Gå til innhold

Bjellene og narren


Harlekin

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg meg en dagbok jeg også! Jeg skrev dagbok da jeg var yngre, men nå er det mange herrens år siden sist. Jeg vet ikke hvor mye jeg skriver her, eller hvor fargerikt laught.gif det blir, men gøy blir det nå uansett!

Litt om meg: Jeg er i slutten av tjueårene og bor i Bergen, Norges navle (ikke slå meg!). Jeg er samboer og forlovet med verdens beste mann - jeg har inntrykk at at det er mange av dem rundt om i verden! Men min er nå stort sett best, selv om han kan være umulig av og til.

Han har eget firma, og jeg jobber med språk i en ganske stort firma. Jeg trives godt med det, men jeg er ikke spesielt glad i å sitte stille foran datamaskinen åtte timer om dagen! Jeg prøver å trene et par ganger om uken, helst 3 ganger. Denne uken har jeg vært ganske flink, synes jeg, og trent 4 ganger! Men vanligvis blir det altså ca. 2 ganger. Jeg liker godt å jogge, men er ikke så glad i styrketrening.

Jeg bestemte at dette ikke bare skal bli en "prøverdagbok", selv om jeg nok kommer til å skrive mye om ønsket om barn. Grunnen til det er at det ikke blir særlig mye ordinær prøving, da vi har vært uten prevensjon i flere år, og nok ikke kommer til å bli gravide på egen hånd. Mannen min og jeg skal gjennom vår første ICSI ("prøverør", for de som ikke visste det) nå i september/oktober, og det er veldig spennende! For tiden har jeg sprayet med Synarela (del av behandlingen) i snart to uker, og akkurat det er ganske kjipt. Jeg har ca. 10 dager igjen før jeg begynner på sprøyter - da er det alvor! Akkurat nå føles det litt som jeg er i ingenmannsland: ingenting skjer, og det er ganske kjedelig og styrete hele greia. Men snart, altså!!!

Velkommen skal dere være, dere som (forhåpentligvis) titter innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hallo:

Gratulerer med ny dagbok! :blomst:

Er jeg førstemann innom?

Har sett deg rundt om kring på forumet her, og har lagt merke til at du alltid har masse fornuftig å si :) Håper virkelig dere får oppfyllt ønsket deres om barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig den dummeste personen på jord! Jeg fant ikke ut hvordan man lager dagbok, så jeg opprettet først en blogg, selv om jeg helst ville ha dagbok. Så opplyste en vennlig sjel ved navn Ann meg om at det var bare å trykke på "nytt emne" under dagbøker!

Jeg rødmer ennå av skam, altså :flau:

Men nå har jeg fikset koblingen slik at den fører til dagboken i stedet (ikke bli forvirret, Fisk).

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Imli! Så hyggelig med gjester i dagboken min. Hm, jeg er ikke alltid så fornuftig (se innlegget over), men av og til kanskje?

Jeg er foreløpig ganske optimistisk med hensyn til å få barn, jeg kan liksom ikke tenke meg at vi ikke skal klare det en eller annen gang. Vi må bare ta en dag av gangen, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg og mannen på Haukeland for å finne ut mer om balansert translokasjon, som er det som gjør at sædkvaliteten hans er nedsatt. Vi fikk vite at mannen er bærer av noe som heter Robertsonsk translokasjon, noe som er ganske uvanlig i befolkningen totalt sett, men en vanlig type translokasjon. Det er kromosomene 13 og 14 som er problemet: Et kromosom av typen 14 fester seg på typen 13. Altså er alt genmateriale til stede, men det er satt sammen på feil måte.

Dette har svært lite å si for ICSI-en, heldigvis. Det er en bitteliten sjanse for å få et foster med noe som heter Trisomy 18, som fører til store misdannelser og skader. Fosteret vil vanligvis dø i mors liv, og dersom det blir båret frem til fødselen, vil det dø snart etterpå. Dette høres skummelt ut, men det er som sagt veldig liten sjanse for at det kommer til å sje, ca. 0,5 promille. Risikoen for spontanabort er jo der, men spontanaborter kan jo skje av andre årsaker også.

Så vi er ganske lettet. Mannen tullet først (tror jeg ...) med at jeg burde få barn med en annen mann, men det vet han at jeg ikke vil. Det er ikke bare genene som teller, altså! Mannen har så mange gode egenskaper som jeg synes bør føres videre ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Heisann harlekin :)

men du :klø: hvorfor ligger du inne på generell dagbok da, og ikke prøverdagbok ? ;)

Jaja :) Nå vet jeg hvor jeg finner deg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Heisann harlekin :)

men du :klø: hvorfor ligger du inne på generell dagbok da, og ikke prøverdagbok ? ;)

Jaja :) Nå vet jeg hvor jeg finner deg :jepp:

Hei Ann! Hyggelig at du stikker innom :klem:

Tja. Jeg vil vel at dette skal bli en dagbok der vi snakker om mye mer enn barnelaging! Litt redd for at andre som ikke driver på med prøving ikke skal ha lyst til å lese her. Pluss, at jeg føler at vi på en måte er kommet forbi det jeg føler er "prøverstadiet". Vi har prøvd og får det ikke til, og nå må vi ha hjelp. Det er selvsagt prøving det også, men på et annet plan, hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner deg her også ;)

Jeg har lurt på å lage generell dagbok jeg også... Livet er jo så mye mer enn bare prøving, men, nå har jeg nå den boken min jeg da, så den får nå bare være der :) Forhåpentligvis får jeg flyttet den ganske snart :jepp:

Ha en riktig super dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner deg her også ;)

Jeg har lurt på å lage generell dagbok jeg også... Livet er jo så mye mer enn bare prøving, men, nå har jeg nå den boken min jeg da, så den får nå bare være der :) Forhåpentligvis får jeg flyttet den ganske snart :jepp:

Ha en riktig super dag!!!

Takk, du også. Håper formen er stigende! Ja, jeg tror ikke en dagbok med bare prøvernakk hadde blitt særlig moro å lese. Men litt må dere nok tåle :ler:

Hei. Titter innom og gratulerer med dagbok! :)

Takk skal du ha, Sisu! :velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå begynner prisen på medisinene virkelig å kjennes. Jeg var på apoteket i går og kjøpte noen av medisinene, og kjøper resten i dag. Sparekontoen min er smertelig tom. Dette "prøverørsrøret" er jammen ikke billig! :kjefte: Tenk så urettferdig: for de fleste er det gratis, og moro attpåtil! :fnise: Men det er veldig trist å nesten ikke ha råd til å bli gravid :sukk:

Men klarer vi det bare, skal jeg ikke klage. Mye.

Jeg tror jeg er en av de heldige som ikke får så mange bivirkninger. I hvert fall har jeg bare hatt noen små, kortvarige hetetokter, og litt hodepine og trøtthet. Ellers går det greit. Det er nesten litt skummelt å kjenne så lite - tenk om medisinene ikke virker? Men det står jo at ikke alle trenger å få bivirkninger i pakningsvedlegget, så da må jeg vel stole på det.

1 uke til jeg begynner på sprøyter! Jeg gleder meg faktisk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Bare innom og gjør meg kjent her i dagboken din!

Så leit, men også så fint, at dere er prøverørsprøvere! Nå skal ikke jeg si at barn som blir produsert med mor + far + kos er lite verdsatte, men hvis det er en ting barn av prøverørsprøvere kan være sikre på - så er det at de var veldig, veldig, veldig ønsket. Det er jo en plussting å ta med seg videre.

Lykke til! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Bare innom og gjør meg kjent her i dagboken din!

Så leit, men også så fint, at dere er prøverørsprøvere! Nå skal ikke jeg si at barn som blir produsert med mor + far + kos er lite verdsatte, men hvis det er en ting barn av prøverørsprøvere kan være sikre på - så er det at de var veldig, veldig, veldig ønsket. Det er jo en plussting å ta med seg videre.

Lykke til! :goodbye:

Takk, Supramundane, og velkommen! :goodbye: (som altså betyr "hallo" her hos meg, ikke "hadet")

Jeg er enig med deg angående at "prøverørsbarn" er utrolig verdsatte. Jeg er forsiktig med å si slikt i diskusjoner, for det kan lett såre, men jeg tror virkelig at det er større andel barn av prøverørere enn ikke-prøverørere som har det bra og er elsket. Men selvfølgelig er de fleste "vanlige" foreldre like glade i barna sine!

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på noe positivt: Siden jeg har få bivirkninger nå som jeg går på Synarela, som fremkaller en kunstig og reversibel overgangsalder, kan det kanskje bety at jeg får få bivirkninger når jeg kommer i den virkelige overgangsalderen! :jepp: Det må jo være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, Fisk, du også! :klemmer:

Jeg teller ned tiden til jeg kan begynne på sprøyter - 5 dager igjen :danser: Jeg føler litt at jeg lever i et vakum for tiden - ingenting skjer, liksom. Jeg har det ganske travelt og slitsomt på jobb, særlig siste uken har vært tøff. Det er så mange som er borte av forskjellige grunner, at det faller litt mye på de uheldige sjelene som er igjen :frown: Kanskje sprayen gjør sitt også, "endelig". Jeg har vært slitnere enn vanlig i det siste.

Og så er det så mange branner her for tiden! Det har vært seks branner de siste tre månedene ... det er litt ekstremt. Greit nok, det har vært varmt og tørt, men allikevel. Lurer på om det er en pyroman løs :haar: For første gang er jeg glad jeg bor i et murhus ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok dagens siste dose Synarela nå nettopp, da det plutselig gikk opp for meg at jeg har medisiner for tusenvis av kroner stående i kjøleskapet! Mannen så på dem og sa han skulle stille seg på gaten og selge dem til høystbydende ... jeg sa at jeg ikke trodde kjøperen kom til å få seg en god rus, bare hodepine, hetetokter og ellers dårlig humør :skratte:

Vi var hos mine foreldre på bursdagsbesøk for min bestemor i dag. Det var veldig koselig, for hun var så glad og fornøyd over feiringen! Hun bor på sykehjem, og selv om de er snille der, så har beboerne sikkert ikke så mange virkelige gleder der. Derfor er det spesielt når bestemor er glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...