Gå til innhold

Bjellene og narren


Harlekin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, da legger jeg igjen spor her hos deg! Jeg krysser fingrene for dere i prøvinga, og tipper dere knaller til på første forsøk og får to i slengen;)

Spennende:)

Vi også er litt einstøinger som liker oss litt for godt i sofaen og for oss selv. Ikke helt bra men men.. Jeg også er mye alene og koser meg med det.

Da stikker jeg snart innom å hører om det har vært noe :sengekos:

Eller slipper dere kanskje det? Skal dere sette inn egg? Eller får du hormoner nå sånn at du får eggeløsning?

I allefall, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lissi, takk for spor! Velkommen skal du være.

Synes det er helt ok å være einstøing, jeg! Ikke sånn at vi er eremitter, men trives godt i eget selskap. Det er veldig lurt å trives i eget selskap, tror jeg, for når det kommer til alt er det bare én person man er garantert å leve sammen med hele livet, og det er en selv. Da bør en helst like seg selv, ellers blir det et rimelig kjipt liv ... :sukk:

Første forsøk håper jeg så inderlig på, men to i slengen?? Hjeeelp :haar::ler: Klarer vi det, da? Men, jeg er kjempeglad for både en og to småttiser, jeg. Har ikke fortalt samboer at IVF øker "risikoen" for flerfødsler ... men det er jo ikke så mye økning, da.

Ja, vi slipper :humpe: Heldige oss! :skratte: Vi skal igjennom ICSI, altså prøverørsbehandling der de setter inn sædcellen direkte i egget (det er mine egg, altså). Først taes altså egg(ene) ut og befruktes med mannens sæd. Dersom de lar seg befrukte, og det er dessverre ikke alltid at det skjer, settes ett (eller to) egg inn igjen i kvinnens livmor. Befruktede egg av god kvalitet som man ikke bruker, kan man fryse ned og tine opp igjen ved en annen "anledning".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for eggmodningsdans, Fisk og Supramundane! Jeg synes jeg kjenner mer og mer aktivitet i eggstokkene for hvert minutt som går ... nå fikk jeg forresten en real hodepine og hetebølge av Synarelaen som jeg nettopp sprøytet inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lissi, takk for spor! Velkommen skal du være.

Synes det er helt ok å være einstøing, jeg! Ikke sånn at vi er eremitter, men trives godt i eget selskap. Det er veldig lurt å trives i eget selskap, tror jeg, for når det kommer til alt er det bare én person man er garantert å leve sammen med hele livet, og det er en selv. Da bør en helst like seg selv, ellers blir det et rimelig kjipt liv ... :sukk:

Første forsøk håper jeg så inderlig på, men to i slengen?? Hjeeelp :haar::ler: Klarer vi det, da? Men, jeg er kjempeglad for både en og to småttiser, jeg. Har ikke fortalt samboer at IVF øker "risikoen" for flerfødsler ... men det er jo ikke så mye økning, da.

Ja, vi slipper :humpe: Heldige oss! :skratte: Vi skal igjennom ICSI, altså prøverørsbehandling der de setter inn sædcellen direkte i egget (det er mine egg, altså). Først taes altså egg(ene) ut og befruktes med mannens sæd. Dersom de lar seg befrukte, og det er dessverre ikke alltid at det skjer, settes ett (eller to) egg inn igjen i kvinnens livmor. Befruktede egg av god kvalitet som man ikke bruker, kan man fryse ned og tine opp igjen ved en annen "anledning".

:skratte: Så bra dere slipper :sengekos: Det er jo bare arbeid :ler:

At det kan føre til flere barn trenger du jo ikke å fortelle din samboer. Det får bli en hyggelig overraskelse... hehe:) Utrolig spennende, og håper det går fort siden det er kostbart. Skjønner at det ikke er så gøy når det går hardt utover lommeboka.

Krysser alle fingre, og stikker innom her å følger med framover:)

Ha en god natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for eggmodningsdans, Fisk og Supramundane! Jeg synes jeg kjenner mer og mer aktivitet i eggstokkene for hvert minutt som går ... nå fikk jeg forresten en real hodepine og hetebølge av Synarelaen som jeg nettopp sprøytet inn.

Så bra med hodepine og hetebølge!!

Ja, eller, du skjønner hva jeg mener! Da skjer det i alle fall noen ting i kroppen!

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner! Alt som skjer er bra, uansett :skratte: I går og i dag har jeg litt stikkinger/trykk/småsmerter i mageregionen, som jeg håper er på grunn av sprøytene. De minner på en måte om eggløsningssmerter, men det får det ikke lov til å være! :nei: Ingen eggløsning, her skal eggene holdes på plass til de får annen beskjed! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

og takk for svar i IVF-tråden.

Hvilket fikk meg til å gå inn og smuglese aldri så bittelitt i dagboka di... håper det er greit. :sjenert:

Skjønner det er spennende tider, og håper virkelig det lykkes for dere på 1. forsøk. Det blir spennende å følge med på hva som skjer med dere, i november blir det vår tur...

De minner på en måte om eggløsningssmerter, men det får det ikke lov til å være! :nei: Ingen eggløsning, her skal eggene holdes på plass til de får annen beskjed! :ler:

Er overbevist om at det kun er eggmodningssmerter, intet annet.

det årner seg!!! (som de sier der jeg bor :tongue:)

:duskedame: heier videre på eggene dine :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dagboken min, Emea! Håper svaret mitt i IVF-tråden var til hjelp :)

Ja, jeg håper det er eggmodningssmerter jeg kjenner. De er litt annerledes, ikke så sterke, og på begge sider. Derfor håper og tror jeg det er modning, ikke løsning som foregår!

Ja, blir spennende for dere i november. Hvor skal dere ha forsøk?

Jeg prøvde forresten å komme inn i dagboken din, men fikk feilmelding?

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha kaffeeeee! :kaffekopp::sur: Jeg er så lei av å ikke få drikke all den kaffen jeg vil! Nå har jeg jammen meg levd på to kopper kaffe i fire måneder snart, og det er ikke nok til å holde Harlekin gående.

*phu*

Dagens utbrudd. Jeg elsker kaffe, svart som natten og i store mengder. Men, babyer og egg liker visst ikke kaffe, så derfor kan jeg ikke få det jeg vil ha. Urettferdig er det :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooo, det var en ny, fancy dans!

:duskedame::danser::duskedame:

Kaffe er ikke noe særlig uansett :ler:

Endret av Supramundane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Caya! I dansen er alle velkomne, og i dagboken min også.

Supramundane: Kaffe ikke noe særlig??? :slår: Sånn, nå er du kurert! *mumle, mumle*

Takk for dansing, du! Sjekk dansen min under:

Okei, skal vi se: Først :hoppe: :hoppe: vi litt, så :duskedame: :duskedame: vi litt, så :skya: :skya: vi mer og mer, så :bond: :bond: rundt og rundt, og :danser: :danser: til vi blir øre!

Til slutt :dåne: vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Harlekin!

Tusen takk for hilsen i boka mi! Måtte jo inn og smugtitte litt i din også :sjenert:

Kan love deg at jeg ikke gjør noe skummelt i forbindelse med trening/kosthold! Har et par venninner som har tatt i bruk heller usunne metoder, og det der vil jeg ikke være med på. Trener så lenge kroppen føler seg bra, tar en hviledag når kroppen ikke er i fullt så godt slag, og spiser relativt sunt og jevnlig. Ting tar tid, men det går! Og det er det viktigste! Men tusen takk for omtanken, varmer et andungehjerte :enig:

Hiver meg med i eggmodningsdansen her!

Først litt romantisk :romeo:

:danse::danse::danse:

:digge:

:klappe:

:danser::danser::danser:

:duskedame:

:hoppe:

:kaklehone::kaklehone::kaklehone:

og tilslutt en :roser: til deg med masse lykkeønskninger!

:klemmer:

PS: Egentlig var dansen MYE kulere, men hadde visst tatt litt vel mye i når det gjaldt disse smileyene... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette med prøverør er jo skikkelig interessant egentlig. Tenk at det går an å fryse ned befrukta egg og bruke dem en annen gang... Utrolig! Det er jo fantastisk at det er mulig. Og så slipper dere :sengekos: da, det må jo være en fin "bivirkning" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...