tv og daffing tror jeg blir det beste i dag :) Kanskje litt husarbeid vist jeg føler ånden :gjeiper:

Jeg har forresten pyntet til advent i leiligheten min.

Jeg har et adventstre - pysepus vet kos det er :fnise: svart lite tre fra plantasjen med lilla julepynt.

så har jeg ei svibelgruppe på 3 i en stor glassbolle med 2 telys i, de er ikke i blomst enda, men tror den blir veldig fin da.

Ellers har jeg litt fine lys rundt.

syns det er viktig å få litt julestemning i leiligheten selv om vi reiser herfra 19 desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: For en lege. :sint:

Mener forresten jeg har hørt noe om at mannen ikke skal ha utløsning fem dager før en sånn test, men mulig det var i sammenheng med noe annet.

Krysser fingrene for at dere finner en ny lege fort så dere får sjekket.

Edit: Sjekk legelistene rett etter 1. da er det alltid bedre plass, da alle de som har byttet lege blir borte fra listene.

Endret av Tussi!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da. Ikke hyggelig lesing. Men tror dessverre legen har rett. Det med hyppigeht går mest på antallet og ikke svømmedyktigheten. De er altså ikke mer bevegelige om man "sparer" på de et par dager. Siden antallet ikke er problemet hos dere, tror jeg ikke det har så mye å si om det var 2 ganger dagen før.

Jeg vet at dette ikke er gode nyheter, men dere må prøve å se det positive i det. Nå vet dere hvorfor dere har slitt, og det er lettere å gjøre noe med dårlig sperm enn en del andre ting som kvinner typisk lider av. Anbefaler dere å lese boken; "vi ønsker oss barn" av Zita West. Den tar for seg en del metoder som benyttes ved fruktbarhetsproblemer.

Ikke miste motet nå vennen. Det kan jo være at det er nå det begynner å skje ting. Dere er heldige som fant ut av dette så tidlig.

En god trøste :klemmer: til både deg og mannen.

Og jeg er helt enig i at legen godt kunnne vært litt mer sensitiv. Det burde dere gi en tilbakemelding på også. Ikke noen hyggelig måte å få sånne beskjeder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere forresten råd om hva som kan gjøres for å bedre kvaliteten da? Her kommer lesingen min til hjelp vettu ;) Man må dessverre regne med ca 100 dager før man evt kan se noe forbedring da det er tiden det tar å danne nye friske sædceller.

Det er heldigvis masse man kan gjøre mens man venter på videre utredning for å selv prøve og bedre kvaliteten. Første hovedregel er å unngå for sterk varme; løse boksere og unngå varme bad og badstu. Langvarig bilkjøring kan også gi for høye temperaurer.

Andre ting som kan påvirke kvaliteten negativt: stress, alkohol, røyking og narkotika. Tildels også koffein.

Mannen bør begynne å ta multivitamin og omega3 hver dag. Vitaminer og mineraler som er veldig viktig i utviklingen av spermier: (har også tatt med mengden West anbefaler for å bedre kvaliteten)

Vitamin A: 700 µg

Vitamin B6: 50mg

Vitamin B12:1,5 µg

Folsyre: 400 µg

Vitamin C:1000 mg

Vitamin E: >4mg

Selen: 75 µg

Mangan: 1,4 mg

Sink: 9,5 mg

De fleste mengdene er tifredsstilt ved en vanlig multivitamin, f eks nycoplus multi. De som ikke er fullt dekket opp kan oppnås ved å spise varer som nevnes nedenfor. I tillegg bør dere kjøpe egne c-vitaminer, eller være veldig besvisst på å spise masse appelsiner og juice.

Viktigste naturlige kilder

B12:

* Lever, oksekjøtt, svinekjøtt

* Melk, ost, egg

* Fisk

B6:

*hvete

*poteter

*gjær

*kjøtt

Folsyre:

Dypgrønne grønnsaker som spinat og brokkoli

Selen:

*fisk

*skalldyr

*kjøtt

*korn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk flickan :klem: Desverre er mange av de tipsene ting jeg alt har mast på mannen min om siden vi begynte, så de følger han alt. Men skal øke dosen med c vitamin og skal ta Q 10 tenker jeg. Noen som vet hvor man får c vitamin i så store doser som 1000?

syns synd på mannen, føler jo litt skyldfølelse han. kom hjem med 10 lange og nydelige roser til meg :rødme:

Vi fikk ikke et eneste råd av legen, legen skal byttes ut det er det ingen tvil om. Det er vel å merke pga oppførslen hans og ikke resultatet :fnise:

Jaja, nå er det bare å vente på timen hos gyno på onsdag, de ville ha både meg og mannen inn til undersøkelse. Håper de kan hjelpe oss litt mer :)

Søtholen jeg :sjenert: Hva skal jeg finne?! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får kjøpt 1000 mg C-vitamin på apoteket.

får ta meg en tur der i morgen tror jeg :)

mm, fant meg noen nonstop og te jeg, men egentlig mest lyst på muffins. Slem pysepus som fristet meg med det i går, ikke fått det ut av hodet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som vet hvor man får c vitamin i så store doser som 1000?

Vi fikk ikke et eneste råd av legen, legen skal byttes ut det er det ingen tvil om. Det er vel å merke pga oppførslen hans og ikke resultatet :fnise:

Jaja, nå er det bare å vente på timen hos gyno på onsdag, de ville ha både meg og mannen inn til undersøkelse. Håper de kan hjelpe oss litt mer :)

C-vitamin med 1000 mg selger dei berre på apoteket. På helsekost har dei vel opp til 750 mg, trur eg det er :klø: , høgare dosar har dei ikkje lov å selga.

Den legen får mannen berre byta ut. Håpar dåke er mykje meir heldige med gynekologen. :hug:

Ta vare på kvarandre nå. Kommunikasjon er nok ekstra viktig nå. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...