Gå til innhold

Bjellene og narren


Harlekin

Anbefalte innlegg

Takk for ellevill dansing, Sino, Andungen, Imli og Supramundane! Hvordan kan dette ikke gå bra, med så mye støtte? :klem: til dere alle sammen!

Supramundane: Takk, jeg er glad i kaffen min, jeg! :kaffekopp: Det var tungt å kutte såpass mye ned som jeg har gjort. Hvis jeg er så heldig og blir gravid, må nok koppene ned ytterligere, ettersom koffein kan forårsake spontanaborter. Men én kopp om dagen går kanskje an?

Andungen: Bra du tar det kuli med hensyn til trening og sånn. Trening er supert, ikke tvil om det, men restitusjon mellom øktene er like viktig. Det høres ut som du har funnet en god balanse!

Dansen din var kjempeflott! Jeg prøvde også å lage en "superkul" dans, men fikk beskjed om at jeg hadde overskredet grensen for smileyer ... så da ble det en noe moderat dans i stedet! Den virker sikkert den også :jepp:

Imli: Ja, det er fantastisk at det går an med prøverør. Teknologien har nådd langt siden Louise (det første prøverørsbarnet som kom til verden på åttitallet, tror jeg) ble født. Egentlig er det jo fantastisk at det faktisk kan begynne å vokse noe inne i et menneske! Men å slippe :sengekos: er jeg ikke så sikker på at jeg har lyst til. Jeg tror jeg skal fortsette med det, som en hobby! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du har hatt en super dag!!!

Nå MÅ jeg få gjort noe fornuftig her.. :sukk: Når i all verden skal jeg få tatt meg selv i nakken...

Spennende med ICSI, jeg håper virkelig at dere lykkes!!!! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kopp kan sikkert ikke skade, men hvis du klarer så kan du jo kutte ut den og?.. som en ytterligere pluss. :)

Jeg tipper det klaffer som bare juling uansett jeg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter. Jeg må innrømme at jeg er litt i tvil om alt klaffer på første forsøk, men jeg prøver å se positivt på det. Tanken på prøvingen er vel egentlig det som "holder meg oppe for tiden. Så det er verdt å prøve! Hvem vet, kanskje går det flott på UL? Jeg er veldig spent og litt redd for hva jeg får vite. Frem til da lever jeg i lykkelig uvisshet, og kan i hvert fall late som alt er bra og som det skal være!

Supramundane: Ja, jeg vil det gjerne, slutte helt med kaffen, men det er så sabla vanskelig! *mumle, mumle* :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så er det vel ikke noen større eller mindre sannsynlighet for at det skal klaffe på første forsøk som på f.eks syvende?

Eller tar jeg helt feil nå? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har du helt rett i, Supramundane! Men oddsene er at man lykkes til slutt etter mange forsøk. Dessuten prøver legene ofte forskjellige metoder, medisiner og medisindoser etter som de finner ut hva som fungerer best på akkurat den personen.

--------------

Jeg klarte å stikke meg til blods med sprøyten i dag :tristbla: Traff nok rett på en blodåre. Det sved ganske mye etterpå også. Gleder meg til å bli ferdig med dette medisinstyret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom for å oppdatere meg og si hei :vinke: Ha en fin dag!

Takk Sisu! Ha en flott dag du også.

Lykke til i dag, kjære Harlekin! :blomst:

Tusen takk, Supramundane! Jeg er skikkelig nervøs, altså ... håper på gode nyheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er UL vel overstått. Dette var jo ikke noe å grue seg for! Jeg gruet meg vel ikke for selve undersøkelsen, som kvinne blir man jo proff på den etterhvert :fnise: , men i tilfelle jeg skulle få dårlige nyheter eller noe. Men det gikk heldigvis fint!

Legen og sykepleieren kom ut i venteværelsen og hentet meg personlig, de ropte meg ikke opp eller noe. Det burde de kanskje gjort, for da vi kom inn og legen begynte å bla i papirene sine, viste det seg at de hadde hentet inn feil person! Det var den andre jenta på prøverommet (som tilfeldigvis satt slik at hun var litt skjult) som skulle inn først :ler: Jeg snek i køen, altså, men det var ikke med vilje ... selve undersøkelsen gikk jo superkjapt også, var ute derfra etter et kvarter.

Legene hadde visst vært flinke med å beregne Puregon-dose på meg, 150 ie var den helt riktige dosen, viste det seg. Jeg var akkurat der jeg skulle være i utviklingen av eggposene (så flink jeg er :skratte: ). Fascinerende å se de mørke sekkene på skjermen! Legen sa at det lå an til kanskje 10 egg. Da håper jeg det blir 10 supre egg av platinakvalitet!

Det blir uttak på mandag, som jeg hadde tenkt meg. Nå er jeg skikkelig spent, nervøs og litt redd, men mest glad. Tenk om vi får en baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var virkelig gode nyheter. Dette gikk jo rett og slett så bra som det kunne gå! Dere er kjempegodt på vei til det endelige målet, og dette var jo en fantastisk start!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Så godt å lese at det gikk så bra i dag! :duskedame:

Du er jo helt suveren til å modne egg! Skal se ordet Hønemor får en helt ny betydning :skratte:

Gleder meg til å følge deg videre, og fortsetter dansen for at dette skal gå bra! (nå den store hønedansen.....)

:kaklehone: :kaklehone: :kaklehone:

Håper du går inn i fredagen og helgen med en skikkelig godt følelse!

Ikke for mye :kaffekopp::ler:

God :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, jenter :klem: Tenk at det gikk så bra! Jeg hadde liksom ingen følelse til eller fra, for alt var så uvirkelig, liksom. Men nå føles det rent dagligdags. Prøverør? Pfff, any day! :fnise:

Dersom vi får ut 10 egg, er visstnok det er bra resultat. Det bør ikke være for mange, og ikke for få. Hvis det blir altfor mange, er det visst sjanse for at eggene er av dårligere kvalitet, mens det alltid er noen egg som faller fra (dvs. ikke lar seg befrukte), så da er det greit å ha noen egg "å gå på" også. Men vi får se hvor mange egg det blir til slutt! Skal prøve å ikke ha for mange forventninger, men det er litt vrient.

Hønemor? :hoho: Ja, der har du meg. Det er jo unektelig det jeg blir. Vi snakker om egguttak og egginnsetting og rugeperiode. Høres veldig hønete ut, spør du meg!

Ja, den kaffen, den kaffen! Har bare drukket én kopp i dag, så langt. Jeg tror jeg kommer til å klarer å redusere i rugeperioden (kremt), for da er det jo en liten spire i meg, og jeg må sørge for at den har lyst til å bli her en stund. Litt mer motiverende, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 10 egg! Du er god på å ruge, skjønner jeg :fnise:

Nå krysser vi fingrene for at de er av god kvalitet og kan lage bebis(er?) for dere! Når kan de settes inn?

Ang. kaffe under svangerskap, så sies det at 3 kopper om dagen er helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Imli. Jeg er ikke blitt ruger enda (det blir jeg når det settes inn befruktede egg i meg), men får håpe jeg er en god ruger i tillegg til en god "eggmodner" :ler: Dersom alt går bra med uttak, og det blir befruktede egg, er det innsetting på onsdag som kommer.

Tre kopper?? Det var jo kjempemye. Så herlig ... kjenner duften av :kaffekopp: allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du var i alle fall en god eggprodusent da ;)

Men det er jo ikke lenge til insetting da? :hoppe:

Snart bolle i ovnen :Nikke:

Ja, snart blir jeg nok ansatt av Prior! :skratte: Niks, innsetting (dersom alt går bra) blir på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå burde jeg være fornøyd. Jeg har endelig fått noen av de etterlengtede symptomene. Men nå vet jeg jo at alt er vel, så jeg er ikke så glad for det likevel. Har endel vondt i nedre del av magen i dag, og føler meg generelt uvel. Heldigvis er det snart slutt på dette medisinstyret! Jeg gleder meg :jepp:

Hadde hodepine i morges og utover formiddagen, og det som hjalp på den var ikke Paracet som vanligvis virker utmerket, men en kopp kaffe :kaffekopp: Hadde ikke drukket kaffe tidligere i dag, og det var ikke kroppen fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne her skal du få av meg: :dagens-rose: . Virtuell og ikke så veldig velduftende, men det er tanken som teller.

Den skal du få fordi;

Jeg beundrer deg for prosessen dere går igjennom med medisinering, ruging og alle følelsene som hører med, og for at jeg kan få lære noe av det gjennom alt du forteller.

Jeg setter uendelig stor pris på kloke, støttende og gode ord i boken min. Du er kort og godt vidunderlig.

Og så en liten dans for å runde av:

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...