Gå til innhold

Bjellene og narren


Harlekin

Anbefalte innlegg

Det er bra at du kjenner det litt i magen, da modner eggene seg fint vettu ;)

Jeg er også veldig glad i kaffe , men nå klarer jeg meg med EN kopp vanlig , og så drikker jeg koffeinfri hvis jeg har lyst på litt mer :jepp: Synes den er grei på smak jeg :)

Nå er det ikke lenge til uttaket Harlekin ;) ;) Blir spennende !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, Supramundane! Jeg har aldri fått en dagens rose før. Jeg ga deg en igjen i boken din, jeg. Du har alltid fine ord til meg også, som det gir meg en god følelse å lese. Tusen takk for det! :helen:

Ja, jeg kjenner det mer i magen nå, Ann. Særlig hvis jeg hopper eller lignende (ja, noen ganger bare hopper jeg! :hoppe: ), da er det skikkelig trykk. Så det foregår nok noe der. Bare eggene holder seg på plass nå da, til mandag, og ikke tror de kan vandre av sted på egen hånd i helgen!

Så godt med helg! I helgen skal jeg ta meg en siste joggetur på en stund (får vi håpe, ingen jogging i rugetiden, sa sykepleieren), gjøre husarbeid så leiligheten blir fin, drikke kaffe i sengen om morgenen (kaffestunden min i helgemorgenene er hellig!), spise god mat og slappe av sammen med gutten min. På søndag skal vi spise middag på kinarestaurant sammen med moren hans og litt mer familie. Håper vi ikke forsnakker oss ... vi har nemlig ikke fortalt om forsøket vårt til noen, og foretrekker å holde det for oss selv for øyeblikket. Bare dere jenter her inne vet om det!

God helg, folkens :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær forvirret, folkens, jeg har bare endret navn på dagboken min. Jeg synes den forrige tittelen sa litt lite. Men nå heter den altså Bjellene og narren, som er et vertshus i en bok av Agatha Christie. Boken handler om mr. Quin, som er en slags mystisk harlekinaktig skikkelse. En av mine favoritter!

Så vet dere det :)

Edit: Og ny avatar også ... den var litt skummel, men stilig.

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bjellene og Narren" :fnise: :fnise: den var jo litt fin da :ler: Litt skummelt bilde ja .. Er visst en del utskiftninger av avata`rèr her inne om dagen :ler: Jeg er heller ikke fornøyd med min avatar, så jeg får se om jeg finner et mer passende .. Jaja, vi vet jo hva vi heter, ikke sant :jepp:

Må ikke jogge for lang tur nå i helgen da ;) passe på egga dine :fnise:

Blir spennende :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sniklest litt inne hos deg, og fant ut at det var på tide og hilse pent :fnise:

Du går en spennende tid i møte, og jeg kommer nok til å titte innom her ganske ofte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Bjellene og Narren" :fnise: :fnise: den var jo litt fin da :ler: Litt skummelt bilde ja .. Er visst en del utskiftninger av avata`rèr her inne om dagen :ler: Jeg er heller ikke fornøyd med min avatar, så jeg får se om jeg finner et mer passende .. Jaja, vi vet jo hva vi heter, ikke sant :jepp:

Må ikke jogge for lang tur nå i helgen da ;) passe på egga dine :fnise:

Blir spennende :hoppe: :hoppe:

Ja, du vet, nå når jeg har funnet ut at man må trykke F5 for å få frem den nye avataren, ble det plutselig mye mer attraktivt å bytte avatar :fnise: Navnet er uansett det samme, det, så da mister vi ikke hverandre!

Neida, jogget rolig og fint i dag. Jeg tror ikke noe datt ut! :ler:

Har sniklest litt inne hos deg, og fant ut at det var på tide og hilse pent :fnise:

Du går en spennende tid i møte, og jeg kommer nok til å titte innom her ganske ofte..

Velkommen, Myrthel! :vinke: Takk for at du stikker innom. Jeg har det også med å snike litt først, før jeg legger igjen et spor. Bare stikk innom så ofte du vil! Spennende håper jeg det blir, ja ...

Liker avataren!

Jeg også. Natta! :natti:

Ja, synes avataren var ganske tøff, jeg. Selv om jeg blir litt redd når jeg ser på meg selv ... ville ikke truffet på meg i et mørkt smug en natt! :haar::ler:

------------------

Da er siste spraydose Synarela tatt, og eggløsningssprøyten Ovitrelle er satt. Medisinfri dag i morgen! Tenk, jeg har gått på medisiner i mer enn én måned. Uvanlig kost for meg, eneste medisinene jeg tar er en Paracet i ny og ne. Hatten av for dem som må gå på medisiner daglig over lengre tid! Jeg har forøvrig funnet ut at jeg er kjeeempeflink å sette sprøyter. Jeg kjente ikke eggløsningssprøyten i det hele tatt, omtrent. Stakkars mannen måtte gå å sette seg inne på kontoret sitt, han er ikke noe glad i sprøyter :troest: Han skulle hjelpe meg å få ut litt luft av sprøyten, slik at jeg ikke fikk det i meg. Han var redd jeg likevel fikk luft i meg, så jeg måtte sitte litt inne med ham etterpå og vise at jeg var i fin form.

Da er det bare å håpe at eggene mine modnes fint, og at de ikke prøver å stikke av før de blir hentet av legen mandag morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagsnatt, får jeg nesten si! :)

Jeg syns du er utrolig flink med medisineringen.. og har utrolig stor forståelse for hvordan mannen din føler seg. Det er ofte bedre å oppleve noe på sin egen kropp, enn å se det på andres.

Håper det blir full klaff til mandagen - det må det jo bli!

Natta! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Supramundane! Håper du har det bra :klemmer:

Jeg har ikke noe problemer med verken sprøyter eller blod, så for meg har dette vært mer en bekymring om jeg får det til skikkelig. Det er nok ille for dem som har sprøyteskrekk. Mannen er jo en sånn matcho-tøffing vanligvis, men han takler ikke sprøyter så godt. Har besvimt og sånt før. Stakkars gutten min.

Imli: Boken heter De dødes advokat på norsk (på engelsk heter den The mysterious mr. Quin). Det er en egen overnaturlig stemning i den boka som jeg elsker. Jeg liker de "vanlige" Agatha Christie-bøkene kjempegodt også, men kanskje ekstra godt de med en overnaturlige spissen. En annen bok med litt overnaturlighet er Hound of Death (jeg vet ikke hva den heter på norsk) - den er bare superbra! Fryser på ryggen når jeg leser den ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ut på bibilioteket å låne mer Agatha Christie*

Gjør det! Og så lærer du T opp til gode litterære vaner med én gang :fnise: Men kanskje litt tidlig å lese høyt fra en Agatha Christie-bok ... de er jo skumle og fulle av mord og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Harlekin!

Er bare en liten tur innom boka di for å se hvordan det går med deg :) Og for å ønske deg lykke til i morra! Noen utrolig spennende dager dere går i møte! Håper eggene dine er helt perfekte, og at det blir ruging fra onsdagen av :kaklehøne:

Gleder meg til å snike innom her utover i uka! Stilig avatar forresten, tror jeg må gå litt på jakt jeg også... Forandring fryder!

Ønsker dere en super søndagskveld, og en fantastisk uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg til i morgen. Fy flate, jeg er faktisk redd for de neste dagene! Dette kom liksom så brått på (ja, jeg vet at jeg har klaget over at ting har tatt sånn tid, hva kan jeg si ...). Det er så mange usikkerhetsmomenter knyttet til dette. Tenk om de ikke får ut egg eller nesten ingen egg, tenk om ingen blir befruktet (det skjer noen ganger), tenk om de ikke deler seg som de skal og ingen kan settes inn, tenk om eggene blir satt inn, men jeg får negativ test, tenk om jeg får SA/MA, tenk om barnet har Trisomy 18? Hvordan kan det gå bra med så mange ting som kan skje?

Pluss at jeg gruer for selve uttaket, har hørt fra andre at det kan være veldig vondt. Jeg er sikkert ikke at dem som har det vondest før uttak, og allikevel er eggstokkene såpass ømme at jeg får frysninger bare ved tanken på at noen skal røre ved dem. For noe dritt. Så urettferdig at jeg skal måtte ha det så vondt for å få barn.

Det verste blir likevel gutten min dersom vi ikke lyktes. Han virker å glede seg mer og mer, snakker mye om forsøket og barn, sier hele tiden "tenk om du blir gravid?" og "tenk når du blir gravid?"". Han kommer til å bli så lei seg. Jeg tror heller jeg vil ha det vondt selv enn at en jeg er så glad i skal ha det vondt.

Og så er jeg full av selvmedlidenhet i kveld. Akkurat nå ser jeg bare den mørke siden, men jeg vet jo så inderlig godt at det finnes en lys måte å se den på også. Det er bare litt vrient å se den akkurat nå. Men jeg skal prøve å slutte å synes synd på meg selv, snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære Harlekin. Jeg skjønner at dette ikke føles så veldig greit akkurat nå. Det er tydeligvis mange ting som skal klaffe for at dette skal gå bra, men det har det jo gjort til så mange andre!

Håper det ikke blir så smertefullt for deg i morgen, men mens det står på så prøv å bit tennene sammen og tenk på hvorfor du gjør dette. Tenk på hva målet er, på hvor godt det kan gå.

Leit å tenke på at gutten din kan bli så såret, men dere har hverandre. Dere går begge igjennom det samme, og det er godt, da kan dere støtte dere på hverandre.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...