Gå til innhold

Mitt liv, mine drømmer.

Midna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Cinzano! Takk for flotte støvlett-tips! De siste var skikkelig lekre, bare synd jeg ikke klarer å gå på så høye hæler. :sjenert: Må absolutt ta meg en tur ut å titte på støvletter snart. Tror ikke jeg vil ta meg råd til det akkurat nå, men hva med november? ; D Bianco hadde i alle fall mye jeg kunne tenkte meg. :)

Marihan: Håper på at jeg klarer det. ;) Men man vet jo aldri. Brått så blir det helt bomba liksom...

:hjerte: :hjerte: :hjerte:

Nå har jeg vært flink, og ukens vasking av badet er gjennomført. Alltid like gøy når det er gjort, fordi det er så kjedelig! Men rent bad med rene håndkler er aldri å forakte da. :)

Nå skal jeg kose meg med en kopp te og lese litt tenkte jeg. Vurderer også å rusle en tur. Kanskje jeg skal gjøre det først? Jeg får vel ikke gjort det hvis jeg først setter meg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med nye jobben! Dette blir spennende.

Begynner å glede meg til jeg skal tilbake til jobb, faktisk. Føler at ting flyter når jeg ikke har noen frister å holde meg til, bare masse fritid (og bleieskift og flaskekoking og...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kara W! Det er akkurat sånn jeg føler det også. Når det ikke er en eneste tidsfrist, så glir ting sinnsykt fort ut!

Jeg fikk faktisk gått meg en liten tur i går kveld. Bare en halvtime da, men det var kjempedeilig. Nå går oppvaskmaskinen, og jeg skal straks ut å henge opp noe tøy. Må også vaske opp kniver og slikt som skal vaskes for hånd...

- Stå opp 1000 (måtte unne meg litt ekstra søvn i dag)

- Spise god frokost, drikke te og ta vitaminer

- Gå over kjøkkenet og håndvaske kniver etc.

- Gå over stua og tørke støv

- Tørke støv på soverommet

- Lese en halvtime økonomi

- Skrive handleliste og planlegge middager

- Jobbe fra 14:30-22:30

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hjemme fra jobb igjen! Har hatt en fin helg på jobb, men masse forskjellig å pusle med. Har også fått organisert og ryddet litt i "tekniske duppedingser-skapet " og skal fortsette med det og kontorrydding når jeg har tid innimellom i morgen. Fant ut at jeg ikke trenger å begynne før åtte i morgen. Deilig å få en time lengre søvn!

Nå skal jeg bare kose meg sammen med samboer, før jeg legger meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke før neste høst, desverre. :( Er frustrerendes ja! Men på en annen måte så tror jeg at jeg trenger dette året med arbeidserfaring også. Tror jeg kommer til å vokse mye på det.

Så gøy at du også har begynt å studere det! Hvor lang tid tar utdanningen via NKS? Kunne på en måte tenkt meg det selv, men har allerede gått tre år på privatskole, så nå ønsker jeg meg noe statlig og gratis. ;)

Du er jo heldig som allerede jobber med regnskap. (?) Så det går kanskje litt lettere for deg?

På NKS kan man jobbe i akkurat det tempoet man ønsker, så lenge man fullfører et kurs (5-15 studiepoeng) innen to år etter at man har meldt seg opp. For tiden ser det ut til at jeg klarer 12 studiepoeng i året, så det tar sin tid. Også er det veldig dyrt. Nesten 1000,- pr studiepoeng.

Planen er å ta kurs vedsiden av jobben i et par år, og så ta et friår og studere fulltid når jeg vet hva jeg vil. Jeg synes det er veldig deilig å jobbe med det jeg leser om, for det gjør det mye lettere å lære stoffet. Strengt tatt trenger jeg ikke å ta utdannelse for å ha denne jobben, men jeg kunne tenke meg å bli autorisert etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over!

Jobbet fredag kveld, dagen på lørdag og dagen på søndag. Har egentlig gått ganske greit. :) På lørdagskvelden var jeg og samboer hos bestemoren hans en tur, og ellers så slappet vi bare av med film og god mat. I kveld har jeg vært sammen med tre jenter fra jobben. Kjempekoselig!!

Nå er jeg litt sliten merker jeg, så tenkte å legge meg snart. Må bare gå en liten rydderunde i huset først. I morgen skal jeg jobbe fra 10 til 18 og vi skal ha lift-sertifisering i løpet av dagen. Spennende!

Slik ser neste uke ut:

- Mandag: Jobbe 10 til 18

- Tirsdag: Jobbe 10 til 18

- Onsdag: Jobbe 11 til 19

- Torsdag: Jobbe 11 til 19

- Fredag: FRI

- Lørdag: Jobbe 08 til ?

- Søndag: FRI

Har nok å henge fingrene i til uken, men tror det skal bli bra! Tror jeg får lønn på fredagen, og det er heller ikke å forakte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet brått til ett i natt jeg! Men da får jeg fri i morgen da (eller etterpå blir det kanskje)! Så det var helt greit. Orker ikke å skrive så mye, men jeg har i alle fall lært meg å kjøre lift. Det var KJEMPEGØY! :ler: I tillegg til det så har dagen gått med til mye bordlemping, stollemping, lage catwalk med mange scenemoduler, liftkjøring, gjennomgåing av lyd og bilde-teknikk (vanskelig, men skjønner sikkert mer når jeg får prøve meg selv) osv.

Det kuleste med dagen var at jeg og sjefen skulle teste "laser challengen" til det nye aktivitetssenteret som åpner i morgen. Det er et mørkt rom med røyk i som det er masse lasere som går på kryss og tvers og så skal man komme seg til forskjellige punkter uten å komme nær laserne. Det går på tid og er man nær en laserstråle så får man tidstillegg(litt som på film når man skal gjøre innbrudd og det går masse laserstråler overalt). Det var i alle fall kjempekult!

I morgen skal jeg bare slappe av og hente meg inn igjen og gjøre litt husarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad sjefen gav meg fri i dag, for nå er jeg sliten! Hele kroppen verker. Men det er ikke så rart etter å blandt annet ha flyttet tusen stoler. :P

Dagen i dag må jeg bruke til å rydde og støvsuge. Men skal slappe av og kose meg litt også da. ;) Samboer har lastet ned noen serier til meg jeg kan titte på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kost meg med første episode i sesong 5 av frustrerte fruer! Herlig at de er tilbake igjen.

Også kunne jeg ikke dy meg, og måtte melde meg inn i bokklubben. ;) Nå går straks medlemsskapene i de andre klubbene mine ut, så nå tenkte at jeg kunne melde meg inn i en til. Fikk meg en svart steltonkanne, to bøker og et handlenett for 129 kr. Ikke dumt! Hadde det ikke vært for at bøkene i innmeldingstilbudet ikke var så interessante og at man måtte betale porto, så skulle jeg gjerne meldt meg inn i en til. Kunne tenkt meg Evo solo tebryggeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri i dag! I går jobbet jeg fra 11-22:30 da, så det er godt fortjent. :=) Var frivillig at jeg jobbet så lenge da. Har også fått litt ansvar! Artig! Ikke så stort ansvar, men har ansvar for å lære opp de andre i datasystemet og kaffemaskinen. Det er jo litt gøy siden det er jeg som har jobbet der minst.

I dag skal jeg vaske og dra på shopping med søster. I kveld blir det kanskje litt tacospising sammen med samboer. I morgen er det jobb igjen, og på søndag er det fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært på shopping i dag og kjøpte meg en kjole/genser til bare 100 kr! Den er brun og går til rett under rumpa med lange ermer, i mykt strikket stoff, og sitter som et skudd. Herlig når man finner slike kupp!

Nå har jeg og samboer kost oss på sofaen med en flaske champagne, og jeg er såå klar for en ny dag på jobb i morgen (utrolig nok så er det ikke ironi heller)! Gleder meg faktisk til jobb... I morgen skal jeg jobbe sammen med vår nye deltidsansatt og han er egentlig ganske hyggelig. Så tror det skal bli en bra dag. Han er langt i fra min "type", men det er egentlig bare gøy. Får prøve å lære han så mye som mulig siden han skal være alene på søndagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å få lov til å lære opp andre og ha litt ansvar! I fjor var jeg pluttselig alene på jobben med bare sommervikarer i 1,5 måned. Jeg trivdes masse med å lære opp og organisere arbeidsoppgavene. Så nå kunne jeg faktisk tenke meg en jobb med litt slikt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvom det ikke er så mye ansvar, så er det gøy for det. Jeg føler at jeg blir litt mer engasjert i jobben min da liksom. :)

I dag jobbet jeg fra 08-17. Det at det har blitt så svært merker jeg skikkelig i beina. Det blir utrolig mye gåing frem og tilbake. Men blir vel vant til det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne dagen har jeg tenkt til å vie til Zelda-spilling og gulvvasking. ;D Jeg og samboer har Zelda til Wii, men har brått ikke spilt siden mars! Synd, for det er et herlig spill! Så i går spilte vi på nytt. Jeg vurderer egentlig å begynne på min egen fil slik at jeg kan gå igjennom hele spillet helt alene. For nå husker jeg jo ingen ting. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å spille på den jeg og samboer har sammen nå, og det fungerte i alle fall dårlig. Husker jo ingen ting! Så nå åpner jeg en ny fil og begynner på nytt. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...