Gå til innhold

Samboer -> Gift -> Hva nå?


Nique

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tålmodighet, kom og ta meg :sukk:

Ringte legekontoret, ingen resultater ennå, prøv igjen i morgen.

I morgen skal jeg ha glattkjøring. Tror det kan bli ganske så greit egentlig.

Hele dagen går bort til det, så får jeg en liten fridag torsdag, for å å jobbe frem til søndag kveld kl 20:00.

Sliten nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du ikke kommer i morgen. Vi får prøve å få til kino en dag snart. :)

Jatakk, veldig gjerne :)

Det er endringer på arbeidplassen min..og det går utover oss selvfølgelig.

Det har seg slik at vi 3 som jobber dag/kveld, vi jobber 5 dager sammenlagt hver mindre i året enn vi får betalt for. ( det er ikke nok timer i turnusen i henhold til 100% stillinger, det mangler 1 time per pers, per uke)

Og det vil kontoret nå ordne opp i. Enten så forsvinner en av oss, og det settes inn 2 deltider istedet.

Eller så må vi jobbe inn de dagene ved å være med og dekke opp ferie.

I og for seg greit, hadde det ikke vært for at man da mister fridager i turnusen. Man skal ha fri så og så mange dager i henhold til arbeidsdager, ifl. Arbeidstilsynet, så hvordan tilitsvalgte har gått god for den, det skjønner jeg ikke.

Jeg kjenner at jeg ikke helt liker dette.

Samtidig så kan jeg ikke la være å tenke slik at hvis en av oss skal flyttes, så er det like greit at det blir meg, for får jeg viljen min, så skal jeg i permisjon om en 7mnd's tid, så det er minst ille for meg. Jobben i selskapet beholder jeg jo, bare ikke _denne_ arbeidsplassen. Og jeg som trives så godt med kollegaene mine :(

Som vi klart har fått beskjed om, vi er ansatt i selskapet, ikke på selve arbeidsplassen.

Nå ble jeg igrunnen litt trist kjenner jeg :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så spent på prøveresultatene... håper du får et svar imorgen :klem:

Resepsjonisten jeg snakket med lovet at hvis svaret ikke var kommet fra lab'en i morgen, så skulle de ringe lab'en og sjekke svaret over telefon :)

Det går litt på nervene løs det her, å gå slik og vente, ting tyder på ja, men samtidig har jeg hatt noen negative hjemmetester, siste var mandag forrige uke. Så det er litt begge veier for min del, tør ikke håpe for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å vente på resultater da!

Og glattkjøring er kjempegøy. Jeg grua meg masse da jeg skulle ha det, selv om alle sa det var gøy. De hadde rett! ;)

Endret av Purple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kontaktet like godt verneombudet ang løsningsforslaget om at vi skulle dekke opp ferie for å kompensere for manglende timer.

Han ble overrasket kan man si. Så det blir nå tatt videre til fagforbundet, for det er helt klart ikke lovlig.

Så får vi se.

Endringer blir det nok, det har jeg full forståelse for.

Men å prøve å få oss til å godta arbeidsforhold som strider mot arbeidsmiljøloven, tariffavtaler og turnusplan (som må godkjennes hvert år av arbeidstilsynet grunnet ukurrant arbeidstid), det blir å dra det litt vel langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med jobben uten for mye tull. Og så håper jeg at du får et skikkelig svar ang prøvene i morgen, er kjipt å gå slik å vente uten å få noe klart svar. :klemmer:

Lykke til med glattkjøringen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med legen, og g.testen var negativ. Det visste jeg forsåvidt, for gjett TR dukket opp i morges, 2 uker forsinket..

Men legen ville ta noen nye blodprøver pga blodutredelsen min, for de forrige prøvene hadde koagulert for fort (?), så lab'en var ikke fornøyd.

Glattkjøringen i dag var morro :) Gikk kjempebra, selv om jeg sleit med å få sleng på bilen :fnise: Det hjalp å komme opp i fart og bremse på håndbrekket, men da klarte jeg jaggu å gå rundt 2 ganger før jeg stoppet :D

Festlig var det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Da har vi hatt ferie. En noe blandet opplevelse. Første del var bra, andre del var sånn passe.

Kjøretur til Voss, 3 netter i hytte, i teorien veldig bra.

Hvis man da ikke inkluderer 2 dager tungt snøfall.

Og en krasja bil.

Og et forsikringsselskap som legger all skyld på oss, for vi hadde vikplikt må vite, har ingenting å si at man kjører på såpeglatt føre, og at motparten ser oss komme, men gir en god faen i om vi vil klare å bremse nok eller ikke. det gikk altså ikke. 40 km/t i 50 sone, 4 meter bremsespor, motpart hadde krypkjøring. :kjempesinna:

Jada, vikeplikt fra høyre, jeg vet det, men vil det si at man har påkjørsrett hvis man kommer fra høyre?

Det gikk bra med oss inni bilen, og med motpart, men bilen vår var ikke så glad etterpå. Jeg vet det kunne gått så mye verre, vi har tross alt bare en forkjøvet støtdemper og en knust lykt. samt hull i eksosanlegget, men det kom senere, igjen takket være været, som da var bikkjekaldt som gav snø med is oppå. Det ser ut som om noen har tatt en ishakke og hugget et hull. Helt rent, ingen rust. Forsikringen dekker skader på motparts bil, heldigvis, men vi må nok ordne med vår egen. Avhengig av kostnadene med å rette opp fronten, så kan det se ut som om vi rett og slett må ta sparepengene våre og kjøpe en "ny" bil.

Nå er vi så heldige å faktisk ha sparepenger nok til en brukbar bruktbil.

Så får man bare ta det som kommer. Så enkelt er det.

Snøværet var forresten helt villt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jenter, husk på dette;

Livet skal ikke være en reise til graven med den intensjonen å ankomme trygt i en attraktiv og velholdt kropp, men heller å ramle inn sidelengs, med sjokolade i den ene hånden, vin i den andre, kroppen velbrukt og utslitt mens du roper 'OHOI for en tur!'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke så mye her nå, driver med endel prosjekter for tiden.

Lappen på bil, lang-kjøring unnagjort i går faktisk, så da kan det vel ikke være så altfor lenge til oppkjøring.

Vi har også avtale med banken, vi har levert boliglån-søknad. Så boligprosjektet vår er kommet litt lenger :) Og vi har en bolig i siktet, spennende :D

Og mannen har kjøpt "ny" bil, så da er han fornøyd. Er fornøyd jeg og altså, men

siden andre bilen står i mitt navn, så blir dette "hans" bil. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ohhh, banken har gitt tommel opp for boliglån, under forutsetning at husbanken gir oss toppfinansiering.

Spennende-spennende. Bare snakke med husbanken nå, så burde dette gå bra :D

Og har fått bud på bilen min, så den blir mest sansynlig solgt. (litt lettet nå ja)

I dag har vært en kjempefin dag. Opp kl 06:15, frokost, pakket mat og klær til kveldsjobben, så var det bare å komme seg avgårde med tog ut av byen.

Fikk inv til å være med i stallen med en venninne, og ut i solen på ridetur. Kaldt, men å så deilig det var :nigo:

Samme venninnen som øvelseskjører med meg forresten.

Fine dagen, og gode venninnen min :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...