Gå til innhold

Neseplastikk

Penny Lane

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg må si at jeg selv skulle gjerne ha fikset på min nese, jeg har en såkalt bulbous nesetipp og bred neserygg øverst som smalner ned til nesetippen. Nesen er ille om jeg blir forkjølet for føler hele den hovner opp. 
Er det noen som fikser bare nesetippen? 

Anonymkode: 5bd27...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke at dere tør operere nesene deres når så mange blir misfornøyde/opplever komplikasjoner. Kunne tenkt meg mindre og smalere nesegrev selv og mindre nesebor, men jeg tør rett og slett ikke. De store neseborene har vært et kompleks hele livet, men jeg har i det minste frie luftveier. Så jeg skjønner at folk med komplekser vil operere nesene sine, men skjønner ikke at de tør. 

Anonymkode: 1da5d...b68

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner, brukerdebatt, latterliggjøring, avsporinger og samtlige svar til dette. 

Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg skjønner ikke at dere tør operere nesene deres når så mange blir misfornøyde/opplever komplikasjoner. Kunne tenkt meg mindre og smalere nesegrev selv og mindre nesebor, men jeg tør rett og slett ikke. De store neseborene har vært et kompleks hele livet, men jeg har i det minste frie luftveier. Så jeg skjønner at folk med komplekser vil operere nesene sine, men skjønner ikke at de tør. 

Enig med deg! Har selv alltid hatt komplekser for nesen, men etter å ha lest historiene her inne tør jeg ikke å la noen røre den. Fant en fin instaprofil, Bignosechick, der er det mye fine forskjellige neser! Det blir jo litt kjedelig hvis alle skal gå rundt og se helt like ut 😅

Anonymkode: 776c0...bff

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel_000 skrev (På 26.2.2024 den 2.23):

Kan du legge meg til? Jeg har prøvd å finne noen å stole på og med en gang jeg ser en klinikk som virker lovende så er det så mye forskjellige erfaringer 😫

Jeg ønsker også inn i gruppa 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 20.07):

Ts her og siterer meg selv 😄 Det tok ikke noen måneder men mange år før resultatet ble bedre, måtte rett og slett dra på årene og få tynnere hud for at resultatet skulle komme til syne. Fremdeles ingen som har gjettet eller vet at jeg har operert fordi resultatet kom til gradvis år for år.

Bilde fra før operasjon 2008 og 2023:

IMG_3931.thumb.jpeg.4d8df11c2df7aa73264cb11b6fdd9b02.jpegIMG_3932.thumb.jpeg.7e219158d6b3c42ee587ad41ee3f352f.jpeg

Anonymkode: 754bb...b8c

Ville bare si tusen takk for at du deler oppdatering og bilde så mange år senere! Og for en forskjell! Nesen din ser jo perfekt ut nå, veldig glad på dine vegne. Nesen din på det første bildet ligner veldig på hvordan min ser ut nå etter operasjon, neseryggen er liksom tykk og buler utover. Jeg hater hvordan den ser ut nå, men er veldig redd for å ta en revisjon og gjøre det verre, i tillegg til at det jo er utrolig dyrt. I ditt tilfelle virker det jo som det har vært hevelse som har sittet veldig lenge, eller evt som du sier at du har fått tynnere hud. Kan jeg spørre om du har tykk eller tynn hud? Og når du begynte å se at den tok form? Jeg håper at det er hevelse i mitt tilfelle også (jeg har tykk hud) og vurderer å be om å få satt kortison. Men igjen, om det ikke er hevelse vil jo det kanskje gjøre alt verre. Fikk du satt noe kortison?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 20.07):

Ts her og siterer meg selv 😄 Det tok ikke noen måneder men mange år før resultatet ble bedre, måtte rett og slett dra på årene og få tynnere hud for at resultatet skulle komme til syne. Fremdeles ingen som har gjettet eller vet at jeg har operert fordi resultatet kom til gradvis år for år.

Bilde fra før operasjon 2008 og 2023:

IMG_3931.thumb.jpeg.4d8df11c2df7aa73264cb11b6fdd9b02.jpegIMG_3932.thumb.jpeg.7e219158d6b3c42ee587ad41ee3f352f.jpeg

Ville bare si tusen takk for at du deler oppdatering og bilde så mange år senere! Og for en forskjell! Nesen din ser jo perfekt ut nå, veldig glad på dine vegne. Nesen din på det første bildet ligner veldig på hvordan min ser ut nå etter operasjon, neseryggen er liksom tykk og buler utover. Jeg hater hvordan den ser ut nå, men er veldig redd for å ta en revisjon og gjøre det verre, i tillegg til at det jo er utrolig dyrt. I ditt tilfelle virker det jo som det har vært hevelse som har sittet veldig lenge, eller evt som du sier at du har fått tynnere hud. Kan jeg spørre om du har tykk eller tynn hud? Og når du begynte å se at den tok form? Jeg håper at det er hevelse i mitt tilfelle også (jeg har tykk hud) og vurderer å be om å få satt kortison. Men igjen, om det ikke er hevelse vil jo det kanskje gjøre alt verre. Fikk du satt noe kortison?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 14.26):

Det er mitt problem også! Kan man få smalere neserygg men bevare profil og form på nesen ellers? Hvordan filer de neseryggen smalere, er det såkalte closed surgery hvor man ikke får noen arr eller gjør de også noe med å flytte neseborene eller lignende? 

Anonymkode: a57e8...794

Anbefaler å dra på konsultasjon. Da får du svar på alle spørsmålene, de lager 3d bilder osv. Anbefaler dr. Morten haug. Nimo klinikken. 

Anonymkode: 647c4...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker
On 4/28/2024 at 8:53 PM, Mariah<3 said:

Skrev et langt svar som forsvant så skriver igjen nå som test!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/28/2024 at 8:53 PM, Mariah<3 said:

Ok, det fungerte :) Litt kortere fortalt så tok det i hvertfall 2 år før jeg begynte å se at den var noe smalere. Så litt mer bedring 2 år etter der, før det begynte å bli gradvis bedre. Resultatet av operasjonen lå liksom skjult under den tykke huden jeg hadde, og da underhudsfettet ble mindre med årene kom det frem. Har ikke tykk hud i ansiktet, men nesa spesifikt. Jeg vet det tar lengre tid hos oss som har dette, så ikke mist motet! Hvor gammel er du? Ang kortison advarte kirurgen mot det men husker ikke hvorfor, men jeg har brukt retinol i mange år og tror det kan ha bidratt litt. Håper resultatet ditt kommer mer frem 🙏❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Vurderer sterkt å reise til Tyrkia å operere nesen,  noen som har gjort det? Vurderte Ivan på aleris i Trondheim, men sett og hørt flere som ikke er fornøyd og de fleste som ikke er fornøyd har det samme «problemet». Vurderer derfor å reise ned neste år. 

Anonymkode: bd034...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 22.00):

Vurderer sterkt å reise til Tyrkia å operere nesen,  noen som har gjort det? Vurderte Ivan på aleris i Trondheim, men sett og hørt flere som ikke er fornøyd og de fleste som ikke er fornøyd har det samme «problemet». Vurderer derfor å reise ned neste år. 

Hva med Kenneth Chiu her i Norge?

Anonymkode: f78ea...faa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/11/2024 at 10:25 AM, AnonymBruker said:

Hva med Kenneth Chiu her i Norge?

Anonymkode: f78ea...faa

Er det noen som har bilder å dele? Erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Kasto skrev (På 11.9.2024 den 20.17):

Er det noen her som har erfaring med Knut Kvinnesland? Vurderer å operere nesen, men usikker på hvilken kirurg som vil passe. 

Han regnes for å være veldig god, etter det jeg har hørt. Han har jobbet i det offentlige og har rettet opp mange feilopererte neser. Men jeg finner ikke så mye om han på nettet

Anonymkode: e6d50...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vurderer også å operere min nese. Har både hump på neseyggen, hengende tip og hissige nesebor. Vurderer enten Chiu i Norge eller Soylu i Tyrkia. Any thoughts med tanke på prisforskjell og resultat? Og hvordan finansierer dere alle operasjonene deres? Sparer opp penger eller kreditt? 😬

Anonymkode: f808e...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vurderer også å operere min nese. Har både hump på neseyggen, hengende tip og hissige nesebor. Vurderer enten Chiu i Norge eller Soylu i Tyrkia. Any thoughts med tanke på prisforskjell og resultat? Og hvordan finansierer dere alle operasjonene deres? Sparer opp penger eller kreditt? 😬

Anonymkode: f808e...8b5

Hva er hissige nesebor? Hva er de så hissige for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, de blåser seg ut vel, som en okse. Er jo ganske tellende hva det skal bety. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...