Linn3c Skrevet 9. september 2008 #201 Del Skrevet 9. september 2008 Tenker masse på dåke! Har lyst å komma på besøk, men kan godt venta med det til det har roa seg litt hos dåke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. september 2008 Forfatter #202 Del Skrevet 9. september 2008 Vet ikke når/om det roer seg jeg, men med to små selv er du vel vant til litt skriking, så om du tåler det er det bare å komme I helga kommer min bror og samboeren på besøk da. De bor ikke her, men kommer til å være her hele dagen. Ellers har vi lite planer, dvs, vi legger rett og slett ikke planer, men tar dagene som de kommer. Jeg må bare prøve midt inne i ammetåka mi å huske at jeg skal på helsestasjonen i morgen... Nå har jeg puttet en skrikende gutt i vogna, med lue og jakke, skrek ikke mindre av den grunn nei. Men, bom stille og virket som om han sov før vi var kommet oss ned trappa... vi har gått tur i en god time, inkl en tur innom butikken. DET var stress, for den butikken er trang til vanlig, vanskelig med vogn, men nå drev de med varepåfylling, så det var vogner, traller, stabler, kasser etc overalt, et par av passasjene var ikke mulig med vogn, selv folk måtte sno seg mellom varene og de ansatte, og diverse hyller nådde man rett og slett ikke tak i... Vi fikk da med oss noe mat (dog, jeg som hadde tenkt hamburgere til middag, droppa det da jeg fastslo at hamburgerene de solgte inneholdt løk...) og kom oss hjem. Så nå sover han videre på altanen, og jeg har en velfortjent hvil. Mannen, som jobber hjemmekontor i dag (dvs, han avspasserer visst, men jobber fra hjemmekontoret likevel...) skal egentlig forsøke å slappe litt av i dag, han sier at han ikke er trøtt, men rett og slett sliten. Noe som kanskje ikke er så rart, lite søvn, mye byssing, og dessuten ga han blod i går, og trillet deretter vogna hjem fra togstasjonen, med varer under vogna, og sekk på ryggen... Men aldri så galt at det ikke er godt for noe, jeg har faktsik fått unna TO maskiner med klær i dag. Den andre er akkurat ferdig (dvs, den var ikke ferdig da jeg var i kjelleren i sted, men nå hører jeg den ikke mer, så jeg tror den er ferdig nå) og skal henges ut. Og den inneholder bl.a den nye buksa jeg kjøpte meg i går. Jeg passer ikke helt inn i de jeg hadde før jeg ble gravid, de går på, men det er ikke noe behagelig å sitte med dem, men nå er jeg LEI av å gå i gravid-bukse, så derved ble det litt shopping på mor i går. Det skal bli deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. september 2008 Forfatter #203 Del Skrevet 9. september 2008 Vi puttet en skrikende unge i vogna og tok på lue igjen vi. Og i det vogna var halvveis ut døra var han magisk stille... jada, vi gikk en tur, og han sov stille hele turen. Og våknaog krevde å holdes igjen etter kanskje ti minutter på verandaen vel hjemme... men krevde ikke bæring, bare holding, og hylte jo ikke utrøstelig, så dette er da en noe lettere kveld enn før, selv om han stort sett ikke sover lenge av gangen om vi legger ham ned... Kan bli MYE tur på meg fremover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 9. september 2008 #204 Del Skrevet 9. september 2008 åssen går det med sjalbæring da? (eller meitai om du har klart å komme så langt?) måtte lese heeeele dagboka di jeg nå jeg så plutselig ett innlegg her inne på KG jeg mente jeg hadde sett før, men mente og det ikke var her på KG, og jeg hadde rett. Var på ett annet forum å skrev og du Så da ble det til at jeg leste hele daboka di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. september 2008 Forfatter #205 Del Skrevet 9. september 2008 Hehe, ja, jeg skriver litt både her og der... Men altså... meitai har jeg ikke fått sydd enda, men har en her på prøve denne uka, så jeg hart prøvd meitai i dag. Sjalet har jeg prøvd et par ganger. Saken er, jeg har ikke helt taket på det... Jeg sliter med å få ham i froskestilling. Eller helt konkret, jeg sliter med å få knærene hans høyere enn rompa. Rett og slett synes jeg bleiene er så store at de liksom hemmer bevegeligheten noe... Han vokser vel mer inn i dem på et vis, men dette gjelder altså også bleier i "nyfødtstørrelse" egentlig... I sjalet har jeg båret ham mer liggende, men han synker sånn sammen. Han har da sovet litt der. Men jeg får ham ikke oppi bæretøy når han skriker. Da er ikke kroppen hans "bøybar", og han er lite samarbeidsvillig. Og når han ikke skriker... da sover han ofte. Og gjør han ikke det, ja da nyyyyyter jeg en rolig kosestund med guttungen, og glemmer av at jeg burde prøvd å knytte ham opp... Så bæringen har jeg ikke kommet så langt med nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 9. september 2008 #206 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg begynte vel ikke å bære før han var nesten 2 mnd tror jeg. Da først av følte jeg at han passet oppi mei taien, og jeg turte å prøve meg på sjal. Er litt lettere når de har litt hodekontroll syns jeg. Mener det er jeg som har sendt deg den mai taien, og den er bare perfekt å bære i nå syns jeg. Har fått kjøpt meg en brukt en av samme produsent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. september 2008 Forfatter #207 Del Skrevet 10. september 2008 Den var god å bære med, men jeg gjorde nok noe litt feil... jeg knytta "forkle", men åpenbart for høyt eller noe, for det ble for kort kropp synes jeg... dvs, hodet hans stakk over, og med en gutt på 3 uker uten særlig nakkekontroll, som kaster hodet bakover av og til, følte jeg at jeg måtte gå og holde på det. Om det hadde vært sovehette jeg kunne knyttet på plass for å passe nakken hans kanskje.. nei, jeg må prøve knytte igjen, på et vis så jeg får "kroppen" på meitaien lenger, slik at jeg passer nakken hans også... Men den var behagelig, absolutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 10. september 2008 #208 Del Skrevet 10. september 2008 Hmmmm....kanskje det ikke var den deg jeg sendte til? eller så er gutten din mye lengre enn min for når jeg bretter i forkle får han hode akkurat på kanten så den hviler der, så det er ingen fare om han sovner. Har kjøpt den som er større jeg da, med sovehette. Men har ikke fått testa ut den enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. september 2008 Forfatter #209 Del Skrevet 10. september 2008 Nei, tror altså at det var jeg som knytta litt for langt oppe, slik at det ble for dyp "lomme" han satt i (eller satte gutten for lavt i forhold til hvor jeg hadde knytt) For egnetlig er den nok stor nok (og gutten er ikke spesielt lang. Han var 51 cm da han ble født, og jeg synes ikke han har vokst sååå mye) det var bare det at han var ikke i godhumør når jeg prøvde, så strengt tatt ble det ikke helt ideelle testforhold... Skal prøve igjen altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. september 2008 Forfatter #210 Del Skrevet 10. september 2008 Så har vi vært på helsestasjonen på barselsgruppetreff. Harald veier 4115 gram, 385 mer enn for ei uke siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. september 2008 Forfatter #211 Del Skrevet 10. september 2008 Forresten en mønstergutt i dag Sov lenge, så jeg rakk stelle meg, kle på meg, spise frokost, og til og med lure på om han hadde tenkt å stå opp i tide til barselstreffet... Så våknet han, spiste, fylte bleien sin, fikk ny bleie, liten påtår, og trilletur til helsestasjonen, da sovna han. Våkna da han ble kledd av for veiing, men ikke noe skriking. Var våken hele barselstreffet, men satt rolig i armkroken min med smokken sin uten å klage i det hele tatt. Fikk litt mer mat før vi gikk hjem, og sov rolig i vogna mens jeg fikk i meg noe mat, og skravla litt med mamma. Så våkna han, fikk ren bleie, og mat, og der var vi når mannen kom hjem. Han sutra litt, og mannen måtte spise middag med Harald på magen, og han var strengt tatt såpass skrikete at vi tok helsesøstras råd om å gi et par ml sukkervann... men, jaja, nå i kveld har han i alle fall vært så rolig som jeg ikke kan huske på et par uker. Ikke i det hele tatt noe som minner om den gutten vi i frustrasjon putta ilskrikende i vogna i gårkveld og gikk tur for at han skulle være stille og sove litt... Neida, han sov i armene mine til jeg ble sliten, og sover på pappa'n sin mage nå. DEILIG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villimey Skrevet 10. september 2008 #212 Del Skrevet 10. september 2008 du for forte deg å si at det er slik han skal være. men fort deg, før han er skrikerunge igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. september 2008 Forfatter #213 Del Skrevet 10. september 2008 Hehe. Litt småsutring og litt grining på kvelden (og litt hyling på stellebordet) det er sånt som hører med, babyer gråter jo litt. Men i dag synes jeg det har vært langt mer behagelig. Merkelig nok har vi likevel ikke klart å gjøre noe av det som står på to-do-lista mi, som: *Bestemme oss endelig for navn, og fylle ut skjema (om han skal ha mitt pikenavn som mellomnavn eller ei) *Finne bilde til takkekort for barselsgaver *Snakke om dåpsdetaljer som faddere, gjester, organisering *Snakke om når mannen kan ha ferien sin *Tenke på bokklubb for den lille, bankkonto til ham, og bestemme meg for om jeg vil abbonere på foreldre og barn, med evt bam-blandene eller ei. Ja, der står andre ting også, forsåvidt. Men jeg HAR surfet litt nettbutikker og sett etter inspirasjon/produkter til å lage dåpsinvitasjon da... En passe avslappende greie å gjøre når man er sliten, men endelig har litt ro i huset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 10. september 2008 #214 Del Skrevet 10. september 2008 Vi hadde foreldre og barn, syns det var veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. september 2008 Forfatter #215 Del Skrevet 11. september 2008 I dag våknet mini veldig fort etter trilleturen vår. Og det syntes ikke mamma'n hans var så lurt, for han trengte søvn, virket trøtt, men var våken og sutrete. Og jeg trengte frie armer. Så vips, så gikk vi en tur til, og denne gangen sover han skikkelig på altanen. Det dumme er at det blir mindre og mindre skygge der ute, så han blir vel snart kokt... Får vel ta ham inn snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 11. september 2008 #216 Del Skrevet 11. september 2008 Treff i morgon? Eg har Foreldre og Barn, du kan få sjå i dei om du ikkje har lest det før.. Sjå om det gjer meirsmak, liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 12. september 2008 Forfatter #217 Del Skrevet 12. september 2008 Skal forsøke meg på treff i dag ja. Skal du? ER du så sprek at du går ned, eller? (Jeg er ikke så sprek, jeg kjører definitivt ) Jeg har kjøpt et par nr av F&B og det virker jo ikke så dumt, hva synes du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 12. september 2008 #218 Del Skrevet 12. september 2008 Eg syns F&B er veldig koselig, eg! Me går om ein timestid, tenker eg. Går ned, sjølvsagt! Tar gjerne ein tur innom og matar endene ved vatnet på vegen, har masse gamalt brød no. Men først må eg få kåken på rett kjøl her... Sjåast seinare då! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 12. september 2008 Forfatter #219 Del Skrevet 12. september 2008 Må se om jeg kanskje klarer å knytte av meg Harald (endelig klart å knytte ham PÅ!) og at han likevel sover slik at jeg kommer meg på badet før vi drar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 12. september 2008 #220 Del Skrevet 12. september 2008 Så stas å bera! Eg skal bera E nedover og H skal sova i vogna.. Det er MIN plan iallefall.. Så får me sjå kva mine søte små har tenkt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå