Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Så fint å høre at noen er fornøyd. Så bra! Hvem opererte deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

...

Endret av Rosalind
Gjest Kasus
Skrevet

B5

Jeg har aldri tidligere skrevet noe her (lest en del da) Nå har jeg nettopp vært hos dr. B (Ja, vi vet hvem han er) Og jeg må bare si. SKUFFA! På gråten hele tiden, men alt for sjokkert til å få frem en tåre. Leste over om en viss "sjenert" som beskrev nesen sin. Slik er min blitt også. Den er større på noen måter, og ser operert ut. Ikke naturlig i det hele tatt. Jeg nevnte for ham (i går, da jeg fjernet bandasjen) at ansiktet mitt ikke er til å kjenne igjen. At jeg så ekkel og klumpete ut i ansiktet. At nesen ikke passet inn. Svaret hans var: "Du har fått en helt ny nese, og den er ikke påfallende lenger." At han våger!! For det første gir jeg fullstendig F i at den var påfallende før. Den var fin i formen, bare en tanke utstikkende...jeg ville ha den litt mindre. Ikke totalt annerledes! For det andre virker det som om alt han bryr seg om er å lage neser som ingen legger merke til. Han tar ikke høyde for ansiktet forøvrig. Før lignet jeg på Sara Michelle Gellar (ifølge veldig mange) Nå ser jeg mer ut som Negar (fra paradise hotell) Forbedring??? Neppe!!!!

Jeg saksøker, jeg. Ingen andre som tør det...OK. Jeg slår iallefall et slag for meg selv og alle dere der ute som har grått bitre tårer over at kompleksene deres ikke forsvant og at stemmene deres aldri ble hørt. Og at kyniske mennesker som ikke gidder å lytte til ønskene deres, bare stjeler pengene deres og ler hele veien til banken.

Dette er bittert... :/

• Liker 2
Skrevet
B5

Jeg saksøker, jeg. Ingen andre som tør det...OK. Jeg slår iallefall et slag for meg selv og alle dere der ute som har grått bitre tårer over at kompleksene deres ikke forsvant og at stemmene deres aldri ble hørt. Og at kyniske mennesker som ikke gidder å lytte til ønskene deres, bare stjeler pengene deres og ler hele veien til banken.

Jeg er med! Men hvis det er bare noen uker siden du opererte så har du nok ikke så mye å stille opp med ifht klage enda.. Det må gå mange måneder før det endelige resultatet vises og du da kan vurdere hvordan resultatet ble.

Men uansett, din beskrivelse av opplevelsen med herr B er nok det de fleste har erfart her virker det som.. Bare så synd at det ikke er mulig å stoppe kjeften på han.

Men et gruppesøksmål mot ham hadde jo vært meget interessant..

Skrevet

Hei :)

Vurderer å ta neseoperasjon innen det neste året!

Men, det som er med nesa mi er at den ikke er noe spesielt stor, eller stikker ut. Ikke sånn "krok" nese. Den er litt flat, potetnese. Nesetuppen er alt for stor, hehe, nesten bare fett og ikke noe bein kan det virke som. Den går på en måte rett og flatt ned mot tuppen før den svinger litt utover.

Den er i tillegg litt bred, og det er dette jeg gjerne skulle endret.

Gjort den litt smalere og spissere på tuppen!

Noen andre som har litt tilsvarende nese som meg og har operert den? Noen som vet hvordan og hvor bra resultatet kan bli?

Gjest kasus
Skrevet
Jeg er med! Men hvis det er bare noen uker siden du opererte så har du nok ikke så mye å stille opp med ifht klage enda.. Det må gå mange måneder før det endelige resultatet vises og du da kan vurdere hvordan resultatet ble.

Men uansett, din beskrivelse av opplevelsen med herr B er nok det de fleste har erfart her virker det som.. Bare så synd at det ikke er mulig å stoppe kjeften på han.

Men et gruppesøksmål mot ham hadde jo vært meget interessant..

Høres bra ut! Kanskje vi kan få flere med på det også... =)

Jeg er klart over det du påpeker om at jeg nok må vente en stund. Det skal jeg gjøre også... Kan vente så lenge det tar, jeg. For en ting vet jeg helt sikkert: Løftene han ga ble ikke innfridd! Så oppreisning skal jeg ha, om jeg så må vente til det gror mose på meg og nesen min!

Inntil videre går jeg med teip over de verste stedene (ser faktisk mye bedre ut med teipen på) og håper på bedre tider.

Takk for støtten B4. Betyr utrolig mye, når man føler seg nede. :)

Skrevet
B5

aksøker, jeg. Ingen andre som tør det...OK. Jeg slår iallefall et slag for meg selv og alle dere der ute som har grått bitre tårer over at kompleksene deres ikke forsvant og at stemmene deres aldri ble hørt. Og at kyniske mennesker som ikke gidder å lytte til ønskene deres, bare stjeler pengene deres og ler hele veien til banken.

hei hei:) hvor lenge siden er det du opererte??

hva med å gå til media? tv2 hjelper deg? Forbrukerrådet? Eller fokus på nrk? Sikkert noen som er interesserte i å høre om våre historier.

Det er jo veldig mange som er missfornøyde her.

Da kan du kanskje også nevne at vi burde ha fått mer informasjon. Jeg var for eksempel ikke klar over at man må vente et 6 måneder - helt år før man kan vite hvordan nesen kommer til å se ut. Visste ikke at jeg måtte gå rundt og se ut som en dritt i flere måneder...

Jeg var selv hos bunæs til konsultasjon. Men han bare presset nesen min oppover og hadde det liksom veldig travelt. Gikk til en annen lege, vet ikke om d var noe bedre da, i og med at jeg er misfornøyd. Har samme problem som deg. Var sånn passe fornøyd med nesen min før, bare den var litt for stor... Nå er den egentlig like stor og formen på den er heeeelt annerledes. Stor klumpete tupp bredere over nesebenet, nesen min ser tjukk ut når jeg smiler. Den ser ut som en hoppbakke fra siden og gris / potetnese forfra... Hvordan jeg skal leve med dette vet jeg ikke... blir vel nødt til å gå med teip over nesa i ett år? Og vet ikke om jeg tørr å legge meg under kniven igjen om ett år, hva om det blir verre?? :/ Bare håper nesen blir penene om noen måneder...*lei seg* lykke til med saksøkingen.

Skrevet
Høres bra ut! Kanskje vi kan få flere med på det også... =)

Inntil videre går jeg med teip over de verste stedene (ser faktisk mye bedre ut med teipen på) og håper på bedre tider.

Samme gjør jeg :P teip teip hver dag!:) (nå har det gått over 3 uker da, så jeg begynner å bli lei av teipen i varmen, huff)

Gjest kasus
Skrevet
hei hei:) hvor lenge siden er det du opererte??

hva med å gå til media? tv2 hjelper deg? Forbrukerrådet? Eller fokus på nrk? Sikkert noen som er interesserte i å høre om våre historier.

Det er jo veldig mange som er missfornøyde her.

Da kan du kanskje også nevne at vi burde ha fått mer informasjon. Jeg var for eksempel ikke klar over at man må vente et 6 måneder - helt år før man kan vite hvordan nesen kommer til å se ut. Visste ikke at jeg måtte gå rundt og se ut som en dritt i flere måneder...

Jeg var selv hos bunæs til konsultasjon. Men han bare presset nesen min oppover og hadde det liksom veldig travelt. Gikk til en annen lege, vet ikke om d var noe bedre da, i og med at jeg er misfornøyd. Har samme problem som deg. Var sånn passe fornøyd med nesen min før, bare den var litt for stor... Nå er den egentlig like stor og formen på den er heeeelt annerledes. Stor klumpete tupp bredere over nesebenet, nesen min ser tjukk ut når jeg smiler. Den ser ut som en hoppbakke fra siden og gris / potetnese forfra... Hvordan jeg skal leve med dette vet jeg ikke... blir vel nødt til å gå med teip over nesa i ett år? Og vet ikke om jeg tørr å legge meg under kniven igjen om ett år, hva om det blir verre?? :/ Bare håper nesen blir penene om noen måneder...*lei seg* lykke til med saksøkingen.

Veldig god ide å gå til media (feks tv2 hjelper deg etc) Muligheten for å bli hørt, i tillegg til å nå ut til flere ulykkelige mennesker der ute, er jo større på den måten. Takk for tipset. Tror vi tenker litt likt på tingene, egentlig =)

Helt sykt å lese det du skriver om ditt møte med Bunæs. Han gjorde nøyaktig det samme da jeg var inne hos ham på konsultasjon. Klemte nesen min slik at den vippet litt opp i speilet jeg holdt i hånden. For en fyr. Jeg blir sjokkert!!

Min nese ser faktisk også ut som den tilhører en gris...muligens en hai. Uff... At det går an å være så uheldig.

Jeg opererte for knapt to uker siden, men uansett hvor mye nesen eventuellt krymper iløpet av de neste månedene, har han ødelagt den med tanke på formen. Han har ikke senket neseryggen (som var det eneste han skulle gjøre) men gjort en hel del andre saker som bare har forvandlet ansiktet mitt til en annens. Teit å si det, med fare for å virke helt fjern, men tårene velter hver gang jeg ser meg i speilet. Jeg ligner ikke lenger på meg selv. :/

Vi får teipe oss (sprøtt, du føler deg også mere vel med papirbiter over nesen) så godt vi kan...og håpe, håpe at alt ordner seg. Dette her ønsker jeg ingen å gå gjennom. Leit å høre om at flere går gjennom slike ting, for jeg vet hvor vondt det gjør...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også vært hos herr B. Begynner vel å nærme seg halvannet år. Han sa også at jeg skulle vente et halvt år for å se det endelige resultatet. Egentlig kan jeg ikke se store resultatene på nesa mi. Han sa at tippen på nesa mi var for spiss så det skulle han korte ned å gjøre rundere. Jeg prøvde å si flere ganger at jeg ville ha en mindre nese... virket som han bare overså meg og sa noe sånt som ja da du kommer til å bli så fornøyd. Jeg ville også minske neseborene mine/få vingene mer sammen siden de på en måte strutter litt ut. Og etter en skade fra jeg var liten har jeg fått litt skjev nese som plager meg veldig. Alt dette skulle han fikse og jeg kom til å bli så fornøyd. Betalte 33000 og møtte opp til operasjonen. Virket ikke på meg som han hadde forbredt seg så veldig mye men jeg hadde jo hørt han var den beste i landet så jeg stolte på han. Så kom dagen jeg skulle ta av bandasjen. Syns jeg hadde fått en skikkelig klumpe nese og nesevingene var like struttende. Dr B sa at nesa kom til å bli så fin når hevelsen gikk ned. merket også at neseryggen på en måte var smalere på ene siden. Så nesa mi ser faktisk mer skjev ut nå i dag. men her også sa han at jeg bare var litt hoven på ene siden. Har også fått en "brusk klump" på mitten av nesa/mellom neseborene(vanskelig å forklare alt det her men) som stikker litt ned. godt mulig den har vært der fra før siden han har løftet nesetippen og dette kanskje har blitt mer synlig. men syns det er rart han ikke har sett dette og gjort noe med det med en gang. Da jeg sa tydelig at det viktigste for meg var en rett nese! Så nesa mi har faktisk blitt værre. den er ikke noe mindre som jeg kan se på før og etterbilder av meg selv, neseborene ser enda større ut, og nesetippen har blitt stor og klumpette og neseryggen er smalere på den ene siden. Så nå hater jeg virkelig å bli tatt bilder av siden det av en eller annen grunn syns ekstra godt på bilder. Er så frustret og lei meg men klarer ikke helt å manne meg opp til å dra til han igjen å klage. han overser jo bare alt jeg sier og kommer med unnskyldninger.... :(

Gjest Gjest
Skrevet

Da blir vel jeg forresten B6. Hadde tatt seg ut om alle vi møtte opp hos han med klagene våre samtidig :P

Gjest Gjest_Penny Lane_*
Skrevet

Er nesten i sjokk. Resultatene av nesene deres som er blitt beskrevet her er AKKURAT slik som min endte opp også!!! Tuppen er blitt rundere, tykkere og større, det er meislet ned mer på høyre enn venstre side, tror nesten ikke venstre side er rørt i det hele tatt. Og som det også ble nevnt har den de siste ukene falt tilbake i gammel form. Litt merkelig at det samme er skjedd med alle sammen eller???

Gjest Gjest_Penny lane_*
Skrevet

Fikk forresten også høre at den nå ikke var iøyenfallende lenger, litt merkelig at mine nærmeste til slutt har innrømmet at den er mer iøyenfallende enn før..

Gjest Penny Lane again
Skrevet
Vi får teipe oss (sprøtt, du føler deg også mere vel med papirbiter over nesen) så godt vi kan...og håpe, håpe at alt ordner seg. Dette her ønsker jeg ingen å gå gjennom. Leit å høre om at flere går gjennom slike ting, for jeg vet hvor vondt det gjør...

Må innrømme at jeg nå- ett år etter operasjonen enda kan ty til teip om synet i speilet blir for ille :sjenert: blir liksom straks pen så fort den teipen kommer på.

Så må jeg si noe jeg kom på istad (derav 3 innlegg på rad), når det er gått mange timer siden søvn så er nesa større enn en times tid etter jeg har våknet. Størst er den altså rett etter jeg har våknet og minst litt etterpå. Den er på sitt aller minste når jeg har inntatt store mengder alkohol dagen før. Sykt merkelig. Å en god grunn til å ty til flaska altså :fnise: jaja, galgenhumor er èn måte å løse dette på. God natt!

Skrevet
Må innrømme at jeg nå- ett år etter operasjonen enda kan ty til teip om synet i speilet blir for ille :sjenert: blir liksom straks pen så fort den teipen kommer på.

Så må jeg si noe jeg kom på istad (derav 3 innlegg på rad), når det er gått mange timer siden søvn så er nesa større enn en times tid etter jeg har våknet. Størst er den altså rett etter jeg har våknet og minst litt etterpå. Den er på sitt aller minste når jeg har inntatt store mengder alkohol dagen før. Sykt merkelig. Å en god grunn til å ty til flaska altså :fnise: jaja, galgenhumor er èn måte å løse dette på. God natt!

shit! sånn er min også! tippen er som en potet om mårran, men blir bedre etter en time eller to for så å bli verre utover dagen. kan både sees og kjennes tydelig. har ikke merka at alkohol har noen virkning, dog :P

Skrevet

Uff.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Hadde planlagt å fikse nesa mi i sommer, men var på konsultasjon hos Nobel og fikk beskjed om at han hadde lite lyst til å gjøre noe med den. Han henviste meg da til vår alles kjære herr B, fordi han mente at B har mer erfaring med min type nese.

Da jeg fortalte ham at det ikke er aktuelt for meg å opereres der, fordi jeg har lest for mye negativt, spurte han meg hva det var jeg hadde lest. Så ja.. Jeg fortalte jo om skjevhet, søkk, klumper, riller osv, men fikk da til svar at det måtte jeg være klar over at jeg risikerer hos enhver kirurg. Han mente det beste for meg ville være å prøve B, og at han helst ikke ville røre nesen min selv.

Så hva gjør jeg? Jeg tør jo virkelig ikke å operere meg hos B med alt det jeg har lest om ham nå. Og jeg vet ikke om noen andre kirurger som anbefales, fordi det er så sykt tabu å snakke åpent om det her med folk. De få anbefalingene jeg har klart å søke meg frem til er Nobel og B, og når ingen av de er aktuelle lenger, ja hva gjør man da? Usj, er ganske deppa pga det her, hadde liksom gledet meg til å endelig bli kvitt den stygge nesa mi. Men, jeg vil jo ikke ødelegge den for livet heller...

Hvis noen har kirurger de er fornøyde med, kan dere ikke være så snille å skrive hvem disse er..?

Gjest kasus
Skrevet
Uff.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Hadde planlagt å fikse nesa mi i sommer, men var på konsultasjon hos Nobel og fikk beskjed om at han hadde lite lyst til å gjøre noe med den. Han henviste meg da til vår alles kjære herr B, fordi han mente at B har mer erfaring med min type nese.

Huff... Det høres temmelig ille ut. Man skulle jo tro at dersom B ikke klarer jobben, skulle Nobel klare det. Som du påpeker også, er det jo de to klinikkene i Norge som er "ledende" på neseoperasjoner.

Kan jeg få lov til å spørre hva slags type nese du har (siden Nobel ikke fikser akkurat den typen)?

Gjest sjoko
Skrevet

Har ønsket å fikse på nesen min helt siden jeg var 9 år gammel, jeg har den styggeste nesen dere kan tenke dere; klump midt på neseryggen og lang og spiss tupp. Ser ut som blanding av pinokkio og en heks. Men etter å ha lest dette så tviler jeg enda mer på om jeg tør å gjøre noe med det. Kanskje det er lurt å dra til USA og fikse på den, der er det vel større utvalg blant slike kirurger...

Skrevet
Huff... Det høres temmelig ille ut. Man skulle jo tro at dersom B ikke klarer jobben, skulle Nobel klare det. Som du påpeker også, er det jo de to klinikkene i Norge som er "ledende" på neseoperasjoner.

Kan jeg få lov til å spørre hva slags type nese du har (siden Nobel ikke fikser akkurat den typen)?

Det er det som er litt latterlig med det hele: Han mener at nesen min er asiatisk, og at han mangler erfaring med asiatiske neser. Men, jeg kan ikke annet enn å undres over om han kanskje lot seg påvirke av navnet mitt.. Jeg har byttet etternavn i nyere tid, og har lagt merke til at folk lar seg påvirke av dette. Når jeg presenterer meg med norsk etternavn og kanskje senere i en bisetning nevner at jeg ikke er helt norsk, får jeg ofte reaksjoner på at jeg ikke ser utenlandsk ut og "det kan da ikke være mye?". Altså, folk blir overrasket over at jeg ikke er helt norsk.

Jeg presenterte meg med utenlandsk etternavn da jeg var på konsultasjon, og han regner jo da selvfølgelig med at jeg ikke er norsk. Jeg fortalte ham da også at jeg er halvt asiat. Jeg er mørkhåret og har mørke øyne, men jeg har ingen sterke asiatiske trekk. Hadde nesen min vært flat og bred, vet du, da hadde jeg faktisk latt den være. Samme hvis den hadde vært høy og smal.. Men neida. Nesen min har arvet høyden fra min norske side og bredden fra min asiatiske side, så jeg har fått det verste fra to verdener.. :(

Det som får meg til å lure er nettopp det at han hele tiden understreket hvor asiatisk nesen min er. Og vet du, det ER den ikke! Venninnen min reagerte også på hva som skjedde mens hun satt på "venterommet" (det er jo ikke et rom akkurat, men dere skjønner hva jeg mener). Det satt nemlig en familie der med sigøynerbakgrunn, og da de dro gikk legen og vasket over setene de hadde sittet i (!!!). Han hadde gitt en eller annen forklarende kommentar til venninnen min som satt og så på, om hvordan de er eller et eller annet.

Ja, nå skriver jeg meg bort her, men det er nå iallefall dette jeg har tygget på siden jeg var der.. Ville det gått annerledes hvis jeg hadde presentert meg med mitt norske navn? Det må nevnes at da jeg var ny på jobb og fortsatt hadde det norske etternavnet, var det ingen av kollegaene mine som skjønte at jeg ikke er helt norsk før jeg sa det selv. Selv da var det flere som nesten ikke trodde på at jeg har noe asiatisk i meg, så er det rart jeg blir skeptisk?

Uff... Det er så deprimerende hele greia :(

Gjest Gjest_b2_*
Skrevet

Jeg har hatt innlegg tidligere og følger stadig med på dette forumet.

Felles skjebne, felles trøst er det vel noe som heter....

Jeg syns det er rettferdig med søksmål og at man går ut i media. Så mange ulykkelige mennesker ...vet ikke om jeg selv er så tøff at jeg står fram, men..

Jeg kjenner meg igjen i nesevippingen under konsultasjonen og masse ellers som ble skrevet om Bunæs. At det går an av en lege..

Problemet med søksmål kan være at ting ble sagt MUNTLIG. Bunæs lovet oss et annet useende enn det vi endte opp med. Det muntlige er værre å bevise enn det skriftlige.

Jeg vurderer å dra til Akademia klinikken i Stockholm. Det har jo vært tv-serie derfra,,men det koster jo penger det også, så får se...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...