Gå til innhold

Samboer -> Gift -> Hva nå?

Nique

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Det er igrunnen litt skummelt å kjøre bil helt alene. :haar:

Jeg kan kjøre, det er ikke det, og sidemannen trenger ikke si noenting, men jeg føler meg 100 ganger bedre med en sidemann.

Akk ja, det er mye man skal venne seg til :ler:

Alle bankpapirer er underskrevet og sendt i retur, selger har flyttet ut av boligen, og vasket ut, da er det bare å vente på at transaksjonene skal gjennomføres.

Nå kan vi snart begynne flyttingen :hoppe:

Gleder meg kjempemye. :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjemmelaget kyllingsalat med fetaost :spise:

Blir veldig mye salat som jobbmat i disse dager. Kylling, skinke, egg, tror jaggu jeg må prøve en biffsalat snart.

Lett løsning på dietten min kanskje, men godt er det. Så blir det skikkelig middag de dagene jeg er hjemme.

Blir mye fokus på mat nå, for min del, med det resultat at mannen også får et noe annet kosthold.

Han har ikke lagt om til alt av hva jeg spiser/ikke spiser, men det gjør ingenting.

Jeg prøver da å finne et alternativ til poteter/ris/pasta, utenom grønnsaker, noe som mannen kan tenkes å like også. Han er av oppfatning at en middag uten poteter/ris/pasta, ikke er noe man blir mett av. Jeg vet at om en stund kan jeg muligens innføre noe av det i mitt matinntak igjen, men det blir ikke riktig ennå.

Couscous kanskje?

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Stress.

Noe annet kan det ikke kalles.

Vi har fått nøkler til nye leiligheten, det fikk vi forrige uke, men bilen vår står fortsatt hos mekanikeren, så vi har ikke begynt å kjøre flyttelass ennå. (3 uker nå)

Bilen er skrudd sammen, alle justeringer er gjort, men de får ikke start på bilen.

De mener det er startsperren som kicker inn, siden motoren og batteriet har vært ute, og at nøklene må omprogrammeres. :sukk:

Heldigvis har vi fått låne jeep'en til foreldrene mine så vi får begynt å flytte, så kommer de med stor bil i helgen for å hjelpe oss. Snille er de.

Har vært mye i hodet mitt siste måneden, med huskjøp, manglende papirer fra bankene, oppkjøring, bilreperasjon, forsikringer og enda mere papirer, og flytting. Og den fordømrade bilen :kjempesinna:

Bank og papirarbeid og avtaler ang huskjøpet har vært mitt ansvar, siden det tydeligvis bare kunne gjøres i arbeidstiden, og vi sitter da på hvert vårt sted, og det er essensielt at man forstår 100% det som blir sagt og gjort avtale om på telefon.

På toppen av det, så er vi midt oppi omjusteringer på jobben, hvor en av oss faste mest sansynlig må flyttes til et annet sted. :trist:

Jeg er sliten, stressa, og skulle ønske at vi var ferdig innlosjert i nye boligen allerede..

Får heldigvis pratet med mannen om alt dette, og vi støtter hverandre så godt vi kan. så får vi trøste oss med at vi snart er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest: Håper det ordner seg for dere sanrt! :klemmer:

Takk :klemmer:

Det ordner seg nok, på en eller annen måte. Bare "litt" sliten nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

DA er det på tide med en oppdatering.

Flytting, utvask, og depositumet er i boks (lettet nå) :D

Bilen tilbake fra verksted, men den er ikke ok, så nå skal den inn til ford for en sjekk av hjullager eller noe sånt. :snurt:

Ny bil til meg, en liten Peugeout, hvit av alle ting. Ligger klistret på veien, og er kjempegod å kjøre. :rodmer:

Så Forden står, mens min lille brukes til samkjøring til og fra jobbene våre.

Nye leiligheten begynner å komme i orden, mangler bare sofa og tv, det kommer nok etterhvert. Og vi trives. Mye.

Det var så deilig å flytte inn i en relativt ny bolig, den er bare 4 år gammel, hvor badet holder en temperatur på mere en 12 grader :fnise:, og man kna stå oppreist med rett rygg og lage mat. Får vi ryddet og plassert ting i boden snart også, så kan vi faktisk ta imot overnattingsgjester.

Anskaffelse av katter er lagt på is intil vi får full oversikt over utgifter kontra inntekter. At vi har penger til lån/mat/bensin og slikt nå, det har vi, men det er greit å få et realistisk overblikk over alle utgifter, ikke bare de stipulerte, før vi påtar oss mere ansvar. Vi har ihvertfall plass til 2 katter, med både inne og utemuligheter.

Oh joy :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livstegn!! Så godt å se at dere har begynt å komme dere i orden. :klem:

:klemmer:

:klemmer:

Da er det nesten helg, og det er planlagt besøk med bollebaking, lasangemiddag og brettspill :)

Før det på søndag blir 12 timer med 100% overtid på jobben. Helgen brukes bra. :fnise:

God helg jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå blir det lenge mellom innleggene her, men jeg er tilstedet, ihvertfall fysisk ;)

Vi har kjøpt sofa (fra Ikea må vite), morsom ting; lille Peugeot'en min klarte jaggu halve sofaen i bagasjerommet/baksetet. Det er mye plass i den lille flisen :fnise:

Apropos bil, jeg er småtrøtt allerede, og skal kjøre om en time...mistenker at det blir åpent vindu samt kanskje en liten benstrekk på vei hjem :roll:

Hadde jeg vært skikkelig trøtt, så hadde jeg ikke kjørt nei, lillesøster som sovnet bak rattet og neste lot familien bli ett medlem mindre står friskt i minne :spy:

Vi får vårt første overnattingsbesøk til helgen. 4 stykker faktisk. Vet ikke helt hva mannen og familien har tenkt, men alle 4 går ikke på gjesterommet, det nekter jeg å tro.

Men 2 av dem var visst forberedt på å sove på stuen. Svigerfamilie :roll:

Men jeg er glad i dem, og gleder meg til å treffe dem igjen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Våren er kommet :)

Kom hjem fra jobb i går ettermiddag, da var det bare å skifte på seg skjørt og singlet, ta med seg en stol og sette seg på verandaen i solen.

Dagene går, med jobbing og kos med mannen, bursdagsfeiring og familiemiddager, barnevakt og pc-spilling, kortspill og lunsjbesøk med venninner, og turgåing med lillesøster og hunden hennes, da ved nevnte familiemiddager.

Vi trives godt utenbys, og leiligheten føles mer og mer "våres"

I helgen skrudde jeg fast to hyller på verandaen, for å bruke som bord, og det var litt sånn; har jeg lov til dette nå, ja, jo, jeg har jo det :fnise:

Vi er fremdeles ganske så tv-løse, hvilket er gjennstand for en del latter hos oss.

Det har seg slik at jeg får en del oppringninger fra ViaSat, RiksTV osv.

Sp:"hvilke leverandør bruker du på tv-signaler, og er du fornøyd?"

Svar: "vi har ikke TV"

Stillhet....lenge...

Sp: "men...men...har dere ikke TV?" (vanntro selger)

Svar: "nei, vi har ikke TV" (nå sitter smilet ganske bredt på meg)

Sp: "men...hva ser dere på da" (frustrert selger nå)

Svar: "vi ser ikke på TV" (på dette punktet holder latterkrampen på å ta meg)

Sp: " jaja, hadet bra da"(lettere skuffet selger)

:skratte:

At vi har internet/tv-signal via borettslaget er totalt uinteressant i denne sammenhengen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Da har vi hatt en liten familieforøkelse, var på FOD i går kveld og hentet en liten frøken :)

Saraline, bilde hentet fra FOD's sine sider

Slått seg godt til ro, og funnet plassen(e) sine allerede, vi blir tydeligvis 3 stykker i sengen fremover :fnise: Jeg må bare venne meg til å ha henne liggende oppå dynen min, har ligget og halvsovet i hele natt, i frykt for å sparke borti henne eller dytte henne ut av sengen.

Trøtt ja :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke for å mase, men..."

Jo, det er faktisk det.

For å mase.

Ikke på meg nødvendigvis, men det blir via meg.

Når du kommer til meg, for 3.gang, hvor jeg da 2. gangen bekreftet at joda, kontakten din har fått beskjed, h*n er på vei, så får jeg ikke gjort noe mer. Jeg ringer ikke og maser på dem igjen, beklager, det gjør jeg bare ikke. Dere er var sene i utgangspunktet, lev med det.

At den tidligere nevnte kontakten derimot gir meg eta 2 min, og det har gått 15, vel, det ser jeg på som litt respektløst ovenfor andre. Enda verre når det skulle gått 5 minutter og det går en time. Glede :roll:

Men de verste er fremdeles de som ikke svarer når jeg ringer for å gi beskjed om at avtalen deres sitter og venter på dem, for så en halvtime senere komme løpende, og unnskylder for kunden, for så å spørre meg høyt hvorfor jeg ikke har kontaktet dem..

Så hva gjør man?

Jo, man biter tennene sammen, smiler som best er, og ønsker dem en god dag, mens man fokuserer på de gode øyeblikkene.

Ansatte som takker for hjelpen, som forteller hvor stor pris de setter på arbeidet man gjør, besøkende som hilser når de kommer og går, barn som spør og graver, med dødsalvorlig ansikt, om jeg liker å jobbe her, for det vil de også (utelukkende pga produksjonen ;) )

Så kan jeg være rolig og høflig mot neste person som kaller meg maktsyk jævel og ber meg dra dit pepper'n gror, fordi vedkommende ikke fikk gjøre som h*n ville.

Karma kommer og tar deg en dag.

Alternativt ledelsen etter den rapporten jeg kommer til å skrive om deg, fordi du bevist bryter reglene, selv etter at jeg, på samme høflige, rolige måte, har forklart reglene, samt lagt frem en alternativ løsning på problemet ditt, og du fremdeles valgte å ignorere meg.

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusen vår.

Første dag hjemme alene i går, og jeg tilbrakte ettermiddagen/kvelden på å vaske sengetøy, dyne og overmadrass.

Pus er tydeligvis ikke vandt med kasse med dør og tak, så det fjernet vi.

Mannen satt seg ned med henne, og når hun endelig brukte kassa, så fikk hun ros :)

I morges hadde hun vært på kassen igjen.

Vi får se i ettermiddag hvordan det har gått. Døren til soverommet er stengt sålenge vi ikke er hjemme ihvertfall.

Det er klart for oss at hun ikke har vært helt sikker på alt ennå ja, det var kanskje litt overmodig å anta det etter mindre enn 24 timer i ett nytt hjem. Ikke vet man noe særlig om forhistorien hennes heller, da hun ble funnet på en låve.

Kos og oppmerksomhet setter hun mye pris på ihvertfall, så får man heller prøve og feile litt underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(skriver liten notis til meg selv at jeg er kommet til side 16)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din (Pjuh). Masse intr så jeg klarte ikke slutte!! :D

Jeg kommer nok til å følge med deg, og jeg får lov?

Lykke til med prøvingen, og god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din (Pjuh). Masse intr så jeg klarte ikke slutte!! :D

Jeg kommer nok til å følge med deg, og jeg får lov?

Lykke til med prøvingen, og god helg :)

:velkommen::)

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...