Gå til innhold

Bjellene og narren


Harlekin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på deg, håper du har en fin helg...:) Men det høres skummelt ut med de brannene!

Hei Sisu. Ja, det er faktisk veldig skummelt. Nå er det jammen med brann igjen i to bolighus i nærheten av der jeg bor. Har hørt på sirenene i en time! I går ble et hus forsøkt påtent, også i nærheten. Hva i alle dager er det som skjer? Politiet sier at de ikke mistenker en felles brannstifter, men jeg begynner virkelig å lure.

Bortsett fra det har jeg en fin helg, har vært ute og jogget i det flotte været og gjort husarbeid. Håper du også ha en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker unektelig litt rart at alle de brannene i samme område skulle være helt tilfeldige.. Men det er jo forsåvidt mulig..

Jeg bor på Landås, og vi har flere ganger kunnet sett røyken fra byen. Skummelt det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supramundane: Ja, det er mulig. Det har jo vært varmt og tørt lenge, og mange eldre hus har sikkert hatt dårlige elektriske anlegg også. Men det er jo litt rart at alt dette skjer sommeren/sensommeren 2008! Det har vært lignende værtype før, og jeg kan ikke huske at det var så mange branner da. Kanskje er det snakk om en eller flere personer som har blitt "inspirert" av branner med naturlig brannårsak, og tent på selv. Uansett liker jeg ikke dette i det hele tatt. Mannen min mener jeg ikke skal bekymre oss, og det er sikkert riktig, men dessverre har jeg ikke kontroll over følelsene mine i den grad at jeg bare kan la være å bekymre meg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen over. Synes både ukene og helgene går fortere og fortere! Finnes det ikke noen slags bremse på dette her?? Hjelpe meg, snart er jeg åtti og sitter på gamlehjemmet med strikketøyet mitt. Da må jeg forresten først lære meg å strikke :ler:

Vi har hatt moren til samboer og broren min på besøk i dag. Veldig koselig! Men to besøk på én dag, det er mye for oss, det. Vi er egentlig enstøinger, begge to. Liker oss godt for oss selv, eller sammen med et par nære venner/slektninger, blant annet søsteren min. Jeg har vel alltid vært en ensom ulv, som trivdes nesten for godt i mitt eget selskap. Litt mer sosial er jeg nok blitt, og jeg er ikke sjenert, men likevel. Litt flaks at mannen også er slik, så kan vi være enstøinger sammen :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går utrolig fort. Skremmende fort. Rett og slett ubehagelig fort! Jeg syns alvorlig talt ikke det er lenge siden jeg konfirmerte meg ..... og det begynner å bli en del år siden nå.

Høres ut som at du og mannen din er en perfekt match. Jeg misunner deg den delen med å trives godt i eget selskap - selv om jeg imponerte meg selv på det området i helgen. Vi er heller ikke så veldig sosiale, blir en middag med et vennepar i ny og ne. Jeg syns det er nok å være sosiale oss mellom, men jeg ser jo at de aller fleste (?) kanskje mener det ikke ville vært nok.

Håper du har hatt en flott start på uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Supramundane! Jeg vet nok at mange nok synes jeg er en raring, eller synes synd på meg fordi jeg går glipp av noe (mht vennskap). Det kan kanskje være. Men jeg synes ofte det blir slitsomt med for mye sosialisering. Jeg kan ikke være meg selv da. Det er et par mennesker i hele verden som jeg kan være meg selv sammen med, og det er samboeren min og søsteren min. I tillegg har jeg resten av familien min og nok venner/bekjente til at jeg absolutt ikke mangler selskap om jeg skulle ønske det. Jeg synes egentlig jeg har det kjempefint på det området, jeg!

Grei start på uken, bortsett fra at jeg har så forferdelig vondt i nakken :tristbla: Jeg har hatt problemer med den dumme nakken i flere år, og synes bare det blir verre. Blæh.

Håper du har det flott! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! Hvorfor kan jeg aldri slutte å bekymre meg?? Nå har jeg nettopp sluttet å bekymre meg for branner og pyromaner (ser ut til at politiet har tatt dem), så bekymrer jeg meg for økonomien, renteoppgang og bankkollaps. Jeg vet jo at jeg ikke kan gjøre noe fra eller til, så hvorfor kan jeg ikke bare ta det som det kommer?

Ante ikke at jeg var en slik bekymrer ... er skikkelig anspent i skuldrene (og den evindelige nakken) på jobb og veldig lite effektiv. Gleder meg til jeg er ferdig på jobb, da skal jeg gå på tur og stresse ned litt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en positiv ting også: I går drev samboer og planla hvordan leiligheten vår skal bli når vi må få plass til barnerom også :rødme: Det hadde han visst drevet og tenkt på lenge. Fine mannen min, han har tro på at dette skal lykkes :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt stikker i dag! :hoppe: Det gikk forbausende lett. Nålen gled inn som den velkjente kniven i varmt smør ... (ugh), og det sved bare litt når medisinen ble sprøytet inn. Jeg er ganske stolt over meg selv som klarte det! Derimot var det vrient dette med å få frem en dråpe i toppen for å sjekke væskestrømmen. Jeg må ha gjort noe feil, for plutselig kom det ut en liten sprut i stedet for den lille dråpen det egentlig skulle komme. Så jeg har nok mistet litt av medisinen, men jeg krysser fingrene for at det ikke var så veldig mye. Jeg må være mer forsiktig i morgen.

Hvordan gjorde du det, Ann?

Uansett er jeg ett skritt nærmere å bli :gravid: UL blir på torsdag neste uke. Håper tiden går fort, og mange fine follikler med fine egg utvikles til da! Jeg føler meg som litt av en medisinjunkie, nesespray og sprøyter om morgenen, folat og omega tre inntas også. Hva blir det neste??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med stikkingen!

Jeg kan overhodet ingenting om dette, så jeg vet ikke helt hva det dreier seg om egentlig.. Men jeg håper i alle fall det går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gjorde du det, Ann?

Når du skal få frem den første dråpen så skal du bare vri til du hører ETT klikk (der du trekker opp dosene).. Men NÅ er jo pennen allerede ladet på en måte, så nå trenger du ikke tenke på det før du skal bytte til en ny ampull :) Det går nok så fint så :jepp:

Blir kjempespennende på torsdag da :hoppe:

Måtte eggene dine modne seg fint :danser: :danser: "eggmodningsdansen har tatt turen inn til Harlekin !!!! Kom igjen jenter !!!

Endret av Ann78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Ann, Sisu og Supramundane!

Jeg vridde visst litt for mange ganger jeg :klaske: Men nå er det ordnet, som du sier. Dråpen har kommet av seg selv i går og i dag, så jeg har ikke måttet vri mer. Og da vet jeg hvordan det skal gjøres med neste ampull. Ellers går det helt problemfritt med sprøytene! Jeg synes jammen det er lettere med sprøyter enn sprayen, for den må lades på nytt selv om det står i bruksanvisningen at det ikke skal være nødvendig :angry: Synes det er litt irriterende, men men.

Takk for eggmodningsdans! *dans, dans, dans, oppå bore* Jeg blir med, og oppfordrer dere som stikker innom til å da dere en liten svingom også!

:danser::danser::danser:

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for eggmodningsdans, jenter! :hug: Men jeg tror nesten vi må danse enda hardere, for jeg kjenner omtrent ingenting i de nedre regioner. Hva ER dette for noe? Det er ikke det at jeg har så fryktelig lyst til å ha det vondt og ubehagelig, men jeg er nesten redd for at jeg ikke reagerer på medisinene. Jeg har jo hatt litt hetetokter og sånt, men svært lite i forhold til hva jeg hadde forventet. Nå er jeg på femte sprøytedag, og jeg kjenner lite til den "romsteringen" som de fleste sier de kjenner under utviklingen i folliklene. Jeg har litt vondt/stikking nede til venstre i dag, men jeg vet jo ikke om det er derfor. Men nå er det bare å stå løpet ut og håpe på det beste! Det blir i hvert fall en trøst å få komme til UL på torsdag og få litt svar på spørsmålene mine. Jeg er forberedt på at det kanskje blir nødvendig med flere dager på stikking. Uansett, dersom jeg tar feil og alt utvikler seg som det skal, tipper jeg det blir uttak (krysser fingrene!) i neste uke, kanskje allerede på mandag. Men vi får nå se!

Da setter jeg igang en ny runde med eggmodningsdans: :danser: :danser: :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...