Gå til innhold

Samboer -> Gift -> Hva nå?


Nique

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Ferien er over, og jeg er tilbake på jobb.

Det var en kjempefin uke i Hellas, med nydelig vær, og masse aktivitet (faktisk :fnise: )

Det var skikkelig kjipt å komme hjem til det regnværet igjen, post-ferie-depresjon almas.

Men vi er tilbake på jobb, og på treningsenteret :)

Og i kveld skal jeg på min første hockeytrening.

Jepp, ishockey faktisk. Skjønner ikke helt hva jeg har tenkt på når jeg sa ja, men det blir spennede å prøve.

Meg på isen, det er nok endel som skal få seg en god latter da.

Jeg kommer ihvertfall til å være godt polstret i alt utstyret :hoho:

Advarsel; en smule guffent;

Jeg klarte da å pådra meg en skikkelig guffen betennelse i huden på ene hoften rett før avreise, så når jeg kom hjem og kom meg til legen, så var det rett på hestekur med antibiotika og smertestillende. Forrige uke var jeg tilbake hos fastlegen, og hun spurte om hun skulle ta hull på betennelsen, og jeg ble kjempelettet, for den var skikkelig smertefull. Opp på bordet, og jeg venter på en evt bedøvelse, men neida, *snipp-snipp*, og så begynte hun å trykke.

:hakeslepp:

Jeg trodde jeg skulle røske i stykker benken jeg lå på. Jeg har aldri kaldsvetta så mye tror jeg. Det var ikke sjanse for invendinger, hadde mer enn nok med å puste, og prøve å ligge i ro.

Så la hun inn dren, plastra meg sammen, og sendte meg avgårde med ny antibiotikakur, mer smertestillende, og henvisning til sykehus for kirurgisk fjerning.

Fastlegen min er effektiv så det holder ja. :overrasket:

Men akkurat der og da, så hadde jeg lyst å lappe til henne for å ikke advare meg om smerten. Eugh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem. Og fy så vondt det der hørtes ut. :klem: Treffes en dag?

Det vil jeg gjerne :)

Jobber dagtid denne uken, men ser du er hjemme med vesla, vente til hun er frisk kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen vår er tydeligvis ute på vift :(

Hun har nå vært borte i 24 timer, og jeg er da overengstelig.

I går fikk jeg telefon fra den lokale barnehagen (7 telefoner faktisk, ubesvarte anrop), de lurte på om jeg savnet en katt. Hun har da kommet seg dit, og gått inn og ut, og kost med barna i mange timer. Men når jeg ringte dem opp igjen, sa var det ingen som fant henne, og hun var heller ikke utenfpr når jeg tok en tur dit i går kveld.

Jeg håper bare hun finner veien hjem igjen.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snoopy_93

Gamle katten min var gjerne borte i 4uker av gangen og kom hjem da. Jeg trodde katten var død, det gjore mamma og pappa + min bror også - så vi skaffet oss gullfisk, og dagen etter at den fisken var i hus så kom katten. :P

Pusen kommer nok hjem skal du se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag uten tegn fra henne. Håper hun bare er ute og koser seg, har blitt fortalt at hun-katter gjør slikt selv om de er steriliserte.

Hjemom en tur etter jobb, før jeg forsvinner ut igjen for å komme meg på treningsenteret.

*poff*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus er funnet :nigo:

Hun hadde søkt ly de siste dagene utenfor huest til et par, lekt med hunden deres, men ikke vært så glad i kattene deres :fnise:

Så de tok henne med til dyrlegen for å sjekke om hun hadde chip(hun har mistet båndet sitt), og dermed fant de oss :)

Yay :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jada, neida, så joda...

Full fart de siste ukene, med både trening, lisenskontrollør på døren, skader på isen, og mere antibiotika og legebesøk for mere kutting. Med bedøvelse denne gangen.

Siste tabletten med antibiotika ble tatt i dag, nok nå. Nå har jeg vært på 3 forskjellige typer, over 4 uker, så det får vitterlig holde. Nok kutting i meg også for den saks skyld.

Dagen i dag har vært ganske så effektiv så langt.

Fått bestillt verkstedstime for bytte av katalysator. Den gamle er sveisa fast av en eller annen tåpelig grunn, så jeg får ikke gjort det på egenhånd :kjefte: Prøvde et eksos-verksted først, men de nekta å sette på den katalysatoren jeg har skaffa, siden den kommer fra en bilopphugger, ergo ikke helt ny.

Og jeg ser den, absolutt, siden de driver med de garantiene de gjør.

Men jeg har ikke råd å betale 4500,- for ny katalysator til bilen min altså, så mye er den ikke verdt, ihvertfall ikke når jeg allerede har skaffet en fullt fungerende orginal katalysator.

Så mekonomen er min venn..

Nye vinterdekk har jeg fått bestillt, samt time til skifte. Igjen, bilen må til folk med verktøy, siden det ikke er mulig å oppdrive felger til bilen min, så jeg har bare 1 sett felger. -94 modell, skulle ikke vært så vanskelig, men joda.

Det blir ikke så dyrt heldigvis.

Resten av småplukket fikset vi på egenhånd med bilen, med god hjelp av min far og svogeren min, så nå funker både motorvifte og varmespjeld igjen. Nye bremseskiver og klosser er klar til montering. Klar til vinteren.

Lisenskontrolløren ja, det var jo artig. Nå hadde jeg forsåvidt mitt på det tørre, ihvertfall delvis, siden vi har ny TV, og ikke hadde TV før, men butikken vi handlet tv hos har ikke sendt melding videre slik de egentlig skal. Det gikk greit virker det som, og vi la ikke skjul på at vi hadde tv. Det hadde ikke hjulpet uansett, jeg er forferdelig dårlig på å lyge, og stilt i sånne situasjoner blir jeg satt litt ut, så jeg svarer som sant er :fnise:

På isen er jeg litt mindre Bambi, og litt mer i klassen amatør. Så det går fremover. Av og til knestående med lette variasjoner av mageleie, type flatt. En skjelden gang går det baklengs også. Da ender jeg som regel med rompa på isen, det skal innrømmes, men jeg er godt polstret i utstyret.

Det er ihvetfall mer gøy enn slit nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det har oppstått en situasjon på jobben min. Uten å skrive for mye, så er jeg da et vitne i en pågående intern sak, og vedkommende vet fremdeles ikke at h*n nå er under lupen.

Det er skikkelig guffent, siden vedkommende har en såpass kollegial god tone med meg til vanlig. Desverre er dette en del av jobben min :sukk:

Det har vært noen vanskelig uker, med søvnmangel, mageknip (av alle ting) og kvalme, beint ut motvilje mot å gå på jobb om morgenene. Går noe bedre denne uken. Nå går jeg bare og venter på at advokatene på stedet skal gjøre sitt, så får vi se om det blir politimat ut av det. Det regner jeg med. Mine sjefer håper jeg ikke trenger å bli trekt inn personlig, at det holder med vitneutsagn. Blir det for ille etterpå, så blir jeg fort omplassert til nytt sted. Det er fordelen med å være i ett eksternt firma.

Skikkelig utkjørt for tiden, urk :tristbla:

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Lang pause fra KG.

Situasjonen på jobb løste seg etterhvert, det ble heldigvis ikke noen stor sak av det.

Bilen min har takket pent for seg, og skal nå dit snille biler drar når de ikke kan brukes lengre. Bilopphuggeren med andre ord.

Etter en uke med hjerte i halsen, med kjøring til og fra jobb, hvor jeg hver kveld har vært overlykkelig over at bilen holdt ennå en dag, så er ny bil endelig på plass. Det er den nyeste bilen jeg noensinne har hatt. Ikke at jeg har hatt så frykelig mange biler. Uansett, 2000 modell, 85000km, med garanti, kjøpt hos forhandler.

Glede.

Sliten, lengter etter våren. Vil ha sol og bar bakke igjen, jeg er lei av is og snø.

Apropos sol; 31 mai bærer det avgårde på ferie. Litt tidlig med nedtelling muligens, men det er bare 3 måneder til med jobb. Mmm ferie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, jeg har blitt skjært opp, klippet i, og lappet sammen igjen.

Under kontrollerte forhold, av operasjonslege :fnise:

Fikk endelig innkallelse til operasjon, så nå har de fjernet den talgkjertelen som gav meg den guffne betennelsen på hoften i høst. Da tok de like godt og fjernet en kul jeg hadde under armen også.

Det var selvfølgelig på motsatt side av den på hoften, så det har blitt en uke med urolig søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt igang med jobbhelg igjen.

Har tatt opp igjen strikking av et teppe/pledd jeg begynte på i sommer,det begynner å hjelpe på nå, mangler bare 2/7.

Tror kanskje ikke dobbeltsidig strikking kommer til å gjenta seg, evighetsprosjekt.

Men dagen har da går unna likevel, med nevnte prosjekt, og film på laptoppen.

Gleder meg til mandag jeg da, da har jeg fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye for 2 dager med fri :roll:

Fikk telefon kl 07:30 i morges; du må komme på jobb, det er ingen andre.

Samvittigheten tilsa at jeg da måtte stille opp.

Jaja, godt med overtidsbetaling ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Oi, her er det lenge siden jeg har vært innom, men det har jo vært en lang pause også da :gjeiper:

Overtidsbetalt er alltid fint, men jeg føler liksom ikke helt at jeg ser belønningen før jeg får lønninga. Akkurat der og da er det ikke så moro ;)

Håper det gikk fint i dag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har hatt oppvaskmøte på jobben.

Det trengtes, for å si det slik. Det toppet seg på jobben for for en måneds tid siden, hvor vår leder på stedet (kollega med noe med ansvar), begynte å kalle meg dum flere ganger i en diskusjon vi hadde, og at jeg bare kom med dårlige løsninger. Trivielt problem som jeg og en annen hadde funnet en god løsning på, men det falt ikke helt i smak tydeligvis, da det ikke var _hans_ løsning.

Det er tydelig at det ikke bare var meg han har lagt seg ut med, 2 andre kollegaer hadde fått nok også.

Jeg har prøvd å snakke med ham, men så fort jeg nevnte at han var noe negativ, så fikk jeg slengt tilbake 100 ting jeg måtte skjerpe meg på istedet, så jeg gav opp, og kontaktet sjefen vår istedet.

Sjefen trådte til, og innkalte samtlige til møte. Mye diskusjon, men det gikk rolig for seg, og beklagelse kom det også, i plenum.

Har gått i 2 uker og grua meg til møte, jeg er ikke noe glad i konflikter, men noen ganger må man bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...