Gå til innhold

Livet i Avonlea


Gjest AnneShirley

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley

Jeg liker også de fleste typer vær. Men ikke regn dersom jeg skal være ute. Heldigvis regner det ikke så mye i denne delen av landet.

Humøret er nok litt "fredagspreget". Har litt problemer med å banke inn at det "bare" er torsdag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnneShirley

Ukas siste hilsen til dere.. Snart drar vi til svigers for å fortelle dem om den lille i magen.. :)

Ha en alle tiders helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

Morn morn!!

Da er alle de fremdtidige besteforeldrene til den lille i magen opplyst om dens eksistens :)

De ble riktig så fornøyd alle sammen..

Ellers har vi kost oss masse i helga.. Og shoppet litt mer "oppussingsstæsj". Stod over en time i kø på Gausdallandhandleri på lørdag for å få tak i trelitersspann med maling for 70 kr! Slitsomt, men det ble mye billig maling i alle fall :)

Mandagen startet med at sjefen innvilget ferie neste uke, så nå spørst det bare hva vi finner.. Ferie blir det i alle fall.. Gleder meg allerede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Hei :vinke:

Det er på tide at jeg stikker innom deg igjen.

Regner med at det er godt å slippe løs nyheten.

Ha en nydelig mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Ja det skal bli så deilig med ferie!

For bare noen uker siden orket jeg ikke tanken på å ta verken fly eller båt. For ikke å snakke om å skulle gå rundt (som man jo ofte gjør som turist).

Men nå er formen betraktelig bedre (skulle til å skrive "på topp", men det ville være dirkete feilinformasjon ;) ), så nå gleder jeg meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du føler deg i god nok form til ferie :) Håper dere finner en spennende tur! Vi var nylig bortreist en helg og hadde det veldig fint, så lenge vi tilpasset aktivitetsnivået til meg. Dere får sikkert en flott ferie, kanskje den siste på en stund med bare dere to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Tror vi får en bra tur, ja..

Vi skal nok på et par helgeturer i november/desember, og vi skal jo ha juleferie. Men dette blir siste skikkelige "ta en uke fri fra jobben og reise bort sammen" ferie vi får før vi blir foreldre, ja..

Men selv om jeg føler meg i bra form nå, må nok aktivitetsnivået tilpasses litt til meg også.. Du er ikke den enest Ninen :)

Jeg kan bli veldig energisk, men plutselig falle sammen som en vaskeklut bare minutter senere.. Ikke praktisk.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lurt å ta det litt rolig i hvert fall. Du har jo en liten hybelboer som vokser og utvikler seg, og det tar på egne krefter, det. Godt at formen er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med ferieplanleggingen? Planlegging er ofte kvarte fornøyelsen med ferie :) I alle fall om man har god tid og kan sitte og drømme seg bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Planleggingen ble gjort i en fart denne gangen, i og med at det var under en uke fra vi fikk godkjent ferie på jobb til vi skal dra. Men vi har snakket om å dra til dette området tidligere, så helt "uplanlagt" ble det jo ikke.

Nå er flybilletter, leiebil og noen av overnattingene bestilt. Og i går kjøpte jeg en guidebok. Så nå er det bare å glede seg.. Vi drar om under to døgn!! :)

Ah.. Det skal bli godt å ta en pause fra jobb, oppussing og trist høstvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnneShirley

Om et par timer er det ikke bare helg, men ferie!

Gleder meg.. :) (selv om det betyr en KG fri uke ;) )

God helg, alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest AnneShirley

Da var jeg på plass her igjen. Etter en veldig bra ferietur, men med kjedelig mat. Før har jeg ikke tenkt over hvor dårlig jeg har forstått menyen (kan ikke fransk), for jeg har bare pekt på noe og syntes det var spennende å se hva jeg fikk. Denne gangen måtte jeg prøve å finne noe trygt. Ikke såå enkelt. Og mye kjedeligere.

Arbeidsuka startet med at jeg fortalte sjefen at jeg er gravid. Han tok det relativt lunkent.. Men var sur over at jeg hadde "ventet så lenge med å fortelle det".. Er 16 uker så lenge??

Men, men.. Nå er det ute av sekken og godt er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake! Godt at ferien gikk bra, selv om det ble litt kjedelig mat. Jeg skjønner hva du mener. Jeg har også reist litt nå som gravid, og man får ikke prøvd like mange spennende retter nå, nei. Språkproblemer gjør det heller ikke noe lettere å finne ut hva som er trygt.

Jeg synes ikke det er lenge å vente til 16 uker. Selv fortalte jeg det jo tidligere, men det var for at de ikke skulle se det før jeg sa det. Ellers hadde jeg gjerne ventet en stund lenger. Noen venter også til etter ultralyden i uke 18, for å være sikker på at ting er bra før de sier noe, men jeg vet ikke hva som er vanligst. Håper sjefen din kommer over det og blir i godt humør igjen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jeg kunne også gjerne ventet et par uker til (dvs til etter ultralyden), men syntes det var mest "fair" å si det nå. Selv om det absolutt ikke synes noe ennå.

Sjefen min var ingen favoritt fra før heller, så dette bare føyer seg fint inn i rekken. Lurer på om han tenker over hvor lyst han gir meg til å se meg om etter en ny jobb? Tror faktisk ikke han tenker over at hans oppførsel og holdninger har noen effekt på det, jeg..

Litt rart å tenke på at vi har hatt vår siste ferie som "barnløst par". Lurer på hvordan den neste ferien blir.. Med barnevogn og bleiebag ;) Kjenner at jeg gleder meg -må være gal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...