Gå til innhold

Bjellene og narren


Harlekin

Anbefalte innlegg

Masse lykke til i morgen! Du får prøve å huske hvorfor du gjør dette bare. Det er sikkert litt kjipt mens det står på, men det er kanskje verdt det til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En god :klem: og lykke til på veien!

Håper virkelig det går bra i dag, og i dagene fremover!

Synes du har taklet dette veldig bra jeg, og det er helt naturlig med litt negative/triste og kjipe tanker. Man ønsker jo så veldig at det skal gå bra! Og så er det allikevel endel usikkerhetsfaktorer man ikke rår over... Ta godt vare på hverandre i denne tiden!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Harlekin. Jeg skjønner at dette ikke føles så veldig greit akkurat nå. Det er tydeligvis mange ting som skal klaffe for at dette skal gå bra, men det har det jo gjort til så mange andre!

Håper det ikke blir så smertefullt for deg i morgen, men mens det står på så prøv å bit tennene sammen og tenk på hvorfor du gjør dette. Tenk på hva målet er, på hvor godt det kan gå.

Leit å tenke på at gutten din kan bli så såret, men dere har hverandre. Dere går begge igjennom det samme, og det er godt, da kan dere støtte dere på hverandre.

:klem:

Masse lykke til i morgen !!!!!

Det går nok kjempefint :) :)

Jeg skal danse litt for mange flotte egg i morgen ;)

:danser: :danser: :danser:

Ville bare si masse lykke til i boka di også.

Og joiner Ann i eggedansen

:danser::danser::danser:

Masse lykke til i morgen! Du får prøve å huske hvorfor du gjør dette bare. Det er sikkert litt kjipt mens det står på, men det er kanskje verdt det til slutt?

Lykke til i dag!! :danser:

En god :klem: og lykke til på veien!

Håper virkelig det går bra i dag, og i dagene fremover!

Synes du har taklet dette veldig bra jeg, og det er helt naturlig med litt negative/triste og kjipe tanker. Man ønsker jo så veldig at det skal gå bra! Og så er det allikevel endel usikkerhetsfaktorer man ikke rår over... Ta godt vare på hverandre i denne tiden!

:klemmer:

Hei!

Jeg tenker på deg...

Håper det gikk bra!

:klem:

Først av alt, tusen takk for omtanken, alle dere jenter :klemmer: Jeg var ganske langt nede i går, men det går bedre i dag. Det hjalp med oppmundrende ord og klemmer. Dere er bare supergode :kose:

Dagen i dag ble ikke helt som en vanlig dag. Mannen og jeg troppet opp på sykehuset klokken åtte i dag morges, jeg med sædprøven godt plantet under armen inntil huden (den må ikke bli kald), derfor gikk jeg veldig stivt og med armen helt rett. Mannen sa det så ut som om jeg gikk rundt med et automatgevær, klar til å rane KK (kvinneklinikken på Haukeland) :fnise:

Det var oss og et par til som skulle i ilden i dag. Mennene ble sendt for å kjøpe Crinone (en gele som skal hjelpe eventuelle egg å feste seg), og vi "hønene" fikk på oss sykehuskjortler og lagt til sengs. Så fikk vi smertestillende/beroligende både i pilleform og sprøyteform. Det ble etterhvert en liten rus på morgenkvisten, veldig rar følelse. Jeg skulle inn først. Sykepleier holdt meg i armen på vei inn i oprasjonsrommet, jeg var nemlig skjør som en gammel dame av medikamentene.

Selve uttaket var ganske vondt, men det var ikke grusomt, mindre vondt enn jeg hadde innbilt meg. Særlig høyre eggstokk var øm, lurer på om den var mer moden enn den venstre, ettersom jeg satte eggløsningssprøyten litt på høyre side. Jeg blødde litt etter uttaket, så de satte noen tamponger i meg, som de fjernet før vi dro. Jeg tror jeg lå til observasjon i en time.

I hvert fall fikk de ut 13 egg. Jeg tror det var ganske bra! Håper så inderlig at de blir befruktet i morgen! Da skal jeg ringe inn og høre hvordan det står til med dem.

I dag har jeg vært ganske dårlig, sovet mye. Smertene i magen er egentlig ikke så ille, det verste er kvalmen og svimmelheten. Jeg var faktisk så svimmel første gang jeg reiste meg at jeg besvimte og slo hodet i dørkarmen! Nå har jeg en flott kul med et kutt i. Forhåpentligvis blir det bedre i morgen, jeg er ikke kvalm lenger nå.

Da er det bare å slappe av frem til i morgen, og håpe på gode nyheter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi. Håper det går bra med kulen/kuttet, det hørtes virkelig ikke bra ut. Jeg regner med gutten din tar seg godt av deg !

Hørtes ut som en litt skremmende opplevelse på sykehuset, men det virker som at de kan sakene sine på KK. Håper de får smelt eggene dine på tjukka, for å si det på en veldig ugrasiøs måte!

:klem:

Godt at det har fått bra så langt.

Det er jeg veldig glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Harlekin!

Høres ut som en slitsom dag i går ja... Og ikke bra med en kul i hodet da! Må være forsiktig :enig:

Håper formen er bedre i dag, og at du får gode nyheter når du ringer KK for å høre hvordan eggene dine har det. Og at de er superbefruktet! Hihi! Sterke og fine, deler seg perfekt og er skikkelig klare til å bli satt inn igjen i morra for å bli et lite superfoster. Krysser alt jeg har for deg!

Sender gode tanker og masse klemmer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger og tå- og fingerkryssinger, Sisu, Caya, Supramundane og andungen! :kose: Det er så godt å vite at noen tenker på meg.

Hjelpe meg, jeg er en smule redusert i dag. Heldigvis ikke svimmel og kvalm mer, det var nok bedøvelsen, men vondt i kulehodet mitt og kneet (slo visst det også da jeg datt) og magen. Nesten som etter en real fest! Godt jeg hadde sykemelding i dag.

Da har jeg ringt klinikken. Hjertet mitt dunket fort, fort, jeg var så nervøs. Det viste seg at jeg hadde fått ut 15 egg, ikke 13, i går. Jeg er i hvert fall litt stolt over evnen min til å lage egg! :ler: Av disse 15 var 5, altså en tredjedel, befruktet. Klinikken sa de skulle ønske det var flere, og det skulle vel jeg også, men jeg hadde vært veldig redd for at ingen skulle befrukte seg, og da er jo 5 veldig bra! Så da håper mannen og jeg på fin deling av eggene til i morgen, da blir det innsetting. Det er heldigvis ikke en like stor prosedyre som egguthentingen, det er visst ganske greit.

Jeg er veldig spent på morgendagen. Synd det er så lenge til, skulle ønske det var nå! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så spennende! 5 er jo LANGT mer enn ingen!

Så i morgen, så setter de inn egg hvis noen har delt seg, ikke sant? Og hvordan er gangen i det etter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Fem egg er da som Supramundane sier, mye bedre enn ingen!

Får håpe det er fem sterke og sunne egg :)

Hvor mange egg setter de evt inn? Blir resten av de befruktede fryst ned, eller er det de resterende 10 som kan fryses? Vil du evt kunne gå gjennom en ny "modningsprosess" senere, dersom det skulle være behov for flere egg? Eller vil det bli en for stor belastning for kroppen?

Beklager litt dumme spørsmål, men er helt "grønn" på dette området, så må jo spørre litt...

Synes det er veldig spennende i alle fall! Og krysser i vei for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så spennende! 5 er jo LANGT mer enn ingen!

Så i morgen, så setter de inn egg hvis noen har delt seg, ikke sant? Og hvordan er gangen i det etter det?

Ja, ikke sant? Mannen synes vi skulle sette inn alle på én gang og håpe på femlinger :ler: Men altså, når eggene er befruktet skal de, hvis alt er i orden med dem, begynne å dele seg. De bør helst være firedelt eller mer når de skal settes inn, så vi håper de er flinke til å dele seg, og kjappe. Men det kan være at de er trege til å dele seg, det vet vi ikke enda, og dersom de f.eks. bare er todelte, kan vi få tilbud om å sette inn to egg, slik at sjansen for graviditet er større. Etter innsetting av ett eller to fire- eller todelt(e) egg, er det bare å vente til man kan teste ca. 12-14 dager etter innsetting. Man må ta Crinone-gel daglig i femten dager, som skal hjelpe eggene å feste seg. Det er visst noe griseri, har jeg hørt, men hva gjør man ikke for søte små?

Dersom vi får flere egg som er minst firedelte (altså av god kvalitet), kan eggene som ikke settes inn fryses. Ved en senere anledning kan de tines opp igjen, og dersom de overlever, kan man få satt dem inn og håpe at man blir gravide da. Jeg håper selvsagt på fryseegg også, men jeg blir glad bare vi får satt inn egg!

*Fingre og tær krysses for morgendagen. Del dere nå, eggene mine!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe:

Fem egg er da som Supramundane sier, mye bedre enn ingen!

Får håpe det er fem sterke og sunne egg :)

Hvor mange egg setter de evt inn? Blir resten av de befruktede fryst ned, eller er det de resterende 10 som kan fryses? Vil du evt kunne gå gjennom en ny "modningsprosess" senere, dersom det skulle være behov for flere egg? Eller vil det bli en for stor belastning for kroppen?

Beklager litt dumme spørsmål, men er helt "grønn" på dette området, så må jo spørre litt...

Synes det er veldig spennende i alle fall! Og krysser i vei for deg :klem:

Takk, andungen! Jeg er jo frisk og sterk selv, så jeg håper eggene mine også er det. Jeg er helt sikker på at dersom dette forsøket ikke gir resultater, kan vi prøve på nytt. Jeg stoler på at kroppen min klarer det, det har jo gått veldig fint denne første gangen (med unntak at min overmodighet i går). Så ja, vi skal prøve på nytt om vi ikke lykkes denne gangen. Det blir nok ikke helt med en gang, vi må spare opp penger, og klinikken sier uansett at man må vente tre sykluser før man prøver på nytt. En eller annen gang SKAL vi klare det, det har vi bestemt!

Ingen spørsmål er dumme, kjære andungen. Dessverre blir de eggene som ikke ble befruktet kastet :tristbla: Synes det er litt trist, ettersom jeg fikk ut så mange egg, men slik er det. Nå vet jeg i hvert fall at jeg kan lage egg, og at Puregon 150 ie fungerer bra på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bare ser innom her, jeg. Besøket i kveld var helt topp, det var en stor lettelse. Håper du har det fint, jeg føler det på meg at du får gode nyheter i morgen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Jeg bare ser innom her, jeg. Besøket i kveld var helt topp, det var en stor lettelse. Håper du har det fint, jeg føler det på meg at du får gode nyheter i morgen!

:klem:

Innom med en natt :klemmer:

Lykketil i morgen..

Lykke til i dag, Harlekin!

Håper delte egg i massevis! :hoppe:

God :klemmer:

Håper det blir skikkelig gode kvalitetsegg! :Nikke:

Som lager en (eller fem :ler: ) bebis(er) :)

Takk for hilsener og ønsker! :klem:

Nå er innsetting overstått. Jeg er herved ruger på to egg, ett tredelt og ett seksdelt :danser: Det ble dessverre ingen på frys, men jeg håper det ikke blir nødvendig :jepp: Uansett vet jeg, at når stormen har lagt seg, går det an å forsøke med nytt forsøk. Så forferdelig var det nemlig ikke! Jeg er ganske sliten og har vondt i magen (var visst lett overstimulert), så jeg klarer ikke helt å hoppe opp og ned av lykke :sukk: Men jeg satser på at det blir bedre snart!

Mannen tok peiling på magen med én gang han kom hjem, og spurte "hvordan går det med dere?". Jeg må nok belage meg på å være flertall en stund ... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var virkelig gode nyheter!

Ett som var seksdelt! Ja dette må bli bra! Jeg har en skikkelig god følelse, men jeg håper at du ikke gir opp, selv om det ikke skulle gå bra denne gangen. Syns det er så koselig at han snakker til deg i flertall jeg, var litt romantisk. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...