Gjest78 Skrevet 7. september 2008 #181 Del Skrevet 7. september 2008 Den er nok desverre ikke uten meieriprodukter, selv om mye av melkefettet er erstattet med palmeolje. For det brukes fortsatt en del skummet melk i den, og dermed er det melkeproteiner i. Undersøkte det en periode vi hadde melkefritt kosthold, for mannen min tåler melkeproteiner dårlig. Inneholder alle melk? Det finnes jo en del forskjellige, og jeg mente at noen av dem var helt uten. Men det kan hende jeg tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. september 2008 #182 Del Skrevet 7. september 2008 Inneholder alle melk? Det finnes jo en del forskjellige, og jeg mente at noen av dem var helt uten. Men det kan hende jeg tar feil. Desverre, jeg fant i alle fall ingen. Det finnes en del veganeroster, men de både smaker underlig og oppfører seg underlig, så vi prøvde, men syntes ikke det var noe godt alternativ. Smøreost for veganere er derimot helt OK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. september 2008 #183 Del Skrevet 7. september 2008 For meg fungerte det å ikke drikke melk lenger, men spiste litt melkeprodukter. Men i ettertid har det vist seg at han har hatt kiss også, så kan være derfor han skrek. Ikke bare på grunn av mageproblemer. Men tror egentlig det var en kombinasjon, siden det ofte kom mye luft når vi bar han. Det er utrolig slitsomt. Håper dere finner ut av det. Vet akkurat hvordan det føles når man går sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 7. september 2008 #184 Del Skrevet 7. september 2008 Gratulerer med gutten! Gutten vår hadde kollikk; han tålte ikke melk og egg. Kjenner meg igjen i det du skriver.. Håper det ikke er det, men at dere finner ut av det. Det er så fælt når de gråter sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. september 2008 Forfatter #185 Del Skrevet 8. september 2008 Gutten gjorde noe nytt i går, han sovna selv! Ammet etter bleieskift, han sovna. Men han våkna når vi la ham i vugga. Ga ham smokk og ba ham sove, men lo foross selv, ingen av oss tok av oss brillene, vi hadde ingen tro på dette. Smokken datt ut, så han gråt, og vi puttet den inn igjen. Etter ca 3 slike ganger sovna han! Han har alltid sovnet i noens armer eller under trilling eller bilkjøring før, ikke for seg selv!!! Men natta ble ikke rolig av den grunn, det ble et par timer med vugging, ligge på pappa på stua, og sannelig om jeg vet hva de gjorde på her oppe, ispedd amming, bleieskift og forsøk på å legge ham ned. Det var vel ikke før fem han sovna (mannen hadde da en time til vdekkerklokka, og vært våken siden halv tre, stakkar, jeg småsov når de var oppe jeg... og sto ikke opp før halv ni...) og seks var han klar for mer mat. Da plukka jeg opp gutten og dyna, han sovna heldigvis under amming (det var det han ikke gjorde i natt, han bare skreik når han slapp puppen) og sov videre i vår seng da til vi nå sto opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. september 2008 Forfatter #186 Del Skrevet 8. september 2008 Freden senker seg, han sover. Atter en gang av seg selv, jeg er helt overraska. Han har vært våken og sutrete, og krevd å blit holdt siden vi sto opp. Jeg har såvidt fått i meg frokost, mens jeg ammet. Nå gjorde jeg oss klar for trilletur, tenkte at jeg var sulten, men ikke tid til mat, nå hadde han fått på lue og jakke og lå i vogna, klar for tur. Det ble stille nedi der... ok, jeg rekker løpe opp og ta på sokker da.. fortsatt stille? Sjekk, han SOVER. Ok, vogna ut på verandaen, jeg spiser før vi går. Nå har smokken falt ut et par ganger, og da gråter han, så helt fredlig er her ikke, men jeg putter den inn, og han roer seg igjen, så dette er da laaaaangt lettere enn det har vært før. Måtte det bare vare... Vi bør jo likevel ut på trilletur da, jeg trenger jo også mosjonen, men nå spiser jeg et par brødskiver i alle fall, så har jeg litt å gå på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 8. september 2008 #187 Del Skrevet 8. september 2008 Så herlig da at han kan sovne litt for seg selv Håper dere hadde en fin trilletur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. september 2008 Forfatter #188 Del Skrevet 8. september 2008 Vi hadde oss en lang trilletur vi, helt ned på kjøpesenteret. Der rusla vi omkring, fikk meg ny bukse som passer (lei av å gå i mammabukser, men buksene fra før går vel og merke igjen, men er ikke behagelig å sitte i...) og litt annet, vaskekluter til mini (får visst aldri nok) og ammete, så får vi se om det hjelper på luftplagene hans. Jeg liker ikke å drikke te, men jeg skal prøve for hans del! Så var vi der så lenge, at vi likegodt handlet til middag, og rusla bort på togstasjonen og møtte mannen, så trilla han opp igjen... så slapp jeg bakkene (men han ble nok litt sliten, med tung sekk på ryggen, også ga han blod i morges...) Nå skal jeg lage middag, mens mannen og lillegutt er på badet og bytter bleie. Vel, jeg antar han krever mat etter bleieskiftet, så middagen blir nok ikke ferdig sånn med en gang da... (Jeg skal lage kjøttkaker, brun saus og koke potet og gulrot, det inneholder så vidt jeg vet ikke noe som skal gi ham vondt i magen (nei, jeg skal ikke ha ertestuing til!)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 8. september 2008 #189 Del Skrevet 8. september 2008 du kan godt gi han litt ammete også.i steden for sukkervann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. september 2008 Forfatter #190 Del Skrevet 8. september 2008 Ja, vi skal prøve det, om han sliter i kveld også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. september 2008 Forfatter #191 Del Skrevet 8. september 2008 Nå koker jeg vann for å lage ammete. I første omgang for å drikke den selv, men forsåvidt også med tanke på at junior kan få en dråpe eller to, for han skriker ganske utrøstelig i perioder i kveld. Men så plutselig slutter han da, og er rolig i en liten periode, før han begynner igjen, og amming, bæring, byssing, la ligge på magen til pappa, jobbe med beina hans, la ligge alene, ingenting hjelper... det er så vondt å høre på, og jeg synes virkelig ikke jeg har spist noe "skummelt" i dag, jeg laget jo middagen uten alt jeg kom på som kunne potensielt være problematisk jo... og likevel sliter guttungen åpenbart... Jo, akkurat nå hjalp det å legge ham i vogna. I sted hjalp det å gi ham fra meg til faren. Og litt tidligere hjalp det å amme. Men, det hjelper bare for kortere perioder av gangen, dessverre. Vil jo bare at han skal ha det bra, det er vondt å høre at han gråter sånn, for jeg skjønner jo at han ikke har det bra da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 8. september 2008 #192 Del Skrevet 8. september 2008 var det posesaus? kan vel løk i den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. september 2008 Forfatter #193 Del Skrevet 8. september 2008 Neinei, det var selvsagt hjemmelaget saus, kun hvetemel og melange, salt, pepper og vann. Ikke engang oksebuljong eller krydderblandingen jeg pleier bruke, nettopp grunnet løkekstrakter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. september 2008 Forfatter #194 Del Skrevet 8. september 2008 Og forøvrig, jeg liker fortsatt ikke te, ei heller ammete. Men hva gjør man ikke for disse små? Jeg svelger, svelger, hoster litt av at det er ekkelt, svelger, svelger, og hoster litt til. Men jeg SKAL få i meg denne koppen, og et par t-skjeer er tatt av til junior. Håper det hjelper, for det er jo forferdelig at han skal ha det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 8. september 2008 #195 Del Skrevet 8. september 2008 Høres ut som luftsmerter, ikke noe du har spist.... Tarmene dems er jo ganske umodne når de kommer, så det er normalt med litt startvansker.. Håper dere får en rolig natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. september 2008 Forfatter #196 Del Skrevet 8. september 2008 Hååååper på en rolig natt, men tviler egentlig. Han har rotet etter nattammingen den siste uka omtrent tror jeg (sannelig om jeg vet, jeg er kommet til et stadie der jeg ikke egentlig husker hva som var i dag og hva som var i går, og slett ikke skiller nettene fra hverandre.) Men rotenettene er lettere for meg å utstå, siden mannen tar mye av jobben da, men disse kveldene med skriking, det er mye verre. Det er så vondt å høre ham skrike, og ikke noe vi gjør klarer stille det i lengden. Det blir stille litt, og innimellom er han rolig også, men så starter det igjen uten noen logisk grunn. Det virker som luft ja, derav at jeg har tvunget i meg en kopp ammete, og skal drikke det i morgen også, flere ganger... Prøvde å få i Harald litt også, men han likte det ikke noe bedre enn meg tror jeg... Det er nesten så jeg frykter at vi nærmer oss å måtte tenke på ordet kolikk... men jeg håper inderlig at det bare er "startvansker", og at det går over, for bare tanken på at han skal holde på slik til han er tre måneder gammel... nei, den tanken orker jeg ikke engang. Akkurat nå er det fredlig og rolig i stua her, han har rett og slett sovna i armene til sin far, er vi heldige så er det over for i kveld. Vi planlegger å prøve å bade ham. Han pleier å like å bade, og dessuten er det ei stund siden han har badet, så det er jo ingen dum ide uansett. Men når han faktsik har sovna er det jo fristende å la ham hvile litt. Sliten må han være, etter å ha grått så masse. Men vi mistenker at han har fylt bleien sin underveis i denne hylinga, og han er allerede litt rød i stumpen, så det er ikke så lurt å la ham ligge med en potensiell bæsjebleie da, vi får heller vaske ham, bade ham, ta på pysjen, amme litt, og se om han kan ta kvelden og sove i noen timer, go'gutten vår. Så får vi heller bare se hva som skjer i natt... Jeg tror det nok egentlig er min tur å ta meg av ham i natt... så kan mannen heller ta ham i morgen-natt, for onsdag skal jeg på helsestasjonen, så da er det greit om jeg har litt overskudd (som om det ikke er det for ham som skal på jobb hver dag?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. september 2008 Forfatter #197 Del Skrevet 8. september 2008 Dessverre hører jeg Harald skrike i kjelleren... (arbeidsfordelingen for å få oss i seng i rimelig tid (siden vi regner med noen våketimer på natta er det greit å starte den tidelig) er nemlig at far bader babyen mens mor spiser kveldsmat) Med andre ord, i dag likte han visst ikke å bade, og virker ikke til å være trøstbar... jeg får løpe ned å tilby pupp... det eneste far ikke har å tilby... etterfulgt av litt pappabyssing KAN det jo roe ned gutten...)= Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villimey Skrevet 9. september 2008 #198 Del Skrevet 9. september 2008 Hvordan gikk natta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. september 2008 Forfatter #199 Del Skrevet 9. september 2008 Bedre enn fryktet. Han lot seg roe greit i gårkveld, og sov i vugga fra rundt 11 til over tre. Så våkna han for mat, og sovna ikke ved puppen. Han lå og kava og rota litt, fylte bleien, fikk ny bleie, fikk mer melk, men sovna ikke, lå og kava, begynte å sutre, gikk over til gråt, pappa'n prøvde å gå opp med ham, da ble det enda mer gråt, så han kom tilbake, fikk enda mer mat (prøvde andre sida, enda jeg jo så at det var melk i den han hadde spist fra også, men han spiste i alle fall grådig, som om han ikke hadde fått mat et kvarter før...) og sovna da tilslutt utmattet ved puppen. Da overførte jeg ham ikke til vugga, men lot ham ligge i senga vår, og da sov han der frem til åtte før han våkna for nytt måltid, faktsik! Og på formiddagen i dag har han vært en del våken, men han griner ikke sånn som enkelte andre dager. Han har derimot fått ut en god del luft "bakveien" (og sammen med det fylt en god del bleier da, men DET er ikke noe nytt. Uansett hvor mye luftplager han har, har han ikke hatt problemer med å fylle bleiene, men i morgentimene i dag hr det vært ganske ekstremt, og siden jeg ikke vasket bleier i går (mente vi har nok til å vaske annenhver dag) så har det på et magisk vis nærmet seg tomt i bleieskuffen. Altså, der er for all del fortsatt bleier, og sperrelag også, men ikke lenger så mye å velge i. Og hele EN vaskeklut (men nå er vaskemaskina ferdig straks, og om klutene ikke blir helt tørre før de brukes gjør da ikke noe, de skal jo fuktes uansett) Jeg HAR kjøpt flere vaskekluter da altså... (glemte å trykke på knappen, så her står svartet utpostet en times tid senere... denne siste timen HAR nemlig gutten grått, og krevd bæring... Nå skal jeg bare få i meg mat, så skal vi prøve å komme oss ut på en trilletur.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 9. september 2008 #200 Del Skrevet 9. september 2008 Leste gjennom dagboka di og ser dere har det litt tøft for tiden. Det er ikke noe særlig når babyen har det så vondt, og man blir jo utslitt selv også. Vår gutt slet også med luftplager (fra ca 10 dagers alder). Ikke like ille som Harald, men det var nok til at vi prøvde en del (kuttet ut masse matvarer/drikker, massasje, sukkervann, ammete osv.). Vi har hatt hjelp av kiropraktor. Viste seg at H. hadde låsninger i nakke og rygg. Nå har han hatt 3 behandlinger og er en "ny" unge. Håper det bare er "startproblemer" og at det går over snart. Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå