Gå til innhold

Samboer -> Gift -> Hva nå?


Nique

Anbefalte innlegg

Tusen takk for i går, det var kjempekoselig. Og vi må se om vi klarer å få til en strikkedate. :klem:

Bedre sent enn aldri :)

Det var kjempekoselig forrige lørdag.

Strikkedate ja, vi finner nok en dato. :klem: Noen forslag? eller vente til etter jul?

Ellers har jeg hatt en opptatt uke. Cata ble utgitt, bilen ble solgt, og vi prøver å finne kommuner vi vil bo i, så vi vet hvilke kommuner vi kan sende lånesøknader til.

Vi fant en leilighet i går kveld, som vi kunne tenke oss, og den ligger i et område jeg har veldig lyst å bo i. Og husleien var relativ lav, og inkluderer internett/kabeltv.

Det går nesten opp i opp, med lavere strømutgifter enn en enebolig vil ha. Ringte riktig kommune i dag, for å høre om jeg kunne fakse over lånepapirer mm, for litt fortgang i saken.

Men saksbehandler for det var selvfølgelig bortreist frem til mandag, og visning er på søndag :sukk:

Vi reiser og ser på den uansett, melder interesse ihvertfall, og håper det ikke dukker opp noen andre :fnise:

Den var knallfin, på bildene ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare fortelle :fnise:

Er noen søte karer på jobben, eldre alle tre, har vel runda 50 og litt til kan jeg tenke meg, men jeg vekker tydeligvis litt beskytterinstinkt hos ene, fikk pepperspray av ham i dag, den måtte jeg lære meg å bruke. Andremann er veldig på godpraten, og tredjemann er bare rå, på sin egen sære måte :ler:

De gir en god dag på jobben alle tre.

Han; "bruker du lebestift?"

Meg; "eh, nei, gjør nok ikke det"

Han; "det må du begynne med"

*Jeg er nå litt tvilende til denne samtalen*

Han; "Ja, du må bruke denne, det er pepperspray" etc..

Sånn går dagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har lagt inn bud :hoppe:

Fikk telefon fra Kommunen i dag, vi er godkjent for toppfinansiering.

Svarfrist bud, romjulen.

Død og pine...

Julegaver er ferdig og pakket, søster kom trygt frem fra 30+ grader, til 20- på flyplassen.

Stakkars jenta fikk kuldesjokk, hu hadde ikke mye lyst å reise hjem til Norge nå.

Men jeg er overlykkelig over å få henne hjem :nigo:

Sertifikatet kommer forhåpentligvis en gang etter nyttår, jeg må da være verden tregeste person når det gjelder kjørelæring :sukk:

Positive er at kjøreskolen jeg bruker har ekstremt lav strykprosent. Det kan man leve med.

For en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: :bond:

Sånn føles det akkurat nå. Med en stor dose :bolledeig: på toppen.

Også er det gjennomtrekk av kaldluft hos meg... dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nisse: God jul! :nisse: og om du enda ikke har fått somla deg til å se Harry Potter du heller, det ble plutselig litt travelt for meg før jul, så kanskje vi kunne sett den i romjula om du er i Oslotraktene? :nissevink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:nisse: God jul! :nisse: og om du enda ikke har fått somla deg til å se Harry Potter du heller, det ble plutselig litt travelt for meg før jul, så kanskje vi kunne sett den i romjula om du er i Oslotraktene? :nissevink:

Jaaa, jeg har dagvakt i romjulen :) Må nok ta med søster også, håper det går bra.

Ønsker deg en riktig god jul, håper dere får en koselig feiring.

Jule :klemmer: fra meg.

:nisse: God jul til dere alle :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelden før kvelden, og timene går uendelig sakte her på jobb.

Har strikket ferdig et par nye pulsvanter, med tommel denne gangen, skikkelig tykke, skal bli gode å ha.

Jeg er noget satt ut i kveld, hele hus-situasjonen føles uvirkelig. Det har gått så fort.

Fra første beskjed fra saksbehandler i kommunen om at behandlingstid nok var et par uker, til å få en hastesak igjennom på ett par dager. Samme dag som de siste papirene ankom saksbehandler, så fikk vi telefon med godkjennelse.

Og dette er NAV vi snakker om. :) Jeg er positivt overrasket.

I morgen formiddag er det bare å pakke seg ut i bilen, og kjøre avgårde til opphavet.

Da kan julefeiringen begynne :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hvordan går det?? Når overtar dere huset??

Oi, nå er det en stund siden sist jeg var her :)

Mye å ta tak i for tiden. Overtagelsesdato er satt til 1.februar, så vi må snart begynne å pakke ned leiligheten. Hvis nå bare megler kunne få ut fingeren og sende over kjøpskontraken så banken faktisk utbetaler lånet. Ringte megler i dag, og han hadde glemt å sende kontrakten, det blir gjort i dag. :sukk: når den er mottatt er det bare å faxe til banken, samt kjøre innom boligkontoret med en kopi, så de også betaler ut sin del. Så er vi igang.

Gleder oss kjempemasse :nigo: , masse planer, men først skal vi komme oss på plass, og få ting i orden.

Ellers; jeg har fått time til oppkjøring.

I morgen.

Før jobb.

2 siste ukene har bestått av kjøretimer, jobbing, og nerver. Masse nerver.

Men ingen nerver i dag.

Litt sommerfugker i magen, men det skal man ha, ellers føler jeg ting er veldig klart egentlig. Vil ikke vite hvor mye cash som har gått ut i kjøretimer, det er litt uvesentlig nå. Borte er de.

Magen ja, jeg har begynt på en lav-karbo diett. Spennende, og litt uvant, men det er god mat. Så gjenstår det å se om det blir noe resultat av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

copy-paste fra annen tråd;

:danser::reise: oh yeah

Bestått.

Men la det være sagt, jeg satt med en vond klump i magen, for i byrjan av timen, så rota jeg etter at jeg gikk glipp av en avkjøring (jeg kjørte for sakte rett etter, så sensor måtte be meg gasse på), samt at jeg havnet bak en traktor (som lå i 40 på motorveien), og jeg turde ikke kjøre forbi, for jeg var usikker på når jeg skulle kjøre av neste....

Det kommenterte sensor, at det burde jeg visst, for det stod merket.

Men jeg kjørte prikkfritt ellers, så han hadde ingen tvil om å gi meg lappen.

*puste lettet ut nå ja*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...